Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Nekem a facelift elötti TDS-nél gyakorlatilag semmit sem csinál a légtömeg mérö. Ha lehúzom a csatit semmi nem változuk. Komolyan, akár ne is volna. Mélyrehatobban nem foglalkoztam még vele, de mintha Theo-nak is hasonló tapasztalata lenne.
Lehet falsot szív a fékrásegítőn keresztül. Talán a rásegítő membránja repedt. Húzd le a fékrásegítőre menő csövet és dugózd le valamivel (a szívócső felé) és nézd meg úgy.
Légtömegmérő probléma. Mikor rádugom majd beindítom az autót a fordulatszám az egekben. (2-4 ezerig) Benyomom a fékpedált lecsökken 1200-1100-ra, majd ha felengedem a pedált akkor ismét felmegy.
Az imént kicseréltem egy másikra és a probléma még mindig fent áll.
Ez egy elég gyakori hiba. Gyakran V motoroknál az "árokban" vezetett kábelkötegnél (pl. MB 124...stb), de bőven van sima soros motoroknál is ilyen, több Jaguár XJ6-ot javítottunk pl. ezzel a hibával.
Az újrahasznosított műanyag kábelszigetelések különösen kritikusak.
Előfordul, hogy e miatt nagyon magas kiadás keletkezik, pl. elszáll az ECU, stb.
Próbáltam kicsit utána nézni a ventillátor hibámnak,és érdekes dolgokat találtam.
A 16 év a forró motortében megtette hatását,a porlasztók,és a vízhőfok jeladó vezetékei néhol spontán levedlették a szigetelést.....volt,ahol a műanyag védőcső alatt.
Aki titokzatos elektronikus hibával küszködik,ajánlott a vezetékek kibontása,és szemrevételezése.
Aztán,kiderült az is,hogy a korábbi tulaj által lefalazott EGR cső "tömítését"(ami egy sörösdobozból lehetett kivágva)az autó időközben megette,mert másfelé nem távozhatott belőle a hiányzó darab. :-)
Nem látszik koszosnak a roló....amíg az egyiket le nem töröljük! Itt még csak egyszer töröltem át nagyjából, de már látványos az eredmény. Nem könnyű hozzáférni de megéri.
Valaki bontott 2,4 benzines Kappát? Motorvezérlőt keresek immo dobozzal és gyári kulccsal.
Esetleg teszt célra is megfelelne egy darab. Tud valaki ebben segíteni?
Egyre inkább úgy tűnik, motorvezérlő a hibás az autóban. A szerelőmet egy hete sikerült rábeszélni, hogy a Sooty-tól kapott multiecuscan programmal is faggassa ki a gépet. A méregdrága saját gépe mindenféle hibát ki írt, és változtatta a hibakódokat is újabb kiolvasáskor. Indítózáskor pedig megszakította a kapcsolatot. Vagyis élő adathoz nem tudott hozzáférni.
A multiecuscan programmal pedig "motorvezérlő belső hiba" üzenetet olvasott ki belőle.
Ezért akár csak egy tesztelés erejéig is megfelelnének a cuccok.
Srácok egy újabb techinkai kérdés. "munkahelyi keresőlámpa" azaz elől a belső tükörnél lévő "nagy" lámpának (3 izzós) kellene tudnom hogy honnan kapja a feszültséget ugyanis nem világít.
Illetve a hátsó üléseknél (jobb és bal oldalt) van kétszer két lámpa. Tegnap kiszedtem és a kisebbik lámpában kiégett az izzó, majd megnéztem a nagyobbikat is és abban meg nem volt. A másik oldalt ugyanez.
A foglalat alapján nem tudom milyen féle izzó kéne bele. Ha valaki esetleg tudná azt nagyon megköszönném.
Világos. Én is megvettem az 1.2-hez meg az 1.6-hoz is a szerszámot. Van holtpontmérőm, indikátorórám.
Szeretnék egyszer még egy utolsó évjáratú fullos 20V Mareát, ahhoz is simán megvenném a rögzítőket. Bár a motor ide-oda emelgetése nem lehet kellemes... :)
Kappánál a 20V motoroknál mindenképp ajánlott a célszerszám használata, mert nagyon érzékeny a pontos beállításra, pár fok eltérés esetén is tud szarul menni a motor. Oda a kerékfeljelölős módszer édes kevés, nem tanácsos "megúszni" a dolgot. A gyári célszerszám professzionális darab, és nem véletlenül. A használata garantálja a tökéletes pozíciót, úgy, hogy a keréknél mindegy is a jel, mert magát a kereket akkor húzod fixre, ha már a szíj elő van feszítve. Egyszerűbb motoroknál működhet a dolog akár korrektül is az előbb vázolt módszerrel, de a profi hozzáállás azért mindig célravezetőbb.
Ha a szíjon és a szíjkerekeken is van jelölés, az elég tuti. Ilyenkor elméletileg csere után minden pozíció ugyanúgy lesz, mint előtte. Ha egyszer le van véve a hengerfej (vagy dízelnél feltételezem, akár csak az adagoló), akkor viszont nyilván kell pontos beállítás.
Én csak kb. 6 szíjcserét csináltam még hobbistaként, csak benzineseken, de ezzel a jelölős módszerrel szerintem nem lehet elrontani a pozícionálást sima cserénél.
Én szinte csak gyári szettet építettem be ezidáig, esetleg utángyártottban Dayco-t. (ami egy időben gyári beszállító is volt) Ezek a szíjak gyárilag meg vannak jelölve, és tökéletesen passzolnak a kerekeken lévő jelekkel. Tds-en célszerű indikátor órával beállítani az alap-előtöltést, ha a szíjcserét követően esetleg "bedöccen". Ha olyan mint volt előtte, akkor nem szoktam bántani. Érdekességképp, Transporter T4-en (2,5TDI) ez mondjuk kötelező gyakorlat volt, mert szinte tized mm-re érzékeny volt rá. A Kappa ennyire azért nem rigolyás.
Múltkor irtam h elrepedt a vizcső és elfolyt a víz.Na ebből következik h ma kiderült h hengerfejes lett sajnos.Habzik és ki is nyomja a vízet(meg a hengerbe is esélyes).Több mint valószinű h a kiegyenlitő kupakja nem engedte el a nyomást ami az autópályatempó és a 40 fok miatt felment.De ez csak az én elméletem.
Amikor rakták össze a vezérlést állt is a projekt mert nem volt rögzitő.Az első probléma miatt nem is tudtam elmenni diagnosztikára.Aki összerakta a vezérlést nyaral.A jövőhéten mesélem neki.Felraktam a ha.hu ra.Nincs időm most ezekre meg házat szeretnénk a közeljövőbe minnél több önerővel.
Kicsit túláraztam nem szivből adnám odav azért is szedett vedett a hirdetés....
Ettől egyszerűbb és biztosabb, ha a fent lévő régi vezérműszíjon egy-egy fogat összejelölsz minden fogaskerék egy-egy fogközével. Irodai fehér hibajavító ecset tökéletes hozzá. Miután levetted a régi szíjat, fogod az újat és a fogakat számolva lemásolod a jelöléseket rá. Még egy ellenőrzés, esetleg a két szíj egymásra illesztésével még egy utolsó és fel lehet rakni, világosan látszik a hajtott kerekeket hova kell forgatni.
Fogakat blokkhoz, burkolatokhoz, háttérben bármihez sajnos sok hivatásos szerelő is szokott jelölni, a módszerbe meg sajnos bele van kódolva a pontatlanság.
Ráadásul TDS-nél 2foggal el lehet rakni a vezérlést minkét irányba és úgy is beindul, sőt megy is.
Viszont az adagolót lehet rögzíteni két csavarral és akkor tuti nem mozdul el szíj visszarakáskor. Veztengely rögzítő nélkül a szíj felrakásakor és a feszítő ráengedésekor kicsit mindig elfordul a vez tengely. (innen jön a két fog). Sokszor csak két három körbefordítás után lehet látni, hogy mennyire nincs helyen a dolog.
Kicsit kell vele játszani, a veztengelyt nem jelre kell rakni, hanem kicsit visszább, feszítés, és körbeforgatás után lesz az igazi.
Teljesen kizárnám az LMM et sajnos.Lehúztam és úgyanolyan maradt mint volt.Amikor vettem az autót küzdöttem Vele.Lehúzva 80%ba jól müködött.Most nincs változás.
Sokat agyaltam rajta mi lehet .Nem tökéletes az éges az tuti mert büdös illetve melegen is halvány kéket ereget 3-4 sec onként.Realative nehezen indul 4 talán 3 hengerrel.Erre valamelyik jeladó szól h gáz van.Nemrég volt vezérlés cserén.Gondoltam h elugrott de akkor nem indulhatna a főtengelyjeladó miatt.Ha jeladós porlasztó szar akkor feketén eregetne.De nincs ilyen.
Az adagolót nem figyeli az Ecu tehát amiatt nem lenne Check.
Kicsit amúgy más a hangja.Dörmögösebb.De nincs rossz hangja vagy csak beképzelem.