Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.18 0 0 34244

Tudtommal csak annyi szerepe van , hogy alapjáraton ne zörögjön .

Előzmény: Poc2 (34243)
Poc2 Creative Commons License 2014.06.17 0 0 34243

Még azt akartam kérdezni úgy mindenkitől,illetve bárkitől aki tudja,hogy a röpsúlyokban az a kis rugó a közepén mi célt szolgál?Kicsit kilóg a közepéből hátrafelé nekem,a varió közepe felé!

Poc2 Creative Commons License 2014.06.17 0 0 34242

Az is jó,de valószínűleg van olcsóért bronz is ahol csináltatnám.A bronz kikopott,vagy ez ár másik varió és csak a költség miatt lett aluból?Illetve jól értelmezem hogy a rugó a perselybe csúszik bele,és nem kívülről öleli át?Valamint a szénpersely lett alakítva hogy csak a csapágy külső gyűrűjén feküdjön fel,vagy hamar bekopik a belső gyűrűvel és nem lesz utána további nyűg vele.

Előzmény: WooDoo (34241)
WooDoo Creative Commons License 2014.06.17 0 0 34241

Legutóbb már nem bronzból, hanem alumíniumból csináltattam a perselyt, 3 év alatt annak sem kopott ki a furata.  AlMgSi-1 ötvözet szokott lenni a színesfém szaküzletekben, az már megfelel a persely anyagának, és sokkal olcsóbb mint a bronz...

Előzmény: Poc2 (34236)
oljeg12 Creative Commons License 2014.06.17 0 0 34240

Kicsit humorosnak tartoma hírdetést, pedig nem az. A lóval és autóval kapcsolatban eszembe jutott egy megtörtén bűneset. Még valamikor a '80-as években történt. Egy illető ellopott egy Ladát, ami útközben lerobbant. Valahol a közelben egy tanyán, talált egy lovat, amit szintén ellopott. Befogta a Lada elé és így próbált hazaérni a zsákmánnyal. A rendőrök Baja környékén figyeltek fel a fura közlekedési megoldásra, aminek lebukás lett a vége.

Előzmény: Bakancs4 (34239)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.17 0 0 34239

Nem tudom beta9 olvasgat-e még minket ...

 

Közel 9 éves mopedautós bizniszeléseim közül az a csereajánlat dobogós :

http://www.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Moped_autora_cserelnem_17068076.htm

 

Poc2 Creative Commons License 2014.06.17 0 0 34238

Csak jól gondoltam én hogy benzines varió van a lunánkon:

http://olx.hu/hirdetes/moped-auto-motor-ID2gCpH.html#1d60ffab14

 

Ez már a második BCB amin ilyen variót látok!

Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.16 0 0 34237

Állíólag a Trabant 601 ( ez egy 2 ütemű motorral szerelt gépkocsi , amelyet az óta már megszűnt NDK-ban gyártottak ) keréktengely -anyájával ( féltengelyanya) pótolható .

Előzmény: Poc2 (34236)
Poc2 Creative Commons License 2014.06.16 0 0 34236

Woodoo!

A varió átalakításánál még a 16861 hozzászólás az aktuális,csak nem műanyag hanem bronz betéttel?

Ma megérkezett a primer varióm.Ligierből származik,és természetesen a szén persely kopott ezen is,de a tárcsák alig vannak nyomokban kopva.192mm átmérőt mértem rajta.Fejből tudja valaki mekkora és milyen emelkedésű anya fogja össze az egészet?Az hiányzik róla!

Golf 7 Creative Commons License 2014.06.16 0 0 34235

Fiam 3 kerekű mopedautó ólcsón de a gyújtását még szerelni autószerelőnél aki ért az elektronikához  akkor már mehet ha kész a gyújtása a fiam mopedautó és használható már az úton is csak egy műanyag javítás rá férne a hátsó lökáritójára  és egy takaritás is rá férne a mopedautóra.

http://olx.hu/hirdetes/veteran-opel-3-kereku-ID2gEHb.html#fc736f8092

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.16 0 0 34234

Múltkor nagyon egyedi módon kiszámítottad a járművek átlagsebességét, arra nincs valami képleted hogy kiszámoljuk, valójában hányszoros többletidegességgel jár egy papír nélküli mopedautó berendszámozása? 

Előzmény: Bakancs4 (34233)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.16 0 0 34233

Nekem ez kimeríti a több idegességgel való forgalombahelyezés fogalmát.

 

Ja , úgy tűnik túl érzékeny vagy erre . Jegyzem meg a múltkor 10x-est írtál .

Azt én sem vitatom , hogy körülményesebb a "papírtalan" masinák rendszámozásával foglalkozni , de ezt kijelenteni , hogy soha semmilyen körülmények között ne vegyen meg senki ilyet járművet , az azért túlzás -- arról lehet esetleg írni : én nem venném meg , illetve nem javaslom mert bizonyos többletnyűggel jár a rendszámozása . És leírom , hogy mivel jár , aztán döntse el mindenki mit tud belőle vállalni .

Az vitathatatlan : sokat levesz egy mopedautó értékéből ha nincs magyar rendszáma -- ehhez képest sokan úgy árulják az osztrák papírost , mintha ezzel már el is lenne intézve minden . És sok tájékozatlan sajnos bele is gyalogol ezekbe . És a hirdetések egy része még mindig nem foglalkozik azzal , hogy egyáltalán vannak-e papírjai , és annyit kér egy ilyen masináért , ami még berendszámozva is sok lenne : 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/chatenet/stella/chatenet_stella-8005288

 

Tévedések elkerülése végett : nekem sem tartozik a kedvenc elfoglaltságaim közé a rendszámozás -- főleg a műszaki része -- nem véletlenül halogatom a Ligiert már hosszú évek óta . És teljesen megértem azt , aki nem óhajt magyar rendszám nélkülit megvenni . Ezt a piac  valamilyen szinten jelzi is : az olcsóbb rendszámosok 1-2 nap alatt elkelnek : tanijani szólt nekem a találkozón , hogy van 300-ért rendszámos üzemképes Aixam400-as -- mivel néhány ismerősöm vásárláson gondolkodik -- de most most még mindegyik vacillál . Jani pár napig várt , majd feltette a gépet : 2 napon belül elment .

Aki meg sokat kér a külföldi papírosért  -- pláne a papírtalanért -- az vessen magára . Meg az is , aki tájékozatlanul megveszi -- ha kiad valaki közel félmilliót anélkül , hogy pár órát rászánna a tájékozódásra az az ő baja . Aki pl. ide fordult azt azért leinformáltuk ezekről a dolgokról .

Általában 100-ért rendszámoznak be masinát , és ez szerintem reális is .

 

Előzmény: Törölt nick (34231)
Poc2 Creative Commons License 2014.06.13 0 0 34232

Ma jöttem hazafelé biciklivel és láttam az út mellett egy 500.4 magastetejű aixamot.Odamentem barátkozni kérdezősködni a tulajhoz.Nagyon barátságos volt,beszélgettünk legalább fél órát.Mostmár olyan tipust is láttam közelről,sőt be is ülhettem kipróbálni a kényelmét.Ég és föld a különbség a Lunához képest,bár ez várható is volt.Főleg a nagy csomagtér amit azonnal irigyeltem benne.Új variátorok vannak benne,de azt mondta megbánta hogy lecserélte a gyárit.Igazából nem mentem bele hogy miért bánta meg.Láttam már menet közben többször is,de csak most volt alkalmam beszélgetni a tulajjal.Azt mondta hogy a Luna 2,8-3 literes fogyasztása durván egy literrel kevesebb az övénél.Ő csak helyben városon belül használja az autót!

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.13 0 0 34231

Nekem ez kimeríti a több idegességgel való forgalombahelyezés fogalmát. Egy teljesen új mopedautósnak még a sima forgalombahelyezés is görcsös. Nem nagyon találkoztam még olyannal, aki újonnan belekerülve ebbe a témakörbe rajongott volna az ötletért, hogy ő maga helyezzen forgalomba egy mopedautót egyedül. Olyat is hallottam vidéken, hogy az egyik idősebb helybéli akinek már több éve volt Aixamja, nem kis pénzt akart adni egy másik helybélinek (akinek szintén Aixamja van, és ezért ismerték egymást) hogy vigye el az övét is és hozza vissza rendszámosan. Amikor a sajátomat adtam el (akkoriban még élt a kiskapus jogszabály, hogy csak a quadra kell a rendszám) olyannal nem találkoztam aki ne fintorgott volna, hogy most akkor ezen nincs rendszám, és most akkor ezt neki kéne elvinni. Volt aki azt mondta, hogy megveszi ha lerendszámozom, kifizeti a költségét, de ha nem akkor nem. Tehát fogalmazhatunk úgy, hogy a rendszám hiánya miatt nem vette meg az, aki megvette volna. És nem azért, mert azért az árért nem volt rendszámos, hanem mert nekik kellett volna lerendszámozni. Végül Ausztriába vitték vissza, és most ott használják. Te 20 éve foglalkozol 3 kerekűekkel, és 2006 óta ezekkel, ne magadból indulj ki hogy neked kevesebb idegességet jelent akár egy papír nélküli forgalombahelyezés. 

Előzmény: Bakancs4 (34229)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.13 0 0 34230

javít : beszéltem az illetékessel , aki elismerte , hogy  érkezett erre valami körlevél , és átirányított a vizsgabázisra

 

 

Előzmény: Bakancs4 (34229)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.13 0 0 34229

Itt sem volt egyszerű eleinte . Én a magam részéről elértem , hogy egy jogszabályt  -- annak egy szakaszát -- értelmezzenek és és végrehajtsák . Eleve azzal kezdtem , hogy a kinyomtatott jogszabállyal bementem az NKH helyi központjába érdeklődni : beszéltem az illetékessel , aki elismerte , hogy erre valami körlevél , és átirányított a vizsgabázisra . Kimentem oda is -- akkor már azzal , hogy a központtól N.N. csoportvezetőhöz küldtek -- és beszéltem az érintettel . És addigra leleveleztem az országos szervvel az adatmegállapítás mikéntjét . Ezt nem hangoztattam a vizsgabázison , hanem megkérdeztem : honnan lesz adat ? Ők kérték ,hogy amit tudok hozzak -- netről , másik járgánytól , márkakereskedőtől , valami legyen , ne nekik kelljen vadászgatni ezekre .

Ezek után még egyszer átmentem a papírokkal , hogy jó lesz-e , és utána vittem a járgányt . Meghogy mikor hozzam , volt amikor mondták , hogy a héten ne , mert szabin vannak páran , kevesen vannak benn ; szóval egyeztettem .

Valószínűleg nekem is meggyűlt volna a bajom , ha beállítok a járgánnyal és lobogtatom a jogszabályt , hogy ezt most azonnal vizsgáztassák le .

Az okmányirodába is előre bementem , az ügyintéző eléggé elutasító volt , de a csoportvezető úgy látszik már tudott írni-olvasni , mert hallott a jogszabályi kedvezményről , és meg tudtam vele beszélni  a részleteket . Utána kezdtem el az egész cécót .

A kedvező helyi tapasztalatok alapján próbáltam távsegítséget nyújtani másoknak ( más megyékbe) is , de nem sok sikerrel . Hiába küldtem el a jogszabály szövegét és nyomtatta ki az illető : a helyi NKH vizsgabázisán kerek-perec kijelentették , nekik kell a külföldi papír . Amikor -- a megyét meg nem nevezve -- erről is érdeklődtem a NKH országos központjában annyit reagáltak : be kell vinni a járgányt , ki kell fizetni a díjat és megcsinálni a vizsgát . Ha elbukik a dolog akkor rá lesz írva a határozatra , hgy miért utasították el -- akkor lehet fellebbezni . Végülis logikus .

 

Szóval semmit nem adnak ingyen , én feccöltem bele annyit , hogy működjön  a dolog,  és nekem ennyit megért . Más mennyit áldozott erre a dologra ?

Előzmény: Törölt nick (34220)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.13 0 0 34228

Engem is foglalkoztatott a kérdés , hogy ilyen esetben miképp állapítják meg a forgalmiba írandó adatokat -- főként azért : nehogy költséges vizsgálatokat és méréseket írjanak elő .

Ezt megtudakolandó írtam az NKH központi ügyfélszolgálatára , ahonnan olyan valami olyan válasz jött , hogy részint nyilvántartásból , részint mérésből , meg ahogy lehet .

A gyakorlatban két ilyen esetünk volt . Egy ismert és nagyon gyakori mopedautó forgalomba helyezésekor vittem a másik ugyanolyan járgány Typeschenjéről egy másolatot , mondván : ez nem ennek , hanem egy ugyanilyen masinának a papírja , csak az évjárat tér el ( egy évvel) a szín nem egyezik és az alvázszám vége . De végülis azt mondták megvannak a törzsben az adatok és nem volt gond .

Cicmásabb volt a kvad , mert ilyen gyártmányú és típusú jármű még nem kapott Magyarországon rendszámot ( gondolom most is ez az egyetlen lehet belőle nyilvántartva ) ezért  a törzsben nem szerepelt , és márkatárs papírjaiból vagy forgalmazói tanúsítványból sem lehetett kiindulni -- de szerencsére elfogadták a netről letöltött külföldi adatokat .

Szóval ez is erőst hozzáállás kérdése , szerencsére eddig normálisan fogadták itt a dolgot .

Előzmény: Törölt nick (34223)
Poc2 Creative Commons License 2014.06.12 0 0 34227

Valakinek lesz mostanában olcsóért eladó szekunder variója?Nem sürgős még,de jövőhónapban valószínűleg kellene már.

Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.12 0 0 34226

Igen , ott állt .

Előzmény: Poc2 (34225)
Poc2 Creative Commons License 2014.06.12 0 0 34225

Itt állt a luna is ahol a kékről készült a kép!Vagy nem?

Előzmény: Bakancs4 (34224)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.12 0 0 34224

Kifizetek nekik 22.900+3090 Ft vizsgadíjat , ott rohadok egész nap ... Ők azért kapják a fizetésüket , hogy értsenek hozzá . Ha nem tudják megállapítani egy járműről , hogy micsoda az nem baj , de akkor ne dolgozzon hatósági műszaki vizsgabiztosként -- menjen el hentesnek , szobafestőnek , sportminiszternek , akárhová .

Ha oda mered vinni a papírtalan -- és ebből a szempontból mindegy , hogy valóban okmányok nélkül szerezted , vagy csak letagadod a papírjait -- 500-as Aixamet , hogy rendszámos segédmotort csinálj belőle , hát lelked rajta .

Egyébként voltam ilyen helyzetben : alig egy éve vettem egy csűnyán törött Aixam EVO400-as , aminek meg voltak az osztrák papírjai:

 

És vettem hozzá egy 500-as , ami nagyon lelakott járgány volt és zűrösek voltak a papírjai ( szakadt volt és  össze is fírkálták a Typeschent)  de kulcsra indult , sosem volt törve (!!!) , egyben volt , nem kellett (volna) benne cserélgetni a szélvédőt stb.

 

Szóval méregettem : mennyire éri meg a sírból visszahozni a kéket -- sosem lesz olyan egy törés után , mint a gyárilag ép -- rettenetesen sok munkával .  Vagy rendszámoztatni a zöldet . Szóval én nagymotor rendszámos kocsit semmiképp nem akartam , segédmotoként meg beállítani vele . Nem vagyok aggályoskodó típus nem láttam értelmét kockáztatni , mert az alvázszám alapján egyértelműen kiderül , hogy nem L6e hanem L7e .

Ettől függetlenül ide kívánkozik a harmadik kép , de nem rakom be : én már láttam olyan kocsit -- nem az enyém nem is valamelyik közvetlen ismerősömé -- amelyik a gyárban még L7e volt , de végülis Magyarországon kismotorrendszámot kapott . Nem tudom milyen  módszerrrel oldották meg , nem is dajnálom tőlük , nem is helyeslem : de volt ilyen valóban .

A negyedik kép pedig olyan kocsit is ábrázolhatna ( az se lesz betűzve ) amelyik ugyan L6e-s ként gyártódott , de mára belekerült egy erősebb motor és hosszabb áttétel .

 

 

Előzmény: Törölt nick (34223)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.12 0 0 34223

És amikor papir nélkülit viszel vizsgáztatni,mi alapján állapítják meg hogy tényleg segédmotoros mopedautót vittél oda? Mert ugye van 10-15kw is,ami nagy motor. Mi alapján hiszik el hogy ez kismotoros és 349kg az üres tömeg ?? Alvázszám eredetiséget motorszámot hogy vizsgálnak?? Nem értem. Ilyen csellel forgalomba tudsz helyeztetni segédmotorként egy 2009 előtt importált Aixam 500at is? az azért úgy nem fair....

Előzmény: Bakancs4 (34219)
WooDoo Creative Commons License 2014.06.12 0 0 34222

Eléggé hihetetlennek tűnik, de itt van egy link, ahol az Angliában forgalmazott összes személygépkocsi CO2 emisszióját megnézheted:

http://www.carbonarium.com/cartypeemission.aspx

 

 

Nem is gondoltam bele eddig, de ezek szerint 1 kg benzin elégetésekor több mint 3 kg CO2 keletkezik...

 

Előzmény: oljeg12 (34212)
robertgsmith Creative Commons License 2014.06.12 0 0 34221

Még egyszer nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget!

Úgy fest, hogy akkor másik járgány keresünk. :-) 

Köszi!

Előzmény: Törölt nick (34220)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.12 0 0 34220

"és tudok arról , hogy másutt az országban ellenségesebben álltak ehhez az úthoz ."

 

Nagyvalószínűséggel nem Tolna megyei a kérdező.

Előzmény: Bakancs4 (34219)
Bakancs4 Creative Commons License 2014.06.12 0 0 34219

Ezek után azt írod, hogy nem jár 10x-es idegeskedéssel egy papír nélküli mopedautó forgalombahelyezése. Jó, te tudod. De hogy elhiszem-e ezek után? Nem, mert tudom hogy milyen mentalitással működnek a hivatalok

 

Azért írom , mert csináltam már . Nem feltételezem , gondolom , kikövetkeztetem, hanem személyes valós tapasztalatom van róla , Bár teszem hozzá az első esetben meg kellett vívni a harcot az Okmányirodával -- érdekes módon az NKH-nál és a vámosoknál semmi probléma  nem volt -- és tudok arról , hogy másutt az országban ellenségesebben álltak ehhez az úthoz .

 

A január közepén beadott két kérdésemre valóban nem jött a mai napig válasz . Nekem ugyan nem sürgős , de lassan elkezdem megpiszkálni az ügyet -- főleg mert újabb kérdések is felmerültek a mopedautókkal kapcaolatban ....

Előzmény: Törölt nick (34216)
mopede Creative Commons License 2014.06.11 0 0 34218

Még a rendszámosat is kész cirkusz volt átíratni, pedig minden rendbe volt vele...

Előzmény: Törölt nick (34216)
mopede Creative Commons License 2014.06.11 0 0 34217

Anyagmegmaradás törvénye szerint igen, hiszen az üzemanyag elégésekor CO2 és víz keletkezik az égéstermékek tömege az oxigén tömegével lesz több mint a benziné (vagy gázolajé) volt.

pl: C6H12+18O --- 6CO2+6H2O

Látszik, hogy 12 H helyett 12 O lesz és a hidrogén sokkal könnyebb az oxigénnél.

Előzmény: oljeg12 (34212)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.11 0 0 34216

".... 2009 előtti papírtalan segédmotorkerékpárt .Megjegyzem nem jár 10x idegeskedéssel az ilyeneket berendszámoztatni"

 

Érdekes. 
2013.01.19 óta semmilyen jogszabály szerint nem kell már B kategóriás jogosítvány a mopedautók vezetéséhez, ezért az ezután vásárolt rendszámos mopedautók átíratásakor már nem szabadott volna beleírni a B kategóriás korlátozást a forgalmi engedélybe. Még egy év után is volt rá példa. Amikor ezt elmondták a tulajdonosok, az okmányirodások csakazért is erőszakosan beírták, majd a tulajdonosnak kellett a saját idejéből, utánajárásából kicseréltetnie, miután "fentről" azt mondták hogy ja igen tévedtünk, ingyen kicseréljük, de azért gyere be mégegyszer, miután meghazudtoltak, hogy te vagy a hülye, te tudod rosszul a jogszabályt, mert a B kategóriás korlátozást BE KELL írni. Ha jól tudom Te levelet is írtál az okmányirodának idén, hogy miért nem képesek SZÓ NÉLKÜL elsőre így átírni egy mopedautót. 

 

Ezek után azt írod, hogy nem jár 10x-es idegeskedéssel egy papír nélküli mopedautó forgalombahelyezése. Jó, te tudod. De hogy elhiszem-e ezek után? Nem, mert tudom hogy milyen mentalitással működnek a hivatalok. 

 

"Látom nem helyeztél forgalomba egyetlen egyszer sem 2009 előtti "papírtalan" segédmotorkerékpárt ."

A fent említett okok miatt... nem is szeretnék.... 

Előzmény: Bakancs4 (34214)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.11 0 0 34215

Igen, de alapesetben ha az olasz papírral kezdi el forgalomba helyeztetni, akkor meg az alvázszám és a motorszám nem fog egyezni a műszaki vizsgán. Itt mondjuk annyival kiegészült a helyzet, hogy új az alváz, lehet, hogy az olasz papírban lévő alvázszámot ütötték már bele az új alvázba. Akkor szerencséje van. Vagy semmilyet, az megint nem egy szerencsés helyzet. De a motorszámon való elbukás lehetősége még mindig fent áll. 

Előzmény: Poc2 (34213)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!