Keresés

Részletes keresés

smnks Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54834

Szia!

Ezt a topicot nézted már? Hátha előbb jutsz ott válaszhoz.

Előzmény: novakpeter (54832)
K.O. Lompos Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54833

Legyél türelmes.., biztos jönnek ide pár nap alatt olyan Fórum Társak, akik otthon vannak az árakban.

Nekem egyenlőre nem áll szándékomban megválni az itthonitól..., szóval árat sem tudok :-)

Előzmény: novakpeter (54832)
novakpeter Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54832

Szia

 

Értem, megprbálok kéret kérni, mert piacon kinálták, de aki árulta az minden Szombat-Vasárnap kint van...

Egyébként ugyanaz mit a képen van, olyan a címer is, csak a szám más...

Ha eredeti, akkor hozzávetőleges árat esetleg tudnál mondani, mert nem akarok mellé nyúlni nagyon..

 

Köszi előre is a segítséget..

 

Peti

Előzmény: K.O. Lompos (54830)
K.O. Lompos Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54831

Volt olyan is, hogy rendőr csapott meg..., de arról valszeg nem írt Moldova :-)

Előzmény: k.novotny (54826)
K.O. Lompos Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54830

Nálam van itt a polcon egy J 424 033 -as tábla.., de azon a búzakoszorús ( vagy hogy hívják ) címer van.

Jó lenne arról képet látni, amit fölkínáltak eladásra..., mert a képen látható szerintem nem eredeti.

Előzmény: novakpeter (54829)
novakpeter Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54829

Sziasztok

 

Szeretnék segítséget kérni, mert ebbe a témában teljesen tudatlan vagyok...

A mai nap megvételre ajánlottak nekem egy ilyen táblát, csatolom a képet, tudna nekem valaki segíteni mennyit érhet : ez volt ráírva : J 424.036

Kérlek segítsetek, merre tudnék érdeklődni...

itt a kép :

 

 

 

 

fantal Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54828

Előzőleg volt szó arról a WGB Bruck mozdonyról, ami egy 1908-as képeslapon terhelési próbázik MÁV pályaszámon. Erről tudsz vmi adatot?

Előzmény: k.novotny (54826)
fantal Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54827

Ö nemcsak a vasútasokról, hanem, pilotákról, kamionoskról, hajósokról is irdogált mindenféle baromságokat.

 

Hát, amikor arról írt, hogy a Ferencvárosi pu-ra az akkori megélhetésiek beszöktek, és vagonokat fosztogattak, és erre a MÁV odatett egy (azaz 1 fő) olyan vasúti rendészt, akit előzőleg súlyos mozgáskorlátozottságot okozó balesetet szenvedett saruzóként; tehát nem tudta üldözni a tolvajokat (meg nem is merte...) az eléggé valóságosnak tűnt...

 

Vagy a záhonyi résznél amikor arról írt, hogy milyen embertelen körülmények voltak ott, mikor a kis állomásból nagy határpályaudvar lett, és a gépi infrastruktúra hiánya miatt kézzel kelett átrakni a vasércet a szovjet kocsikból a magyarba?

 

A vitát indító fejezetben azt írta, hogy a szerencsi vonal a nyugati vasútfotósok kedvence, akik azért jönnek, hogy lássanak igazi működő gőzösüzemet, és autóval követik a vonatokat. Nem tudom ebben mi olyan hihetetlen itt egyeseknek. A német vasúti fórumok teli vannak magyar képekkel, és látszik, hogy nem kabát alól készültek...

Előzmény: k.novotny (54823)
k.novotny Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54826

Normal 0 21 false false false HU X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

http://moly.hu/konyvek/moldova-gyorgy-a-penz-szaga

 

 

de irt rendörökről, ügyvédekről stb.....

 

 

hogy csak az általad emlitett könyvet olvastad?

 

Ja akit a mozdony füstje megcsapott, az mit is olvasson... :-)))

Előzmény: K.O. Lompos (54825)
K.O. Lompos Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54825

Ha lehet, azt a százalékot módosítsuk 60 - 70 %-ra .

Olvastam a könyvet.., meg akóRtájt csináltam a vasutat...

 

A többi könyvét nem is olvastam :-(

Előzmény: k.novotny (54823)
k.novotny Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54824

(nem tudom milyen idős vagy,mennyit éltél az elöző rendszerben

 

Végigélte az elöző rendszert A-Z-ig.

csak az asztal ezen az oldalán ült, ahol meg kellett csinálnia azt, amit az asztal másik oldalán ülő mondott

 

Hogy érthető legyen, sem Kádár, Grósz, Aczél, Apró, egy percel sem élt többet a szocban mint ő, csak a felsoroltak meséltek a szocializmusről, neki meg csinálnia kellett

Előzmény: M.machinátor (54822)
k.novotny Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54823

A Moldaova könyvnek ha a 10%-át elhiszed, akkor is bőven bevagy csapva.

 

Ö nemcsak a vasútasokról, hanem, pilotákról, kamionoskról, hajósokról is irdogált mindenféle baromságokat.

 

 

Előzmény: fantal (54821)
M.machinátor Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54822

Szervusz.Nem mintha túlzottan akarnám Moldovát védeni (nem tudom milyen idős vagy,mennyit éltél az elöző rendszerben(nem az orbániban))D)),de azért egy néven való nevezés=volt a kirúgással+még egy kis peres ügy valamilyen vád szerint.Én nem a vasútnál voltam de egy másik állami intézménynél és megjegyzést tettem egy kollegámnál az akkori vezetésre(amit az persze helyeselt),aztán néhány hét mulva álltam a fegyelmi bizotság elött:miszerint erőszakoskodtam az elitéltekkel szemben,persze jártathattam a pofámat hogy közel sem kerültem az ott tartotakkal (hiszen kertész voltam),de megsúgták hogy vagy elmegyek magamtól és befogom a pofámat,vagy járkálhatok évekig a bíroságra (persze az elözetes sem kizárt) és '89-et írtunk.Szóval nem várjál neveket egy 70-80 as években író dokumentistától.

Előzmény: gumidani (54820)
fantal Creative Commons License 2013.09.28 0 0 54821

A politikai nézetei ma - az egy dolog. Ezt a jelenetet meg kb. 40 éve írta le az Akit a mozdony füstje megcsapott-ban. (Az egyik legbutább dolog, hogy valakinek csak azért nem hiszed el egy állítását, mert XY politikai nézetei vannak - ma. Azt elhiszed ebből a könyvből, amit a vasutasok morális zülléséről írt? A lopásokról, a hanyagságról, a borzalmas munkakörülményekről?)

Előzmény: gumidani (54820)
gumidani Creative Commons License 2013.09.27 0 0 54820

"Moldova könyvben írja"

 

Tudod, hogy kicsoda az az ember? Nekem ő - főleg ilyen kérdésben - nem hiteles forrás.

Előzmény: fantal (54813)
manhattani Creative Commons License 2013.09.27 0 0 54819

Hozzám egyszer a Márvány utcai hídra kijött a Déliből egy valami rendészféle, hogy itten nem lehet ám. Megmutattam neki azt a híres lapot a menetrendből, hogy "ha a lencse az utasok számára megnyitott terület felé" meg bla bla.

 

Elolvasta, szerencsére meg is értette, barátságban váltunk el.

 

Nem volt mindenkivel így. Kis senki figurák akarták éreztetni velem, hogy nekik itten hatalmuk van ám!

Egyszer a Keleti feszmentes volt, szétfényképeztem magam a kitoló kormányNohabokon meg Szergejeken. Jön egyenesen felém egy féklakatos, veri az aszfaltot keményen a kalapácsával, bátorítja magát. Mikor két lépésre volt, megkérdeztem:

-Mondja kérem, meddig nem lesz meg az előírásos feszültség a felsővezetékben?

Mint aki falnak ment.

-Úgy tudom, 14 óráig! - közölte, megköszöntem, elfordultam és fényképeztem tovább. Neki meg el lett rontva a napja.

 

manhattani Creative Commons License 2013.09.27 0 0 54818

Egyszer egy csoport a Déliben fényképezett-videózott gőzösöket, ott volt velük a Déli egyik rendelkezője. Előttük egy láthatólag külföldi csoport fényképezett.

 

Egy vén vasutas megkerülte őket, odament a magyar csoporthoz, és közölte, hogy "Itten nem lehet fényképezni!"

-Azoknak miért nem szólt? - kérdezte a rendelkező.

-Mert azoknak nem tudok.

 

Könnyebb volt a németeknek.

Előzmény: manhattani (54817)
manhattani Creative Commons License 2013.09.27 0 0 54817

>Ez így, ebben a formában... (C) Dr. T.

 

OFF: NEM. Markos, Nádas. Dr. T: Ez tulajdonképpen nem igaz!  ON

Előzmény: RhB (54814)
Mágus23 Creative Commons License 2013.09.27 0 0 54816

Üdv! Úgy látom  nem jól fogalmaztam a korábban írt szövegemben. A mondanivalóm lényege csak annyi,hogy amennyiben van rá lehetőség akkor a készítővel érdemesebb felvenni a kapcsolatot. Az eddigi tapasztalatom az ,hogy abban az esetben ha a netről töltöttem le képet lényegesen rosszabb minőségű volt mint a szerzőtől közvetlenűl kapott kép . Természetesen ez érthető is mert az oldalaknak van egy méretbeli korlátozása. A másik .meg az ,hogy ha esetleg archiválni szeretnénk a képet akkor igazán a jobb minőség felé célszerű elmenni.  A külföldi  szerzők általában az esetek nagy részében igen jószívüek szoktak lenni . Mégegyszer kihangsúlyoznám nem a leszólás vagy a lebecsülés szólt belőlem a neten fellelhető képek tekintetében.

Előzmény: RhB (54814)
RhB Creative Commons License 2013.09.27 0 0 54815

Ez midig is - sokszor most is - személyfüggő. A 80-as években volt, hogy valahol (kis fűtőház) szerettem volna fotózni, elhajtottak. Másnap a haveromék ugyanott jártak, simán megengedték nekik. Egyszerűen más volt szolgálatban...

Előzmény: fantal (54813)
RhB Creative Commons License 2013.09.27 0 0 54814

Ez így, ebben a formában... (C) Dr. T.

 

Egyrészt ez a legegyszerűbb (kiindulásnak jó), másrészt nem mindeki tud németül, harmadrészt nem mindenkinek publikus az email címe (akárcsak itt). Bár ott legalább van PN, de ehhez be kell lépned, azaz regisztrálnod kell.

 

Na meg azért sem árt letölteni azonnal - levelezgetni ettől még lehet ill. ráér később -, mert sok kép előbb-utóbb eltűnik, aztán már szar felbontásban sem tudod megnézni.

Előzmény: Mágus23 (54810)
fantal Creative Commons License 2013.09.27 0 0 54813

Moldova könyvben írja, hogy Szerencs környékére pont jártak nyugatiak fotózni, és szemet húnytak felette... Nem Gyesev, és nem ötvenes évek, hanem MÁV 1970-es évek vége.

Előzmény: gumidani (54811)
gumidani Creative Commons License 2013.09.27 0 0 54812

Megemlítem még, hogy az 1990-es évek vége felé is ugatott nekem vasútör a fényképezésért. Persze akkor már hiába.

Előzmény: gumidani (54811)
gumidani Creative Commons License 2013.09.27 0 0 54811

Azért finomítsunk ezen egy kicsit! A GYSEV-nél és 1980 után igen, de azért kiváncsi lennék, hogy pl. Alsógöd nevű megállóhelyen 1952-ben hogyan is nézett volna ki egy ilyen tettenérés. Ajánlom figyelmébe mindenkinek Karcsibácsi fiatalkori élményeit a stratégiailag kulcsfontosságú Márvány utcai felüljárónál.

Előzmény: fantal (54807)
Mágus23 Creative Commons License 2013.09.27 0 0 54810

ÜDV! NOs nem sok értelme van a Dreischeibe röl vagy egyéb oldalakról letölteni semmit ,mert kis felbontássúak és kis méretű képek sajnos semmire, azon kívűl,hogy egxszer ránézünk nem jók. Ha lehet megkeresni a készítőt akkor könnyebb a dolog.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (54803)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.27 0 0 54809

Szuper!

Előzmény: smnks (54800)
smnks Creative Commons License 2013.09.27 0 0 54808

Szerintem vasúti dolgozója, ill. rendőre (is) válogatta, hogy ki mit tűrt el, ill. mit nem.

Az egyik posztban pl. azt olvastam, hogy a vasútállomásról a rendőrségre vittek be egy NDK-s és egy NSZK-s vasútfotóst. Az igazoltatás után az NDK-st elengedték, de az NSZK-s még további egzecéroztatásnak volt kitéve...

Előzmény: fantal (54807)
fantal Creative Commons License 2013.09.27 0 0 54807

Helyzete válogatta, mert ha nem mentek katonailag kényes hely közelébe, eltűtrék a nyugati vasútftósokat.

Előzmény: smnks (54805)
smnks Creative Commons License 2013.09.27 0 0 54806

Vannak azért archív képek hazai fotósoktól is!

A szerencsi térségnél maradva itt van pl. két kép ugyancsak '78.-ból Kubinszky Mihálytól:

Szerencs fűtőház424.365 személyvonattal.

(Az igaz, hogy a képek feltöltője "elfelejtette" odaírni a fotós nevét.)

 

Annak a '78. júli.26.-a reggelének "terméséből" további képek is láthatóak Kubinszky Mihály: 'Emlékképek a 424-esről' c. fotóalbumában, igaz, már feketefehérben.

Előzmény: M.machinátor (54802)
smnks Creative Commons License 2013.09.27 0 0 54805

Dehogynem, a Drehscheibe c. fórumon elég sokszor említik, hogy bizony nem volt kockázatmentes itt a vonatfotózás, és voltak, akiknek akadtak kellemetlenségei is emiatt.

Előzmény: C50 (54804)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!