Elgondolkodtató, amit írsz. Nincs sok tippem a kipróbálásra.
Gondolatkísérletként megkockáztatnám azt, hogy be kellene zárkóznod a kocsiba és egy idegen Daewoo kulccsal megkísérelni az indítást. Kíváncsi lennék mit művelne az autód ebben az esetben?
Ez érdekes dolog miért kellett a riasztót élesíteni.Mi van azokkal akiknél nemlehet élesíteni annál fogva hogy nincs riasztója.
Én ezesetben hogyan tudok megbizonyosodni arról hogy nekem az imom.éles és müködik.A te esetedben ne adj isten egy "használatra jogosulatlan úriember"kitudja kapcsolni a riasztódat akkor még védi az imo.,vagy viheti az autót.
üdv.
Úgy próbáltuk ki, hogy beélesítettük a riasztót. Evvel egyidőben az immobilizer is üzembe állt. Ráindítottumk és 5 másodperc múlva leállt a motor. Ettől kezdve a motor nem volt indítható.
Tényleg kretén megoldás, a Lanosé jobb volt, mert - ahogy írod is - az önindítóval le lehet meríteni az akkumulátort!
A szervíz szerint nincs bekötve egyik Kalosban sem az immobilizer LED-je.
A gépkönyv valóban nem ezt írja az immobilizer működéséről. Sokminden egyébről sem pontos az információ, amit abban közölnek...
SZIA!
"egyik Kalosban sincs bekötve,"Szerinted vagy szerintük miért.Akkor végül is soha nem villog.
Hogyan próbáltátok ki? Akkor végül is az autót nem tudja elvinni de bosszúból az aksit 0-ra teheti az önindítóval.A KIS KÖNYV nem igy írta.
üdv.Négyesi
Megnézettem a szalonban, pontosabban a szalon szervizében az immobilizert. Tényleg helyesen működik, be is mutatták.
A Lanossal ellentétben ez most nem az önindítót, hanem az üzemanyagszivattyút blokkolja. Ezért lehet ráindítani, de kb. 5 másodperc múlva leáll a motor. A visszajelző LED - a szervíz szerint - egyik Kalosban sincs bekötve, ezért nem villog...
Beszéld meg a Mamával hogy oda adom cserébe a 13 colos kerekeket a 14 -es ért.Nekem azért volna jó mert van egy garnitura téli gumim 14 colos felnire.
üdv.Négyesi
Az hogy 14"-os gumikkal kaptátok az autót az szerencse, ha nem 1,4 SX 16V-ről van szó, mert tudtommal csak azt szállítják 14"-os felnikkel.
Hogy a pótkerék 13"-os az bosszantó, különösen defektnél.
Az átvételkor a pótkereket is meg kellett volna nézni (én megnéztem, mivel egyszer az egyik új autóm átvételekor nem volt pótkerék az autóban.)
A szalonban jelentsétek be, biztosan kicserélik!
Köszi a tippeket! Tulajdonképpen a párom anyukájának van Kalosa, de néha mi is használjuk (jövő héten kapjuk meg a Nubiránkat, akkortól majd nem fogjuk :)
A Kalost 3 hónapja vette a párom anyukája, általánosságban véve úgy tudom meg van vele elégedve, bár kissé nehezen szokott hozzá. Ez lehet a kora miatt, elmúlt 60 és eddig egy ősöreg Skodát vezetett.
Tegnap sikerült defektet kapnia, akkor derült ki, hogy 14es kerekekkel adták az autót, de a pótkerék csak 13as... ez annyira nem volt szimpatikus :)
A szörcsögő hang jöhet a hűtőfolyadék kiegyenlítőtartálya felől is. A kiegyenlítőtartály zárókupakjában van egy szelep, ami táguló hűtőfolyadék okozta túlnyomást levezeti. Lehet, hogy valami kosz a szelepülék alá került, vagy a kupak fedelén levő lyuk keresztmetszetét tömte el valami.
A Lanosomnál volt hasonló jelenség. Sűrített levegővel kifúvattuk a szelepet és rendbejött.
VIGYÁZAT!
A kupakot csak hideg, álló motornál csavard le! Meleg vagy járó motornál könnyen leforrázhatod Magad!
Végigolvastam korábban egyszer a topicot és újraolvastam, amiket megjelöltél.
A vízhőmérséklet mutató nálam stabilan középen áll.
Baromi meleg volt pénteken mikor átvettem az autót és a szalontól néhány km-re erős égett szagot éreztem. Megálltam, hogy körbenézzem az autót. Csak a konzerválószer égett le a kipuffogó rendszerről. Ekkor észleltem, hogy megy mindkét hűtőventillátor (vízhűtő, klíma) ezerrel. A Lanosnál sem mozdult a műszer, mindig stabilan egy üzemi álláson állt.
Az első kerékdobban nekem az tűnt fel, hogy nem tölti ki a teljes dobfelületet a műanyag védőburkolat.
A küszöbön levő lyukak nálam (elöl is, hátul is) gyárilag le vannak dugózva.
HELLO!
A fű lenyírva a dolgozó kifáradva szerencsére 80%-át a fiam nyírta én meg a sövényt.A Dami.még müködik.Abban az időben 2 medencéje volt de az eggyiket szinte mindíg a polosok használták ugyhogy a városnak maradt 1.A garage nálunk kivan laticellel bélelve hogy az ajtókat ne verjük a falhoz mer mi is a garázs közepére állunk nem érezzük egyenlőre a jobb elejét.Nekem még furcsa hogy nagyot kitakar az első szélvédő oszlop és a külsőtükör müa.borítása.Végig olvastad ezt a topikot? Én elég sok nemtetsző dolgot leírtam az elején nemtudom hogy nálad is vannak-e ezek.A 133,163,173-írásban olvashatod.
üdv.
Hello Elan!
Hol voltál eddig?
Erről szörcsögésről írjál bővebben,itt a topikban eddig senki sem jelzett hasonlókról.Írjál hogy egyébbként hogy vagy megelégedve vele.Szörcsögő hangot egyedül a kormányszervó hallat amikor valamelyik oldalra teljesen kitekered.A szervószivattyú által termelt olajat átereszti,ez ad szörcsögő hangot.
üdv.Négyesi
a Kalosunk motorja egyszercsak elkezdett szörcsögő hangot hallatni; nagyobb fordulatszámnál ennek a frekvenciája is nagyobb. Lehet ez amiatt, hogy kevés benne a benzin?
Gondold el nekem mekkora váltás volt egy 16 éves darab és legalább 25 éves kiadásu széria után.Nekem a legnagyobb változás a kellemesen lágy rugózás a csendes motor hang,és csendes futómü jelentett.Most kimegyünk a telekre kolektív fűnyírásra.Délután a forma1 után jelentkezek.
üdv.
A Kalos lényegesen szélesebb, mint a Lanos volt, bár ez a kocsiban ülve nem érzékelhető. Annyira nem, hogy a garázsba elsőre alig tudtam vele beállni. Úgy tökölődtem, mint egy mazsola. A jobboldali külső tükör sehogy sem akart a Lanos nyomvonalán beférni az ajtón... :))
Könnyű megszokni a Kalost.
Úgy húztam el vele a szalonból, mintha mindig ezt vezettem volna. Igaz, hogy magasabb kocsi, mint a Lanos, mégis az útfekvése, kanyarstabilitása és az egyenesfutása egy nagyságrenddel jobb!
Hirtelen kormánymozdulatra a Lanos éktelenül nagyot tudott billenni. Ugyan minden következmény nélkül tette ezt, de a gyengébb idegzetűek rögtön kapkodni kezdtek a kapaszkodó után... :))
Még 2 hónap után is a régi helyen keresem az ajtó nyitó gombokat és az órát.DE megjegyzem hogy most az új kocsival újból szeretek vezetni a régivel már nemigazán rajongtam.
Nem jól értelmezed.Akkor villog, ha bedugott kulcsnál nem ismeri fel a kulcs kódját.Ezt úgy lehetne ellenőrizni ha idegen kulccsal próbálnád indítani.
Hello
Riasztót nem rakattam bele.Ritkán van sokáig örizetlenül és ha valaki elakarja vinni ugyis elviszi.Eddig a riasztó helyett vettem egy villogó LED-et hasonló helyre beraktam mint neked is van most.Ha levettem a gyujtást azzonnal villogott mintha egy 80.000 ezres riasztó lenne benne.Meg úsztam 500Ft-ból.
üdv.
Az immobilizer jelzőlámpája villog-e, ha a kocsi le van zárva, vagy ha 20 másodpercnél hosszabb ideig leállítjátok a motort?
Az enyémben ugyanis nem.
A Lanosban a riasztó és az immobilizer együttműködött. Ha lezártam a kocsit 20 sec alatt a riasztó is és az immobilizer is aktivizálódott. Kettő egymástól független LED villogása jelezte ezt. Most csak a riasztó ledje villog, az immobilizeré nem, ez utóbbit még felvillanni sem láttam. Ha leállítottam a motort - 20 sec-nél hosszabb időre - nem lehetett újraindítani csak akkor, ha a riasztón a kioldó gombot megnyomtam. Most ilyenre nincs szükség, bármikor indíthatok.
Lehet, hogy rosszul kötötték be a riasztót?
Nálatok ez hogy van?
Örülök hogy tetszik.
Az enyémben 2100 km van az utóbbi időben már nem mértem a fogyasztást.Most utólag bánom már hogy a klímát nem kértem.A motort is légyszi fotózd körbe.
jó éjt.