Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

John Zero Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1650
Köszönöm a tanácsokat, sikerült az izzócsere.
Jópárszor behajoltam a fejemmel az akkumulátor helyére, ez is segített.

A kézikönyv elég szar, pláne magyarul, nem sokat segített.
A lényeg, hogy:
1. gumifedél levétel (nyilván)
2. kábelcsatlakozó lehúzás (előtte megfigyelni, hogy melyik oldalra lóg ki a vezeték)
3. Az autó közepe felé lévő, alsó pöcköt (kampót) kell kiakasztani úgy, hogy az "utca felé" húzzuk
4. Ezután csak emelni kell, a másik alsó pöcök (külső) már könnyen lejön. Nekem beleesett a lámpabúra aljába, de elértem :)
5. Izzó ki, izzó be (izzón a kiálló rész a tetején legyen)
6. Itt jön a trükkös dolog: a fémbigyó kampóit ugyanolyan sorrendben kell visszarakni: először beakasztani az utca felőlit, majd fent igazítani, majd az autó közepe felőli részt akasztani be.

Szintidőm: 35 perc :-)

Hát, nem tudom, hogy ha a jobb első lámpát kell cserélni, mi lesz? Ott nagyon kicsi a hely.

Előző autón edződtem (Honda), talán még az könnyebb volt!
Előzmény: reseller (1648)
Sisco69 Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1649
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Valaki tudja, hogy miért írja a 2002-es Citroen C5/2000ccm, benzin/ az anti-pollution fault-ot alkalmanként? Ez mit takar?

Köszönöm.
reseller Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1648

Javaslom, ha még nem cseréltél izzót, egy kis tükörrel nézd meg a felfogatását.(az is jó ha mobillal belefotózol)

Elsőre kb 1 óra alatt cseréltem, most már megy 2 perc alatt is.

 

 

 

Előzmény: John Zero (1646)
Birdiee Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1647
Jaja!A jobb oldalit még nehezebb cserélni....Mindig elnyírbálom a kezem mire megoldom.Persze a saru meg rávan rohadva...El is tört és két darabban van rajta most.
Előzmény: John Zero (1646)
John Zero Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1646
Kiégett a bal első izzóm... Ha jól nézem, ki kell emelni az akkumulátort, mert elég szűk a hely mellette.
F*sza konstrukció :-)
Birdiee Creative Commons License 2010.05.11 0 0 1645

Nekem még mindig megvan az eladó kapcsoló ha érdekel valakit! :)

Hiába raktam be,semmit sem reagált.De nem is működne az enyémben,legalábbis okos ember ezt mondta,mert bovdenes a gázpedálom..hmm..

Előzmény: egoka76 (1643)
ezustgolyo Creative Commons License 2010.05.10 0 0 1644
Én még mindig nem jutottam eloda, hogy elmenjek egy szakemberhez és beaktíváltassam, ugyhogy biztosat nem mondhatok.
Előzmény: egoka76 (1643)
egoka76 Creative Commons License 2010.05.10 0 0 1643

NApot!

 

Had érdeklődjek, többen is rajta voltunk itt a tempomat kapcsoló utólagos beszerelésén, sikerült valakinek aktiváltatni azóta, vagy van egyéb fejlemény?

 

Most megint van a vaterán kapcsoló, de nem tudom rédemes-e belevágni!

 

Köszi!

ezustgolyo Creative Commons License 2010.05.09 0 0 1642

Én ma szétkapom a műszerfalat hátha megtalálom a motorokat, jeladót, stb.

Aztán meglátjuk, ha kell gányolva is de letiltoma a meleglevegőt valahogy.

Előzmény: Birdiee (1641)
Birdiee Creative Commons License 2010.05.09 0 0 1641
Ez a probléma nekem is fenn áll a mai napig.Azt hiszem pont én írtam ez ügyben anno ide.Sajnos azóta is ilye.Játszogatok vele tekergetem helyre áll,de jön a meleg nem lesz ez olyan jó játék.Szóval engem is érdekelne a tuti hibaforrás,és esetleg a javítási leírás is.. :) Nagyon köszönöm!!!
Előzmény: ezustgolyo (1640)
ezustgolyo Creative Commons License 2010.05.09 0 0 1640

Nem klímavezérlő jeladónak hívták?

Valaki megerősíthetné mert addig nem merem megvenni, 10pénz.

Előzmény: egoka76 (1639)
egoka76 Creative Commons License 2010.05.08 0 0 1639

Ilyet nekem is szokott csinálni, hol jó hol nem. Valami hőérzékeléő vagy mi szarakodik benne azt hiszem, valamikor korábban volt róla szó.

 

Nekem meg megvolt ma a kuplungozás, hát nem egyszerű történet, bár a srácnak minden szakszerszáma megvan, így azért nem volt vészes. Bal féltengely ki, felül légszűrő ház ki, egyéb apróságok, aztán még nem fért ki a váltó, így a bölcső lazítása, motor alátámasztás, aztán húz le, vissza még több pöcsölés, meg nagyon kell figyelni arra, hogy a kinyomó csapágy jól álljon a kinyomó villán, van két kis horony, amiben lennie kell, de persze nem tartja ott semmi amíg össze nem rakod...

 

Szóval a kuplung maga tökéletes még, mindössze a kinyomó csapágy szakadt már darabokra, golyók sehol, fémreszelék mindenütt...

 

Rendeltem egy kuplung szettet, azt jósolták, hogy már a szerkezetet is eszi a csapágy, hát persze hogy nem, de ez ugye akkor derül ki, ha szétrobbantod az egészet. Ebben is cseréltek már kuplungot, 2006-os gyártású eredeti van benne, valszeg ezért jó még.

 

Közben még elmentünk a szaki raktárába is (mert kocsikat bont), és persze hogy találtunk ugyanolyan csapágyat, sőt még ugyanazt a tengelyt is, amin csúszkál, mivel kiderült, hogy azt bizony a szar csapágy összemarta, elkezdte enni. MIndez egy C4 1.6 HDI váltón volt, tehát azzal egyezik ez a rész pontosan:)

 

Úgyhogy az egész össze, olyan lett mint a vaj, hangja sincs, ha dolgozik:)

 

Viszont így megmaradt a komplett kuplung szett (szerkezet, tárcsa, kinyomó csapágy), amit ezúton felajánlok megvételre ha valakinek kell, 40.000.-Ft volt, odaadom 30.000.-Ft.-ért, dobozában. 2.0 benzinesre való az biztos, de alvázszám alapján kiderül még mihez jó, a doboza szerint Peugeot, meg Fiat is ezzel megy:)

Előzmény: ezustgolyo (1638)
ezustgolyo Creative Commons License 2010.05.07 0 0 1638

Hali!

 

Valaki megtudja mondani, hogy ha baloldalt meleget fúj a klíma akkor mi ment tönkre mennyíért és hogy cserélem ki?

Köszi előre is!

önindítópersely Creative Commons License 2010.05.05 0 0 1637

 

De ennél is úgy van. Amikor fel van bakolva, akkor engedd le, h ne legyen benne nyomás, különben nem tudod mozgatni le-fel a lengőkart. Vagy nem tudom milyen erőben vagy.... :-)

Előzmény: egoka76 (1636)
egoka76 Creative Commons License 2010.05.05 0 0 1636
Az nem úgy van, hogy teljesen fel kell emeltetni a kocsit, mielőtt felbakolom, vagy emelővel megemelem, hogy ki legyenek nyújtva a gólyalábak? Én a Xantiánál így tanultam még, egy szaki mondta. De ha le kell ezt már engedni, akkor jó, hogy írod, mert gumicserénél is kinyomatom maxra, mielőtt meg van emelve...
önindítópersely Creative Commons License 2010.05.05 0 0 1635

 

Szia!

 

Bármelyik Citroen boltban van a polcon, mert fogyó eszköz. A bilincs az tényleg baromság, én kábelkötegelővel szorítottam oda, jól tart. Gondolom, h van erre nekik egy profi célszerszám amivel röhögve megfeszítik a bilincset. Ha neki állsz, akkor szerintem érdemes ledobni a gumikat, mert nem drága és viszonylag könnyű cserélni. Ki kel húzni a munkahenger végén a biztosítószeget, mindkét oldalon torx kulccsal lelazítani a keresztstabilizátort, oldalanként 2 csavar.  A kocsi legyen felbakolva és parkoló állásban /legallul/. A két kis csövet a harangból ki tudod húzni. Amikor lóg a lengőkar és kint van a biztosítószeg, akkor kézzel tudod emelgetni a futóművet addig, míg az eleje ki nem jön a hídból /ahonnan kihúztad a sasszeget/ Ha kifordult a helyéről, akkor egyszerűen lehúzod a gumit. Nyilván a másik végén a bilincset le kell lazítani. Vissza rakni fordított sorrendben. Jótanács: ha rakod össze, érdemes bezsírozni a szeget, mert nekem az egyik berohadt és le is tört. Ez kellemetlen a későbbi cserekor, meg ha mondjuk hátsó lengőkarcsapágyat akarsz /kell/ cserélni. Sajna az is előfordul.

 

Ügyesen! :-)

Előzmény: miki_sys (1631)
egoka76 Creative Commons License 2010.05.04 0 0 1634
Ezek is jó képek, amint alákerülök a kocsinak megnézem ezeket is, márpedig a kuplungcsere miatt nem várat sokat ez sem...
miki_sys Creative Commons License 2010.05.04 0 0 1633

Hali én 45 körül vettem a télen a teljes kuplung szettet! Ez tuti jó ár. És az enyém sem valeo volt...

Ja LDS hidraulika olajat a multkor írtak hogy van beszerzési áron. Van még? Vagy hol lehet megnézni olcsón? Debrecen és környéke érdekelne elsősorban!

Előzmény: egoka76 (1632)
egoka76 Creative Commons License 2010.05.04 0 0 1632

Estét!

 

Na, nekem annyira szar már  a kuplungom, hogy menet közben is csikorg, meg visítozik, életveszélyes. Találtam egy helyet, Pesten van egy cég, ott találtam legolcsóbb szettet, 39.500.-ért hozzák meg a SAX kuplung szettet, ennél olcsóbbat nem találtam, sztem ez nagyon jó ár. Ha valakinek esetleg ilyen gondja lenne, akkor az info@pgranyi.hu címre kell írnia a kocsija adataival.

miki_sys Creative Commons License 2010.05.04 0 0 1631

Önindítópersely IGAZAD VAN!

Annyira olajos volt hogy teljesen megvoltam győződve, hogy a munkahenger lett rosz. Hál istennek rosszul tippeltem mert tényleg csak a gumiharangnál szivárgott. Érdekes kialakítása van szerencsétlen munkahengernek ott, ahol a gumiharang fogatódik fel. Az a bilincs .... nem normális aki ezt kitalálta vagy megtervezte... Tulajdonképpen a gumiharangnak semmi baja, csak az a drót bilincs (vagy minek nevezzem) tágult ki és nem szorította rá megfelelően a gumiharangot. Nem értem a mérnököket (csak már hogy én is szídjam egy kicsit őket). A hidralikánál ott jár kel az olaj akkor miért nem tervezték azt a hidralikaházat és a rávaló gumiharangot olyanra hogy egy normális bilincset is rá lehessen tenni. Pl AWAB bilincset amit csavarhúzóval meg lehet húzni... Mér ilyen drótból pattinthatós összehúzós vackot.

No mindenesetre a drótbilincsen hajtogattam, hogy erőssebb legyen a húzása. De elmegyek bontóba és szétnézek mert valamilyen kocsinak van ilyen drótos bilincse ami csavarozós és normálisan oda lehet szorítani.

A gumiharangot hol lehet venni? Sima autósboltban meg lehet rendelni? Lehet hogy azért nem soká ki kell cserélni! A gumiharang cserét  leírhatod biztos jó hasznát fogom venni.

Megpróbálok képet beszurni. Az első 2 képen a hátsó hidraulika látszik (amit preparáltam) úgy hogy a gumiharang le van húzva a helyéről. A 3. képen a jobb oldali hidraulika. látszik, hogy ott is engedi az olajat mert olajsáros a környéke.

 

 

 

 

 

Előzmény: önindítópersely (1630)
önindítópersely Creative Commons License 2010.05.04 0 0 1630

 

Szia!

 

LDS való bele kizárólag! A színe sárgás, nem olcsó. A hátsó teleszkóp alatt a munkahengert érted a gömbbel, rajta egy gumiharang? Általában csak a gumit kell cserélni, kb 1.000 Ft, a szorítóbilincs majdnem 4.000. Ebben a gumiharangban csak visszatérő résolaj van, tehát nem nagy nyomású és olyan sok nem is folyhat. Ha tényleg a munkahenger ereszt, vagy a cső, az gáz, de ott nem szokott, ha csak nem sérült meg valamitől. Ha ott a baj, akkor hamar elfogy az olajad, mert ott elég nagy nyomás uralkodik. Javaslom a gumi megvizsgálását, a vékonyabb részén hamar elfárad és kiszakad. A csere sem bonyolult.

Ha meg van, jelentkezz, elmondom a cserét.

Előzmény: miki_sys (1627)
guzzirider Creative Commons License 2010.05.04 0 0 1629
És még egy fontos tapasztalat.

Sem a szerelőm Attila, sem én nem értettük az olajcsere során, hogy mitől sűrűsödött be a motorolaj. Hiszen, amikor egy olaj elöregszik, elveszíti viszkozitását, azaz felhígul.
Ez pedig lekvárszerűen összeállt. Alig akart kifolyni a leeresztő furaton.

Az injektor tömítéseinek cseréjekor fény derült a rejtélyre.

A szelepfedél tömítése - nekem új volt - nem olyan mint régen, hanem egy magasabb, háromszög keresztmetszetű gumitömítés, ami nem túl kemény. Nem is szabad annyira lehúzni, mint a régieket, mert ellaposodik, és ezáltal eldeformálódik. Ahol eldeformálódik, ott nem tömít megfelelően.

Az én autómnál az történt, hogy pont a 2-es csúcsnál volt eldeformálódva a szelepfedél tömítés, és a csúcs alól/körül nagynyomáson kiszökő üzemanyag, utat lelt a szelepfedél alá és összekeveredett a motorolajjal.

Ezer szerencsém van, hogy a szerelőm, időben észlelte a jelenséget és elhárította a hibát, mielőtt nagyobb baj következett volna be. Gondolni sem merek rá, mi lett volna, ha a besűrűsödő olaj nem képes eljutni a turbóba, miáltal megszűnik a kenés, így a turbó besül.

Úgyhogy a porlasztócsúcs(ok)nál jelentkező kátrányszerű lerakódás tényét mindenki kezelje kellő hagsúllyal.

Üdv mindenkinek!
guzzirider Creative Commons License 2010.05.04 0 0 1628

NEM ELÉG A CSAVAROK LEHÚZÁSA!

Túl vagyunk a műtéten.
Alig akart kijönni a porlasztócsúcs, de végül a sok MSO2 (egyfajta csavarlazító), adagolásának, valamint a kitartó, óvatos feszegetésnek, tekergetésnek engedni kényszerült.

A kettő(!) darab tömítőgyűrűből csak az alsó volt már meg, a másikat megette a kiáramló nagynyomású gázolaj. A vörösréz tűzkarika furata pedig, közel másfél millimétert tágult, eredeti méretéhez képest.

És láss csodát: megszűnt végre a savanyú szag az utastérben!

Nem reklámozni szeretném, hanem jó szívvel ajánlom ezt a műhelyt budapesti pözsósoknak és szitroeneseknek:

Bp., I. ker., Márvány u. 16.
CAR-WELLNESS gyorsszerviz
Molnár Attila
+36(70) 380 2736
Előzmény: guzzirider (1610)
miki_sys Creative Commons License 2010.05.04 0 0 1627

Na a jobb hátsó féknél is látszik valami szivárgás úgyhogy azis felújítás...

Ez még a kissebbik gond.. A nagyobbik hogy a bal hátsó teleszkópbol is szivárog rendesen a drága olaj! Aki csinált ilyet legyenszives irja meg h cserénél mire kell odafigyelni! Használtan veszek egy telót, de még nem cseréltem. A fórumon visszanézve akkor LDS olaj kell bele ugye? A szine számít az olajnak? Nem néztem még meg alaposan, van légtelenítő csavarja? Kell egyáltalán légteleníteni? Aki tud tanácsot adni az irja meg plííz!

bordóc5 Creative Commons License 2010.05.03 0 0 1626

Sziasztok 2001 es 2000 SX pontos alufelni méretét tudja valaki?

Illetve 4 db alut tudna valaki jutányosan eladót

 

kaposi5@freemail.hu

 

 

N_Joco Creative Commons License 2010.05.03 0 0 1625
Helló!

Nem tudom, hogy ő még aktív-e:

BX 2000 BT.
6728 Szeged, Dorozsmai út 32. (Budapesti út)
Marton Károly
(62)452-323, (20)924-7387

Üdv.: Józsi
citrom5 Creative Commons License 2010.05.03 0 0 1624
Sziasztok!
Szegeden keresnék egy megbízható és nem túl drága citroen C5 szakit! Tud valaki ajánlani mestert?

Választ előre is köszönöm!
N_Joco Creative Commons License 2010.05.03 0 0 1623
Sziasztok!

A féknyereg teljes szétszereléséhez itt találtok a kézifékhez való ötszögű dugókulcsot:

http://tomnerszerszam.hu/spl/215944/FEKJAVITAS

Üdv.: Józsi
egoka76 Creative Commons License 2010.05.02 0 0 1622
Azért ezek jó képek, vizuálisan mégis csak egyszerűbb a téna, de ha lehet ennek ellenére kihagynám a sajátom ilyen jellegű vizsgálatát:)
Előzmény: miki_sys (1621)
miki_sys Creative Commons License 2010.05.02 0 0 1621
Mostmeg a szöveg csúszott el a képhez képpest. (minden nem lehet tökéletes...)
Előzmény: miki_sys (1620)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!