Köszönöm a tanácsokat, sikerült az izzócsere. Jópárszor behajoltam a fejemmel az akkumulátor helyére, ez is segített.
A kézikönyv elég szar, pláne magyarul, nem sokat segített. A lényeg, hogy: 1. gumifedél levétel (nyilván) 2. kábelcsatlakozó lehúzás (előtte megfigyelni, hogy melyik oldalra lóg ki a vezeték) 3. Az autó közepe felé lévő, alsó pöcköt (kampót) kell kiakasztani úgy, hogy az "utca felé" húzzuk 4. Ezután csak emelni kell, a másik alsó pöcök (külső) már könnyen lejön. Nekem beleesett a lámpabúra aljába, de elértem :) 5. Izzó ki, izzó be (izzón a kiálló rész a tetején legyen) 6. Itt jön a trükkös dolog: a fémbigyó kampóit ugyanolyan sorrendben kell visszarakni: először beakasztani az utca felőlit, majd fent igazítani, majd az autó közepe felőli részt akasztani be.
Szintidőm: 35 perc :-)
Hát, nem tudom, hogy ha a jobb első lámpát kell cserélni, mi lesz? Ott nagyon kicsi a hely.
Előző autón edződtem (Honda), talán még az könnyebb volt!
Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Valaki tudja, hogy miért írja a 2002-es Citroen C5/2000ccm, benzin/ az anti-pollution fault-ot alkalmanként? Ez mit takar?
Jaja!A jobb oldalit még nehezebb cserélni....Mindig elnyírbálom a kezem mire megoldom.Persze a saru meg rávan rohadva...El is tört és két darabban van rajta most.
Had érdeklődjek, többen is rajta voltunk itt a tempomat kapcsoló utólagos beszerelésén, sikerült valakinek aktiváltatni azóta, vagy van egyéb fejlemény?
Most megint van a vaterán kapcsoló, de nem tudom rédemes-e belevágni!
Ez a probléma nekem is fenn áll a mai napig.Azt hiszem pont én írtam ez ügyben anno ide.Sajnos azóta is ilye.Játszogatok vele tekergetem helyre áll,de jön a meleg nem lesz ez olyan jó játék.Szóval engem is érdekelne a tuti hibaforrás,és esetleg a javítási leírás is.. :) Nagyon köszönöm!!!
Ilyet nekem is szokott csinálni, hol jó hol nem. Valami hőérzékeléő vagy mi szarakodik benne azt hiszem, valamikor korábban volt róla szó.
Nekem meg megvolt ma a kuplungozás, hát nem egyszerű történet, bár a srácnak minden szakszerszáma megvan, így azért nem volt vészes. Bal féltengely ki, felül légszűrő ház ki, egyéb apróságok, aztán még nem fért ki a váltó, így a bölcső lazítása, motor alátámasztás, aztán húz le, vissza még több pöcsölés, meg nagyon kell figyelni arra, hogy a kinyomó csapágy jól álljon a kinyomó villán, van két kis horony, amiben lennie kell, de persze nem tartja ott semmi amíg össze nem rakod...
Szóval a kuplung maga tökéletes még, mindössze a kinyomó csapágy szakadt már darabokra, golyók sehol, fémreszelék mindenütt...
Rendeltem egy kuplung szettet, azt jósolták, hogy már a szerkezetet is eszi a csapágy, hát persze hogy nem, de ez ugye akkor derül ki, ha szétrobbantod az egészet. Ebben is cseréltek már kuplungot, 2006-os gyártású eredeti van benne, valszeg ezért jó még.
Közben még elmentünk a szaki raktárába is (mert kocsikat bont), és persze hogy találtunk ugyanolyan csapágyat, sőt még ugyanazt a tengelyt is, amin csúszkál, mivel kiderült, hogy azt bizony a szar csapágy összemarta, elkezdte enni. MIndez egy C4 1.6 HDI váltón volt, tehát azzal egyezik ez a rész pontosan:)
Úgyhogy az egész össze, olyan lett mint a vaj, hangja sincs, ha dolgozik:)
Viszont így megmaradt a komplett kuplung szett (szerkezet, tárcsa, kinyomó csapágy), amit ezúton felajánlok megvételre ha valakinek kell, 40.000.-Ft volt, odaadom 30.000.-Ft.-ért, dobozában. 2.0 benzinesre való az biztos, de alvázszám alapján kiderül még mihez jó, a doboza szerint Peugeot, meg Fiat is ezzel megy:)
De ennél is úgy van. Amikor fel van bakolva, akkor engedd le, h ne legyen benne nyomás, különben nem tudod mozgatni le-fel a lengőkart. Vagy nem tudom milyen erőben vagy.... :-)
Az nem úgy van, hogy teljesen fel kell emeltetni a kocsit, mielőtt felbakolom, vagy emelővel megemelem, hogy ki legyenek nyújtva a gólyalábak? Én a Xantiánál így tanultam még, egy szaki mondta. De ha le kell ezt már engedni, akkor jó, hogy írod, mert gumicserénél is kinyomatom maxra, mielőtt meg van emelve...
Bármelyik Citroen boltban van a polcon, mert fogyó eszköz. A bilincs az tényleg baromság, én kábelkötegelővel szorítottam oda, jól tart. Gondolom, h van erre nekik egy profi célszerszám amivel röhögve megfeszítik a bilincset. Ha neki állsz, akkor szerintem érdemes ledobni a gumikat, mert nem drága és viszonylag könnyű cserélni. Ki kel húzni a munkahenger végén a biztosítószeget, mindkét oldalon torx kulccsal lelazítani a keresztstabilizátort, oldalanként 2 csavar. A kocsi legyen felbakolva és parkoló állásban /legallul/. A két kis csövet a harangból ki tudod húzni. Amikor lóg a lengőkar és kint van a biztosítószeg, akkor kézzel tudod emelgetni a futóművet addig, míg az eleje ki nem jön a hídból /ahonnan kihúztad a sasszeget/ Ha kifordult a helyéről, akkor egyszerűen lehúzod a gumit. Nyilván a másik végén a bilincset le kell lazítani. Vissza rakni fordított sorrendben. Jótanács: ha rakod össze, érdemes bezsírozni a szeget, mert nekem az egyik berohadt és le is tört. Ez kellemetlen a későbbi cserekor, meg ha mondjuk hátsó lengőkarcsapágyat akarsz /kell/ cserélni. Sajna az is előfordul.
Na, nekem annyira szar már a kuplungom, hogy menet közben is csikorg, meg visítozik, életveszélyes. Találtam egy helyet, Pesten van egy cég, ott találtam legolcsóbb szettet, 39.500.-ért hozzák meg a SAX kuplung szettet, ennél olcsóbbat nem találtam, sztem ez nagyon jó ár. Ha valakinek esetleg ilyen gondja lenne, akkor az info@pgranyi.hu címre kell írnia a kocsija adataival.
Annyira olajos volt hogy teljesen megvoltam győződve, hogy a munkahenger lett rosz. Hál istennek rosszul tippeltem mert tényleg csak a gumiharangnál szivárgott. Érdekes kialakítása van szerencsétlen munkahengernek ott, ahol a gumiharang fogatódik fel. Az a bilincs .... nem normális aki ezt kitalálta vagy megtervezte... Tulajdonképpen a gumiharangnak semmi baja, csak az a drót bilincs (vagy minek nevezzem) tágult ki és nem szorította rá megfelelően a gumiharangot. Nem értem a mérnököket (csak már hogy én is szídjam egy kicsit őket). A hidralikánál ott jár kel az olaj akkor miért nem tervezték azt a hidralikaházat és a rávaló gumiharangot olyanra hogy egy normális bilincset is rá lehessen tenni. Pl AWAB bilincset amit csavarhúzóval meg lehet húzni... Mér ilyen drótból pattinthatós összehúzós vackot.
No mindenesetre a drótbilincsen hajtogattam, hogy erőssebb legyen a húzása. De elmegyek bontóba és szétnézek mert valamilyen kocsinak van ilyen drótos bilincse ami csavarozós és normálisan oda lehet szorítani.
A gumiharangot hol lehet venni? Sima autósboltban meg lehet rendelni? Lehet hogy azért nem soká ki kell cserélni! A gumiharang cserét leírhatod biztos jó hasznát fogom venni.
Megpróbálok képet beszurni. Az első 2 képen a hátsó hidraulika látszik (amit preparáltam) úgy hogy a gumiharang le van húzva a helyéről. A 3. képen a jobb oldali hidraulika. látszik, hogy ott is engedi az olajat mert olajsáros a környéke.
LDS való bele kizárólag! A színe sárgás, nem olcsó. A hátsó teleszkóp alatt a munkahengert érted a gömbbel, rajta egy gumiharang? Általában csak a gumit kell cserélni, kb 1.000 Ft, a szorítóbilincs majdnem 4.000. Ebben a gumiharangban csak visszatérő résolaj van, tehát nem nagy nyomású és olyan sok nem is folyhat. Ha tényleg a munkahenger ereszt, vagy a cső, az gáz, de ott nem szokott, ha csak nem sérült meg valamitől. Ha ott a baj, akkor hamar elfogy az olajad, mert ott elég nagy nyomás uralkodik. Javaslom a gumi megvizsgálását, a vékonyabb részén hamar elfárad és kiszakad. A csere sem bonyolult.
Sem a szerelőm Attila, sem én nem értettük az olajcsere során, hogy mitől sűrűsödött be a motorolaj. Hiszen, amikor egy olaj elöregszik, elveszíti viszkozitását, azaz felhígul. Ez pedig lekvárszerűen összeállt. Alig akart kifolyni a leeresztő furaton.
Az injektor tömítéseinek cseréjekor fény derült a rejtélyre.
A szelepfedél tömítése - nekem új volt - nem olyan mint régen, hanem egy magasabb, háromszög keresztmetszetű gumitömítés, ami nem túl kemény. Nem is szabad annyira lehúzni, mint a régieket, mert ellaposodik, és ezáltal eldeformálódik. Ahol eldeformálódik, ott nem tömít megfelelően.
Az én autómnál az történt, hogy pont a 2-es csúcsnál volt eldeformálódva a szelepfedél tömítés, és a csúcs alól/körül nagynyomáson kiszökő üzemanyag, utat lelt a szelepfedél alá és összekeveredett a motorolajjal.
Ezer szerencsém van, hogy a szerelőm, időben észlelte a jelenséget és elhárította a hibát, mielőtt nagyobb baj következett volna be. Gondolni sem merek rá, mi lett volna, ha a besűrűsödő olaj nem képes eljutni a turbóba, miáltal megszűnik a kenés, így a turbó besül.
Úgyhogy a porlasztócsúcs(ok)nál jelentkező kátrányszerű lerakódás tényét mindenki kezelje kellő hagsúllyal.
Túl vagyunk a műtéten. Alig akart kijönni a porlasztócsúcs, de végül a sok MSO2 (egyfajta csavarlazító), adagolásának, valamint a kitartó, óvatos feszegetésnek, tekergetésnek engedni kényszerült.
A kettő(!) darab tömítőgyűrűből csak az alsó volt már meg, a másikat megette a kiáramló nagynyomású gázolaj. A vörösréz tűzkarika furata pedig, közel másfél millimétert tágult, eredeti méretéhez képest.
És láss csodát: megszűnt végre a savanyú szag az utastérben!
Nem reklámozni szeretném, hanem jó szívvel ajánlom ezt a műhelyt budapesti pözsósoknak és szitroeneseknek:
Bp., I. ker., Márvány u. 16. CAR-WELLNESS gyorsszerviz Molnár Attila +36(70) 380 2736
Na a jobb hátsó féknél is látszik valami szivárgás úgyhogy azis felújítás...
Ez még a kissebbik gond.. A nagyobbik hogy a bal hátsó teleszkópbol is szivárog rendesen a drága olaj! Aki csinált ilyet legyenszives irja meg h cserénél mire kell odafigyelni! Használtan veszek egy telót, de még nem cseréltem. A fórumon visszanézve akkor LDS olaj kell bele ugye? A szine számít az olajnak? Nem néztem még meg alaposan, van légtelenítő csavarja? Kell egyáltalán légteleníteni? Aki tud tanácsot adni az irja meg plííz!