Keresés

Részletes keresés

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.06.12 0 0 40057

Közvetlen kapcsolat nincs nyilván a gyorsforgalmi út megléte és a baleset között, közvetett van: egy osztottpályás gyorsforgalmi út a fehér hollónak számító "szembeforgalomba hajtott fel az útra" eseteket kivéve NEM teszi lehetővé a frontális ütközést.

Előzmény: Mr Reacher (40056)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.06.12 -3 1 40056

Nem a gyorsforgalmi út hiánya miatt ütközött frontálisan a kavicsszállító teherautóval a jogosítvány nélkül közlekedő telekocsis.

Előzmény: M tiszteletes (40051)
Dentoro Creative Commons License 2018.06.12 -3 4 40055

Ezek mellett se menjünk már el szó nélkül:

 

"Különösen, hogy a múlt időkben létezett publikus prior rangsor (de azt sem tartották be) Ma már nem is teszik közzé, így a logika mellőzve, vagy inkább megerőszakolva, ahányszor csak akarják."

1371/2016. (VII. 15.) Korm. határozat, akkor ez mégis micsoda??

Az a baj, hogy a Te logikád csak a forgalmi adatokat ismeri, de szerencsére vannak még máshogy gondolkodók is, így kaphatnak gyorsforgalmi bekötést a megyeszékhelyek, viszont abban pedig neked van igazad, hogy pl. M4 Berettyóújfalu - országhatár közötti szakasza még ráért volna.

 

 

"Mi van?!?!?! A haver oligarchák nem nőnek az égig, másnak meg nem adnak a koncból?..."

 A NIF honlapján kikereshetőek a szerződés adatok. A jelenleg zajló útépítések kivitelezői pl: Strabag, Colas, Euroaszfalt, Dömper, Duna Aszfalt, He-Do, Swietelsky. Nem lepődnék meg ha az összegeket összeadva a Strabagnak lenne a legtöbb, ő haver? Mégis kinek kéne még adni, mondjuk a románoknál „jól” bevált amerikai, olasz, spanyol cégeknek??

 

Jó lenne már ezt az ellenzéki média szintű fröcsögést, hangulatkeltést, az emberek hülyének nézését befejezni, főleg itt a topicban.

 

Trianon-t meg pláne ne keverjük már ide...

puntooo Creative Commons License 2018.06.12 0 0 40054

Csak általánosságban mondom: a laza altalajon kerülhet annyiba az alap kiépítése, mint egy sziklás helyen.

Előzmény: M tiszteletes (40051)
puntooo Creative Commons License 2018.06.12 0 0 40053

személyiségrombolás=karakterrombolás

Előzmény: puntooo (40052)
puntooo Creative Commons License 2018.06.12 0 2 40052

Higgadtan: és ez nagyon is on téma: szerinted a beruházásokat/cégválasztásokat nem befolyásolta az egyéni/pártérdektől vezérelt lobbitevékenység?

És ennek mi köze dimelo jogosítványához/kisbuszához -na persze ha így volt, az felelőtlenség volt, de érdekes ez a reflexes személyiségrombolás.....

 

Előzmény: Dentoro (40048)
M tiszteletes Creative Commons License 2018.06.12 0 4 40051

hát azért valljuk be sok igazsága van...

abban mindeki egyet ért, hogy kell az M4.

hogy ebből miért az az ÚJ szakasz épül, amire semmi szükség, na az nagy kérdés...

 (az árról már nem is beszélve, az alföldön 3,5 milliárd/km áron...  egy vicc az egész)

szimplán csak azért, hogy szivassuk Simicskát, állt az M4nek azon új szakaszai, amire égetően szükség van/lenne

az tényleg erős túlzás, hogy a király miatt halnak meg az emberek, a jó részük a saját hülyeségük miatt halnak meg

de ettől még igaz, hogy ha már 10 éve megépült volna az m6 helyett az m4, akkor nagyon sok halál eset elmaradt volna

Előzmény: Mr Reacher (40050)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.06.12 0 1 40050

Pont, hogy te nem vagy sem higgadt, sem körültekintő.

Előzmény: dimelo (40049)
dimelo Creative Commons License 2018.06.12 -1 2 40049

Sejtettem, hogy erre berág valaki...:(((  Pedig nem árt a higgadtság és a körültekintés...

 

A sérelmi politizálás Trianon-on is túl vezet.

Mi volt előbb....

 

Megfejteni sem tudjuk, nemhogy helyrehozni.

 

A G nap csak a vége volt a "testvéri" kapcsolatnak (ma már az sem biztos)

 

A konkrét ceglédberceli szakaszt már 2008-ban építeni kellett volna, csakhogy Sukoró-Pilisi gyümölcsös polémia miatt akkor is felnyomták Brüsszelben, na vajon kik?

Ugyanakkor Szalai polgármester másfél évig húzta a Tisza-híd szakaszhoz Szolnok hozzájárulását....

 

Minden kezdődött valamikor és valahol, de a s*ar már agyig ér!

 

Senki ne felejtse el, azóta mennyi emberveszteséget és kárt okozott az M4 hiánya és mennyi előnye lett belőle más városoknak, ahol már volt európai minőségű útkapcsolat.

Előzmény: Dentoro (40048)
Dentoro Creative Commons License 2018.06.12 -2 4 40048

"Te tetted ezt király...  G-nap"

 

OFF

Ez már tényleg beteges…, itt van egy kulturálatlan facebookozó idióta, aki ráadásul jogosítvány nélkül vezetett egy forgalomból kivont kisbuszt és nekiállsz (nem először) királyozni, G-napozni (G nap pláne csúsztatás, mert az csak Szolnok északi elkerülő leállítása volt - tehát semmi köze a balesetes szakaszhoz -, továbbá az eset is mintha úgy indult volna, hogy egy „jóindulatú” ellenzéki politikus felnyomta a beruházást brüsszelben). Az ATV színvonala ismert, de lassan megállapítható, hogy komoly gondok lehetnek a Te fejedben is.

 

Azt miért nem fejtegetik ezekben a műsorokban, hogy pl. M60 helyett miért nem az M4 épült előbb, vagy, mi pénzébe került/kerül az államnak az abban a 8 évben készült Szekszárd-Pécs szakasz?

ON

Előzmény: dimelo (40036)
dimelo Creative Commons License 2018.06.12 -1 0 40047

Kiegészítésül az "abúzus"-hoz:

https://hirtv.hu/ahirtvhirei/nem-tudni-orban-hezitalasanak-okat-szakertok-atcsoportositanak-a-forrasokat-2462675

 

„Legfeljebb arról lehet szó, hogy bizonyos dolgokat át kell terveznünk, mert az építőipar kapacitásai lehet, hogy limitálják ennek a létrehozását.

De nagyon fontos az, hogy se forrást ne veszítsünk, se az eredeti céltól ne térjünk el” – mondta Palkovics László, innovációs és technológiai miniszter.

 

Mi van?!?!?! A haver oligarchák nem nőnek az égig, másnak meg nem adnak a koncból?...

 

Valami ordas kamuzás folyik. (A rendelet "csak az M3 és M30-ról szól...) eddig...

 

se forrást ne veszítsünk (Az EU befenyít)

Előzmény: dimelo (40046)
dimelo Creative Commons License 2018.06.12 0 0 40046

Az adatforrás 99 %-ban az internet:) Megtanultam olvasni az adatsorokból és a sorok között is:)

Azért maradt néhány ismerős az útszakmában, akivel lehet konzultálni.

 

Van úgy, hogy el kell indítani egy "palackpostát", majd csak kihalássza valaki.

A fórum is fontos hírforrás.

 

2005 óta vagyok "intenzíven":)

 

Alapból egyetértve azzal, hogy minden irányban javítani, bővíteni kell a hálózatot, az esetek túlnyomó többségében prioritási dilemmák ezek.

 

Különösen, hogy a múlt időkben létezett publikus prior rangsor (de azt sem tartották be)

Ma már nem is teszik közzé, így a logika mellőzve, vagy inkább megerőszakolva, ahányszor csak akarják.

 

Most is éppen egy abúzus ("felülvizsgálat") érzékelhető a színfalak mögött...

 

Amihez a szakmának nincs köze, csak végrehajtja a politikai parancsot, azon lehet legtöbbet bosszankodni.

 

De ezt is leírtuk ezerszer és le is fogjuk még...

 

 

Előzmény: puntooo (40044)
M tiszteletes Creative Commons License 2018.06.11 0 0 40045
puntooo Creative Commons License 2018.06.11 0 0 40044

Megtisztelsz az elmélyültebb válaszadással.

Köszi! Ezen a szinten érdemesebb az eszmecsere.

 

Köszi a köszit:-), de én nem vagyok kompetens egy komolyabb eszmecserére; Te olyan adatokkal rendelkezel, amelyekről időnként azt sem tudjuk, hogy hol tudnánk megkeresni:-) Én meg csak  "általános műveltségből" származó okoskodást írhatok. 

 

Mitől vált az E71 - E79 fontosabbá az E60-nál?

Ez már többször feljött. Én nem állítanám szembe a 2 utat, szerintem mindkettő fontos. Nemcsak a tranzit miatt, hanem gyakorlatilag a Trianon óta hiányzó külső gyűrű egy szakaszát is visszaadja, (Nagyvárad)-Berettyóújfalu-Debrecen-Nyíregyháza-Miskolc-(Kassa)-fontos magyar út ez-más kérdés, hogy a nyomvonala miatt nem jó ingázó útnak, illetve valódi hasznú debreceni gyűrűnek sem, csak tranzitnak-de abba szintén nem látok bele, hogy technikailag-kisajátításilag lehetett-e volna közelebb vinni Debrecenhez....

 

Az előző hsz-omban pedig részben írtam választ: a már meglevő M35-höz szűk 30 km hiányzott, hogy Berettóújfaluig érjen, és így elvileg mindkét folyosót kiszolgálja. Az M4-ből meg 150 km hiányzott (igen jóindulatúan számolva). Az meg lehet, hogy sokaknak nem tetszett, hogy Berettyóújfalunak 2 autópályája legyen-még ha a nevével ellentétben a bihari térség központja is....   

Előzmény: dimelo (40043)
dimelo Creative Commons License 2018.06.11 0 0 40043

Megtisztelsz az elmélyültebb válaszadással.

Köszi! Ezen a szinten érdemesebb az eszmecsere.

 

A történeti áttekintésből legalább egy meghatározó elem hiányzik.

A TEN-t hálózatok újradefiniálása (Helsinki-folyosók)

 

Mitől vált az E71 - E79 fontosabbá az E60-nál?

 

Akkori útszakértők nem látták tisztán, hogy Ukrajna EU csatlakozása beláthatatlan idősík?

hogy sokkal erősebben determinálja az orosz befolyás, mint az EU?

hogy a kivéreztetett ország infra-hiányának nincs pénzügyi fedezete?

 

 

2005-től 2011-ig tartott a rálátásom, akkor januárban beleláttam... A szakma halott, biorobotok lettek.

 

A legendás Kósa-M35 árulásról kérdezd a csengeri asszony ügyvédjét. (Mr. H. L.)

 

Előzmény: puntooo (40040)
NAR Creative Commons License 2018.06.11 0 0 40042

https://www.bbc.com/news/uk-england-somerset-33730969

 

A képen is látható, hogy a szóbanforgó elkerülő váltakozóan 2+1 sávos. Az üzemeltető meg azt mondta, hogy járműkilométerre vetítve kevesebb a baleset, mint a többi 1+1 sávos részen.

Előzmény: trizs77 (40027)
puntooo Creative Commons License 2018.06.11 0 0 40041

Ezek valóban logikus érvek. Kompromisszumként esetleg nem lehetne több helyen (nem csak emelkedőkön) a váltakozó 2+1 sávot alkalmazni? 

Előzmény: Fradista Utazó (40039)
puntooo Creative Commons License 2018.06.11 0 0 40040

Vagy nem jól fogalmaztál...

 

Értem, mit nem értesz; de erre is azt tudom mondani: a beírásaid alapján magasabb döntéshozó körökre is van rálátásod, így én csak spekulálni tudok: 

Ha eltekintünk politikusok/gazdasági csoportok részben rejtett egyéni érdekeitől, illetve a megszokott logikátlanságoktól, szervezetlenségektől:

A Dunántúllal szemben az Alföldön sokáig szinte nem is volt út. A mocsarak lecsapolása, majd a motorizáció tette lehetővé/szükségessé az utak építését. A vasút Szolnok irányában indult, aztán Püspökladány-Nagyvárad felé vezetett. Ezután jött a teljes átrendeződés Trianonnal. Majd a visszacsatolás. Az 1941-es terven Szolnoktól északra, de Debrecenen át fut az erdélyi autópálya.  https://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_aut%C3%B3p%C3%A1ly%C3%A1i#/media/File:Magyar_automobil_utak_1941.png

Aztán megint elcsatolás, és a prioritás elkanyarodott a régi-új határtól, ráadásul a KGST miatt is a SZU (Záhony) felé terelődött. Vszleg ez utóbbi miatt is a kerülő 4-es helyett a rövidebb, és a kiemelt iparú Miskolcot bekötő 3-at szemelték ki a Záhonyig való kiépítésre. (Lehet, hogy szubjektív, de nekünk Debrecenben az volt az érzésünk, hogy Nyíregyháza jobban prioritást élvez kb. a KB-ban:-). Aztán a rendszerváltásnál minden megint átrendeződött, ekkor nyugat felé. A déli, keleti országok eleve több éves késéssel csatlakoztak, így megint nem volt fontos a 4-es. Ez igazából Románia és Bulgária EU-s csatlakozása után értékelődött fel tranzit-útvonalként, és ez még csak 10 év, és addigra erősen kiépült az M3-as. A románia tervek is változtak -kettőnk viszonyát azért erősen meghatározták a történelmi sebek-illetve a politikusok hozzáállása a kapcsolatok szempontjából, és ez megnyilvánult az utakban is pld. Romániában az északi, vagy déli autópálya kérdése.. +Források kérdése, ami sokszor adhoc megoldásokat szült.

Előzmény: dimelo (40037)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.06.11 0 0 40039

2+1 sávos van, igen, Németországban is. Bár, pont ahogy írod is, korlátot is építenek a két irány közé már. Itt felhívnám a figyelmet, hogy a záróvonal még a svéd közlekedési kultőrában se képviselt elég visszatartó erőt, szóval felesleges itt a magyar közlekedési szokásokat emlegetni. 

 

De az eredeti felvetés nem erről, hanem a háromsávos utakról szólt, ahol a középső sávban mindkét irányban szabad előzni. 

Előzmény: yxcvbnmaa (40038)
yxcvbnmaa Creative Commons License 2018.06.11 0 1 40038

Akad még bőven Svédországban 2+1 sávos út.

Viszont épp a pocsék baleseti mutatók miatt fizikai elválasztást építettek ki a két irány között .

 

Részletesebben itt írnak róla (svédül :-(): https://sv.wikipedia.org/wiki/2%2B1-v%C3%A4g

 

 

https://goo.gl/maps/jeohGUa1UhK2

https://goo.gl/maps/wAZ1e24RdfC2

Előzmény: Fradista Utazó (40019)
dimelo Creative Commons License 2018.06.11 0 1 40037

Ha leírtam, akkor én nem érteném? Vagy nem jól fogalmaztál...

 

Más is egyre pontosabban érti, mégis fattyúként kezelik a 4-42. útvonalat,

mintha direkt szívatni akarnák az erdélyi magyarokat is.

Előzmény: puntooo (40035)
dimelo Creative Commons License 2018.06.11 -1 0 40036

Ha nem bírod a fickó arcát, tekerj bele 0'56"-ig...

 

https://www.youtube.com/watch?v=62zort1VZ_s

 

Szigorúan és szomorúan ajánlott a kormányfőnek és a minisztereknek is.

Te tetted ezt király...  G-nap

 

Ez a forgalom nem a  traffipaxokon és bírságok mértékén múlik...

Előzmény: mash.69 (40034)
puntooo Creative Commons License 2018.06.11 0 0 40035

Leírnád, hogy szerinted miért mostohagyermek a 4-42. útvonal? 

 

Miért? Sokszor leírtad, egy csomó adattal alátámasztva.

Előzmény: dimelo (40029)
mash.69 Creative Commons License 2018.06.11 0 1 40034

ma hajnalban nem tudtam elaludni és atv-t néztem :)

mazohista vagyok tudom

és a Svábynál éppen a 4-es út volt a téma, balesetek, G nap és társai...

román kollégák eszement vezetési stílusa, stb...

Előzmény: dimelo (40029)
mash.69 Creative Commons License 2018.06.11 0 0 40033

Én is arra jártam a hétvégén :)

Mentünk alkeszkodni szombaton Monorra és csináltam pár képet, majd este feltöltöm..

Előzmény: Samott (40032)
Samott Creative Commons License 2018.06.11 0 0 40032

Ha mar megint szobakerult az M4-es, kerultem egyet az epulo resz fele, Ullonel a feluljaro egesz jol alakul, de ami meglepobb, hogy Ullo es Peteri kozt mintha mar aszfalt is lenne teritve az utra. Mi tart ezen meg egy evig?

Előzmény: toto92 (40031)
toto92 Creative Commons License 2018.06.11 0 0 40031

mert nem mersz bevállalni előzést a rövid belátható útszakaszok/forgalom/záróvonal miatt

 

Ezen mit javítana egy olyan középső sáv, amit ugyan úgy nem lehet belátni de bárki jöhet szembe benne?

Előzmény: puntooo (40025)
drummond Creative Commons License 2018.06.11 0 2 40030

Bízom benne, hogy ez a felülvizsgálat nem érinti az M4-es gyorsforgalmi utat (csak pozitiv értelemben). Gondolok itt a szolnoki északi elkerülő befejezésére (június 18-án van a pályázatok beérkezésének a határideje) és a Törökszentmiklós Nyugat-Püspökladány szakasz tervezésére. Épp elégszer volt már félretéve az elmúlt 28 évben az M4.

Előzmény: gyoparOHs (39999)
dimelo Creative Commons License 2018.06.11 0 0 40029

Hahó: tartok tőle, hogy túlságosan is értem, csak nem akarok minden posztban a fórumtársak szerint konteókat gyártani... (Éppen elég az a tapasztalat, ami személyes, csak nem friss...)

 

nem érti, hogy egy hagyományosan nagy forgalmú és balesetveszélyes főút-a 4-es, (mára a 42-essel együtt értve) miért mostahagyermek mindig a fejlesztési tervekben.

 

Leírnád, hogy szerinted miért mostohagyermek a 4-42. útvonal?  (Gyermek? milyen finom, inkább csak kölyök, vagy még fájdalmasabban: fattyú...)

Előzmény: puntooo (40020)
dimelo Creative Commons License 2018.06.11 0 0 40028

Tök logikus, mondod 2018-ban.

 

Ez 10 évvel ezelőtt úgy nézett ki, hogy nem hitték el a KKK-ban, hogy az osztrák oldalt 2x1 sávosra tervezik.

Pedig már akkor is ugyanaz a nyomvonal volt az Asfinag terveiben.

Valószínűleg 2014-re rájöttek, hogy az osztrákokat nem lehet eltántorítani.

De hogy a forgalmi vizsgálat adatsora világosabb legyen:

 

                                         2005           2010          2015           2016

Rábafüzes 8. főút       3556 /590     4238/657   4052/340    3706/218  összes /tehergépkocsi

 

De azt is lehet tudni, hogy a szgk. határforgalom több, mint 60 %-a csak Szentgotthárdra megy és vissza, vagyis a Körmendig haladó tranzit nem haladja meg a 1500 db gépjárművet.

Körmend elkerülőjét megépíteni fontos, de nem kell 2x2 sávon.

 

Ennyi történt, hamarabb is rájöhettek volna. Az OPEL hullámzónak mutatkozó érdekei is bekavarhattak...

 

Az "összehangolás" bármelyik országgal a magyar külügy Achilles-sarka...

Előzmény: M tiszteletes (40016)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!