Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Nekem jtd hasonló szitu a komplett hosszbordás szíj feszítőt kellett cserélni mert elkopott benne a persely. Ez is visított nyikorgott stb főleg hidegen.
Maga a kipufogó cső minden további beavatkozás nélkül túl fogja élni a rendszer többi részét,és kívülről - ahonnan védenéd - nem fog átlyukadni.
Esztétikailag persze szebb volna,de ott senki sem látja.
A rendszert a belüről támadó kondenzvíz fogja elrohasztani a heggesztéseknél,illetve a dobok belső és külső borítása közt felgyülemlett pára fogja megenni a dobok külső borítását,szintén belűről.
Én nem bántanám,hacsak nem nagyon nincs mivel foglalkozni,de akkor is csak esztétikai célból,élettartam növekedést szerintem nem tudsz vele elérni.
Nem márkaspecifikus kérdés, de biztos van róla véleményetek:
Fiam S-Max alváz alatti kipufogó csöve nagyon "rozsdanyomos". Szerintem eredetileg sem volt rajta valami korrózióvédelem. Szerelő javasolja: rozsdapassziválóval kezdeni és hideg horgany spré-vel lefujni. 3 + 5 évet szerinte kibír. Talán nem is az évek számítanának. Szerintetek érdemes meglépni? az hogy az elején jó büdös lesz, az biztos. Mi más helyekre pl. a W-vel kezdődő és ü-vel folytatódó cég termékét eredményesen használtuk. De ott nem volt hőterhelés.
Igaz bizony. Anno én is 2x mentem vissza 3 nap alatt Lönciékhez a pontos LMM miatt, mire lett egy majdnem jól működő. Egy darabig jó volt, aztán elkezdett ismét rosszalkodni, pont az eladáskor.
"Az LMM biztos h jó.Mert van 3 összesen abból mindegyikre igy reagált."
Sajnos a legtöbb esetben ez koránt sincs így. Mikor aktívan foglalkoztam bontással, és ezzel párhuzamosan javítással, akkor volt olyan, hogy 10 db volt a polcon, és mindegyik szar volt, míg nem lettek újrakalibrálva. (sőt, a legtöbb esetben a konkrét autóra kellett "szabni" őket) Tehát az, hogy mind a háromra egyformán reagál, az nem csak azt jelentheti, hogy mind a három jó, hanem azt is (sajnos), hogy egyik sem működik megfelelően.
Sajnos nem tudtunk csatlakozni mert nem ismerte a Tds-t a szoftver(Delphi).A másik haverom nyaral,a Fiatnál meg 2 hét múlva lenne egy 10 perces melóra időpont(meg flegmák ).Eddig jutottam.
Az LMM biztos h jó.Mert van 3 összesen abból mindegyikre igy reagált.Volt olyan hibám.Akkor csak nem ment(kuplungozás után megjavult).Meg nem is volt Check.
Az elötöltés mint ötlet köszönöm .
Meg a sok segitséget is.Majd irok a fejleményekről
Éppen azt írtam,hogy már kifizettem egy rahedli pénzt,és még mindig nincs meg,hogy mitől nyikorog,rezeg,visit a motortér. Az ékszíj környékéről jön,de nem találta meg 3 szerelő sem az okát,csak nyakra-főre cserélgettek mindent vagyonért...
Ritkán veszem rá magam, hogy látatlanba "diagnosztizáljak" autót, de ez elég erősen előtöltés-szabályzó, és/vagy LMM problémára hajaz. A kék füst/darabos járás előtöltés, a torpanás/nem menés pedig LMM, ami az aluházasoknál kalibrálható.
Az már új,azzal kezdtem a dolgot,hogy rendeltem egyet,és kicseréltem.
Sajnos JTD-hez nem találtam rajzot,ami a TDS-hez van,az elvileg a műszerfal hőfokmérő órájától kapná a jelet a második fokozat indításához.Ezt kéne még végigbogarásznom.
A hőfok sosem megy középállás fölé(emelkedőn,autószállító utánfutóval,35 fokban sem)de a Multiecu-scan teszt módban nem indítja el a ventit kettes fokozatban.
Szóval,nem befolyásol semmit,csak világít a CHECK,meg irja az Infocenter az ECU hibát.
Majd utána járok,kíváncsi leszek a végeredményre.Relé hibát ír a diagnosztika,de az jó.
Nahh. Lett gazdája a honlapnak? ;) Az 1.0 ast még a haverom rakta Neki össze. 2002 körül. Ott virított még az UNO Tie m is. Meg haver Cromaja.... Jani is Nála dolgozott még akkor ;)
végső elkeseredésemben jelentkezem, mert már rég jártam itt. Van egy 1995-ös gyártmányú 2,4 TDS-em. Az elmúlt egy évben ékszíjcsere,nyikorgás,csikorgás zajok kapcsán három szerelőnél jártam,összesen több mint 10 alkalommal,kifizettem már 220 ezer forintot,és nem lett jobb csak rosszabb a hanghatás.Ki lett cserélve az ékszíj (háromszor)az összes görgő,generátor,de nem lett jobb,sőt mostanra olyan csúnya hangja van,hogy sírva fakadok...hová mehetnék még Bp-en?
Nem merek vele elindulni nyaralásra,mert félek,hogy lerobbanok vele...
Sajnos a dugulás,levegősödés probléma nem áll fenn.Most probáltam egy átlátszó cső betoldásával meg a pet palackot is kiprobáltam.Alapjárat ahogy melegszik szépen beáll 800ra.Előtte bebe torpan.Néha dob egy kék pamacsot de nem feltünő.Kartergáz minimális.Teljesen jól lehet vele autózni igy városba csak a negyed és teljes gáz között nincs különbség.
Az lmm tuti jó.Volt ilyen hibám.Meg nekem aluházas
Nekem anno a ventillátor második fokozata a sönt ellenállásom hibája miatt nem ment. Azt kellett kicserélnem, aztán jó lett. (ez van fent a hűtő tetejébe építve)
Az,hogy esetleg új,nem jelent sokat,nekem a Starline tipus kb.1000 km után kimúlt.Kapott egy másikat,azóta újra jó.
Amúgy a motorvezérlő hibát mindenre kiírja,nekem a venti második fokozata nem működik jelenleg(rejtélyes dolog,relé jó,vezetékek jók,még a műszerfal - biztosíték doboz köztit kell majd ellenőriznem)arra is ezt írja ki az infocenter.
Sajnos újabb hiba jelentkezett. 80-90es tempó reggel halál nyugisan és Engine Control System Fault.
Hibajelenség: Motor vészüzembe(tehát nem húz) ,néha torpan.Régi Ikarus szaga van.Délután mikor ráneztem hidegen kéket eregettett inditáskor dadogva járt de ez kisimúlt.Lmm jó,nem.melegszik, nem eszi vizet-olajat(vagy nem észrevehetően).
Rámértem a jeladós porlasztóra 90-100 ohm között mértem.Itt azt olvastam 110-130 a jó.Gyorsitáskor mindig is füstölt.Tehát ez nem volt tökéletes.Én amikor agyaltam gondoltam a lambdaszondára de nem találtam rajta.?!
Holnap kiderül h mit ir a diagnosztika.Addig valakinek valami ötlete ,tapasztalata?
Nem is az hogy hiányzik vagy nem, de nekem érdekesek ezek a meg nem valósult apró dolgok.
Ez a video 93-94 körül készült akkor még szerintem nem nagyon foglalkoztak a navival az RNS2 csak a nagy faceliftkor jött szóval 4-5 évvel később.
Bár pld a Coupe-ba már facelift előtt (97-től) is lehetett navit rendelni.
Ezen a videón 30:00-tól lehet látni.:
A "valami sok gombos rádió-magnó" meg a Lancia-Clarion ADM-838-as az Fl előtti gyári "High" rádió külső végfokkal dsp-vel. Van ilyenem meg a kistestvére is.:-)
Az infocenter időnként kiírja, hogy hibás elektromos csatlakozás. Ilyenkor nem találtam semmit, ami ne működne. Ki lehet ezt valahogy olvasni/olvastatni, hogy hol érzékeli a hibát? Vagy ne foglalkozzak vele? Legtöbbször ha leveszem a gyújtást és újra ráadom, akkor eltűnik a hibaüzenet. Sajnos nehéz így keresgélni, hogy nincs konkrét hiba. Az egyetlen dolog ami nem működik, az a J1-es ajtó nyitásakor a beltér/lábtér/talaj megvilágítás, de nem hiszem, hogy azért írja ki és így elég nehéz lenne megtalálni.