Üdv ! Pedig ott van. Igen a dátumok minden megvannak . Sajnos szégyenlem magam ,de nehezen boldogulok a képek beszerkeztésével itt a fórumon. Most is hiába próbáltam rendezni nem hagyta és a szöveg egy része is elugrott a Képek 1987 és és 1993 közöttiek . Szerencsére ezek megmaradtak ,mert a tűz esetnél nem voltak itt.
Üdv ! A Nosztalgia územ hőskora Celldömölk A 370 011 és a 377 041 es mozdonnyal . Az Va 7111 mozdony vezérállásán Márton Tamás mozdonyvezető Fotók : Mágus 23
Szerintem is a szabadban mutatnak legjobban a gépek, körüljárhatóak, érzékelhető a méretük, megvan a térélmény. Zárt helyen ezek csorbulnának. Az állagvédelemre lehetne jobban odafigyelni (mindig lehetne jobban), lefedni a szertartályokat, megakadályozni, hogy a víz összegyűljön egyes helyeken, stb. A 411-es is ki volt állítva évekig, mégsem kellett sokat foltozni, amikor újra üzembe vették.
ÜDV Urak ! Múltkor beszéltünk az Északi Fűtőház A mozdonyszínének sérüléseiről . A képek 1945 márciusában készültek a februári légitámadás után . A 203 501 es képén jól látható ,hogy a tetőszerkezet már az erősen sérült 1-9 állások nál kijavítás alatt van. A képek itt is megerősítik idős volt kollégáim állításait ,hogy főfal és fő épület szerkezeti sérülések nem voltak ,és nem emiatt lett elbontva az A mozdonyszín. A képeken a sérűlt vágányhálózat felszedés (javítás miatt) alatt van .
Tisztelt Urak ! Egy kis segítséget kérnék. Ezt a gépet szeretném azonosítani én a 238 vagy a 259 sor. -ra tippelnék . A 259 hez talán jobban hasonlít. Előre is köszönöm.
Hát akkor mégis nekünk volt igazunk, amikor a Baron Bruck típusba tartozó, eredetileg WRB mozdonynak véltük... :)
Az ilyen eredeti fotóknál bukik ki, hgy a papíron vezetett nyilvántartások nem pontosak.
A sárkányi, Brassó környéki hídterhelési próba képen pl. nincs a mozdonyon MÁV cégjel, csak pályaszámszám; a rakott alacsony oldalfalú kocsik MÁV cégjelesek.
Az én birtokomban lévő képen ez a mozdony már ezt a 247-es számot sem viseli, és a fénykép hátirat szerint ekkor "kOSSÚTH-GÉP" néven nevezték.
A MÁV-nak az inkriminált 1907-1908-as években nem volt 247-es pályaszámú mozdonya. Feltehetően az Ia osztály terjeszkedett volna tovább ebbe az irányba, ha nem maradt volna abba a gyártása (későbbi 220-as sorozat).
Csak egy mozdony marad a Monarchiából akire ráillik a személyleírás: ez a Déli Vasút 11 osztály 247 pályaszámú gépe:
1846: "StEG" 52 gy.sz. 2'B-n2 1435mm 5b tipus
1846: WRB 'Schwechat'
1853: SStB III kategória 'Schwechat'
1858: SB 250
1860: SB 5.250
1864: SB 11.247
1870: Selejtezve
Ennyi az eddig ismert történet. A baj az, hogy sosem üzemelt Brassó környékén. Selejtezásekor kapcsolt magasabb fokozatba az MKV (Magyar Keleti Vasút) erdélyi építkezése (Waring Brothers & Eckersley). Angol gyártmányú ("Neil") építőmozdonyt hoztak magukkal illetve 1870-ben általunk ismert 3 további építőmozdonyt vásároltak:
mind "StEG" 5b tipus! (ex StEG vasút 75,76,77 p.sz.) Pillanatnyilag egy logikus megoldás kinálkozik: megvették az azonos tipusú SB 11.247 mozdonyt is. Az MKV államosításakor 1876-ban egyik gép sem szerepel az MKV->MÁV átadási listában. (vasútépítő magántulajdona?) Kicsit soknak tűnik 1908-ig az eltelt 38 év, de elvileg lehetséges a dolog és semmilyen más magyarázatot nem ismert. A mozdony főbb méretei futókerék, gőzhenger, hajtott kerék és ezek arányai elég egyértelműek.
Ha kötözködni akarnánk, akkor beleköthetnénk a "StEG" ill a "Bp" gyárakba, mivel szigorúan véve ilyen nevű gyárak sosem léteztek. Ennek ellenére a mozdonytörténetben járatosak számára ezek egyértelmű RÖVIDÍTÉSEK, és pontosan behatárolnak egy-egy mozdonygyárat. A "StEG" a mai Wien Südbahnhof mögötti területen 1840-1929 között számtalan néven üzemelő mozdonygyárat takar 1-4843 gyári számokkal. A "Bp" pedig az ismert Kőbányai úton levő mozdonygyár gőzmozdony gyártását takarja 1873-1959 között 1-7578 gyári számokkal. A pontos gyárnevekre most nem térnék ki, de akár az internetről is összevadászhatóak.