Keresés

Részletes keresés

C50 Creative Commons License 2013.10.02 0 0 54899

Köszi!

 

Az egomi képen szereplő vonat jó lenne ma is. Bili off.

Előzmény: smnks (54898)
smnks Creative Commons License 2013.10.01 0 0 54898
Előzmény: C50 (54896)
Mágus23 Creative Commons License 2013.10.01 0 0 54897

Üdv! Igazán szívesen. Majd még teszek fel, csak lassan haladok a szkennelésekkel. Most próbálom összevadászni régi képeimet .

Előzmény: C50 (54896)
C50 Creative Commons License 2013.10.01 0 0 54896

Köszi, nagyszerű képek!

Ilyen sem lesz már.

Előzmény: Mágus23 (54895)
Mágus23 Creative Commons License 2013.10.01 0 0 54895

Üdv ! Pedig ott van. Igen a dátumok minden megvannak . Sajnos szégyenlem magam ,de nehezen boldogulok a képek beszerkeztésével itt a fórumon. Most is hiába próbáltam rendezni nem hagyta és a szöveg egy része is elugrott a Képek 1987 és és 1993 közöttiek .  Szerencsére ezek megmaradtak ,mert a tűz  esetnél nem voltak itt.

Előzmény: k.fecó (54892)
alkotasu Creative Commons License 2013.10.01 0 0 54894

Egy fedett stadiont a gőzösök fölé! Talán akkor lenne rá anyagi fedezet is... :-))))

Előzmény: fantal (54885)
k.fecó Creative Commons License 2013.10.01 -1 0 54893

Bocsánat türelmetlen voltam!

 

Ezek is pótolhatatlan képek...:-)

Előzmény: k.fecó (54892)
k.fecó Creative Commons License 2013.10.01 -1 0 54892

Gyönyörű képek!

Azt lehet tudni, hogy mikor készültek???

 

(ui: nem kötekedésképpen, de én csak a 370 011-et láttam  a képen a 377 041-et nem)

Előzmény: Mágus23 (54889)
Mágus23 Creative Commons License 2013.10.01 0 0 54891

A nosztalgia üzem hőskora Celldömölkön A 377 041 és 370 011 mozdonyok közreműködésével Fotók: Mágus23

manhattani Creative Commons License 2013.10.01 0 0 54890

Tükröződés ellen polárszűrő.

Előzmény: k.fecó (54888)
Mágus23 Creative Commons License 2013.10.01 0 0 54889

 

Üdv ! A Nosztalgia územ hőskora Celldömölk A 370 011 és a 377 041 es mozdonnyal . Az Va 7111 mozdony vezérállásán Márton Tamás mozdonyvezető Fotók : Mágus 23

 

 

 

 

k.fecó Creative Commons License 2013.10.01 -1 0 54888

"Üvegtető és oldal? :-)"

 

Ha üvegből lenne az oldala akkor biztos, hogy nem lehetne a gőzösökről egy használható fotót sem készíteni,

minden képen csak a tükröződés látszana, erre "jó példa" a Közlekedési Múzeumban az akváriumokban tárolt gőzös modellek...

 

Az üvegtető alatt viszont nyáron hatalmas lenne a hőség, pedig a látogatók jelentős része akkor látogat el a parkba...

 

Szerintem valami olyan tető lenne az ideális, ami megvédi a gőzösöket az esőtől és az erős napfénytől,

viszont tényleg jó ötlet lenne egy részébe üveget tenni, hogy természetes fénnyel legyenek megvilágítva a gőzösök...

(Istvántelken is hasonló a megvilágítás, szóval ez a megoldás régen sem volt teljesen idegen a vasúttól...)  

 

Előzmény: manhattani (54883)
BLGB Creative Commons License 2013.10.01 0 0 54887

Szerintem is a szabadban mutatnak legjobban a gépek, körüljárhatóak, érzékelhető a méretük, megvan a térélmény. Zárt helyen ezek csorbulnának. Az állagvédelemre lehetne jobban odafigyelni (mindig lehetne jobban), lefedni a szertartályokat, megakadályozni, hogy a víz összegyűljön egyes helyeken, stb. A 411-es is ki volt állítva évekig, mégsem kellett sokat foltozni, amikor újra üzembe vették.

Divrotcé Creative Commons License 2013.10.01 0 0 54886

Üveg körfűtőház?

Előzmény: fantal (54885)
fantal Creative Commons License 2013.09.30 0 0 54885

Én egy olyan modern épületet tennék oda, amibe beépítik a fordítókorongot is... Ha már álmodozunk :)

Előzmény: manhattani (54883)
Divrotcé Creative Commons License 2013.09.30 0 0 54884

Mint a  Gázmúzeumban? Mondjuk ott üvegkupola védi a kávédarálót.

Előzmény: manhattani (54883)
manhattani Creative Commons License 2013.09.30 0 0 54883

Üvegtető és oldal? :-)

Előzmény: k.fecó (54882)
k.fecó Creative Commons License 2013.09.30 -1 0 54882

Üdv kedves Mágus!

 

Valóban kár, hogy lebontották a körfűtűházat a felújítás helyett, mert egy igazán impozáns épülettel lett kevesebb...

 

Viszont ha megmaradt volna, és a szobormozdonyok ma abban állnának való igaz, hogy az eső nem érné őket,

azonban a látogatók sosem láthatnák azokat,

ha pedig néha nyitva lenne az ajtó fotózni akkor sem sok sikerrel lehetne a gőzösöket...

 

A park jelen funkciójában szerintem olyan tetőszerkezet létrehozását kellene átgondolni a gőzösök számára,

ami formáját tekintve hasonló az eredeti körfűtőház formájához, oldala viszont teljesen nyitott lenne,

így a gőzösöket az eső nem érné, és láthatóak is maradnának az érdeklődők számára...:-)

 

 

Előzmény: Mágus23 (54880)
manhattani Creative Commons License 2013.09.30 0 0 54881

Nem tudjátok véletlenül, hogy mikortól vannak ilyen lámpák egy Bivaly szerkocsiján? Budapesten és környéken járó gépről van szó.

 

Mágus23 Creative Commons License 2013.09.29 0 0 54880

ÜDV Urak ! Múltkor beszéltünk az Északi Fűtőház A mozdonyszínének sérüléseiről . A képek 1945 márciusában készültek a februári légitámadás után . A 203 501 es képén jól látható ,hogy a tetőszerkezet már az erősen sérült 1-9 állások nál kijavítás alatt van. A képek itt is megerősítik idős volt kollégáim állításait ,hogy főfal és fő épület szerkezeti sérülések nem voltak ,és nem emiatt lett elbontva az A mozdonyszín.  A képeken a sérűlt vágányhálózat felszedés (javítás miatt) alatt van .      

 

 

 

 

 

Mágus23 Creative Commons License 2013.09.29 0 0 54879

ÜDV! Nagyon szépen köszönöm.

Előzmény: 7578 (54878)
7578 Creative Commons License 2013.09.29 0 0 54878

Szervusz Mágus!

 

Ez egy 259-es. Bővebb információt itt találsz:

 

http://hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_259_sorozat

Előzmény: Mágus23 (54877)
Mágus23 Creative Commons License 2013.09.29 0 0 54877

Tisztelt Urak ! Egy kis segítséget kérnék. Ezt a gépet szeretném azonosítani én a 238 vagy a 259 sor. -ra tippelnék . A 259 hez talán jobban hasonlít. Előre is köszönöm.

 

 

fantal Creative Commons License 2013.09.29 0 0 54876

Hát akkor mégis nekünk volt igazunk, amikor a Baron Bruck típusba tartozó, eredetileg WRB mozdonynak véltük... :)

 

Az ilyen eredeti fotóknál bukik ki, hgy a papíron vezetett nyilvántartások nem pontosak.

 

A sárkányi, Brassó környéki hídterhelési próba képen pl. nincs a mozdonyon MÁV cégjel, csak pályaszámszám; a rakott alacsony oldalfalú kocsik MÁV cégjelesek.

 

Az én birtokomban lévő képen ez a mozdony már ezt a 247-es számot sem viseli, és a fénykép hátirat szerint ekkor "kOSSÚTH-GÉP" néven nevezték.

Előzmény: OKU30 (54873)
7578 Creative Commons License 2013.09.29 0 0 54875

"...A MÁV-nál 1908-ban egyetlen egy mozdony nem viselt 3 jegyből álló pályaszámot..."

 

1908-ban bő 300 db MÁV mozdony viselt 3 jegyből álló pályaszámot...

 

Ha azt szeretted volna leírni, hogy

 

"...A MÁV-nál 1908-ban egyetlen egy mozdony nem viselte a 247-es pályaszámot..."

 

akkor egy szót sem szólnék, de nem ezt írtad.

Előzmény: k.novotny (54861)
OKU30 Creative Commons License 2013.09.29 0 0 54874

Nem értem a hozzászólásodat...

Előzmény: benbe (54872)
OKU30 Creative Commons License 2013.09.29 0 0 54873

Igen, ez tűnik a jó nyomnak.

A MÁV-nak az inkriminált 1907-1908-as években nem volt 247-es pályaszámú mozdonya. Feltehetően az Ia osztály terjeszkedett volna tovább ebbe az irányba, ha nem maradt volna abba a gyártása (későbbi 220-as sorozat). 

  Csak egy mozdony marad a Monarchiából akire ráillik a személyleírás: ez a Déli Vasút 11 osztály 247 pályaszámú gépe:

1846: "StEG" 52 gy.sz.  2'B-n2  1435mm  5b tipus

1846: WRB 'Schwechat'

1853: SStB III kategória 'Schwechat'

1858: SB 250

1860: SB 5.250

1864: SB 11.247

1870: Selejtezve

Ennyi az eddig ismert történet. A baj az, hogy sosem üzemelt Brassó környékén. Selejtezásekor kapcsolt magasabb fokozatba az MKV (Magyar Keleti Vasút) erdélyi építkezése (Waring Brothers & Eckersley). Angol gyártmányú ("Neil") építőmozdonyt hoztak magukkal illetve 1870-ben általunk ismert 3 további építőmozdonyt vásároltak:

mind "StEG" 5b tipus! (ex StEG vasút 75,76,77 p.sz.) Pillanatnyilag egy logikus megoldás kinálkozik: megvették az azonos tipusú SB 11.247 mozdonyt is. Az MKV államosításakor 1876-ban egyik gép sem szerepel az MKV->MÁV átadási listában. (vasútépítő magántulajdona?) Kicsit soknak tűnik 1908-ig az eltelt 38 év, de elvileg lehetséges a dolog és semmilyen más magyarázatot nem ismert. A mozdony főbb méretei futókerék, gőzhenger, hajtott kerék és ezek arányai elég egyértelműek.

Előzmény: szuromia (54867)
benbe Creative Commons License 2013.09.29 0 0 54872

Erre találták ki a relációs adatbázist, persze nem kötelező az informatikai eszközöket rendeletetésüknek megfelelően használni.

Előzmény: OKU30 (54871)
OKU30 Creative Commons License 2013.09.29 0 0 54871

Ha kötözködni akarnánk, akkor beleköthetnénk a "StEG" ill a "Bp" gyárakba, mivel szigorúan véve ilyen nevű gyárak sosem léteztek. Ennek ellenére a mozdonytörténetben járatosak számára ezek egyértelmű RÖVIDÍTÉSEK, és pontosan behatárolnak egy-egy mozdonygyárat. A "StEG" a mai Wien Südbahnhof mögötti területen 1840-1929 között számtalan néven üzemelő mozdonygyárat takar 1-4843 gyári számokkal. A "Bp" pedig az ismert Kőbányai úton levő mozdonygyár gőzmozdony gyártását takarja 1873-1959 között 1-7578 gyári számokkal. A pontos gyárnevekre most nem térnék ki, de akár az internetről is összevadászhatóak.

  Informatikai jelentőségük bedig közismert...

Előzmény: k.novotny (54868)
szuromia Creative Commons License 2013.09.29 0 0 54870

Bocs, az kimaradt.

Előzmény: k.novotny (54869)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!