Keresés

Részletes keresés

Auralianus Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263822

Optimalis esetben csakis auto lehet az uton...  nem optimalis a kozlekedesi halozatunk... 

.. hogy megoldhato-e a vezerloszoftver megalkotasa egy szuboptimalis kornyezetben? Igen...
.. hogy megeri-e ezzel veszodni? Nem...

Miert nem? Mert akarmilyen rendszert is alkotsz egy szuboptimalis kornyezetben, mindig kisebb

energiabefektetessel jar hibat talalni a rendszeredben, mint proaktiv modon elore megoldani az

osszes lehetseges felmerulo problemat, meg a bekovetkeztuk elott....

Előzmény: advocatusdiaboli (263817)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263821

Egyebkent gondolj bele, hogy robotaggyal mennyivel egyszerubb programozni (vilagos szabalyok vannak es minden leirhato algoritmusokkal, merthat igy lett megalkotva a rendszer), mint autot vezetni (ami alapvetoen egy kaotikus ize).

Előzmény: Törölt nick (263819)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263820

mar megint beideztel valamit ami semmiben nem cafolja azt amit irtam, es amugy egy szar marketingszoveg.

Előzmény: _Berci (263814)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263819

Az onvezerlo rendszerben ott a becsapas, hogy azt is egy ember vezeti, csak nem ott a helyszinen, hanem valahol egy szobaban megirta. Ha majd a robot irja a kodot mas lesz. ;)

 

Szoval elso korben a szamitogepprogramozot kell robotizalni, utana majd johet a sofor is.

Előzmény: Auralianus (263818)
Auralianus Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263818

Ez viszont nem az onvezerlo rendszerek korlatossaga, hanem az emberisege... >> szemleletvaltas :)

Előzmény: Törölt nick (263816)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263817

Nem csak autó lehet ott az úton, és mondjuk egy közútra kitévedő őzet-kutyát te nem fogsz semmiféle szenzorral felszerelni, az hétszentség...

Egy önvezető járműnek autonóm módon kell tudnia a környezetét felmérni, érzékelni, ezt tekinthetjük alapfeltételnek. De ez nem megoldhatatlan.

Előzmény: Auralianus (263813)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263816

"Sokkal egyszerubb, ha az autok siman erzekelik egymast..  meg csak nem is bonyolult megoldani technikailag...  leprogramozni

is konnyebb.."

 

Onmagaban ez tenyleg nem megoldhatatlan feladat. Problema az, hogy miutan a ket auto erzekelte egymast elmondtak hogy mit akarnak (esetleg meg dulore is jutnak) akkor mindezt tovabb kell adniuk a motor- es kormanyvezerlo programnak. Amelyek valoszinuleg hazon belul taknyolt izek es nem a kompatibilitas, hanem a kiprobalt megbizhatosag volt a fo szempont.

 

Akkor lesz onvezerlo auto, ha lesz szabvany autovezerlo rendszer... vagy drasztikusan megvaltoznak a programkodolasra alkalmazott modszerek. Addig marad az, hogy a forgalmistanak neha ki kell iktatnia a vonatvezerlo automatikat, mert ezt a helyzetet nem lattak elore 30 evre, ma meg mar nem tudja beleirni a regi szar kodba.

Előzmény: Auralianus (263813)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263815

De oldalra-hátra nem is kell nagy hatótávolság. Egy sávváltásnál elég azt érzékelni, hogy a szomszéd sávban mi van. Mondjuk hátrafelé már célszerű messzebbre is látni, nem jön-e nagy sebességkülönbséggel valami onnan, ez tény.

Előzmény: Törölt nick (263812)
_Berci Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263814

 

De te csak unnepeld.

 

Tesla models with the Autopilot can steer within a lane, drive autonomously on the road, avoid collisions by using the braking and steering systems, find a parking spot and park itself, adjust its speed according to traffic (stop and go function included), and change lanes with a touch of the signal stalk. While some cars on the market can do some of these things, Tesla managed to fit everything mentioned above into a single package.

Read more: http://www.autoevolution.com/news/tesla-autopilot-explained-the-most-advanced-self-driving-feature-on-the-market-106043.html#ixzz46RcoKUXE

 

De te csak ocsarold nyugodtan, ha mar feletek ez tartozik hozza. :-(

 

Különben az ez a terület, ahol semmit se lat. :-)

 

Előzmény: Törölt nick (263811)
Auralianus Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263813

Sokkal egyszerubb, ha az autok siman erzekelik egymast..  meg csak nem is bonyolult megoldani technikailag...  leprogramozni

is konnyebb.. de ehhez szemleletvaltas kell...  az meg nincs.. ertelmetlen megprobalni meggyozni valakit arrol, hogy mennyivel

ertelmesebb lenne "onvezerlobaratta" tenni a kozlekedest, ha az illetonek szent meggyozodese, hogy o okosabb, jobb, gyorsabb

es hatekonyabb "volt mindig is es lesz is mint egy automata"...

Belathato idon belul az ember alkotta rendszerek korlatosak maradnak. Optimumot mindig is a sajat korlatossagukat figyelembe
vevo rendszeren belul tudnak nyujtani. A mostani kozlekedes nem ilyen rendszer... 

Előzmény: advocatusdiaboli (263810)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263812

"-radarozva viszont ma már sok, akár középkategóriás kocsi is körbe van."

 

Dehogy. Oldalra-hatra senki sem arul radaros rendszereket, te kevered az ultrahangos szenzorokkal, amiknek a hatotavolsaga erosen korlatozott.

 

Jellemzoen elol van radar az adaptiv tempomathoz.

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (263810)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.21 0 1 263811

igy van, nem erted.


Az autopilot nem mas mint egy mar evek ota mashol meglevo rendszer amibol kiiktattak a biztonsagi funkciokat. Azert vezeti magat az auto mert kivettek belole azt hogy a kezednek a kormanyon kell lenni. Azert valt savot mert siman beleirtak ket sort a szoftverbe, de a hardver nem alkalmas a biztonsagos savvaltasra mert nem lat hatra sem eleg messze oldalra.

 

De te csak unnepeld.

Előzmény: _Berci (263807)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263810

Nem, nem kell feltétlenül kamera hozzá. Körbe-radarozva viszont ma már sok, akár középkategóriás kocsi is körbe van. A kamera és képfelismerő rendszerek csak az érzékelési lehetőségek egyikét jelentik. Van, ahol ez nélkülözhetetlen (útjelek, táblák felismerése), de mondjuk egy másik autó érzékelésére még csak nem is biztos, hogy a kamera a legjobb módszer, sőt... Szilárd alakzatoknál a radar észre fog venni olyasmit is - amit a kamera esetleg nem.

Előzmény: Törölt nick (263803)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263809

A szarnyas ajtoval szoptak egy csomot, kirugtak az eredeti beszallitot es valamit sajat hataskorben barkacsolnak.

 

Namost szaporodnak az esetek amikor az auto belebassza az ajtot valamibe, ugyhogy nem atombiztos a dolog.

Előzmény: Törölt nick (263806)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263808

A surround view hasonlo, de szerintem ehhez nem lat eleg messzire.

 

Előzmény: Törölt nick (263803)
_Berci Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263807

 

De nyilvan nem erted.

 

Biztosan ez az oka. Aki pedig ilyet se tud csinalni, az nyilvan nagyon ert hozza.

 

Előzmény: Törölt nick (263805)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263806

Ez mar csak azert is lesz erdekes, mert igy fejbol nem tudnek mondani 2-3 masik gyartot, akinek szinten szenzorok vannak az ajtoiban. Azaz 99%, hogy sajat fejlesztes, es nem egy tapasztalt beszallitotol vettek.

Előzmény: Törölt nick (263791)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.21 0 1 263805

A tesla azt tudja hogy ha lenyomod az indexkart es nincs mellette semmi akkor atmegy a masik savba.

 

A savvaltas azert ettol tobbrol kellene hogy szoljon...

De nyilvan nem erted.

Előzmény: _Berci (263801)
.m.1710. Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263804

Meg áll az ember esze, nemcsoda hogy becsödült a cuculizmus

Előzmény: GPS (263788)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263803

nincs szeriaban olyan rendszer tudtommal sehol, ahol korbe van kamerazva az auto. pedig a savvaltashoz az kene.

Előzmény: advocatusdiaboli (263797)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263802

Igen a vezetes az nyug, szemben a programozassal. :P

 

Akkor jon el a teljesen automatizalt kocsik korszaka, amikor a nagy megbizhatosagi igenyu szoftvereke inkabb ujrairjak es nem emulalnak kore egy ZX Spektrumot, merthat mukodik es mukodo kodhoz nem piszkalunk hozza.

Előzmény: Auralianus (263800)
_Berci Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263801

 

ez miben is cafolja meg azt amit mondtam? Ott van a tablazatodban is feketen feheren.

 

Mi van ott? Szerintem az van ott, hogy az egyetlen a Tesla, amely önalloan savvaltasra kepes. A többiek meg eleve nem kepesek ra. A te reakciod meg annyi volt, hogy hülye a Tesla.

 

Előzmény: Törölt nick (263795)
Auralianus Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263800

Csodas a hited abban, hogy a jovo  az egymassal inkompatibilis szoftvereke... es az autovezetest, dugoban uldogelest

"vezetesi elmeny"-nek tekintoke... 

 


Az onvezeto jarmuvek kora akkor jon majd el, amikor "kihal" az a generacio aki szerint az autovezetes elmeny
es nem pup a hatan amitol szabadulni szeretne...  addig lehet "korlatozott funkcioju" onvezerlo rendszereket
alkotni.. viszont sosem tud majd elterjedni a dolog.. ha masert nem, mert majd mindig akad par "onjelolt profeta"
aki mar csak trollsagbol is demonstralni fogja, hogy mennyire tokeletlen az aktualis megoldas... a neoludditak

lelkes csapata pedig majd korusban koveteli a technologia vesztet..


.. ha engem kerdezel.. a vezetes nyug..   utalom, hgoy nem ihatok 3-4-5 sort, mert vezetnem kell haza.. utalom,
hogy egy 8 oras autoutat vegig kell ulnom, mikozben alhatnek is...  mas szerint meg ez maga a megtestesult

"vezetesi elmeny".. demokraciabn elunk, ok vannak tobben.. egyszer meg majd nem lesznek :)

Előzmény: Törölt nick (263789)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263799

Volt egy két jó ötlete az Ikarus fejlesztőinek, jó-jobb önhordó rendszert, jobb geometriájú kormányművet tudtak kitalálni - de ez édeskevés volt azért valójában a "világhírre". Valójában csak a KGST-n belül számítottak az Ikarusok élvonalbelinek, nyugatra már igen kevés tudott eljutni, az is csak erős export-támogatással olcsóvá téve, tehát végeredményben az országnak veszteségesen.

Az egész szocialista gazdálkodás egy gigantikus önbecsapás volt, mert valójában drágán és hatékonytalanul termelt, a látszólagos olcsóság művi volt - és a pénzügyi csőd lett a következménye.

Előzmény: GPS (263794)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263798

Így más.

Előzmény: GPS (263788)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263797

Igazándiból nem próbálják rábízni - a Tesla maga sem mondja azt, hogy a kocsija önvezető lenne. Vezetés-segítő rendszerként adják az "autopilotot", viszont az összes teszt alapján az ő rendszerük egyértelműen jobban teljesít, mint más gyártók szerinted kifinomultabb rendszerei. Például a BMW rendszeréhez képest fele annyiszor sem adja vissza a vezérlést a sofőrnek.

Előzmény: Törölt nick (263791)
Pomber Béla Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263796

Arra ugyan sose jöttem rá, hogy az akkori német-francia-olasz-brit-stb. ipar mi a fenét nem tudhatott buszgyártás-ügyben - amit mi tudtunk?

 

Kitaláltak egy trükkös első futómű geometriát, ami akkor világújdonság volt. Nagyon jól kormányozható volt a busz és szűk helyen is meg tudott fordulni. Aztán a külföld pikk-pakk lelépett minket ezen a téren is.

Előzmény: GPS (263794)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263795

ez miben is cafolja meg azt amit mondtam? Ott van a tablazatodban is feketen feheren.

Előzmény: _Berci (263793)
GPS Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263794

 

"A külföldi alkatreszarany meg növekedett, növekedett es ismet csak növekedett."

 

Erről mindig a "világhírű" Ikarusz jut eszembe.

 

Abban is "CSAK" a motor volt import (vagy licenc)... meg némi elektromosság, pneumatika és hidraulika.

 

De a többi az 100%-ban magyar volt benne. És világhírű.

 

Arra ugyan sose jöttem rá, hogy az akkori német-francia-olasz-brit-stb. ipar mi a fenét nem tudhatott buszgyártás-ügyben - amit mi tudtunk?

Én láttam akkori Mercedes (Irannational), Iveco, Volvo, Neoplan, Leyland, Pegasso, stb. buszokat - hát nem voltak azért ocsmány romhalmazok azok se).

 

Előzmény: _Berci (263792)
_Berci Creative Commons License 2016.04.21 0 0 263793

 

a helyzet az hogy a Teslaban nincsennek meg, egy erre teljesen alkalmatlan erzekelorendszerre probaljak rabizni az autot.

 

Szerintem te egy kicsi, de gyülöködö környezet slogan-jai, csapkodasai alapjan hagyod magad megvezetni. :-(

 

Itt egy összehasonlitas. A 6. lapon az összesites.

 

http://www.caranddriver.com/features/semi-autonomous-cars-compared-tesla-vs-bmw-mercedes-and-infiniti-feature

 

Előzmény: Törölt nick (263791)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!