A Volán honlapján árulják a BSE-569-est. Azt szeretném megkérdezni, hogy valaki valamilyen információval tudna-e szolgálni a busz felől. Már több mint egy éve, hogy leselejtezték Csongrádról ezt az ex NDK-s kivitelű 256.51-est, és azóta nem tudok felőle semmit, és mikor bent vagyok az állomáson mindig elfelejtek utánaérdeklődni, de hiába is kérdeznék felőle, azt mondanák, el vitték Szegedre, onnantól kezdve semmit nem tudnak ők sem, ezért -is- érdeklődök itt.
Épp most tárgyalták ki, csak vissza kellett volna olvasnod a 7762-ig. Ha pedig olvastad, akkor láthattad, hogy annál többet ők sem tudnak, akkor se, ha 12 órával később újra megkérdezed, majd megint. Olvass, figyelj...
Én Augusztus 2-án kerestem fel a várost, hogy a Dorozsmai járatokból vegyenek el 4 ill. 5 percet a menetidőből, úgy hogy az indulási idők változatlnok maradnak! Város vissza írja, hogy majd felveszi a kapcsolatot a Tisza Volánnal. No ezt meg untam úgy kb 1 hétre rá írtam Szeri Úrnak, hogy lehetséges-e változás. Ő leírta ezt a kérést tovább küldi a város felé, és reméli lesz válasz rövidesen.
Ennyire nem parner a város? Ez totál nem jelent többletköltséget a város számára.Volán részről egy kicsit több üzemanyag fogyás!
Majd meg látjuk mi be mernek bele nyúlni! Nincs infod semmi előterjesztésről?
HXG-924 egy kis időre besegített Szentesen ezért volt egy kis változás, (de csak átmeneti állapot volt), mert rá 2 napra már visszakerült a miskolci fordára.
Pestre általában ők járnak:
GBG-539 (Hódmezővhely-Szeged-Budapest) (Szeged telephelyes) HMP-851 (úgy szint ugyan ez) (Szeged telephelyes) HRE-909 (Makó-Szeged-Budapest) (Makó telephelyes) FLM-963 ((Hódmezővhely-Szeged-Budapest) (Szeged telephelyes) GOE-928 (beugrós gépezet, mert elég sokat különjáratozik szerte az országban) Meg ha jól tudom még az IAR-479 jár még Vásárhelyről Pestre.
Hajdúszoboszló vs Debrecenbe jár:
HXG-923
Győrbe jár:
GZK-834
Bükfürdőre mostanában a szentesi GIM-058 jár. És mint a mai nap folyamán lehetett látni, észlelni, két Intouronk lesz, Szentesi telephelyen.
Várom a kiegészítést, mert én is ezt csak úgy nagyjából szedtem így össze :-).
Ui: Tény és való, hogy vannak nekem is gondok a helyesírással de azért ennyire durván nem írok, úgyhogy a közeljövőre nézve, változtass ezen ;-).
Tehát akkor vegyük sorjában: -először is a mondatot NAGYbetűvel kezdjük -aztán a mondat végén írásjelet használunk, pontot és felkiáltójelet, vagy amit a szöveg megkövetel -mondat végén 1, azaz EGY írásjelet használunk -helységnevek nagybetűvel kezdődnek (bár ez nem lényeges itt annyira a többidhez képest) -a mondaton belül írásjeleket használunk, vesszőt, kettőspontot és társait, hogy a többiek jobban tudják értelmezni a mondanivalódat -aztán végül, ha kész vagy a hozzászólásoddal, ÚJRA ÁTOLVASOD, és kijavítod benne az esetleges hibákat, mielőtt elküldöd!
Most mivel jó kedvem van, megmutatom, hogyan is kellett volna elküldened a hozzászólásodat. És javaslom, hogy a jövőben is így tedd majd, mert akkor nem fognak kitiltatni a többiek innen...
Lécci le tudnátok írni, hogy Szegedről mely buszok mennek Bpestre, továbbá Debrecenbe, Pécsre, Zalaegerszegre, Egerbe és Bükkgyógyfürdőre??
Meg azt láttam a jó múltkor, hogy a Szeged-Miskolc vonalon az EOT-(???) ment, de Szegedről még a HXG-(???) indult el? Valahol a megyén belül lerobbant esetleg, és emiatt cserélték a buszokat, vagy mi történt, meg tudnátok mondani?
Mit tudtok a következő járműbeszerzésről? Lim-lom lesz, vagy esetleg Merci? Van már róla információtok?
Mert azok a Mercik, amiket a társaság venne, nem kimondottan távolsági kivitelűek, mint a kék Volvo b10b-sek.
Valami hasonlót kellett volna kihozni magadból. Esetleg kicsit összefüggőbben, érthetőbben, nem cikázva a különböző témák közt. Tudod, szövegkohézió, azaz egymással összefüggő mondatok... vagy ha egy hozzászólásba akarod összesűríteni, akkor valamiféle elválasztást alkalmazz... Tudod, ez egy topik, és nem a kínai piac, ahol a kínaiakkal társaloghatsz úgy, ahogy írtál. Verval erre akart utalni, és szerintem a többiek nevében is beszélhetek, amikor arra kérlek, hogy a továbbiakban ehhez tartsd magad! Köszönjük! :)
Úgy érti kicsit kapd össze magad. :) Helyesírásra odafigyelni, mondatot nagybetűvel kezdünk és írásjellel fejezünk be. A jobb elkülöníthetőség érdekében a mondatok közt érdemes egy szóközt biggyeszteni, kerülendő a szleng és a sok felesleges rövidítés és az ehhez hasonló normák. Jobban megnézed és visszaolvasol, láthatod, hogy mindenki ehhez tartja magát. Nem bántásképp írtam. :)
Hát akkor jöjjenek tőlem is :) A 8. képen érdemes megfigyelni: 11 Móravárosi bevásárlóközpont (Bocsi a CCP-870-ről készült kép minősége miatt, de épp hogy sikerült elkapnom)
Főleg amiatt is furcsa, hogy nyárra miért lett leállítva a 981? A helyén a 405 futott, megtakarítás ezzel nem nagyon keletkezett... Esetleg még egy kis lakatolás kijárhatna neki is, de úgy tudom, hogy nem nyúltak hozzá.
Igen, pont ezt beszéltük a Mars teresekkel, hogy ha beáll oda 1-2 kamion, ott se ki, se be lehet majd menni (plusz a kedves olasz rendszámos vendégmunkásaink), mert amilyen illedelmesek, inkább letúrnak az útról minthogy kiengedjenek. Egyébként a sávváltások miatt, gondolom még külön engedélyeket is be kellet szerezni, mert ugyebár ez az egész cselekedet Kresz szabályt sért.
Holnapra remélem már végre úgy is kiderül minden, meg lesznek a szeptemberi vezénylések. Na meg kíváncsian várom az új fordákat, meg persze az újdonságokat. :-)
Érdekes lesz az 1x-er biztos, én mondjuk egyáltalán nem várom. Hogy sikerült a dupla sáv váltás a Rókusi templom után, beengedtek, nem engedtek? Mondjuk ahogy nézem, pont nem volt olyan nagy forgalom akkor.
Pályabejáró rovatunk - avagy trambusz sáv a Kossuth Lajoson. Premier októberben. (Videóból kivágott képek, elnézést)
1.-5. kép: Érkezés a körfogalom felől, majd haladás az úton. Találkozás villamossal, ilyet se nagyon láttunk még itt. Új megálló a Tavasz utcánál. Letérés a közös sávról a Rókusi templom előtt, egy erre kialakított buszsávba. A régi Rókus templom megálló törölve.
6.-8. kép: Érkezés a Mars tér felől, majd továbbhaladás. Itt a villamosos Rókusi Templom megállóban és a Tavasz utcánál is megáll a busz. A Damjanich utcát keresztezve jobbra ki a forgalomba, innentől a körforgalomig már az autók között megy a jármű.
Minden igaz nem is fog kint aludni, mert ma megkapta a telepen a végleges helyét. Így is rezsibe járt ki a Mars térről Dorozsmára. Amúgy rendesen a DUD-921 fordájába volt ma, az-az 7F-est 75-ös családot meg 72Y-ot csinált. Mai napon még készenlétibe dolgozott a GOX-150 meg az IDY-768 is, Tápéra meg Baktóba járnak/tak.
Bár már kihozta a gazdija (a 7F-esen lehet tesztelgetni), a BOS-770 csak szeptember elsejétől alszik kint. Ugyanúgy mint eddig a DUD-921. Ő is csak suliidőszakban aludt Dorozsmán, nyáron csak "fordaszámilag" tartozott Dorozsmához. A 921 fordájában egyébként volt csuklós kötelezett járat, ezért az ő fordáját a GOX-150 kapja. A BOS-770 egy új, szóló és kézkímélő fordát kap :)
Erről honnan hallottál(menetidős dologra gondolok)? 921 helyett ma BOS volt kint(7F tour)! Este kiderül kint alszik-e... HBA-530@13 BOX-os>>DUD-593@Makkosháza
CCP-870 meg érdekesen nézki a fekete díszcsikkal(ö hol kap szerepet?).
Figyi, a volán szempontjából mindegy (a reg.jegy bevezetése óta), hogy hány százalékos jegyet veszel, mert az állam úgyis kipótolja. Továbbá nagyvonalúan megfeledkeztél a diákokról.
Persze, nagyon távol vagyunk a sírástól. De ha egyszer már veszünk pár gépet, akkor megérné kicsivel többet költeni egy, a célnak jobban megfelelő autóért..
"Tourismo, Irizar, Lion's Regio, ahogy pl. a társvolánoknál, így a Tiszánál is megvalósítható lenne."
Regio helyett jó lesz a Lion's Coach is, ha már annyira finnyáskodunk az Intouron. ;-)
Amúgy én nem látom annyira drámaian a helyzetet mint ti (noha én is el tudnék képzelni "exkluzívabb" buszt is, szó se róla), a Gemenc bonyhádi járatán (LKZ-860) utaztam párszor, és nem sok bajom volt a busszal.
A Tisza távolsági járműparkjáról meg annyit, hogy valóban lehetne fiatalabb is, de országos viszonylatban egész jó a "kényelem". Soha a rosszabbat a "kékvolvoknál", illetve egy felújított E95-tel sincs sok bajom. (Például a Pannon Halas üléses gépekkel szívat néhány távolsági vonalon, a Bács meg Credo IC12-vel szolgálja ki a Hévíz-Baját stb.-stb.)
1., "Csuklós fordába szóló kocsi?" 2., "...de Dorozsmára, Szőregre nem volt jellemző a csuklós forda, pláne a kintalvósoknál."
Most akkor mi a problémád, mert az egyikben a csuklós kocsit hiányolod, a másikban meg fordítva. Egyébként senki sem oktatott ki, csak tényeket közöltem, ha ezen megsértődtél az nem az én hibám.
Tourismo, Irizar, Lion's Regio, ahogy pl. a társvolánoknál, így a Tiszánál is megvalósítható lenne. Nem csak turista és luxuskivitelű változatok vannak ezekből sem, van nekünk való egyszerűbb távolságis. Ellenben az Intourokhoz nincs annyi rendelhető extra, hogy megfelelő távolságis kocsi legyen. Ülések, szellőzőrendszer, stb..
A jegyeknél meg pontosan tudod te is, hogy árkiegészítést kap a volán a kedvezményes jegyek után..
És akkor mi kerüljön a helyére? Tourismo, Travego, Irizar? Az egy másik árkategória.
És mi indokolná a távolsági kocsis fejelsztést, hogy a nyugdíjasok meg a kedvezményesek kényelmesen utazzanak? Mert hogy teljesáron eladott menetjegyek száma elég ritkaságszámba megy.
Egy jóideje (nem 2,5 éve...) aktívan figyelem a szegedi buszközlekedést, de Dorozsmára, Szőregre nem volt jellemző a csuklós forda, pláne a kintalvósoknál.
Amúgy meg köszönöm a kioktatást, a jövőben örömmel venném, ha mellőznéd...
Idén csak kettő jön. A többi majd vmivel később. 8 vagy 10 db lesz összesen. Ha jól emlékszem. Majd utána nézek. Bár egyszer vki felsorolta már, hogy milyen távolságis kanyarokra jönnek.
Sajnálom, ha az FDU elkerül Szentesről, épp ma láttam az egri járaton az EOT-t, mindig felnézek ezekre az "öreg" Neoplanokra, milyen szépek. Érdekes lesz látni Tiszás színekben Intourót. Egyébként -majd- lesz több is Merciből?
Várhatóan még idén lejön 2 új busz a KNS-059-cel együtt. Az új buszok típusa pedig Mercedes-Benz Intouro lesz. A két autó, ami idén lejön Bpestről pedig szentesi szolgálatot fognak teljesíteni. Mind a kettő parádi járatra kerül. FDU-305 és IES-037 pedig szegedi autóvá válnak ezáltal.
A DUD-921-et amúgy is kár volt Dorozsmára osztottba kitenni, nem sok haszna volt, ez így egy jó döntéshozatal volt, hogy szóló kerül a helyére. Amúgy sok idő ahhoz se fog kelleni, hogy a DUD-926 helyére is gázos kocsi fog kerülni. Meg ha minden jól megy szeptembertől végre változtatni fognak a Dorozsmai járatok menetidején, mert ez a mostani tiszta vicc, hogy 20-25km/h-al kell közlekedni, a Czékus utcában meg 10-el, hogy ne érjél ki 4 perccel hamarabb.
Közeledik a tanévkezdés és a menetrendváltás, érdemes nyitott szemekkel járni a városban, mert kezdenek előbújni a nyárra leállított gázos kocsik. Ma már láttam:
Péntek délután találkoztam Kunmadarason egy távolsági Tisza Volán járattal, 10:00- 11:00 óra közt valamikor, a HXG-9?? és talán a Misolci, vagy Nyíregyházi járat lehetett. A kérdésem az lenne, -ha valaki tud segíteni-, hogy ez hogy lehet, ha menetrend szerinti járat volt, hogy már délelőtt jön vissza Szegedre.
Gondolom észrevettétek, hogy lettek csuklósok 20-asra, ez csupán azért lett mert a KZR-277,278 a Mars téren dolgozik, mivel eléggé lecsappant az alacsony padlósok száma. De viszont elkészült a JAW-726 (Tarjánban dolgozik) és a DUD-923. A KZR-283-at meg szépen összetörték hátul, egy csajszi szépen belehajtott.
Nem is baj, legalább kényelmesen letud vonulni a vendégmunkás áradat, amúgy se lesz egy leányálom a használata míg ekkora tranzit forgalom van. Így is a lehajtás a Rókusi templomnál az még szép lesz, főleg ha libasorban beállnak majd a kamionok, és akkor úgy váltsál majd 3 sávot. Érdekes lesz az 1x-er biztos, sok jóra nem kell számítani, míg ekkora a tranzit forgalom.
Ezek közül csak a középső kép az értékelhető. Megvágod és máris jó lesz, illetve ha nem lenne ilyen sötét az még jól jönne. Állvány nélkül el se indulj éjszaka fotózni, mert nincs értelme!
A többi kép ellenben a helyszínen törlendő kategóriába tartozik, legalábbis a fórumra nem célszerű feltenni, de szerintem te is látod, hogy totálisan életlenek, elmosódottak..
Az elsőnél csak az a kár, hogy egyik se éles, már csak azt kéne eltalálnod, hogy melyikre fókuszáljon a géped. :P Igazából ilyenkor két képet kell csinálni.
A többihez pedig annyit tudnék mondani, hogy vegyél állványt, azzal könnyebb dolgod lesz éjszaka, és nem kell a földre lerakni a gépet, és akkor könnyebb lesz a buszt a kép középpontjába beállítani. :P Majd vehetünk együtt, mert nekem is kéne! :D
Próbálgattam a gépeket gyenge fényviszonyok közt és számomra megfelelő a minőség csak ügyesnek kell lenni. Tesztalany a JOX-721 volt (pont kéznél is volt :D Citadis topig társ örülni is fog:) )
1.Egyből közösen a Mars téren a két JOX 2.Algyőn 3.Tarján Víztoronytéren 4.-5.Méricskélés. Melyik a hosszabb Mercedes-Conecto (LPK-538)+Volvo 7000A (JOX-722) az eredmény döntetlen lett egyforma hosszúak. 6.Algyő parkoló.
Azt tudom, hogy a Zala mindig az LKZ-124-et küldi, de ma a Tiszás Alfát látam Nagykanizsán. Mert általában tőletek valamelyik E95-tős jönn, ezért feltünt a Tisza Voános Alfa, de csak futában látam ezért nem is tudom pontosan a rendszámát, meg azt sem, hogy milyen járatot csinált.
Ma délelőt Nagykanizsán látam egy Alfátokat, azt hiszem KMB volt a rendszáma, de nem látam a számokat az 545-tel találkoztam már Baján Siófokon és Székesfehérváron is ez is az lehetet vagy van másik KMB-is? Azt gondolom, hogy Ő volt ma a Zalaegerszeg-Szeged járaton, igaz a Zala Volán is Alfát közlekedtet ezen a vonalon.
Ezt csak személyesen tudod elintézni. Ehhez át kell menned Makóra, ott utánaérdeklődni a dolgoknak. Persze a forgalmi szolgálattevő sem mondhat nevet, de szólhat a gépkocsivezetőnek, ha szeretnél vele beszélni. Azt hiszem ez makói telephelyes autóbusz.
#1. Mától a Szeged-Kecskemét-Miskolc vonalon gyorsjárat indul, melyre megfelelő kocsit nem sikerült találni, így az épp Mars tér, üzletsoron található csuklós MB Conecto ment a járaton. Tábla hiányában a Kunság Volán megfelelő lapja került ki a szélvédő mögé.
#2. A csongrádi műhely teljes megszűnésével nincs hol elvégezni a kocsit festését, így a legegyszerűbbet választották: a Mars tér, autóbusz állomáson végzik ezen kocsik lakat+fény felújítását, ebből láthatunk egy kis részletet a képen.
Üdv! Ilyen kérdésekre - a fórumszabályzat megfelelő pontjainak értelmében - nem válaszolhatunk. (És azon is elgondolkodhatsz, hogy vajon mennyire számít etikusnak személyes adatok után érdeklődni egy nyilvános fórumon. Segítek: semennyire.)
Kétszer se biztos, hogy mindkét HHS kint van. Amúgy is annyi selejt buszunk van, hogy bőven jut a másik buszra is felni, amúgy mérete a guminak ez 275/70 R22.5 ha mindegyiken ezt látod akkor mind egyforma! Lehet, hogy megrepedt a felni, de hátha valaki tud többet!
Gondoltam hogy mind tökegyforma, de így meg valamelyik HHS-re kell másikat guberálni. A fő kérdés számomra az hogy mi lett az eredeti felnivel? És eredetileg azért Tőled kérdeztem mert te írtad rá hogy biztosan 417-esről való, gondoltam hátha tudsz valami konkrétat, dehát nem így lett, elnézést érte.
Nagy segítségre lenne szükségem és remélem, hogy valaki tud nekem valami kis információt nyújtani. Augusztus ötödikén csütörtökön a Mars térről 17:30-kor induló Makóra tartó busszal utaztam. Nagyon fontos lenne megtudnom a buszsofőr nevét. Középkorú, kopaszodó, bajszos-szakállas mosolygós és kedves emberről van szó. Aki tud valamit róla, kérem írjon!
Mivel a Cora megrendelte a reklámot, ezért nem volt szükség az újrafényezésre - így mindenki jobban járt. Persze a kocsi Mars teres lett, hogy 79-esre is kerüljön, illetve az sem biztos, hogy nem lesz majd a jövőben újra ingyenes Cora járat...
Kedves Tamás, akarommondani Balázs, mentem volna, node az újonnan nyílt Szeged-Röszke-Horgos-Palics-Szabadka trolivonalra nem érvényes a jegyem, így kihagytam. De majd mennék hozzád arra a divatrolira a divattrolivonalra divatkörbenézni.
Én is elfogadom a Te álláspontod is. Jó lenne eljönnötök nektek is - ide értem a vélhetően volános sofőrnek tűnő kollégákat :D - egy esetleges következő topiktalira, és ott meg lehet beszélni mindent töviről hegyire. :)
" Vége az olcsó busznak, az olcsó alkatrésznek, az igénytelen elektronikának és a fapados igényeknek"-na azért ezt Te sem gondoltad komolyan. Nem állok le veled vitatkozni, mert neked ez a meggyőződésed, nekem meg más. Gondolom nem vagyok evvel egyedül. Tiszteletben tartom az általad leírtakat, de azért enged meg nekem, hogy tartsam magam ahhoz amit a korábbiakban leírtam. Természetesen van realitása annak amit leírtál. Az, hogy mi felesleges, meg mi nem azon lehetne vitatkozni, de ismételten nem teszem ily késői órán. Másrészt nem szeretném az egybegyülteket untatni, meg a klaviatúrát fölöslegesen koptatni.
Valahol Ausztriában ki írtak egy pályázatot melynek az volt az első feltétele, hogy olyan gyártók pályázzanak kik a minimális, éppen szükséges elektronikát építik be a buszba.
Ezek a mi lett volna ha dolgok olyan feleslegesek. Mert se Ikarus, se EAG, se semmi. Be kell érnünk azzal ami van. Vége az olcsó busznak, az olcsó alkatrésznek, az igénytelen elektronikának és a fapados igényeknek. Egyre magasabb feltételeket kell biztosítani, egyre nehezebb körülmények között, egyre drágább buszokkal. Ergó maradt a MB, Volvo, MAN, stb., abból kell válogatni amink van..
És azért az sem igaz, hogy csak az Ikarus bírja a megpróbáltatást, mert meg kell nézni az országba Ebay-ről kukázott MB, MAN, Neoplan buszokat, amik felújítás nélkül a húszhoz közelítve teljesítenek szolgálatot magáncégeknél és szerződéses járatokon...
Mi lett volna, ha mondjuk a gyárat nem teszik tönkre, az EAG-ot nem "zúzák" össze. Már lehet, hogy E95 Expressek rohangálnának, meg C59-esek.. Milyen jó is lenne. Szép álom. Most meg az kell látnunk, hogy olyan Alfák rohangálnak, amelyeknek minőségét nem is részletezném. Nem mondja azt nekem senki, hogy 2-3 éves buszoknak ilyen műszaki állapotban kellene lennie. Nem hiába nem akarta a Volvo a nevét adnia. Lehet, hogy csak én vagyok ilyen, hogy az Ikarust preferálom, de sztem van miért, az a több mint száz év az autóbuszgyártásban jelent valamit. Persze más buszgyártók is bizonyítottak, de sokan csak a logót nézik. ÚÚÚ Merci, úúú Volvo, ÚÚÚ NeO. Fújj Ikarus, holott ők nem tudják mi is a jó.
Idéznék és az mindent elmond: " Az Ikarus egy életérzés"(Algyőitől) Úgy gondolom teljes mértékben igaza van, akiben ez megvan az tudja mit is akartam leírni a fentiekben. :)
Mert azok az E94F-esek melyekkel én utaztam szét szerette volna esni de nagyon had ne említsem a kötegelő madzaggal felerősített tetőburkolatot, és a remegő elég rossz hangú tető csomagtartókat.
Szerintem maradhatna. A DUD-618 visszatérhetne, ha elkészül a 997, de a 272-t én meghagynám Vásárhelyen a BSG-111 helyén, a GNX meg ugye ígyis-úgyis kikerül Békéssámsonba.
Ige tömegközlekedési jármű jellegű eszköznek mert, hogy le akar szakadni a teteje és olyan mintha egy vas kerekű kocsin mennél. a 395 sök és társaik még elég jól de az E94F esek már csapnivalóak.
Az Ikarus EAG által gyártott "buszok" mióta számítanak busznak??? Max. tömegközlekedési jármű jellegű eszköz mellyel utasokat szállítanak A pontból B pontba.
Jut eszembe KDJ-355 visszakapta a gáztartályait ezen vagy a következő héten megy műszaki vizsgára, függönyöket remélhetőleg kap mert azokon a kis ablaknyílásokon nem mozog a levegő vagy csak alig, mellesleg tűz be a nap egyszerűn nem lehet benne megmaradni.
A KDJ-355 az nem GOX:) De látom most már érted, hogy miért is panaszkodtam, hogy 40 perc míg megtankolják, és arra az időre rá írják a GJNKAR-t. Nem tudjátok a helyinél még mindig úgy van, hogy a garázsmester viszi ki este a buszokat megtankolni ha kell és mosni?
Na még csak az kellene gázos buszok, mondjuk egy GOX-osnak nem ellenkezne sztem senki sem. Csak álom, de álmodozni csak lehet. Egy jó kis felújított GOX. Asszem még 3 nem újúlt meg.
Csak viccből mondtam h gázos buszokat vinni:D Am fater váltótársa nem egyezett bele a DUD-957 be a 355 helyett, az van most felújításon. Meg faternak se adják úgy oda, hogy egyedül legyen rajta, be se férnének már az uszodához így is 4 busz alszik kint.
Elgázosítani mi? Majd ott lesz nektek a jelenleg felújjításon lévő DUDos. Szép lesz nagyon. A moci már benne, lassan elkészül. Az a kérdés, hogy a 272-öt visszaadják-e majd Szegednek, ha nem lesz rá szükség, de sztem biztos visszakerül.
Biztos szép lesz fehéren, meg duplalámpásan. Most állnak a felújjításával, mert egy másik csukin dolgoznak, meg a szentesi Jyren. A GnX oldala lebontva, de most egyenlőre hagyják.
Az utóbbi időben észrevettem, hogy az üzemegységek egymás közt elég durván adogatják a buszokat, esetleg(csak viccből) nem lehetne Hódmezővásárhelyt elgázosítani? Utána sunyiban csak így fű alatt átlökhetnék a KDJ-355 helyett a DUD-272-őt :)
Még jó, hogy Hmvh-n minden Ikarust kilőttünk májusban. Most már lesz okunk megint menni. (DUD-595, GNX-361, KFH-577, KNS-059) Ebből az uolsó kettő nincs is meg. (Remélem nem lesz '577 ajtójavításon Szentesen :D) Ezeken kívül van még számunkra "új" kocsi Vásárhelyen?
Algyőre nem hinném, hogy jönne HFF-741, FJU-310 tökéletesen a maga helyén van. A csuklós Mercik helyére meg hülyeség lenne berakni, bár gondolom ti tudjátok, hogy én szívesebben látnék, utaznék a Mercik helyett DUD-os 280 assal:D
Talán 4 vagy 5 éve lehetett ez a GTU-s eset.Meg álltam mellette hogy jól látom-e,hogy az megy Székkutasra.:-D Vásárhelyen a GTU beosztott személyzetén kívül van egy fószer aki néha ráül besegíteni,az szépen 35ig mind a 6ot szép sorjában végigkapcsolja,valami fenomemális hanghatással.:-D
BSG-hez nem volt még szerencsém,de az öreg AVD hangját 100 közül megismertem régebben az piszok jó gép volt,rengeteget mentem vele.
GNX-es mohikánra kíváncsi leszek,nagy favorit gép volt még sötétkéken.
GTU-k GVM piszok jó autók, vagyis a 263-asokról ez elmondható általában. Rövid a váltójuk, a flottában a legrövidebb állítólag, nem én találtam ki. Enyhe túlzással 30 km/h-nál már elviseli a 6.-kat is. Van aki 3.kal indul vele, aztán vagy megy sorba, vagy 3, 4, 6. Egyébként szebb az indulás 3.-kal, mert a 2. is nagyon rövid, és akkor sok a váltás, rövid sebesség intervallumon belül. DE ezeket tényleg csak "nyugis" fordákon lehet/érdemes dolgoztatni, olyan 60-as tempóig.
Épp beszélték a garázsban, hogy másik autó lehet, hogy már rég kifeküdt volna ennyi szenvedtetés után. Kezdetben 55 volt a max. Most jelenleg 78 nál szabályoz 2400-as fordulatszámon. Elvileg ugye a maximális fordulatszám úgy van beállítva, hogy az még ne ártson az erőforrásnak, de huzamosabb ideig nem egészséges. Az AVD-t még mindig visszasírják, nincs még egy olyan gép. Ez a BSG-111 nyomába sem ér. Na ez új GTU-880 kutasra. Mondjuk a 882 meg sokáig csinálta a Mindszent -Csongrád járatott reggel 6:20 körül kisegítő járatként. Délután meg vissza 2:10 kor. Ez olyan 10 éve lehetett, akkor még lila fehér festéssel.
Akartam kérdezni, hogy az összes GTU valamint a GVM is olyan, hogy elég csak három sebességet használni(2,4,6) a hatból. A vhelyi olyan, hogy mindenféle rángatás nélkül 3 sebességfokozattal el lehet vele dolgozni.
Más: Lassan alakul a GnX-361 is, a leendő Sámsoni csoda. Bizonyára nagyon szép lesz. Már várjuk. KB októberre kész is lesz. A Kns-059-ről már nincsennek ilyen jó hírek.
DUD kicsit ráfizetés úgy érzem. Kapott egy teljeskörű felújítást,el lett helyközizve a motorja,kapott most egy kis motorfelújítást,és nemsoká botváltós lesz. Ezután az következik hogy megkapja a festést is.
Ha ezt megjátszák legelőször akkor szerintem fele ennyi gond nem lett volna vele.
De le a kalappal előtte,mert a felújítása óta eltelt 2-3 évet derakasan végigküzdötte helyköziben,minden nemű nagyobb motorsérülés vagy meghibásodás nélkül. Talán majd jót tesz neki ez a 6 fokozatú bot.
Talán Neked írtam a jómúltkor,hogy 2006ban júniús 15-aug 31.ig a nyári leállítás hullámaként pótolta néhai AVD-033at,minden gond nélkül. Dupla üléssor ide vagy oda,néha a forgalmisták és vezető beosztásban dolgozók is összetennék a kezüket egy ELM-386-ért amikor egy ásotthalmi járatot egy BRT-053assal kell csinálni,vagy említhetném GTU-880-at Székkutasra. Szerintem a Tisza Volán nem áll olyan jól hogy csak kihajigálja az autóbuszait az ablakon csak mert 21.éves vagy mert nem dupla üléssoros,főleg ezekben az időkben.
Szeretem az "ELM"-es 260-asokat, szinte csak ők maradtak, A, B, C-s rendszámúak eléggé kikoptak már, sajnálnám, ha selejteznék, egy kis átalakítással még egy ideig mehetnének helyköziben legalább tartalékként. Gondolom nem nagyon szakadt szét ez a busz a Vásárhelyi helyi járaton.
Botos lesz. Amióta visszajött felújjításból 2007-2008-ben(pontosan nem tudom) azóta a háromtengelyeseket helyetesíti Hmvhelyen. Ez szükségmegoldás volt. Sajnos továbbra sincs lehetőség más nagyobb kapacitású jármű üzembe állítására, ezért a DuD-595 lesz a kitüntetett a háromtengelyesek pótlása terén.
A BSE-386 már sajnos megette a kenyere javát. A hossztartók és a keresztartók jó része már nincs jó állapotban. Meg is érdemli már a pihenést ennyi év után. Három hétig állt a pályaudvaron, mégpedig azért, mert a C tengely kormányzása szétesett, szóval a hátulja arra ment amerre akart. Mivel közeledet a műszaki vizsga megújjítása ezért, nem tartották sürgősnek az elszállítását. Most a DuD-272 a Sámsoni autóbusz, de csak szeptemberig. Akkor visszakerül Mindszentre a 059-es felújjításáig.
ELm-386 is már 21 éves időszerű a nyugdíjba vonulása, igaz ami igaz azért nála vannak öregebb autók is Hmvhelyen. Pl AEX-076. De sokat számít a sárga rendszám, és azért az a gép még mindig egyben van. Meg, hát jönnek "új" helyijáratos buszok is. Végül is helyközibe jó lenne tartaléknak, de ahhoz át kellene alakítani dubla üléssorossá. Nem lenne nagy összeg, de nem hiszem, hogy ezt megtennék. Most a ez a két autó vár selejtezésre dec 31dátummal.
Én 64, 7F, esetleg algyői (lényeg az, hogy inkább elővárosi) viszonylatokon tudnám elképzelni, de erről majd Algyői nyilatkozik :) Az üzemanyag spórolás miatt népszerű busz lesz, már látom előre, hogy többet lesz üresben, mint fokozatban :)
Továbbra sem tartom jó ötletnek kéziváltós buszt városon belül alkalmazni, de ha összeszednének rá olyan sofőröket, akik szeretik és értik is a technikát, akkor az üdvözítő lenne.
Ez igen,micsoda döntés,éljen a logika.Amúgy se egységes gép dupla lámpát kapott felújítás után,Mindszent sokáig használta KNS kiesése miatt mindjárt újkorában. Botos lesz,vagy kap valami spéci váltót mint 870?
"Várható leselejtezendő járművek idén: BSE-386"
Azt már 5-6 éve elkezdték selejtezni a helyközivel meg az 1900-as fordulattal. 3 hétig miután visszament Szegedről ott volt letámasztva a go. kút mellett,a héten elvitték valahova.
Nincs baj a botossal, ha megfelelő ember kerül rá. Tudtommal páran már azonnal le akartak csapni a gépre, mert botost akarnak vezetni - persze nem ez a jellemző. És példul ha tartalék lenne, rákerülne egy olyan aki nem nagyon vezetett botos gépet, ott már adódhatnának gondok. Fix fordára és fix emberekre rakva jó lenne a '770.
Aki ma volt vele ö úgy tudja/mondta, hogy helyi járatban szolgál majd. Majd kiderül ezen a hétvégén le megy ez az evezősdi azt kiderül, hol bukkan fel. 6 fokozatú váltóval van ellátva.
Lassan a DUD-595-ot is visszatér Makóról kissé megújjulva motorikusan. Megártott neki a helyközizés. Szentesen meg van egy szegedi helyijáratos csuklós műszakizni. A minap festegették. Rendszámát nem sikerült még megtudnom.
Maradt kék fehér, csak a kék kissé érdekesre sikerült. Nem a korábbi árnyalat, kissé világosabb. Már csak azért is maradt kék fehér, mert általában helyijáratos tartalék.
Jól néz ki a BOS-770, a 2-es kajakos járatot csinálja. Tulajdonképpen semmit nem változtattak rajta ide kerülése óta, ugyan úgy függönyös, és Emkét se szereltek bele. Viszont én is azt hallottam, hogy helyközibe fog kerülni, vmelyik Rába Contact helyére.
"Gondolkodtam egy kicsit, mert a múltkor szóba került, hogy a GTU-882 elkerülne Szentesről, miután sajnos újabb járatcsökkentést kellett végrehajtani, és hol lehetne igazán használni, mert ugye az sem alkalmas másra csak amire Szentesen használták. Nos, jelenleg Csongrádon a KKK-264 (IK 415) és a GVM-086 csinálja a helyi járatot úgy, hogy ha a KKK az 1 és 3 járatot csinálja a GVM az M3-ast, ami inkább helyközi jellegű, mindezt ugye ugyanaz nap, majd másnap cserélnek, az 1 és 3 a GVM-é az M3 a KKK-é. Szerintem egy jó megoldás lenne áthozni a GTU-t ami csak az 1 és 3 vonalakon járna (városon belül), a GVM pedig, maradna a helyközi jellegű M3-ason, ja és hétvégén nincs 1 és 3-as. Így a 415-öst (el)vihetnék helyközibe."
Nem hinném, hogy csak az a gond. Akkor az összes helyközis illetve távolsági autóbuszról le kellene venni a dísztárcsát. Egy időben volt egy olyan utasítás, talán tavaly, hogy az összes autóbuszról el kell távolítani a dísztárcsát csak a különjáratos autókról nem. Ebben az időben el is tüntek jónéhány buszról, de azóta már egy jópárra visszaszerelték. Az igaz, hogy a heti átvizsgálásnál le kell őket szedni, de ha ezt az autóbuszvezető megteszi nem csinálnak belőle problémát, mint már említettem.
Lassan elkopnak a dísztárcsa tartalékok. Már egyre kevesebb járművön látni. A Tisza Volán meg már nem igazán áldoz ilyen dolgokra pénzt. Elvesztés esetén, meg nem biztos hogy a cég részéről pótlásra kerül.
Tudom, hogy sok helyen mégis járnak kéziváltós buszok helyiben, de még a DUD-szériáról hallottam annak idején, hogy sok panasz volt, hogy lomhák voltak és nem tudták tartani menetidőt velük...
Ezt akár már akkor is megléphették volna, amikor megszűnt a BOS-770 fordája Szentesen. Talán valami hasonlót említett az egyik topictárs (de ha jól emlékszem ott a GTU-882-t tervezte átcsoportosítani).
Hát ahogy épp 2 órája utaztam vele, előbb volt az, hogy nem ment a klíma, és ezért lett kinyitva/elhúzva az összes ablak. Így viszont meg lehetett dögleni rajta. :S
Hát ez az. Ha nyitva van az ablak mi a francért használja a klímát a kedves buszvezető. Klímát csak csukott ablak mellett használunk, ha a kedves utas elhúzza az ablakot annak ellenére, hogy a légkondícionáló berendezés üzemel, akkor vessen magára, mert a buszvezető tutira lekapcsolja.
KFA-292-re mi értelme volt klímát rakni, ha nincs is használva és inkább hagyják hogy nyitott ablakok mellett pácolódjon az utas? Még az nap utaztam rajta amikor először volt úgy kint, akkor ment, de azóta többször is a meleg ellenére nincs használva. Ha a próbajelleg annyit tesz ki hogy felraktuk, kipróbáljuk oszt' működik, ki is van próbálva, akár le is szerelhetnék.
Én úgy tudom, hogy a BOS-770 legalább is szeptembertől helyközis lesz, a helyközi kialakitása és váltója miatt is nem akarják szenvedtetni a városban, meg egyébként is a helyköziben van hatalmas nagy kocsi hiány. De az sincs kizárva, hogy Csongrádra kerül a KKK-264 helyére és Ő lesz a GVM párja a KKK meg jönne Szegedre helyközibe.
Tudom nyugi, hogy az utasok abszolút bambák/bénák, tapasztaltam... Ha egy fehér-kék színű műhelykocsi beállna a megállóba, arra is fel akarnának szállni... De itt nem is emiatt kérdeztem, hanem hogy a város felőli szerződés alapján szabályos-e vagy sem?
Sztem felesleges lenne kiírni az útvonal néhány részét is, mert akkor olyan kicsi lenne a kiírás, hogy még ennyire se látszana. Ez csak böhöm nagy táblák esetén lenne érdemes. Az egy dolog, hogy az utasok nem nézik, de nem is ez volt a lényeg... :P
A fordája nyárra megszünt. A 361 már nem megy vissza helyijáratba. Immáron kiderült Békéssámsonra kerül ki. Hát már nagyon jó lenne újra látni a 059-est, de sztem már nem kell sokat várni rá. Hátha leállításának egyéves évfordulójára visszatér(okt.20).
Sajnos tisztában vagyok vele, de inkább várnák meg a KNS-059-et, minthogy szétbarmoljanak egy jó gépezetet. Jó lenne ha letennének erről a döntésről. Mi van amúgy fordán a 361 helyett?
Úgy őszintén, mi értelme van annak, hogy botos lesz, nem egyszerűbb lenne a helyére tenni valamit? Elfér itt Szeged helyibe, nem kell elrontani fölöslegesen.
A kutya se nézi, úgyhogy teljesen mind1, hogy mi van kint. Mai napig nem tudják azt értelmezni a kedves utasok, hogy mi van kiírva a kijelzőn a Coránál, eddig 10-ből 9 megkérdezi, hogy a Gumigyár vagy a Mars tér felé megy, hol ott értelemszerűen ki van írva. Úgyhogy erről ennyit!
CCP-870 már Szegeden. Várható leselejtezendő járművek idén: BSE-386, ELM-386 DUD-595 ha minden igaz helyközis váltót kap. BOS-247 újra Vhelyen új festéssel, mototfelújjítással. Röviden ennyi a mai történésekről.
A normális megoldás valami olyasmi lenne, mint a régi táblák, pl ha már 10es, akkor: TARJÁN(Víztorony tér)-Szilléri-Kálvin t-Dugonics t-HONVÉD T. Ennek még értelme is lenne. Amúgy meg a qtya sem nézi az utasok közül a táblákat..
Általában balról-jobbra olvasunk, ha egyértelmű akkor oké, de akkor is cserélgetni kell. Makkosház*-Vadkerti tér, majd Vadkeri tér-Makkosháza*, így olyan helyközis feelingje van. Tábla tartót meg nem is nagyon szokták használni sem. Amúgy milyen viszonylaton volt?
*csak azért, mert táblán kijelzőn másként van írva!
Mennyire szabályos az, ahogy CJN-294 ma egész délelőtt körözött, azaz hogy kivágod mindkét végállomási táblát a szélvédőre egymás mellé, és így körözöl a vonalakon? Mrijácska neked mi a véleményed erről? :P
A kedvencemről a fehér "tyúkitatóról" a felrakóik, tehát a sofőrök szoktak le, elég sok baj volt velük, rendszerint lerepültek, ami azért valljuk be, elég veszélyes. Ennek a kiküszöbölésére találták ki, hogy középen odacsavarozzák őket, csak sajnos azok a buszok amiken régen volt ilyen, lassan elfogynak -a jó kisöreg 200-asok-.
Ezt beszéld meg a dívizió igazgatóval, de nevét nem írhatom ki, de ö csak a helyi járatos rész van a keze fölött. Helyközi-távolsági felett meg más.
GOX-153 is anno(iker lámpás) az volt, most nem. CCP-t és BOS-t itt újították fel Szegeden? Mindkettő anno Szentesi kocsi volt(Bohus oldala szerint), Mikor kerültek át én ezeket nem tudom, sem a felújítások dátumát. Ez kérdés mikor is történt mind két esett?
Nem akarok én lehúzni senkit sem,de ott helyiben nem lehet helyköziben meg vígan csinálják. Egységes flotta...helyiben annyira vissza akarták szorítani a dupla lámpát meg a botváltót hogy CCP-870 felújítása után duplalámpás BOS-770 meg botváltós maradt. Mindent mindenre rá lehet fogni...de a rossz indulatot nem tudod semmivel sem elfedni.
Egy darabig még lehet látni. Mivel Szegeden Egyetemi evezős világbajnokság van Augusztus 13. és 15. között! Shuttle járat. Az egyik az Ötthalmi iskola és a TIK között jár. Van amelyik Újszegedre megy át.(FGM csinálja szerintem mind kettőt) Valamelyik BOS-xx kék fehér, kék fügönyös pedig az Öthalmi szálló és a Matyér között cirkál.
Citadis! Az FLX-re valószinűleg reklám célből lett vissza rakva(a reklám nem akkora pénz, mint fen tartani az autóbuszt szerintem).saját meg jegyzésem így legalább nem látszik, hogy mennyire csúnya!
Disztárcsa leszedetés! Divizió igazgató rendelte el. Revizió esetén nem lehet hozzáférni, mint már írták. Másik így nem érvényesül az egységes flotta elv. De egyenlőre várjuk meg az ügy végét(nem mindenkinek teccet ez, nekem se). Ha nem akkor, majd lesz más csinálva rajta:P
Aki emlékszik még A HCT-517 re a plüss figurákat is ö szedette le.
Ugyan ez a véleményem nekem is, nem értem miért kellett ezzel szórakozni, sajnos a vezetőségnek szúrta a szemét. Remélem a party buszt nem bántják, mert elég jó kis hangtechnika lett beleépítve, meg elég jól meg lett csinálva külsőleg is. Annyit segítek, hogy egy ZF-es szóló Conectoról írok, sok nincs belőle :-).
Igazság szerint minden Revizió alkalmával le kell venni a dísztárcsákat azon okból, hogy a tőcsavarokat ellenőrizni tudják. De ha ezt megteszi az autóbuszvezető nem csinálnak belőle gondot. Más lehet itt a probléma, ahogy mondod.
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD Ez komolyan mondom tetszett.És nem téged akartalak bántani. Nem veszegetik le mindennap a kerekeket,így kicsit hihetetlen.Régen is volt,régen tudták a szervíztechnológiát most meg nem.Volt tyúkitatótól kezdve minden,és mégis megtűrték. valakinek szúrta a szemét és vezetőségi szinten levetették,ilyen egyszerű. Mind1.
Miért baj egy szép dísztárcsa?Bekapja az ujját valakinek menet közben?:-D Nemhogy örülne a vezetőség hogy valaki nyalja flotta egy pár tagját szépre és fényesre. Vicc.
Mai észrevételek: -A négytengelyes vontató a KFA-292-t vontatta a Mars téren 14:50 körül -FGM-320 a városban cirkál egy "Járat 2" táblával, talán az előzőt pótolja? -és végül egy P rendszámos helyközi 280-ast láttam ajtók és lökhárítók nélkül a Bakayra kanyarodni. Felújítás vagy eladás lehet?
Akkor minek szedték le? Mi volt ennek az egésznek az értelme? És most miért lett felrakva újra? Majd ha jön valaki, aki esetleg tudja a válaszokat, jó lenne ha megosztaná velünk! :P
Más: A héten vagy a jövőhéten változtatásokat fognak eszközölni Hódmezővásárhely városának helyijáratos autóbusz flottája terén, miszerint a CCP-870 átcsoportosításra kerül Szeged telephelyre. Onnan pedig valamely DUD-os rendszámú 260-as kerül át elsőként cserébe. Nagy valószínűséggel a DUD-924 lesz az.
Nagyon hiányolom az iker lámpákat. Csukló utáni irányjelző(ez a 3.ik ajtó és a csukló gumi között van egy kis rész ahol elfér). Régebbi tipusú irányjelző burát kapott! Manapság már nem nagyon divat, de a rendszám száma a sofőr felőli oldalon is fel volt tüntetve.
Ő lenne az. Emlékszem még 2001 tavaszán matrica nélkül láttam első napján dolgozni. Egy 415-öst váltott le. Mindszenti telephelyes volt mindaddig amíg Algyőnél bele nem csattant a Jaf-682-be. Ezután már nem került vissza. Ezután árkezett meg helyette a Mercedes motoros E94-es Rába alvázon
Üdv Mindenkinek!Egy kérdésem van.HSX-919 nem az ami Szentesen volt majd összetört?Ha jól emlékszem gyáriként került Szentesre,majd Hmvhely-Szeged között balesetezett.Előre is köszönöm az infót!
Ha már HXG-k. A '923-ról nem tudtok nekem valami szépet írni? Mondjuk, hogy merre jár? Elég régóta vadászunk rá (is többek között). Még ezek hiányoznak:
HHY-797 (Tudtommal Eger) HXG-923 (bazi nagy ?-ek) KFH-577 (őt tudom, hogy ki mikor merre hány méter) KNS-059 (őt is sajnos) LOK-315 (szintén óriási kérdőjelek) LPK-540 (úgyszint)
Nem kapta meg. Csak a HXG-924 műszaki hiba miatt nem mehetett tovább tegnap reggel Szentesről, ezért át kellett cuccolni az egyik Gimesbe. Mivel ezután már nem maradt busz aznap délelőtt ezért be kellett fogni a BPG-t.
Volt. Sajnos csak volt... Csongrádi volt. Jaj, tele vagyok voltokkal. Még a 2000-es évek elején eladták, hogy hová, azt nem tudom, de most hogy szóba jött, majd utánaérdeklődök. Olyat hallottam akkoriban, hogy nem lehet belföldön értékesíteni, lehet hogy külföldre adták el. Mondjuk hihető, mert az E14-est is így árulja a cég. Most, ha meglenne, nagy hasznát venné a cég, a kis forgalmú helyközi vonalakon, különjáratban, vagy kisegítő járaton. Én utaztam vele, elég kényelmes volt, dönthető, lábtartós, karfás ülésekkel, légbefúvóval, plüsskárpittal volt felszerelve.
A héten ha jól emlékszem volt olyan, hogy az ELR-401 jött ki. 889-en pedig fent van a villamos csengő(rendszám tábla alatt látható)! ELR-569 pedig igen nagy valószínűséggel Szőreg kapta, mert eléggé sűrűn megy arra felé. 294 pedig 10-esen bukant fel talán ebben a hónapban. FLX-342 most Tarjánban volt.
Talán ma jár utoljára a Scania a 20-ason? FHT-s kocsik hogy állnak?
Hát igen az éri meg a volánnak, hogy egy busz minnél többet dolgozzon. Az csak nekünk jó, ha egy buszban minnél kevesebb km van. De a mai motoroknál 1 millió km még nem is sok. 2-300 ezer meg semmi. Nézd pl a Detroit dieselt. Még anno a gyártó cég 1.5 millió mérföld garanciát vállalt a motorra. Plusz ezt úgy, hogy minimális kopás megy végbe a motorban. És valóban ha szétszednek egy olyan Detroitot, amelyben van 1 milla, ott szinte még gyári állapotok vannak.
Hogy konkrétan mi lett a HMW-921 utódja ezt nem tudom, mert nyárára megszünt a fordája és tartalék volt, de ha kiderül megirom.
Igen Pusztaszeren csak Alfa Regio van, mivel mind a 2 az (LLE-632 és az LGP-034), de Ő lognak ki a sorból, mert a többi Szegedi telephelyes mostmár mind a Homokháti Kistérségben található.
Ásotthalom:KMB-546, LMF-313, LGM-411
Ruzsa:LGM-412, LLE-632
Üllés:FLN-325
Kiskunhalas:KXW-371, (jó Kiskunhalas az a Homokhátság széle)
Pusztamérges:KMB-545, KXW-373, KXW-375, FLN-324
De Pusztaméresen ott van még a HSX-917 és az IRZ-705 is.
Egy busznál nem az az üzemeltetés szempontjából az a jobb ha több km van benne? Több km kevesebb idő alatt = több üzemidő = több haszon a volánnak = jobban megéri a busz az árát.
Vigyáztok rá biztosan:) Ha első készen van akkor többi gyorsabban fogják csinálni mert tudni fogják hogy mit merre hogyan kell szétszedni :) Ha egyszer készen lesz le kéne menni és megnézni hogy milyenek. Majd ebbe tudsz segíteni ??
Hátha Erika majd megtudja mondani. Mondjuk egy buszfelújjítás megvan 2, 2és fél hónap alatt szétbontással és összeszereléssel, itt azért a fődarabokat nem kell felújjítani csak a szekrényvázat megerősíteni. Meg azért van már tapasztalatuk a Lantásoknak ebben, mert ugye a KIC-427 is hasonló módon került megerősítésre. Ha 2030-ig nem de jó lenne, ha még jó pár évig szolgálnák a TV színeit.
Sokan így vannak ezzel. Mi a kollegákkal már nagyon várjuk vissza Hmvhelyre. Biztos nagyon szép lesz új festéssel, új padlózattal. És remélhetőleg most már bírja egy pár évig. Mondjuk ezen a súlyos hibán kívül sohasem volt semmi baja, ami miatt állnia kellett volna. Jó kis autó ezt a hibát leszámítva. Kilóméter is alig van benne. Tavaly októberben, mikor elvittük 292-293 ezer volt benne. Viszonyításként a 2-3 éves Alfakban(KTM) 3-400 ezer.
Hello Remélhetőleg jól fogják megcsinálni és mindent kijavítanak rajta ezt a hibát is :) Akkor kezdhetünk a többiről is beszélni hogy mikor fognak felmenni Mátyásföldre :) (Remélem minél hamarabb)
A C tengellyel nem tudom mi lett. Ugye kormányzott tengely, de nem megfelelően működik. Pl a bértárolóban az A tengely teljesen ki volt fordítva, a C meg egyenesen állt, holott ez nem természetes. Hidraulika forgatja, lehet hogy avval lett valami. A volán telepen is már jól "megtornáztatták" a vázat terheléses vizsgálatokkal. Már kis sebességnél hallható volt a hengerelt zártszelvények vetemedése, kanyarban meg főleg. Elképesztő, hogy így tönkre tud menni egy busz. Lényeg a lényeg most már fenn van. Csak az a kérdés, hogy mikor fognak hozzá, meg, hogy mennyire van rá kapacitásuk, mert ugye ez nem kis munka lesz. De azt hiszem az Albás is kész lett elég gyorsan.
Végül is volt már így fenn Budapesten. Csak most még instabilabb a szerkezet mivel már egy két oldaloszlop hiányzik. Ennyit azért csak ki kellett bírnia. Most már várjuk vissza:).
Beszéltem erről apukámmal aki pont a telepen tartózkodott mikor indultak el a telepről és elmondása szerint a váz nagyon nyöszörgött a porta előtti kanyarban és a C híd is tejesen alá volt fordulva és dörzsölte a kereket.Nem tudom, hogy merték így felengedni, de a lényeg ,hogy egy verdán már elkezdődtek a munkálatok.
Szerintem úgy voltak vele hogy vagy kibírja és felmegy lábon, vagy itt esik szét mert a Lantások nem fognak érte trélert küldeni, vagy az eddigiekhez hasonlóan nem megfelelő méretűt.
Köszike. Most már csak várakozni kell. Egy jó másfél két hónap. Nem tudom, hogy merték felvinni lábon, mert a középső ajtó mögött található kereszttaró utáni rész, már teljesen külön mozog. Kanyarodásnál az A és C tengely annyira megcsavarja, hogy az szemmel látható illetve érezhető is. Elég érdekes látvány. Ez addig nem tünt fel amíg nem volt lebontva. Ugye az ablakok, meg a padlózat is adott némi merevséget. Viszont még mikor dolgozott kivülről látni lehetett kanyarokban, hogy csavarodik a teljes szekrényváz. Ez bizonyos pontig természetes, de annyira már nem, hogy az szemmel látható legyen. Ugyanez a helyzet a többivel is.
JAF-682 hátulja összetört Kiskunfélegyházán. Egy autó belerongyolt. Sajnos egymaga nem tudott hazajönni, vontatásra volt szükség. GNX-361 már a nagyműhelyben szétszerelésre várva.
Igen sajnos, szerdán délelőtt még dolgozott, de délután már a BOS-242-t láttam helyette, nem tudom mi lett vele, de a felújított buszoknál ez sajnos "megszokott". A múltkor sikerült szemügyre venni, kipróbálni. Nagyon kitettek magukét a fiúk, szép munkát végeztek. Tulajdonképpen csak egy dolgot nem értek, a 263-asoknál a 3. ajtó után van a babakocsi tároló, de most odaépítettek egy kapaszkodót, a lépcső közepére, nem csak a GVM-nél, hanem a GTU-nál is. Így már csak a 2. ajtónál lehet felvinni a babakocsit, ami ugye útban lesz, szerintem ezen utólag majd változtatnak.
Ha már megszólíttattunk, nagyon szívesen vállalnánk egy ilyen feladatot, bizonyos objektív feltételek teljesülése esetén, úgymint pénz, pénz pénz. Ne felejtsük el, hogy a TV-től van már egy autóbuszunk, illetve egy villamos az SZKT-tól, ezekkel is foglalkozni kell, kapacitásaink pedig végesek. Természetesen nyitottak vagyunk mindenre, az ötletelés pedig nem kerül semmibe, úgyhogy akár itt a topikon is fel lehet dobni a labdát, vagy egy másik helyen, ahol nem ennyire (fél)OFF: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9187653
Lehet, hogy van benne légbefúvó, de ezek az ablakok mellett ugyanannyit érne, mint a Conectokon... magyarul semmit. Ha meg van rajta légkondi, bár nem úgy tűnt, akkor csak be kéne kapcsolni. Többi kérdésedre nem tudom a választ, de sztem csak 3-4 napig marad max. És nem kéne olcsón, 1 db nem, nem sok értelme lenne...
Ez részletkérdés. Volt már nem egy, nem kettő olyan demóbusz az országban, amelyik úgyszintén normál rendszámot kapott, ám amint véget ért a tesztsorozat, azzal a lendülettel ki is vitték az országból.
Nagyon jó képek, meleg ellen ott van a légbefúvó(már ha nem klíma?), üzemeltetni kell. Meddig maradhat? Érdekes nem P-s rendszámot kapot hanem rendeset LOA. További sorsa? Nem lehetne olcsón megvenni?
Lehet, hogy hülye dolgot írok, de van egy kis értelme is a BOS-770 ,,megóvása,, érdekében. Miért nem lehetne odaadni a KEA-nak, az visszaállítaná eredeti állapotába (sárga fényezés, ráncajtó, esetleg Trilex), és nosztalgiabuszként üzemelhet néha, úgy, mint pl. az ,,áramszedős,, cégnél az ominózus T-505?
KNS-059-es rendszámú autóbuszt ma készítették fel a bpesti útra. Próbarendszám, alváz, motormosás. Most jól hozzá lehetett férni:). Ma vitték, vagy holnap viszik.
Szentesi Detroitos E95-ös az összeszerelés fázisába lépett.
Volt róla szó, hogy jönnek, de most nagy a csend. A héten szemlézték a vásárhelyi helyijáratos autóbuszokat(Város részéről, és a Tisza Volán részéről). Annyit elmondanék, hogyha menne autóbusz Vásárhelyre, nem feltétlenül magas építésű lenne:). DUD-923 jobb eleje törött.
BOS-770-igaz hogy helyijáraton dolgoztott, de nem helyijáratos váltó van benne. Másrészről, ha tényleg helyijáratban akarják dolgoztatni akkor semmibe sem tartana beszerelni egy autómata váltót.
Ja igen az összegzést lehagytam: nagyon jó kis busz, kényelmes bár kissé szűkös belül. Utazni jó vele, nem hangos az utastér, a motor zaja közel sem hallatszik be annyira, mint pl. a Citaroinkon, nem ráz szét, és nem akar szétesni belülről. Viszont a kevés elhúzható ablak miatt még a mai hűvösebb időben is nagyon meleg volt a buszban, és a hátsó 3 ülés a motor mellett iszonyú magasan van, kész hegymászás feljutni oda, ráadásul az én 180 centis magasságommal ott alig fértem el, a térdem végig az előttem lévő ülést nyomta. Az utasoknak nagyon tetszett, legalábbis ahogy a buszon ülők egymás közti beszélgetéseit hallottam, és az utcán is mindenki megbámulta, elég feltűnő jelenség. (Ja igen, belül nem láttam sehol hanyagul összerakott, félreszabott, lógó, stb. darabokat, mint ahogyan látni lehetett a magyar tesztbuszoknál amik mostanában Pesten jártak, vagy mint a debreceni Cívisekben)
Mondjuk megtehették volna azt, hogy a BOS-770-et Vásárhelyre viszik, onnan meg Szegedre hozták volna a CCP-870-et. Mind1, érdekes lesz az egyszer biztos, jó helyen lesz Ő itt :-).
"Jól emlékszem ugye, hogy ő sínbusz ként kezdte a pályafutását?"
Igen, róla készültek az emlékezetes pusztaszabolcsi képek, aztán sokáig sárgán, majd kék-fehéren rótta BOS-770 (általában csak munkanapokon, második helyi kocsiként) Szentes utcáit.
Ő végezte általában a korábbi Kontaktához, majd Kontavillhez, jelenlegi nevén Legrand-hoz közlekedő 6-os helyijáratot, ami 2010.július 19-től megszűnt.
Januárban kapott teljes felújítást, a ráncajtók helyett bolygóajtókat:
Vásárhelyre nem lehetett vinni, mert lerontotta volna az átlag életkort. Tényleg a Vásárhelyiekhez szólnák, mit tudtok mit kaptok majd, megkapjátok végül is a DUD-924-et, vagy a 923-at?
Nem kell semmi a helyére, ezért is jött Szegedre. Szentesen tulajdonképpen már majdnem fől van számolva a helyi közlekedés, nem sok járat van már, ami meg van azt a GTU-882 szépen ellátja.
Most komolyan, képesek botos gépet helyibe berakni pont Szegedre? Nem lett volna hasznosabb Hmvhelyre vinni, onnan pedig visszahozni vmelyik 412-est? Mindenesetre érdekes lesz újra ilyennel utazni itt.
A HHR-854 újra Csongrádon van, és dolgozik. Megjavították, és a sérülését is megcsinálták, nagyon szépen. Egy szembejövő autó utánfutójáról kilógó tárgy csapta meg szegényt, a bal első ködlámpa környékén. Szerencsére megmaradtak a csíkjai, sajnos a legtöbb classicról ezek eltűnnek.
Zajlanak a kocsicserék, Bakson az FLN-324 helyén már a HMW-921 dolgozik, Pusztamérgesen a KBS-697 helyén van kint az FLN-324, ma pedig a Deszkiek feszik fel a KBS-697-et.
Ahogy látom, aug. 2-áig volt a BKV-nál, és ezzel ért véget a tesztkörút, tehát tényleg lehetséges, hogy visszahozták pár napra. Na akkor jó lenne elcsípni valahol :P
"Igaz történet, ott voltam, láttam, halottam: 10:40 - Uram, kérném kapcsolja be a klímát, mert nagyon meleg van a buszon. 10:48 - Elnézést, ha kérhetném vegye lentebb a klímát, mert kiskabátban is fázom a buszon. 10:56: - Ne haragudjon, ezt mégis hogy gondolja, hogy 40 fokban nem kapcsolja be a klímát a buszon. Ez embertelenség! 11:12 - Ne haragudjon, de ezt nem tűröm tovább és mindenképp jelenteni fogom az illetékesnek. Még ilyet! Kint van 40 fok, amikor felszállok a buszra pedig csak 20. Ezt a hőkülönbséget senki nem bírja! Ha megkérhetném, máris kapcsolja ki a klímát."
Amúgy a Körösnél szoktam ámulni milyen gépek vannak
meg nem mondom a rendszámát, de Körösös MAN. az utasok feje fölött i műanyag panelok, amikben a lámpa stb van, összehajtogatott papírlapokkal kiékelve, hogy ne essen ki... ehh...
Elég sok buszt kellene felújítani. Ma HKE-983-hoz volt szerencsém és eléggé le van lakva belülről. A légkondi beömlőknél szinte az összes műanyag elrepedve, összetörve, utólag felerősítve. 982-re kíváncsi lennék, hogy milyen lett. Amúgy a Körösnél szoktam ámulni milyen gépek vannak. Múlt héten kedden GVM-411 nyomta ITA-014 fordáját és hát csak pislogtam...pl. bal oldalt a vezető mögött a csomagtartó ahogy rögzítve van a plafonhoz, kettétörve és valami madzag tartotta, de a jó kis rákosi, alberti úton elég neccesen nézett ki. Na nem folytatom az off topik járművek kivesézését. :)
Amúgy én CKE-813-at kifejezetten élveztem HSX-919 helyén.
A HHR-854 Szegeden van, elpusztult valamije, Szentesen nem tudták megjavítani, ezért vitték Szegedre, ahol, lehet hogy olyan felújítást fog kapni, mint a GUF-ok, mert eléggé elhasználódott már szegény, ma ennyit sikerült megtudnom, ha véletlen valamit megtudtok, vagy látjátok, légyszi írjatok.
A deszkieknél újra egy HSX Rába van, messziről 919-nek tűnt.
Lentebb írtátok az Autósándorhoz, hogy a Tótkomlós- Mezőhegyes járat nem Csongrád megye területén fut. Az a helyzet, hogy de. :) CSak az eleje és a vége van Békés megyében. A járat maga a következő: Tótkomlós(Békés)-3km-Nagyér(Csongrád)-3km-Ambrózfalva(Csongrád)-3km-Pitvaros(Csongrád)-3km-Csanádalberti(Csongrád)-3km-Pitvaros(Csongrád)-6km-Mezőhegyes(Békés). A Körösnek van ugyanilyen járata, de az Orosházáig megy. Amúgy jók voltak a képek.
A HPD-081 hátsó fala teljesen lebontásra került. Csupán a jobb oldalán a lámpákat magába foglaló sarokelem maradt fenn. Így most már látható, hogy mely elemek sérültek komolyabban. A bal oldalán szinte az összes zártszelvényt ki kell cserélni.
Tudomásom szerint az FLN-324 Pusztamérgesre kerül a KBS-697 helyére ami viszont Deszkre megy az éppen motorfelújiátáson lévő HSX-919 helyére. Baksiak elméletileg a HMW-921-et kapják el.
De olyan szuper lett a Kisteleki buszpályaudvar, h Ópusztaszer felé csak max egy szóló busz tud kikanyarodni, ezért a Baks Kistelek között ezután csak szóló busz közlekedhet, a Baksi FLN-324-nek is van arra járata ezért kicserélik valami szóló autóra, tehát a jövő héten lehet figyelni, lesz egy kis kocsi cserélgetés ez miatt.
Ez csupán már ajtónyitó munkahenger hibája lehetett. Gondolom a nyomásnövekedés következtében valahol áteresztett. Elég jó kis autók ezek. Nekem a fordulékonyságuk tetszik. Kissebb ívben fordul mint akármelyik szóló. Köszönhető ez a hátsó hidraulikusan kormányzott C tengelynek.
A fékeken mindig a maximális levegőnyomás van.A hat darab tárcsafék úgy megfogja az autót, plusz az intarder még erre rásegít. Szóval nem csak a KNR-nál hanem az összesnél bekapcsolt a légsűrítő, ha azt érzékelte, hogy csükkent a nyomás a fékkörben, így a fékek mindig a maximális fékezőerőt tudják produkálni.
Az összes 3 tengelyes csinálta azt ha fékeztél egyből vissza termelte a levegőt mert a 988 nak nagyon elmélyült a hangja a kompresszortól mert a fékezésnél elhasznált levegőt vissza termelte.
Ott a E94esek kiforgatják 2200-ig. A háromtengelyeseknél így kompenzálták azt, hogy a motor csak 260 Le-ös. Az a gond, hogy a motor nagyon gyenge ahhez a felépítményhez. Meg ha a klíma is megy akkor az még minus 30-30 paci.
Nem tudom hogy a KNR-be mi volt padlón túli vagy kick-down de az biztos hogy a JOX-ban kick-down van kipróbáltuk és 2300-nál vált és kilő mint a golyó.
Ha nincs benne a sebességhatároló zf váltónál 115-120 környékén éri el a maximális 2200as fordulatszámot ahol a motorelektronika elveszi a pedálról a gázt.
halkan megsúgom,hogy a magas srác állítólag kihozott belőle 110 et de hogy ebből mi igaz hát nem tudom..... a KNR-988 vitte a 100 at de ott már leszabályzott.
Hella, de a mágnesszelep nem engedi át a a maximális levegőmennyiséget. Légsűrítőről hangosabb.
Hát főleg Detroitnál elég zűrös mikor nem nagyon szeretnek pörögni. Igaz a maximális teljesítményt 2200-as fordulatszámon éri el, de az a motornak kínzás. A másik meg, hogy nem igazán buszmotornak készültek. Fix motoroknak, tehát hajómotornak például. Magyar gyártmány létére elég strapabíró. Ugye Győrben készültek ezek az erőforrások. Sajnos a Detroit már kivonult az országból Svájcba, már csak márkaszervízük van itt. Garantált az, hogy 1.5 millió mérföldig a motorban nem megy végbe semmiféle kopás. Olvastam ezen típus gyári prospektusát, leírását. Láthattad, hogy mekkora erő van benne 205 kw-on. Mi lenne ha odalöknék neki a 340 Le-őt.
Valóban. Csak az a probléma vele, hogy nem mindig a megfelelő fokozatba rakja. Elég megbízhatatlan ilyen téren. Pl.: ha üresben gurul az autóbusz(amit persze nem szabad:)), akkor egy kuplungolássak elvileg a váltó beteszi megfelelő sebességbe, csakhogy volt már rá példa, hogy 25-30 as tempónál bevágta 2-esbe. Másik, hogy minden áramtalanításnál törlődik a memória. Tehát minden áramvisszadás után el kell vele fogadtatni a kezdő sebességét. Még egy hátulütő, hogy 7 bar alatt nem üzemel. Oda kell vele figyelni, mivel ha véletlen sebességbe marad leállítás után és elmegy a levegő akkor nem lehet elindítani, mivel nem lehetséges a sebbességből való kivétel. Az indításgátló nem enged sebességben való indítózást.
Én úgy halottam, hogy annak a váltónak olyannak kellene lenni, hogy eléri a váltási fordulatot és már villog is a következő sebességi fokozat és nem kell a karral foglalkozni csak kuplungolni kell.
Egy E95 ös volt kint ,ölég jó gép, a klímája kiváló meg az egész verda, bár még nem volt felújítva de eléggé egyben van. Ha bele nézel ez EAG os témában ott van egy kérdésem a váltójával kapcsolatban. (neked nem hinném hogy két méterrel a fejed felett volt a JOX-721 :-D)
Ismét egy olyan gép mondhatni a "szentesi szent tehén" került el eddigi lakhelyéről, ami rengeteg mindent megélt ott, szentes berkeiben. Kár érte, szerintem sem lesz olyan jó helye, mint Szentesen volt.
Igen ma pakoltak ki belőle szomorú szívvel. 12.30-kor már a szegedi flottát gyarapította. Hosszas huzavona után csak a BOS-770 átcsoportosítáása mellett döntöttek. Sajnos olyan jó sora sohasem lesz mint Szentesen:(.
Még nem vitték el. Tegnapi nap folyamán még kint állt a placcon a nagyparkolóban. A fólia lebontva róla. Sajnos még nem jöttek érte. Ugye nem Tisza intézi a felszállítását, hanem az Iveco megbízásából a Lanta Consulting Kft. Nekik gondolom nem olyan sürgős. Az hogy nem mehet fel lábon immáron érthető, mivel hiányzik egy-két tetőtartó oszlop, és a szekrényváz a szétszerelésnek köszönhetően annyira meggyengült, hogy kockázatos lenne az út Bp-re.
Ma ismét egy autóval kevesebb lett a szentesi flotta. Hosszas mérlegelés után úgy döntöttek, hogy a BOS-770 kerül be Szegedre. Tehát mától már szegedi telephelyes autóként tarthatjuk számon.
Bátyám mikor még TV-os volt és a petőfitelepi járatokat csinálta, az "ő buszában" is villamoscsengő volt :) A busz rendszáma nem rémlik, csak az,hogy 260-as és CJN... talán CJN-033, vagy 035? Nem emlékszem már. Rég volt.De az tuti,hogy a hátsó szélvédő tetején, középen volt egy "Philips Car audio" vagy ilyesmi feliratú piros matrica :) Leginkább a 22, 21, 21Y járatokon volt fellelhető. Emlékeim szerint tesóm '95-'96ban kerülhetett oda és '99 elején fejezte be volános pályafutását, mint "Mars teres".
Szerintem meg nem. Budapestre vonattal kell járni.
Inkább azokra a buszvonalakra kerüljenek új távolsági buszok, ahol a két végpont között jelentősebb utasforgalom zajlik (pl. Pécs). Ebbe ugyan belefér a pesti autópályás járat, de oda max 1 darabot adnék.