Keresés

Részletes keresés

wilard Creative Commons License 2004.08.18 0 0 255
Mint említettem magam is, nem a termináljuk miatt kedvelik a JetBlue-t.
Számomra is élmény volt utasként egy SFO-JFK szakasz:)
Előzmény: hellcat43 (254)
hellcat43 Creative Commons License 2004.08.18 0 0 254
Én szigorú de igazságtalan kritikusa vagyok és leszek a mostani Malév vezérkar áldásos tevékenységének, de szerencsére e kiváló uraknak és urináknak még nem sikerült teljesen szétverniük a szolgáltatások korábbi színvonalát. A cég gazdasági helyzete katasztrofális, de hála az “igazi” maléveseknek (szerencsére ők vannak többen), a Malév hazai és külföldi imázsa még jónak mondható.
Fordított a helyzet a Bp Airport esetében, melynek financiális helyzete ugyan jó, de elsősorban a hazai imázsa katasztrófa! (A külföldit nem ismerem, de vannak sejtéseim). 100 %-ban egyet értek azzal, hogy a repülőtér és a nemzeti légitársaság között, a Malév az összes nyűgével együtt sokkal jobban megfelel a nemzetközi elvárásoknak, míg a repülőtér erősen lemaradt, vagy nem követte. Hozzátenném, erről nem az “igazi” ferihegyiek tehetnek (pedig ők vannak többen). Az ő vezérkaruk, mely az elmúlt pár évben sűrűn változott, valamiért nem tudta vagy nem akarta észrevenni, hogy már a XXI századba léptünk, és nem teremtette meg a szervezeti és technikai feltételeket az utaskiszolgálási színvonal javításához, sőt, bizonyos esetekben (pl. taxis maffia, vendéglátás) sunyi és képmutató módon még asszisztál is a középkori állapotok konzerválásához. Pedig ez már nem is csak a repülőtér, hanem Magyarország megítélését is befolyásolja.
Rövidebben fogalmazva: Ferihegyen az utasoknak coki, míg a Malév még akkor is többet nyújt nekik, ha a stuvik nem mosolyognak (néha megértem őket is). Az egészben az a pikáns, hogy mindkét cég ugyanahhoz az ÁPV Rt.-hez tartozik. Na itt kezdődnek a gondok…
Wilard, a JetBlue terminálja valóban lepukkant egy kicsit, de nézd meg a légi szolgáltatásait: vadi új Airbus 320-asok 86 cm-es széktávolsággal, minden bőrüléshez külön televízió (ez az előző szék fejtámlájába van beépítve). Tavaly nyáron repültem velük, akkor 24 élő (!) tv csatorna közül lehetett válogatni. Na jó, ez engem különösebben nem hozott lázba, de a jenkik messzemenően értékelik, illetve meghálálják egy 80-90 %-os átlagos load factorral. Azt nem tudom, miért nem foglalkoznak többet a földi ügyekkel, gondolom nem akarnak költeni rá, azzal főznek, amit ott kapnak.
Előzmény: pbence2345 (249)
Utas2 Creative Commons License 2004.08.18 0 0 253

JetBlue.

Majd megnézem, ha arra járok....

 

(Ha rajtam múlna, Malévvel utaznának; minden ismerősömnek elmondom, hogy ugyanazért a pénzért a KLM-en kisebb ülésvávolságot, csupán egyszeri /és elég szűkös/ ital választékot és csak egy nyomoronc kenyeret kapnak, míg a Malév azért ennél jóval minőségibb szolgáltatást nyújt, mint mondtam tökugyanazért az árért. Már találkoztam olyan hollanddal, aki Malév-fan volt a KLM-mel szemben.)

:)

 

Én mindig a Malév járatokat választom az AMS vonalon. Csak még nem taliztunk...

;-)

 

Előzmény: wilard (252)
wilard Creative Commons License 2004.08.18 0 0 252
Tudom ajánlani példának okáért JFK-n a Jetblue vagy BlueJet? terminálját. Katasztrófa. De nem is azért szeretik, használják.
Legközelebb menjenek a hollandusok Malévvel:)
Előzmény: Utas2 (250)
KozO Creative Commons License 2004.08.18 0 0 251
Akkor mond meg a rokonoknak, hogy jöjjenek jövőre is SkyEurope-val Amszterdamból az 1-es terminálra! Nemsokára bezárják, és állítólag jövő májusra nagyon szép lesz!
Előzmény: Utas2 (250)
Utas2 Creative Commons License 2004.08.18 0 0 250

A héten rokonaink az F1-ről (no ne a Ferrarira vagy a Minardira tessék asszociálni, hanem a budapesti nemzetközi légikikötő ékességére) indulva jöttek hozzánk az egyik fapadossal. Az indulás előtt volt néhány holland, akik elég hangosan adták a többi utas tudtára, hogy mit is gondolnak a terminál - elég spártai - körülményeiről. (Ezt magyarul hőbörgésnek nevezik.)

 

Csodálkozunk rajta?

Előzmény: pbence2345 (249)
pbence2345 Creative Commons License 2004.08.18 0 0 249

Az ellendrukkerezessel kapcsolatban kivulallokent csak annyit, hogy ha a ket ceg fejlodeset vizsgaljuk, akkor a Malev vezet (a szamos negativ dolog ellenere is!).

Utascentrikussag szempontjabol a ket ceget vizsgalva a Malev messze viszi a palmat, es itt most altalanossagba beszelek, mert a repuloteren is dolgoznak max mertekben utascentrikaus emberek, azonban ennek ellenere is, maga az egesz repuloter egy nagy nullat nyujt....es mindezert lehuzza az utasokat eleg rendesen!!!!!!

HAt ezert vagyunk lemaradva....

 

De egyebkent a  HAinan elnoke nyilatkozta, hogy -ez kimaradt a Malev topicban levo cikkbol- hogy nagyon szivesen beszallna a repuloter privatizaciojaba is!!!

Na, abba biztos vagyok, hogy ok rendet csinalnanak ebbe a helyzetbe.....

Előzmény: bartubo (236)
pbence2345 Creative Commons License 2004.08.18 0 0 248
10 milliárd forintért építene repülőteret hazánkban egy osztrák cég

2004. augusztus 18., 08:49
A cikk betűmérete : kisebb nagyobb

Nagy valószínűséggel az osztrák Unger Stahlbau GmbH építi ki a szombathelyi repülőteret, értesült a Napi Gazdaság. A légikikötő logisztikai közponntá nőheti ki magát, és bérbe adható is lenne.

A 180 hektáros, Szombathely és a környező települések tulajdonában lévő légikikötő hasznosításáról a közelmúltban kezdődtek tárgyalások a város és az osztrákok között.
A csak füves pályával rendelkező repülőteret jelenleg csak a helyi repülőklub használja. Az osztrák vállalat a létesítményt saját logisztikai központjává fejlesztené, és részben bérbe is adná.

A 10 milliárd forint értékű beruházást az Unger az önkormányzatokkal közösen hajtaná végre. Az oberwarti székhelyű cég acélszerkezet-gyártásban vezető az osztrák piacon, számol be a Napi Gazdaság.

 

Szerintetek ez jelenthet valamilyen konkurenciat a monopol BA Rt-nek???

Sztem, ha fogadna fapadosokat mindenkeppen.......bar eleg messze van pesttol, de legalabb mar vmi elkezdodne piciny kis hazankban.......

Utas2 Creative Commons License 2004.08.17 0 0 247

Még merje azt mondani valaki, hogy nem lehet szeretni Ferihegyet. Hát nem gyönyörű ez a tegnap készült kép?

 

 

ROGER.G Creative Commons License 2004.08.17 0 0 246

Üdv Mindenkinek!

 

Nem tudom mennyire OFF, de segítséget szeretnék kérni!

Egy barátomnak nagyon fontos lenne minél többet megtudni az ILS-ről, valamint a DME- ről, teljesen az alapoktól, de nem csak általánosságokat.

Bármilyen fellelhető könyv, újságcikk, szakirodalom érdekelne.

Az egykori LRI ROK-os tankönyveket átböngésztem, de az nem sok. Ha csak könyv címeket küldenétek is örülnék!

 

Előre is köszi!

Utas2 Creative Commons License 2004.08.16 0 0 245

Vannak - és lesznek - más cégek is a reptéren....

De ez távoli jövő. Igen távoli, úgyhogy nem kell aggódni. Vagy örülni. "Népszerűségtől" függően.......

;-)

Előzmény: KozO (244)
KozO Creative Commons License 2004.08.16 0 0 244
Köszönöm hogy megértettél. A vélemyényeidet nézve, el tudom képzelni mennyire szeretnél malév, BA Rt. alkalmazott lenni :-) Sok sikert, én drukkolok neked, bár ahogy a másik topicot olvasom, sietned kell ha a malévnél szeretnél dolgozni :-((
Előzmény: Utas2 (243)
Utas2 Creative Commons License 2004.08.16 0 0 243

Látod, ugyanígy csodálkoztam rá én is korábban - hiszen visszaolvasgattál, tehát biztosan tudod.... - amikor engem is lekomcsiztak. Talán végre megérted, mire céloztam ezzel.

 

Fogalmam sem volt arról, hogy te vajon melyik területen dolgozol, számomra édesmindegy, mivel én sem nem a Malév, sem pedig a BA Rt kötelékébe nem tartozom (pedig egyszer majd jó lenne a reptéren dolgozni - no nem ezek miatt a cégek miatt, hanem a repülés szaga miatt...)

 

Így hát lenézni sem tudlak, és az előbbiekből fakadó logikus következményként nincs is szándékomban ilyet tenni. A földi és égi kiszolgálókkal sem.

 

Na, megyek honfoglalni. Majd ott tovább generálom a hangulatot......

Előzmény: KozO (242)
KozO Creative Commons License 2004.08.15 0 0 242
De jó, ezt is megtudtam, komcsi vagyok :-) De hogyan varrjak rá gombot??? Cimkézni nem szoktam, szerintem összekeversz Walakikével. Azért a földi kiszolgálókat még nem kéne lenézned! Szerintem nem azért dolgoznak ott, mert máshoz nem értenek...
Előzmény: Utas2 (239)
Utas2 Creative Commons License 2004.08.15 0 0 241

No hadd generáljam tovább a hangulatot még egy kicsit.....

 

Cikk az origoról:

 

"

Bombafenyegetés miatt kényszerleszállást hajtott végre a Lufthansa Isztambul-Frankfurt járata vasárnap délután Ferihegyen. A gépet és az utasok poggyászát a tűzszerészek átvizsgálták, de nem találtak robbanószert, így a gép folytathatta útját. Este 8 után egy török Boing 737-es is biztonsági leszállást hajtott végre, mivel ez a gép is Isztambulból indult és Frankfurt az úticélja. A tűzszerészek megkezdték a gép átvizsgálását.



 





Átviszgálják a Lufthansa gépét

Negyed négykor kényszerleszállást hajtott végre a Lufthansa egyik gépe Ferihegyen - tudta meg az [origo] az ORFK sajtóügyeletesétől, Kovács Viktóriától. A repülőgép 172 utassal és 6 fős személyzettel a fedélzetén Isztambulból Frankfurtba tartott. A felszállást követően nem sokkal telefonon megfenyegették a légitársaságot azzal, hogy bomba van a gépen. A pilóta így kényszerleszállásra kért engedélyt Ferihegytől.

 

A tűzszerészek átvizsgálták a gép belsejét, majd egyenként az utasok poggyászát, de nem találtak robbanóanyagot. Így este 8 óra után a gép folytathatta útját Frankfurtba.

 

Este 20.50-kor a török légitársaság egy Boing 737-es Isztambul-Frankfurt járata szintén kényszerleszállásra kért engedélyt Ferihegyen. Kovács Viktória elmondta: valószínűleg az isztambuli fenyegető telefonhívás miatt minden légitársaság értesítette az onnét Frankfurtba tartó járatát. Az útbaeső legközelebbi repülőtér pedig Ferihegy. A török gépen 162 utas és 4 fős kísérőszemélyzet tartózkodik. A tűzszerészek megkezdték ennek a gépnek is az átvizsgálását. Az ORFK sajtóügyeletese azt nem tudta megmondani, várható-e újabb gép leszállása az este folyamán Ferihegyen hasonló okokból.

 

Frankfurtban is átvizsgáltak egy gépet

 

Bombariadó miatt megérkezése után azonnal félreállítottak, majd kiürítettek egy horvát repülőgépet vasárnap este Frankfurtban - közölték a gépen utazó szemtanúk. A Croatian Airlines OU 414-es járata Zágrábból indult frankfurti úti céllal. Megérkezett ugyan a német város repülőterére, de azonnal félreállították, az utasokat autóbuszokkal elszállították a gépből, majd rendőrök és tűzszerészek kezdték meg a légi jármű átkutatását - írta az MTI."

Utas2 Creative Commons License 2004.08.15 0 0 240

Köszi,

 

A 2. pont érdekelne bővebben is. Mondj egy példát a párhuzamos tevékenységekre, illetve az alibiző munkaterületre.

 

Üdv.

Előzmény: viricsi (235)
Utas2 Creative Commons License 2004.08.15 0 0 239

KozOka,

nekem meg nem kell ahhoz még visszaolvasnom sem, hogy megállapítsam: Te nem vagy független, sem pedig mérvadó. Inkább komcsi vagy.

Na erre varrjál gombot.

Te kis hangulatgenerátor.

(Teccik ez a szó. Magadtól találtad ki, vagy a KISZ-továbbképzésen kaptad?)

 

Cimkézni a legkönnyebb, fiatalember.

 

Vitázni az vitázzon, akinek vannak érvei. Akinek nincs, az cimkézzen. Ha máshoz nem ért.

 

Részemről is köszi.

Előzmény: KozO (238)
KozO Creative Commons License 2004.08.15 0 0 238
Bocsi, ha beleszólok így teljesen függetlenként, de most akkor hogy is van? Mindenki hülye, aki a komcsikat lekomcsizza? :-)) Egyébként Utaska, ahogy visszaolvasok külömböző topicokon (nem vagy túl népszerű), Te vagy a legnagyobb hangulatgenerátor! Ezt a vitát inkább priviben folytassátok! Köszi!
Előzmény: Utas2 (237)
Utas2 Creative Commons License 2004.08.15 0 0 237

?

 

Highly illogical.

 

Azon felül, hogy baromság is.

 

Minden hülye komcsizik? Már ha máshoz nem ért......

 

(Talán a BA Rt. vez.ig és stábja talán nem teljesen ugyanaz a kategória, mint a Malévé??? Dehonnem!!!)

Előzmény: bartubo (236)
bartubo Creative Commons License 2004.08.15 0 0 236
Úgy veszem észre, hasonló számú ellendrukkerei vannak cégünknek, mint szerencsétlen MALEV-nek. Mondjuk azzal a külömbséggel, hogy a MALEV ellendrukkerei nem BA Rt. dolgozók, ami fordítva nem igaz. Nagyon szánalmasok vagytok. Azt hiszitek meg tudjátok váltani a világot az okoskodásotokkal? Nézzetek szét egy kicsit mi történik ebben az országban, milyen a kormányunk, milyen a cégetek (az IGAZGATÓTOK), és legyetek büszkék rá! Remélem találkoztatok Brezsnyevvel... üdv, bartubo
Előzmény: rDave (231)
viricsi Creative Commons License 2004.08.14 0 0 235

Üdv utas2 !

 

Szerintem ahhoz még a BA Rt.vezetője is kevés,hogy érdemben változtatni lehessen.

Azért menjünk bele a játékba.

Ha teljesen szabadkezű vezetőként,olyan tulajdonossal a hátam mögött,aki támogat,nem bánja hogy a megtermelt profitot visszaforgatom,akkor:

 

1.- A lehető leggyorsabban egy átfogó fejlesztési tervet készítenék,kiemelten cargo tevékenység kapacitásbővülésére és minőségi kiszolgálására.(nem vagyok cargós)

 

2.- A teljes működési struktúrát felülvizsgálnám,a fölösleges,párhuzamos,tevékenységeket felszámolnám,a figyelmet és az energiákat a valós feladatvégzésre forditanám.

 

3.- A beszerzési rendszert kiszedném a közbeszerezgetési,pályázgattatási és egyéb lassító és drágító folyamatokból,megszüntetném a sógor-koma-haver alapon történő ügymenetet.

 

Természetesen tudom,hogy a fentiek bővebb kifejtést igényelnének,valamint kizárólag Álomország álomrepülőterén lennének megvalósíthatók.

Az is nyílvánvaló,hogy kb.333 hasonló,ha nem fontosabb dolgot is próbálnék megváltoztatni,de a kérdés csak három(szerencsére)általam fontosnak tekintett dologra vonatkozott.

 

Üdvözlettel: viricsi

Előzmény: Utas2 (234)
Utas2 Creative Commons License 2004.08.14 0 0 234

Részemről Dedalon....

:)

 

De komolyan, lenne egy kérdésem, mert igen méltányolandó, amit írsz:

 

Ha Te lennél a BA Rt. vezetője, mi lenne az első három dolog, amin változtatnál, vagy változtatni próbálnál?

 

Előzmény: viricsi (233)
viricsi Creative Commons License 2004.08.14 0 0 233

Elnézést kérek.

A harmadik mondatomból kimaradt egy"nem"szócska.A mondat helyesen"Attól,hogy az embernek sok minden nem tetszik,még nem veszi a kalapját."

 

viricsi

Előzmény: viricsi (232)
viricsi Creative Commons License 2004.08.14 0 0 232

Üdv rDave !

 

Hidd el nem kevesen vannak a negyedik tipusból is,akik látnak is,próbálnak valamit tenni is,de akkor érvényessé válik az utolsó mondatod,miszerint semmit sem tud tenni.Szerintem ez érvényes akár néhány vezetőre is.Attól,hogy az embernek sok minden nem tetszik,még veszi a kalapját.A repülőteret szerintem ma is az ott dolgozók jelentős részének megszállotsága üzemelteti.És a szerelmét nem szivesen hagyja ott az ember,még akkor sem ha néha elviselhetetlen.Ha az ember elmegy egy munkahelyre dolgozni,ott leszerződik arra,hogy X pénzért Y feladatot elvégez.Ez a dolga és nem az,hogy megváltsa a világot. A multik sem engedik a melósnak,hogy beleugassanak a menedzselés folyamatába,hanem jól kiszipolyozzák a munkaerőt.Természetesen ez szerintem nem túl helyes dolog,de ettől még működik a rendszer. Kicsiny országunk működésétől ugyanúgy felfordul az ember gyomra,mégsem megyek el,hanem hamm be a Bilagit és robot tovább.

 

Üdvözlettel: viricsi

Előzmény: rDave (231)
rDave Creative Commons License 2004.08.14 0 0 231

METYA: Hmmm... a legszörnyűbb szerintem az hogy úgy érzem teljesen helytálló amit írtál. Annyival egészíteném ki, hogy az ott dolgozóknak 3 kategóriája van: 1, aki nem látja a helyzetet(új még a reptéren stb), 2, aki látja viszont abszolút nem érdekli, csak legyen meg az állása meg a fizetése 3, aki látja és a gyomra nem vette be ezért felmondási idejét tölti :) Én legalábbis ezt véltem felfedezni a reptéren töltött hónapok alatt. No persze azt is hozzá kell tenni hogy egy egyszerű dolgozó nem sokat tehet, jobban jár ha kussol... viszont a vezetők....

Dave

Előzmény: METYA (230)
METYA Creative Commons License 2004.08.12 0 0 230

Kedves nem BA Rt-dolgozó Anita!

 

Kicsit agresszív a stílusod nekem. Ez nem baj, mert ez mégiscsak egy fórum.

De ha összevetjük a Ferihegy Airport 10 évvel ezelőtti bevételeit a varsói és prágai reptér akkori bevételi adataival, és megtesszük mindezt ma, akkor az derülne ki, ohgy a BA Rt. a lehető legszarabbul működő cég. Persze nyereségessége nem kérdéses, mert nyereségre van ítéltetve (a monopol-helyzetű repterek már csak ilyenek), de hány milliárd Ft bevételtől esik el az állam és az ország a dilettáns vezetés miatt? Prágában kicsit rég voltam a reptéren, de Varsóban pár hónapja.

Hidd el, ég és föld a különbség. Nagyon le vagyunk maradva.

 

De a legfájóbb pont számomra, hogy folyamatosan azt érzem Ferihegyen, hogy semmi nem az utasokért van. minden csak a minél nagyobb kaszálás érdekében történik. Minimál szolgáltatás maximális áron.

 

Röhej, hogy bárhol Európában fedett helyen lehet kultúrált körülmények között parkolni annyiért, amennyiért Ferihegyen, ahol az alkalmazottak nyelvtudása (pl a parkolóban) nulla, és ha valaki áfás számlát kér, áll a sor percekig.

 

A honlap szintén szar, az információk nulla értéküek (tele van nemlétező járattal), és próbálj meg valamit elintézni a reptéren idegen nyelven.

Elég problémás...

:-(

 

A saját dolgozók megbecsüléséről már ne is beszéljünk.

Miért nem lehet a dolgozóknak egy normális büfét fenntartani? Más állami  - és nem állami - cégek erre keményen odafigyelnek.

 

Szóval ki meri megtippelni? Hány milliárdot vesz ki a zsebünkből a BA Rt?

 

 

Előzmény: ANitA (220)
Flap Creative Commons License 2004.08.08 0 0 229

És ezt úgy bírta elérni, hogy egy rakás lowcost is üzemel Prágából.

Előzmény: Utas2 (227)
Utas2 Creative Commons License 2004.08.08 0 0 228

Ja, és még valami:

 

A Discovery Aviation júliusban napi két járatot indított Prága és Antwerpen között, a társaság BAe-146-200 típusú repülőgépével. A tervek szerint a cseh fővárost további európai desztinációkkal is összekötik az év végére 4 gépesre tervezett flottájukkal.

Előzmény: wilard (225)
Utas2 Creative Commons License 2004.08.08 0 0 227

 A CSA az elmúlt évtized legjobb első féléves eredményét érte el, nettó 270.4 cseh korona (10.2 millió USD) profitot termelve. A CSA 2 millió utast szállított az első félévben, amely 27%-os növekedést jelent az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest. A cseh nemzeti légitársaság kiemelt haszonélvezője a Prágába irányuló jelentős volumenű turista és üzleti célú utazásoknak.

Előzmény: wilard (225)
hungeorge Creative Commons License 2004.08.08 0 0 226
Hát igen, a csehek mindenben elhúztak és nem csak ők, sajnos. Amennyire a térség vezető állama voltunk, annyira kulogunk most leghátul. És ez nem csak pénzkérdés, bár ha a csatározások helyett az országra figyelne pártunk és ellenzékük, akkor nem itt tartanánk. Már állni kellene a C terminálnak is, legalább. Ahogy nézem itt mindenki csak pénzt akar, de döntéseket nem igen mernek felvállalni, anélkül meg nehéz. Ciao

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!