Magyarország legkisebb területü kocsiállományú volánja , de méretéhez képest a külső szemlélő nagyobbnak láthatja, talán ha nincs Uti Csaba akkor feleannyi kocsival üzemegység kirendeltség lehetne Gyöngyös fennhatósága alatt nem így történt. Várok képeket infókat bármit és lehetőleg lehetnek benne Gödöllő Pásztó Jászberény Gyöngyös környéki témák is.
Holnap Keletről jövök vissza, és eddig 2x buktam Hatvanban az NWX-351-et (3-as főúton jön Gyöngyös felől, aztán ismeretlen helyre távozik a pályaudvarról), emlékeim szerint 12.50 körül érkezik.
Sajnos sokat nem tudok, soha nem vettem autóbusz számba őket, ami biztos, hogy 1 volt fixen a Jászszentandrás(Heves)-Bánya és 1 fixen a Karácsond- Bánya mind a kettőt Isuzu váltotta. Heves FLX-264 őt pedig az FKS-992, Karácsond FLX-260.
EWS-489 ideiglenesen a 3-as helyin pörög. Azután lehet nem látjuk többet az EWS-490-el és az FGM-102-vel együtt.. Régen voltak kint, bár a kereső szerint mind a kettő forgalomban van még.
Rendszám: FGM-102 Gyártmány: IKARUS Típus: 415.27 Szin: VILÁGOSZÖLD A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Rendszám: EWS-490 Gyártmány: IKARUS Típus: 415.27 Szin: PISZTÁCIAZÖLD A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Rendszám: NET-643 Gyártmány: IKARUS Típus: 415 Szin: ALMAZÖLD A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Rendszám: GVL-753 Gyártmány: IKARUS Típus: 415 Szin: ALMAZÖLD A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Az általam írt 200-asok 100%, hogy még megvannak, bár engem is meglep a tény. Ezek a 415-ösök viszont érdekelnének engem is, csak sose bírok magammal, amikor hó elején megkapom a 15 lekérdezésemet és nekem azt 2 nap alatt el kell lőnöm. :D
AAI-727-et kb 2 hete láttam, az szerintem megvan még. Gyöngyösről meg fogynak a 415-ök.. Régóta nem láttam utcán: FGM-102, EWS-490, NET-643, GVL-753 (bár ő azthiszem felújításon van)
Én azt tudom elképzelni, hogy mivel 263-as nem sűrűn megy Vámosgyörknél, de még inkább Gyöngyösoroszinál messzebb, így oda megfelel a háromajtós busz is, az új kocsikat pedig inkább a nagyobb futásteljesítményű fordákra teszik. Azt mondjuk pont nem tudom, hogy a HYG-662 mit csinált a nap során, de az 1 kör délutáni Mátraszentimre és egy Hatvan kb. már több, mint amit a 263-asok egész nap mennek.
Én tegnap fotóztam a két hatvani PIG-et, a 445 Apcra ment 11.55 kor, a 446 pedig ahogy mondtad is, bujáki Bosch-os. Viszont a pályaudvaron dél körül KMKK Zrt kijelzővel állt. :D
,,Egyáltalán azt tudjuk, hogy milyen mennyiség érkezik a KMKK-hoz összesen?"
Ezen gondolkodtam én is tegnap, és abból kiindulva, hogy az eddig átadott buszok rendszámokban követik egymást, a következőre jutottam:
401 -> 440 VB (420-ig Inovell, majd Econell)
441 -> 470 KMKK csak Econell,
471 -> 500 ÉMKK csak Econell (sajtóban is 30 db-ról van szó, 10 db Hajdúba és 20 Borsod)
Szóval tippem szerint 30 db. Ami nem egy nagy mennyiség szétszórva az üzemegységek között...
Ma láttam először Hatvanban a PIG-446 rendszámú fehér Credo Econellt. A homlokfalon KMKK Zrt. Hatvan felirat, az elektronikus kijelzőn Volánbusz Zrt., a viszonylatjelző táblán pedig Buják-Bosch szöveg volt.
Gyöngyösre melyik sertés (pig) került?
Egyáltalán azt tudjuk, hogy milyen mennyiség érkezik a KMKK-hoz összesen?
Az 5 ös viszonylat a Kossuth tér-Cukorgyár-Hatvan, alsó-Bartók Béla út-Volán telep viszonylat ami helyközi buszokkal volt kiszolgálva mármint azokkal a herédi, nagykökényesi, bujáki, béri, palotási, erdőtarcsai járatokkal amik ezen az útvonalon jártak.
Egy autószerelő szakmunkástanuló részére kiállított Volán utazási bérleten szerepelt ez az 5 ös meg a Hatvan-Salgótarján viszonylat 1992, 1993 körül... :)
8 asról nem tudok, lehet más tud arról is valami használható infót....
Ó' Hatvan meg Új' Hatvan között emlékeim szerint a 2 , 2/a, 3, 3/a, 6 os viszonylatokon volt csuklós a Bosch gyár megépítéséig.
Kb. 3 km távolság ami miatt volt anno jelentős ingázóforgalom, iskolaidőben a Széchenyi Középiskola generált jelentős forgalmat.
Kerekharaszt anno Hatvan Külső néven volt elnevezve a beolvadás után...
A 90 es évek végén a Leoni, Bosch, Dai Dong stb. gyárak miatt jelentős ingázó műszakos forgalom alakult ki, a szerződéses buszok megjelenéséig, beállításáig az ingázók a Kossuth térig a régi buszállomásig helyközi busszal jöttek munkába a környező falvakból onnen az üzemekig meg helyijáratú busszal.
Vidékről a Boldog felé közlekedő járatokon volt csuklós, ha az kiesett azt két ik 266 pótolta reggel....
A Hatvan Hort Gyöngyös 3675 vonalon volt még csuklós, de az Mátra Volán, Gyöngyös közlekedtette....
Ha indokolt volt a csuklós, Hatvan helyi járatán vagy 40 évig, akkor talán nem esett akkorát a forgalom egy hét alatt, hogy felesleges legyen egy ilyen busz.
Szerintem egy autóbusz érkezése miatt nem fognak 2-3 kocsit selejtezni, de majd meglátjuk. Bár a 260-asokat a sofőrök már nagyon utálják és megérettek a nyugdíjra, de nekem az a furcsa, hogy az MLB-881-es E94 milyen régen nincs forgalomban. Mintha nem is akarnák megjavítani. A HJY-570 pedig hagy maradjon nálunk :)
trizs77
A hatvani Ik630-as csuklós tudomásom szerint anno (1981-ben ?) a Közlekedési Múzeumnak lett átadva, onnan pedig sorsa ismeretlen.
13-as ház
Dr. Richard eredetű lehet a gép, mert az üléskárpitokon az ő logójuk (2+2 zöld ívelt csík) látható.
Aron_son
mail ment
Végezetül pedig a Nógrád Ik55-öse Hatvanban 2017.06.18-án. Úgy helyezkedett el a téren, hogy igazán szép fényképet nem lehetett róla készíteni, ezek inkább csak dokumentálásra valók.
Sejtettem, hogy bécsi gép lehet, talán a Postbus vagy a Dr. Richard kötelékéből. Mostanában olyat hirdettek a mobilén hosszú Lion's Cityből (sőt, még hirdetnek is).
Hatvan városában járt utoljára városi, menetrendszerinti forgalomban az Ik-620 csuklós.
Később, több évtizeden át járt a városban, állandóan, 1-2 db Ik-280.
Gondolom én, van egy olyan viszonylatuk, ahol azóta bár csökkent a forgalom, mindenképpen szükségesnek látták a sztenderd városi kocsinál hosszabb, helyi autóbusz alkalmazását.
A Bosch műszakváltásokhoz, a hétköznap reggeli csúcshoz jó lesz, de szombat és vasárnap délutánonként néhány utassal fog szaladgálni. A másik amit írtam is, sok az ülőhely, tehát összességében nem akkora kapacitás ugrás, mint amekkorára a hosszából következtetnénk.
A hatvani helyijárat 1-es/9-es fordáját 2017. július 1-től a KMKK alvállalkozója, az Egaltrans végzi.
Az alkalmazott jármű egy 3 tengelyes, 3 ajtós, fehér MAN Lions City (vagy City C és 13,7 m vagy City L és 14,7 méter szerintem a kisebb), elméletileg 2005-ös.
Fordulókör: a vasútállomásról való kifordulás illetve a körforgalomból a Tarjáni út felé való fordulás több odafigyelést igényel, a többi helyen simán elment. Kíváncsi vagyok, hogy a Bosch 2-es portánál hogy fér el. Illetve van olyan járat, ami a Hegyalja út felől megy a Szolnoki úti végállomásra és ott jobbra kell kis ívben fordulni, szerintem az is necces.
Utastájékoztatás: a busz elektronikus kijelzője sötét; a szélvédő jobb alsó sarkában van egy kisméretű tábla, rajta egy halvány 1-es. Legalább tudom, hogy még mindig Hatvanban vagyok
A busz belső tere tiszta, rendezett, kellemes benyomást kelt, üléselrendezése a következő.
Bal oldalon 3 sor dupla ülés, állóhely ( a 2. ajtóval szemben és tőle előre), 8 sor dupla ülés, leghátul 4 fős sorülés. A jobb oldalon egy sor másfeles ülés 1 sor dupla ülés , 2 sor egy ülés, 2. ajtó, 6 sor dupla ülés, 3. ajtó. Ha jól tévedek, akkor ez összesen 43 (és fél) ülőhely. (Ilyen sok üléssel magyarországi viszonylatban akár helyközi is lehetne, mondjuk oda elég lenne két ajtó is) A 2. ajtó mögötti ülések mind dobogón vannak.
Rögtön adódik a lehetőség a Volvo 7700-asokkal való összehasonlításra. A Volvókban a két tengely közötti alacsonypadlós részen helyet foglalva kissé úgy érzem magam, mintha pincében sámlin ülnék és próbálnék az ablakon kinézni. Talán a magas háttámlás ülések miatt, szóval nekem nem igazán volt kellemes. Az MAN-ben valahogy tágasabbnak, szellősebbnek, világosabbnak éreztem a teret, jobb érzés volt az A-B tengely közötti (nem magas háttámlás) üléseken ülni.
Ebben az MAN buszban fekvő motor van, így a hátsó traktus kialakítása eltér a manapság preferált álló motor a busz bal hátsó sarkában elrendezéstől. Így elmarad a tetőig érő búbos kemence (motorsátor), viszont a hátsó ülésekhez lépcsőkön lehet eljutni, mivel a harmadik ajtónál is alacsony a padló, nincs lépcső. Szerény véleményem szerint ez a motorelrendezés a vázszerkezet dinamikai terhelésére és kifáradással szembeni tartósságára is jó hatással van. Alacsonyabban és előrébb van a súlypont és nem annyira asszimetrikus a vázszerkezet terhelése, mint az álló motorú kocsikban.
Rendszám: PCX-802 Gyártmány: MAN Típus: A26 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van
Köszi a reakciókat! :D Oldalablakok voltak csak nyitva, a poén az, hogy az egyetlen függönnyel rendelkező részen ültem, szóval nem tűzött rám a nap :P HFF-618-at mondjuk megnéztem volna azon a vonalon :D De komolyra fordítva a szót...tényleg azon járt az agyam az utazás közben, h vannak Hatvanban olyan buszok, olyan járatokon, amik sztem ide kívánatosabbak lennének...bár azt gondoltam, h nem sok ember utazik végig Hatvanig, azért meglepődtem, h egy páran lemennek, Vanyarcig, meg Kállóig, és az is szép kis távolság...egyébként a C80-as akkor most tartalékos?
Szombaton újabb csavargásom alkalmával, volt szerencsém Balassagyarmatról Hatvanba leutazni GZE-970-el...nagyon frankó vonal, szép tájakon, még a 263-asnak is volt egyfajta hangulata, egyvalami viszont nagyon durva...ebben a kánikulában 2 órát utazni egy ilyen busszal...mind utasként, de szerintem sofőrként is. Persze lehet jönni azzal, hogy 25-30 éve sem volt klíma, de manapság azért már akad egy-két olyan gép, amin van, és le lehetne váltani vele a 970-est...
Stimmel a rendszám. A vácin nem tudom, mi megy szombatonként, de a gyarmatin GZE jár szerintem mindennap.
***
Rendszám: EWS-493 Gyártmány: IKARUS Típus: 415.27 Szin: PISZTÁCIAZÖLD A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Egy olyan kérdésem lenne, h jól értettem a múltkorában, h szombatonként a 8:15-ös váci járat GZE-970-é, ill. azt szeretném kérdezni, hogy szombatonként melyik busz viszi Balassagyarmatról a 14 órás hatvani járatot! Kösz!
Végig lapoztam a fórumot, de Hatvani Volános 280-ast sárga színben nem találtam. Valakinek esetleg lenne róla képe? Biztos létezett, mert gyerekkoromban azzal utaztam Hatvan és Lőrinci között.
FLX-295-tel mi történt? AAI-727 volt helyette vmelyik nap. Meghibásodás, vagy esetleg műhelybe vonult felújításra? (márciusban már műszakizott elvileg...azért kérdezem).
És most már hivatalosan is megvan az útvonal. Szilasfood - Kistarcsa - Kerepes - Gödöllő - Aszód - Kartal - Verseg - Kálló - Vanyarc, a kocsi meg Szirákon alszik.
Iiiigen, azt én írtam, és akkor stimmelni is látszott az infó. Aztán amikor februárban jártam Hatvanban, akkor már a KDR járt Vácra. Nem tudom, azóta is ez-e a felállás, de nem mutatja a GPS, szóval nagy eséllyel igen. Az IPJ pedig hol Lőrinciben, hol Petőfibányán alszik.
A "kistarcsai" szerződéses buszról pedig annyit tudtam kideríteni, hogy a nagytarcsai Szilasfoodhoz jár, onnan 14:15-kor indul, keresztülhalad Gödöllőn és Aszódon, amikor pedig olyan busz volt rajta, amit ismert a rendszer (LIR-570), akkor Petőfibánya volt a vége, a hatvani Bosch útjának érintésével. Hogy most mi megy rajta, nem tudom. A lehetőségek tárháza széles, lehet az Volkswagen LT, MB Vario, korábban Bosch-os Credo (többek közt FLR-305-öt sem mutatja a rendszer), vagy éppen a Sprinter, amit az én weboldalamon tartalékként tüntettem fel, de több mint valószínű, hogy az is hatvani szerződésesen van. Ennek az infónak a valóságtartalmáról azért sem egyszerű meggyőződni, mert egyrészről nem sokan látják, másrészről pedig legtöbben az ilyen kisbuszokat nem fotózzák. Én magam sem, csak ha célirányosan azért megyek, és tudom, hogy KK-s.
CXF-134 helyén hetekig IPJ-445 járt, akkoriban azt írták, hogy az a kocsi váltotta. Akkor ezek szerint az csak kezdeti fellángolás volt? (Valamelyik nap egyébként NRJ-100 vitte a fordát.)
KDR-298 helyére mi került arra a fordára, ami Kistarcsán tárol?
Az eleje!!! Most komolyan nullkilométeres Volvónak nézték KMY-617-et? xD Ez annyira szép, rendesen felröhögtem rajta. :DDD (Neked pedig hamarosan repül vissza is egy mail, elöljáróban annyit, hogy hatalmas köszönet a segítségedért!)
***
Volt jó néhány kocsicsere az utóbbi időkben. Nem tudom, ezek közül mi végleges és mi ideiglenes, de a teljesség igénye nélkül:
-KDR-298 vette át CXF-134 helyét (váci járat)
-LIR-570 CJZ-950 helyén jár (Buják)
-FLJ-047 szerződésest csinál Nagybárkányba FLR-305 helyett (Bátonyterenye)
-IPJ-445 petőfibányai fordán jár LIR-570 járatain
Ami kérdéses, mivel a GPS nem mutatja, az a másik petőfibányai forda, amelyik ha minden igaz, csinál néhány 1-es helyit 10 órától kezdődően (vagy csak nekem van dezinfó feljegyezve), illetve az, hogy a KDR helyén mi jár Nagytarcsára szerződésesben.
Akkor ismételten leírom: Információt közöltem! Mivel senki nem írta meg, hogy mi van kiadva a járatra, jó szándékkal megosztottam ezt és még csak véletlenül sem azért, mert "hú de gáz, hogy ott és akkor az közlekedett."
De akkor most elkezdhetnék vissza tekerni és szóvá tenni, hogy mennyi helyre nem írták oda a rendszámhoz tartozó típust (helyiek nyílván azért sem, mert tisztában vannak vele). De nem teszem. Ha érdekel, beírom a rendszámot a keresőbe, ha nem érdekel akkor nem írom be.
Valaki úgy fogta fel, hogy okoztam neki pár másodperc plusz "munkát", hogy rákeressen a rendszámhoz tartozó típusra, van aki meg úgy, hogy spóroltam neki, annyit, hogy ne kelljen mondjuk este 20.30-kor kimennie a Hatvani pályaudvarra megnézni, hogy egyáltalán mi van rajta.
Nem egészen értem, hogy miért nem lehet odaírni MIS-663 mellé zárójelbe, hogy MAN Lion's Regio. Aki a MIS-663-ról ír bejegyzést, annak ez alapinfó, a beírása két másodperc. Aki pedig olvassa, s nem ismeri, annak könnyebbség. Nem kell alvázszám, meg lófasz, csak néhány betű. Nyilván le lehet keresőzni, de minek, ha az infó írója egyébként rendelkezik ezzel a tudással.
Különösen akkor, amikor a hsz. írója kifejezetten abban az értelemben ír a kocsiról, hogy "hú de gáz, hogy ott és akkor az közlekedett."
Akkor ha legközelebb oda kell írni a rendszám mellé a típust, alvázszámot, stb. ki vezette, annak a személyi számát, hányan ültek rajta, hány kátyúba ment bele.....
Igen. Abszurdisztánban így működik.
Normális embernél meg, az hogy rákeres. Az a pár kattintás, billenytűleütés ne terhelje már meg az ember. ;)
Ha ez nekem szól, akkor nem gondoltam, hogy ekkora problémát jelentett, hogy a rendszám és a viszonylat mellé nem írtam még több adatot. :)
Más fórumokon rengeteg ilyen információval találkozom, ekkor google keresőzök a rendszám alapján. A legtöbb esetben sikeresen.
Azzal meg, hogy azt írtam döntse el mindenki maga, nem értem mi a probléma. :) Mindenkinek van saját véleménye a típusról, annak előnyeiről, esetleges hátrányairól, hogy megfelel-e (neki) erre a viszonylatra vagy sem. Ez volt vele a mondani valóm.
Nekem megvan nyitva a gugli mindig a zindex mellett. Szóba kerül egy rendszám, kijelöl, Ctrl+C, Ctrl+V és látom meliyk, milyen buszról van szó. Az egész nincs egy másodperc, ezt az útmutatót sokkal több volt leírni.
Napi 50-100 hozzászólásnál mindíg kilépek a hozzászólás olvasásából, beírom a gugliba majd a megszerzett tudás birtokában visszalépek és folytatom az olvasást ?
A háztömkörüli bennfentes (nem csak itt) beír egy rendszámot és mellé egy-két mondatot.
Mindegy miről.
És elvárja, hogy a kb. 9000 db magyar rendszámos közforgalmú autóbuszt mindenki ismerje rendszám szerint + legyen gondolat olvasó, hogy az a rendszámú busz miért jó / miért nem jó oda.
Szerintem ha kerek magyar mondatba írna le valamit, este nem kapna vacsorát.
Példa :
Mondjuk azt XXX-001 frsz-ú Bakkfitty-987 típusú autóbusz ment Gyönygyösről Kukutyinba (199 km) tegnap.
Ez helytelen mert ez a busz városi/ helyi kivitelű.
IC 12. Nem tudom, minek kellene mennie rajta, évekig credós járat volt. Mondjuk itteni infók szerint MIS-663 járata lenne, amennyire én tudom, az LVN-693 meg tán tartalék, ahogyan én értelmezem (most azon ne kezdjünk el elmélkedni, hogy IC 12-t miért kell tartaléksorba vinni).
05:30 Heves - Gyöngyös 06:30 06:30 Gyöngyös - Eger 08:25 08:40 Eger - Mezőkövesd 09:20 13:25 Mezőkövesd - Eger 14:05 14:15 Eger - Gyöngyös 16:30 ? Gyöngyös - Heves ?
Amennyire az átutazók számát meg lehet ítélni, kb. nulla ilyen lehetett... Aki mégis ilyet próbált, az nagy valószínűséggel megoldotta a gyöngyösi esti átszállást - a mai menetrend szerint kb. félóra várakozást igényelt egy ilyen extrém kaland.
Mondjuk a régi menetrendet tekintve eléggé rossz volt annak, aki mondjuk egy kiruccanást tervezett Hatvanból Nyíregyre. Reggel eltudott jönni, délután már csak Gyöngyösig... Jó tudom biztos éves szinten ezen utasok száma minimális, de na..
A Hatvani Hírlap februári száma szerint tizenegy autóbusszal gyarapodott Hatvan, ebből három vadonatúj (két Volvo és egy Credo) és nyolc használt. Az elmúlt időszakban a KMKK összesen 63 buszt kapott.
Tudom, hogy a sajtóban megjelentekre kritikával kell tekinteni, de nekem a 8 használt kocsi csak úgy jön ki, ha a tavaly áprilisi két Crossway-t is beleveszem
Lehetséges. Viszont ebben a relációban nem okozott különösebb problémát a dolog. Ha mondjuk vissza irányban Nyh-Gyöngyös-Hatvan táblával jártak volna Gyöngyösig, az már viszont igen.
A tábla még a decemberi menetrendváltás előtti időszakról maradt meg, nem mostani gyártás. Addig ugyanis Hatvan-Gyöngyös-Nyíregyháza, vissza irányban pedig Nyíregyháza-Gyöngyös relációban jártak.
Menetrendváltás után lett ebből Gyöngyös-Nyíregyháza és Nyíregyháza-Gyöngyös.
Március 1-től pedig lesz Hatvan-Gyöngyös-Nyíregyháza és Nyíregyháza-Gyöngyös-Hatvan, amit úgy tűnik már a Hatvani egység fog csinálni.
Haha, kihívás elfogadva, tervezek már egy ideje valami ilyesmi endurance menetet. :D Ettől függetlenül ha lehet dönteni, inkább ne kiskörei legyen (annál is inkább ne, mivel csak az a 263-as van Kiskörén, ami azt a pár hevesi kanyart csinálja).
Na várjál. Szóval eddig úgy ment a járat, hogy valamikor kora hajnalban kigurult Gyöngyösről Hatvanba a Volvo, majd onnan ment Nyíregyházára. Visszafele már csak Gyöngyösig járt.
Ez asszem a decemberi menetrendváltásig volt érvényben. Akkortól kezdve nem volt meg a reggeli hatvani kinézés, csak a táblával nem foglalkoztak. Mostantól viszont Hatvantól Hatvanig fog járni a busz, a gyöngyösi Volvo meg majd máshova fog járni. Remélem, Szolnokra, mert hiányzó.
Időközben Gyöngyösig vissza lett vágva a járat, de most oda-vissza Hatvan lesz a végállomása és a hatvaniak fogják csinálni. A napokban írta "buszok" kolléga, figyelni kéne. ;P
A selejtezésekkel kapcsolatban nekem is furcsa, hogy már az "új", azaz a 200-asok utáni típusok is selejtezésre érettek. Az első gondolatom mindig az, hogy ezek a kocsik "nem is olyan régen" érkeztek. Aztán belegondolok, hogy az a nem régen, az bizony 15, 20, meg 25 évvel ezelőtt volt. Talán túlságosan is hozzászoktunk az utóbbi években, hogy egy autóbusz 20-25 évig van használatban és már az a furcsa, ha egy buszt mondjuk 15 évesen akarnak leállítani.
(Minap utaztam helyi járaton a LIR-564 -gyel, rajta is meglátszik a kor, mégis csak 17 éves.)
Összehasonlításképpen: az utolsó farosokat 1973-ban gyártották és közforgalomban 1983-ban közlekedtek utoljára. Ez pont 10 év. De a csuklós 630-asunk is "csak" 16 évet élt (1965-1981). Tudom, más világ volt akkoriban.
Persze a mai autók korszerűbbek, de 25 évig használni egy buszt, nem egészséges.
Egy idős busz vázszerkezete a lemezek és műanyag burkolatok alatt erősen korrodált lehet, így egy esetleges ütközésnél az energia elnyelő képessége nem megfelelő, nem biztonságos. Ezt sokkal nagyobb problémának tartom, mint a magas üzemanyag fogyasztásból, a több karbantartásból és a gyakoribb meghibásodásból származó hátrányokat.
Szóval érkezzenek csak az új buszok, a régi típusokból pedig tegyünk el az utókornak egy-egy szépen felújított példányt, a többit pedig igenis selejtezzük le.
... és több teljesen új magyar gyártmányú járművet is kapott a Hatvani Volán ... (több?)
... a háromtengelyesre annyian férnek fel, mint egy régi csuklós buszra ...
... egy teljesen új busz még a Hatvani Volán telepén pihen .. (a képen az NZM-429-es rendszámú Credo Econell, szóval az Apc-Eger járatra kerül egy elővárosi kocsi)
... március 1-től Hatvanból Nyíregyházára is el elehet jutni közvetlen buszjárattal ...
Akkor jelenleg ott tartunk, hogy 10 kocsit sikerült 5 üzemnél szétszórni. Annyira boldog lennék, ha a 430 egy hatodik helyre kerülne. ^^ Ilyenkor azon filózok egyébként, hogy ezt a cég valóban komolyan gondolja, vagy troll médiahack az egész és ezzel próbálnak valamilyen reklámot csinálni maguknak. Viszont hát ugye csak egy kis közösséget érdekli ez az egész, szóval médiafogásnak kevés, de akkor meg ott tartunk, hogy ez komoly, átgondolt döntések eredménye, ami pedig egy... hmm, egyedi megoldás.
Nzm-429 tan Apc-egert csinal csak mol katyat csinaljak es keszitik nekik igy Flx-276 meg a Nzm-429 addig cserel fordat addig amig nem lesz kesz a mol kartya
Akkor már csak a 429 és a 430 végleges helye nem ismert. Remélem, előbbi Hatvanba kerül, utóbbi meg mondjuk Tiszafüredre, csak hogy véletlen se egy helyre menjenek. :D
Sajnos én már nem találkozom sok tákolással, vészesen fogynak a 200-asok.
Ez egyébként egy C80-as, ami sokkal inkább áll közel egy 280-ashoz. De mondom, itt már az állapot a lényegesebb, nem a kor. És egyelőre csuklósbeszerzésről sem hallottunk, simán elképzelhető, hogy hülyeséget mondott a kolléga.
Viszont arra készüljetek fel lelkileg, hogy a 200-asok dobálása után lesz autó, ami úgy megy a selejtbe, hogy nem számítanál rá, hiszen nekünk az még új autó:)
(mondjuk nekem a csendes hidas 200-asnál is furcsa volt)
Sajnos ezek a gépek is túl vannak a 15-ön, némelyik a húszon is, nincs mit csodálkozni. Felújítás nélkül meg pláne.
Miféle 60-Nyíregy? Meg miféle új Credo? Megint lemaradtam a fejleményekről. :D Az meg egy dolog, hogy nem csotrogányokból áll a KMKK járműparkja, de annyira meg még nem áll jól szerintem a cég, hogy C80-ast selejtezzen.
@ujfigura
Ezt nem tudom, nem vagyok járatos még az itteni telepen se, nemhogy a gyöngyösin. :)
Sziasztok valaki tudna segíteni? A BRF-804 1988ban BY 27-95 rendszámú akkoriban mèg mátra volános vajszínű, piros barna csíkos volt. Valakinek van képe róla? Nagy segítség lenne!! Előre is köszönöm!!!
Rendszám: CCR-936 Gyártmány: IKARUS Típus: 396.27 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Tavaly kaptam még az infót, de csak most volt alkalmam lekérdezni. Novemberi vagy decemberi selejt.
Megvan még, ez a fordája hétköznap: 04:30 Gyöngyös - Budapest 05:40 05:45 Budapest - Gyöngyös 06:55 07:15 Gyöngyös - Budapest 08:25 10:15 Budapest - Gyöngyös 11:25
Meg múltkor egy sulipénteken az LGA-636 másodrésze volt a mátraszentimrein is.
De bizony, hogy az. Csak én azt a kocsit láttam már térkép szerint Apcon aludni (vagy Petőfibányán? már nem is tudom, de nem is lényeges), aztán az megzavart és nem akartam olyan határozottan rávágni a választ.
Nwx-355 Sikeresen leállt a napokba jött meg nézni a szerelő kocsi és beindult :'D a másik Gjp-865 Kedden Balesete volt :( buszon nem sérült meg senki a kocsi sofőrje igen a harmadik meg nincs busz és nincs ember kb naponta 5-6 vagy több járat kimarad a negyedik meg NNT-592 kétszer is lerobbant a mult héten debrecenbe
Mindkettő tartalék, térkép szerint perpill egyik sincs kint. Mondjuk egy-két hónapon belül talán eljön az az idő is, amikor időszerű lesz lekeresőzni őket is.
1515 Szeged-Gyöngyös-Parádfürdő vonal az 1980-as évek második felében már létezett.
Tisza Volán illetve megyei Mátra Volán Gyöngyösi üzemegysége közlekedettet járatokat valamint a Jászkun Volán beszállt egy Szeged-Jászberény járatpárral.
Egy ideig, mintha Isuzu járta volna a járatot. Azt hiszem még külön hirdetményt is kiadtak, hogy csoportos utazás esetén - a kis kapacitású autóbusz miatt - előzetes bejelentkezés szükséges. Vagy az másik járat volt?
Jajaja, azt vágom, csak egyrészről Kistarcsa nem különösebben esik útba, bármit is csináljak bárhol, másrészről meg nem tudom, mikor fogok legközelebb hétköznap ráérni. Meg hátha új infó, ami valakinek még jól jöhet, már csak az érdekesség-faktora miatt is. :D
Ha valakit érdekel: megtaláltam, hogy hova jár KDR-298, mivel a HV-s térképen fent vannak a szerződéses végállomások is. ^^ Már csak azt kellene kideríteni, hogy hol alszik a busz.
A HJY-570 ideiglenesen az 1-es/9-es helyire került az MLB-881 helyére. Az E94-esre hosszabb javítás vár.
MadThraser és Aron_son
Mindkettőtök honlapját olvastam; nagyon jók, köszönjük a képeket és az infókat!
Aron_son
A formaterv rovat különösen tetszett, kíváncsi vagyok ebből a szempontból mi a véleményed a 8900-asokról.
gvm-408
Bennem is felvetődött, hogy mely gépek lesznek a következő selejtek. Ha FIFO szerint haladnánk, akkor a 200-asok mellett a megmaradt 350-es és az Alfák következnének. Utána pedig jönnének az első 395-ösök. De mint tudjuk, nem mindig a legöregebb autóból lesz a következő selejt.
Az meg, hogy a HFF-618 elmegy-e másfelé? Nem tudom, de szerintem ennek a KK-sításnak az (is) lenne az egyik hozománya, hogy régión belül könnyen át lehet csoportosítani a járműveket. Oda ahol jobban szükség van rá, oda ahol jobb a kihasználtsága.
És még mindig azt mondom, hogy a tipizálásnak is lenne értelme. Egy telephelyen ne kelljen harmincféle busztípust karbantartani. A régi időkben az új buszokhoz nemcsak kezelési, hanem karbantartási dokumentáció is volt. Kíváncsi lennék, hogy most a használt Volvo-k honosításakor kaptak-e valamilyen írásos anyagot, oktatást a sofőrök és a szerelők. Gyanítom, hogy nem...
Ide is belinkelem a legutóbbi blogbejegyzésemet, amiben az eddigi ismereteink szerinti összes hatvani és gyöngyösi Volvóról találtok képet (a nyíregyi fordás kivételével, ami nem tudom, hogy valaha meglesz-e :D).
Lkt-674 Egerbe volt utaztam rajta az apci autó helyett valto hiba miatt oda adtak a 674 et addig ami az apci credot javitjak ha kesz a 674 megy a FGM-698 helyère :)
Kérdés! Mi lesz a felszabadult fiatalabb, vagy még használható gépekkel? IPJ-445, LKT-674 (mondjuk róla hallottam pletykákat...) esetleg AOA meg AAI nyugdíjba vonulhatnának.
EWU-298-ról azt hallottam, hogy felújításon van, alváz vagy mi...nem tudom, igaz-e, szóval, h elvileg még visszatér...
Plusz, ugye a Credo-k...meg ha végül tényleg Volvo lett helyette, akk HFF-618 is (őt mondjuk Berényben el tudnám képzelni, valamelyik 280-as helyén...)
Az NWX-337-et a 7:35-kor Csányba induló és a 17:10-kor Csányból érkező járaton láttam.
daveszka:
Sajnos nem láttam a rendszámot, de persze lehetett a 659 is akár. Az tudjuk, hogy összesen 13 db új Volvo 8900 érkezik a KMKK-hoz. De például a rendszámmező elejét-végét már nem tudom. Egerben van az NZA-654, -655, 656, Gyöngyösön az NZA-657 és 658, akkor Hatvanban lehetne a 659 és a 660 is. Az külön klassz lenne, ha a 60-ra végződő rendszám hatvani kocsira kerülne :) De ez eddig csak spekuláció.
Tudja valaki, hogy mennyi került belőlük Salgótarjánba és Szolnokra?
--------
Ma pedig azt hallottam, hogy a 4-es helyire is került egy Volvo. (Hogy az eddig érkezettekből helyeztek át oda egyet, vagy jött még egy, nos még nem tudom.)
Szóval még elég kesze-kusza a helyzet. Szerintem, ha forgalomba áll az összes beszerzett busz a végleges fordáján, akkor tisztább képet látunk.
Legalább meg vannak örökítve, napos időben majd szebb képeket csinálsz :) - egyébként nagyon hosszúnak tűnnek ezek a 8500-asok.
És ehhez az adaghoz vegyük hozzá a NWX-337-et, amely Volvo 8700-as (2-2-0 ajtóelrendezés, a háromtengelyesekhez hasonlóan a második ajtóig alacsonypadlós) a csányi járatról.
Valamint Bosch szerződésesen egy Volvo 8900-ast, amelynek rendszámát nem láttam.
Rövid idő alatt négyféle Volvo típus, és a karbantartásra is gondolok: hányféle motor, váltó és egyéb fődarab variációt jelent ez ...
IAF-404 Balesetet csinált a pályaudvaron ki tört az üveg és a 9:00 ási agriás rózsaszentmártoni busz ment bele és ezt tegnap történt AAI-727 HELYETT A CXF-135 VAN
Fogadjátok szeretettel a 2016 évi Hatvani Volán összefoglalót.
(az egyszerűség kedvéért hagy használjam a Hatvani Volán és ne a Középkelet-Magyarországi Közlekedési Központ Zártkörűen működő Részvénytársaság Hatvani Területi Igazgatóság megnevezést)
Márciusban tűnt fel a városban az FLX-261 rendszámú fehér Isuzu Turquoise, amely eredetileg Mátra Volán tulajdonban lévő midibusz (2005-ös). Sajnos nem sikerült kiderítenem, hogy csak kölcsönben volt nálunk vagy véglegesen átvette a hatvani üzemegység. Régóta nem találkoztam vele.
Áprilisban két Irisbus Crossway-nek örülhetünk, (NNT-582 és NNT-621, ex-Bundeswehr, 2010-esek), amelyekből Gyöngyösre is jutott két példány (NNT-592, NNT-593).
Aztán jött a nyár, július és egy különlegesség: az első háromtengelyes szóló autóbusz a flottában! Egy acélszürke Setra S417 GT-HD (NRH-347, 2008), igazán impozáns, elegáns autó. Örülök, hogy nem fényezték át fehérre; különjáratban is megállná a helyét.
A december pedig igazi felpezsdülést okozott, sok Norvégiából származó használt kétajtós, alacsonypadlós, helyközi Volvo 7700 és új távolsági Volvo 8900 állt forgalomba szerte az országban. Hatvanba eddig kettő 7700-as került (NWX-372, NWX-361, 2007-2010 (?) közötti évjárattal), de továbbiakat is várunk. Egerben és Gyöngyösön már dolgoznak az új 8900-asok (3 ill. 2 db), remélem Hatvanban is mielőbb szolgálatba áll az ígért két jármű.
Az eddigi évek szerény beszerzéseivel ellentétben az idén bár használt kocsikkal, de - javult a helyzet, fiatalodott az állomány. Ha az Isuzut is beleszámolom, akkor 6 db-os beszerzés volt 2016-ban.
A 2015-ben selejtezett BOS-243 rendszámú Ik260-ast 2016-ben követték típustársai, az AFF-610 és a BHP-978. Emellett búcsúztunk a CLY-140-től (256.44) és megértük azt is, hogy leállították az első nem 200-as kocsikat: a CCC-636 (Ik350), MER -026 (ex DEV-045, Ik386) és az EWS-891 (Ik415) került a selejtsorra. (összesen 6 db busz)
Az állomány számításaim szerint 77 db lehet.
A távolsági buszok továbbra is túlreprezentáltak a Hatvani Volán járműparkjában. Már megszokhattuk, hogy a távolsági főjáratok kapnak modernebb járműveket, az idősebbek pedig helyközi fordába kerülnek át. Így jár Ik350-es vagy Ik Alfa turistabusz a közeli településekre. Ha valóban több 7700-as Volvo érkezne, akkor javulhatna az igazi helyközi kocsik aránya.
A 200-asok közül még dolgozik az AAI-727, a két ex-Jászkun helyi 260-as (LPU-959 és AYA-103) és az állomány korelnöke az 1986-os gyártású, 30 (!) éves AOA-493, valamint a 263-asok is (GVM-120 és GZE-970), tehát összesen 6 db 200-as van még. Közeleg, közeleg a 200-as korszak vége. Bár a 263-asok 1998-asok (1999-ben álltak forgalomba), de ez a 18 év hatvani viszonylatban még nem jelent nyugdíjazást, ők húzhatják még az igát jó pár évig. A többi 200-as leállítására a 2017-es évet prognosztizálom, ha olyan ütemben jönnek az új (akarom mondani használt) kocsik, mint most év végén.
A park legnagyobb hányadát kitevő Credok száma nem változott (23 db), az EAG-ok is tovább dolgoznak (18 db). Az IAW-468 új rendszámot kapott, NRJ-100 lett belőle.
A kisebb menetrendi korrekciókon túl munkanapokon két új járat indul Budapestre autópályán át 5:40 és 10:05 indulási-, 6:40 és 11:05 érkezési időkkel, a nyíregyházi járat viszont nem Hatvanból, hanem Gyöngyösről indul.
Átnevezésre került a Petőfibányai elág. megállóhely, mostantól Lőrinci, Petőfibányai elág. néven találjuk meg a menetrendben.
És egy kis szubjektív visszatekintő a kerek, vagy nem is teljesen kerek évfordulókra:
- 10 évvel ezelőtt 2006-ban volt a rendszerváltás utáni évek beszerzési rekordja, összesen 10 busz érkezett (5 új, 4 használt és 1 midi)
- 20 évvel ezelőtt 1996-ban került állományba az első E98-as (GBG-902), amelyet öt év múlva követett a testvére a HNP-306. (Igazából csak féltestvérek, mert a 902-ben Cummins motor dolgozik a Csepel alvázban, míg a 306-osnál MAN motor van Rába alvázon). Te jó ég, már az első E98 is 20 éves!
- 25 évvel ezelőtt 1991 decemberében örülhettünk az első 200-as utáni típusnak a CJZ-950-es rendszámú Ik350-esnek.
- 35 évvel ezelőtt, 1981-ben érkeztek Hatvanba az első helyijárati 280-asok, s ekkor selejtezték le a GA-99-04 rendszámú csuklós 630-ast, amely valószínűleg az utolsó ilyen autóbusz volt az országban. A 280-as csuklósokba 1994-ben D10-es motort építettek, a busz homlok- és hátfalára pedig három-három zöld csík került, utalva a környezetvédelmi szempontból korszerűbb motorra.
- 90 évvel ezelőtt 1926-ban indult meg Hatvanban az autóbusszal történő személyszállítás a városi temető és a vasútállomás közötti vonalon. (Ma is ez az 1-es helyi járat vonala, igaz nem a temetőig, hanem a Szolnoki útig közlekedik.) A következő évben (1927) az első helyközi járat is megindult, a Hort-Csány-Ecséd-Hatvan vonalon.
És ha már tegnap volt az év vége, akkor a fotókon is legyen a busz vége, akarom mondani a hátulja: a BAN-267 a temetőnél, a CXF-136 Nyíregyházán 1993 augusztusában és az AAI-727 Sástón.
Minden Hatvani és Mátra Volán dolgozónak, minden utasnak és buszbarátnak szép buszokat, balesetmentes közlekedést, boldog új esztendőt kívánok 2017-re!
U.i:
A topikunkban pedig túlléptük a 10.000-ik hozzászólást. Noha mindig azt mondtam és most is úgy gondolom, hogy nem a hozzászólások mennyisége, hanem a minősége a fontos, azért ez jó érzéssel tölt el. Különösen azért, mert itt a többieket információkkal, adatokkal, fényképekkel segítő, egymást kiegészítő kis közösség jött létre. Legyen így a jövőben is!
Egyébként ezek használt beszerzések, vagy újak? (DAKK-éknál ugyanilyen Volvok futnak már 2 éve, azoknak egy része használt, a másik része új szerzemény volt)
Péntek délután láttam Nyíregyházán az egyik új Volvo 8900-t a Nyíregyháza-Gyöngyös járaton.
Sajnos sötét volt ezért a rendszámát nem láttam de az lenne a kérdésem hogy végleg ez a busz váltotta a Credo-t ami eddig járt arra vagy csak beugró volt?
Nwx-313 az karácsondi Gze-953 az Nagyfügedi Telephelyes Gtz-619 Vámosgyörki tp-s volt 953 mas fordajat mindig mas csinalja. A 313 csak 9:00 kor megy adacsra meg vissza 9:45 re Gyöngyös ès onann a telepre es uresen karácsond tphez 12:30 ezt a fordát csinálja karácsond-m.eromu-ludas-tarnamèra-heves uresen karácsondra este meg eromu es karácsond van 362 solymosi de ebbe az evbe nem tudom ki hozzák e
A CJZ-t fölösleges lekeresőzni, ugyanazon a bujáki fordán van, mint tavaly. CCC-636 viszont talált, süllyedt - én pedig kifogytam, de szerintem megnéztünk mindent, ami gyanús volt.
Rendszám: CCC-636 Gyártmány: IKARUS Típus: 350.02 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
BOS-243 már januárban sem volt forgalomban. A MER-t jó, hogy mondod, hirtelen eszembe se jutott lekeresőzni...
Rendszám: MER-026 Gyártmány: IKARUS Típus: 386.01A Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
A BHP-978 és az EWS-891 mellett tehát az AFF-610 és a CLY-140 is selejt.
Igencsak izgalmasra sikeredett az év vége, már a telepen kell lennie a két vadonatúj állólámpás városközi Volvo-nak (Volvo 8900?), és további 7700-asok érkezéséről is szó van.
Valamelyik nap az egyik 7700-as is volt helyi járaton 71 l/100 km-es fogyasztással! Ez nagyságrendileg kétszerese az E94 fogyasztásának.
Rendszám: AFF-610 Gyártmány: IKARUS Típus: 260.32 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: CLY-140 Gyártmány: IKARUS Típus: 256.44 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Mondjuk nagy eséllyel már úgy tavasz óta nincsenek meg, de csak most jutottam el oda, hogy lekeresőzzem őket.
Jászfényszaru, Jászberény irányába állandó gépek vannak szerencsére, kivéve EWU-298 járatát nyáron, meg úgy nyáron általában 13:45 és 15:40-es járatokat....
Oké, dezinfó vissza, valóban EWU-298 helyett van. Mentségemre szóljon, akárhányszor nézzek rá a hatvanis térképen Lőrincire, ott mindig egy káosz van, nehéz követni, hogy mi milyen járaton van. Cserébe egy kép NWX-372-ről, illetve az immáron fehér GEE-181-ről.
Ha jól olvastam le a rendszámát, akkor az NWX-361-es Volvo 7700-ast láttam ma reggel. Szerintem az IPJ-445-ös MAN csányi fordáját csinálta. Tehát úgy tűnik megvan a második ...
Azt tudjátok, hogy mi a gyártási évük ezeknek a kocsiknak, hány évesek?
Szolnoktól egészen Martfűig nem áll meg a járat. Nem tudom, hogy Rákóczifalván és Rákócziújfaluban mennyire számítana az a 2 megállás, de nagyon valószínű, hogy nem azon múlna a vezetési idő - annál is inkább, mert mondjuk Alattyánon és Cibakházán is két helyen megáll, onnantól pedig több ízben még külterületen is.
Gondolom, a vezetési idővel van összefüggésben. Így is elég cipőkanalasnak tűnik a járat, s úgy voltak vele, hogy onnan el lehet jutni a jászberényi buszokkal. De ez csak feltételezés.
Ma a MÁV felsővezetéki üzemavara miatt kénytelen voltam buszozni ami a 10.15 ös Budapest M3 Hatvan Gyöngyös nem oly rég ( kb. 3 éve) beállított járattal kezdődött.
Ezen egy ISUZU 30 fős kisbusz volt ami szerintem nem igazán erre a járatra való, bár a gkv munkájára nem lehet panaszom tökéletesen vezetett, maga a busz konstrukciója a beremegés a sztrádán 70 és 78 km/h között ami fura, a szűk ülések amolyan Credo fillinget okoznak.
14 fő utazott Budapesttől ez Hatvan Rákóczi út, Hatvan Zöldfa esetén 1-1 fő utascserével zajlott az út.
Ha minden igaz a FJX 265 volt a rendszám pontosan éreztünk Hatvanba, ott rövid tartózkodás után Gyöngyösre vezetett az utam. A menetidő a 15-20 évvel ezelőttihez képest megnőtt (Hatvan, Kossuth tértől rövidebb volt az út) A távot út 39 perc alatt tette meg a kb. 22 éves DAF motoros helyközi 415 ös az utat, a gkv takarékosan vezetett, először az M3 környékén adott kövér gázt neki, addig nem is igazán volt hallható a motor hangja az utastérből...
Innen a Hatvani üzemegység által Agriától átvett 12.30 as Gyöngyös-Eger járatával utaztam 17 fővel startoltunk, Detk 1 fős utascsere, Kápolnán 4 le 5 fel, Kerecsenden Fő út 150 2 le, aut. vt. 3 le 9 fel. Összesen 19 fő utazott Kerecsendtől Egerig és ahogy a ex Mátr 415 ösön úgy a Credon is megállóhelyeket mutatta a digitális kijelző. Az, hogy a kihasználtság ennyi nekem csomagokkal utazva pont tökéletes volt. Pár éve az Agria Volán még kevesebb utassal közlekedtette ezeket a járatokat . Pl.: 9.45 kor induló ex Bp-Hatvan-Gyöngyös-Verpelét-Eger vagy a 12.30 as Gyöngyös Eger utóbbin 11-14 fő volt akkor z utasszám.
Az egyik petőfibányai fordán volt ma, LIR-564 helyén. (Ha jók a megfigyeléseim, ez Petőfibányán kezd és végez, de Lőrinciben alszik, váltótársa, LIR-570 viszont valóban petőfibányai.)
6:37 Petőfibánya-Hatvan
7:10 Hatvan-Aszód
7:31 Aszód-Hatvan
A többiben nem vagyok biztos, szóval azt nem írom ide.
***
Ezzel egy időben kapott Gyöngyös is egy 7700-ast, NWX-313 néven. Nem tudom, milyen fordán volt és minek a helyére került, de ha segít valakinek valamit, 8:20-kor ment a telepre, 9:20-ra ért vissza, aztán vitt valamilyen járatot, de 10:50-re már bent állt az állomáson és 12:30-ig nem mozdult. Utána nem tudom, mit csinált, mert én elmentem Gyöngyösről.
Ma én is elcsíptem az új szerzeményt, az NWX-372-es rendszámú fehér, kétajtós, helyközi Volvo7700-ast. Szép állapotú autó, és teljesen szubjektíven nekem valahogy kevés benne az ülés. Nem számoltam meg, de ugye ott a peron a második ajtóval szemben, hátul a bal oldalon pedig a motorsátor. Persze egy ilyen hajtásláncú, alacsonypadlós kocsiba ennyi ülés fér, csak nekem még szokatlan ez a kialakítás egy helyközi busz számára.
Ha nem az lesz, az OCD-meterem végleg kiakad. NWX-304 már adott neki egy pofont, az egri kiosztás is kemény volt, de ha ez is félrement, akkor én felhagyok ezzel a hobbival, felgyújtom a gépemet, majd az éjszakai erdőben felvágom az ereimet, miközben a háttérben depresszív black metal szól. Na jó, talán nem, de egy csúnya része lesz a listámnak. :D
Minap jutott eszembe, hogy nagyon régen találkoztam a GVM-120-szal (Ik263), amely korábban sok évig a 7-es helyi járat kocsija volt. Mint megtudtam hosszú váltót tettek rá és most helyközi tartalékként üzemel.
Nem igazán rózsás a helyzet a helyi járműveknél. A KZV-839 (Plasma) futómű problémákkal sokat van műhelyben, az EWS-891-et (Ik415) pedig selejtnek tekinthetjük, így az ex-szolnoki 260-asok (AYA-103 és LPU-959) rendszeresen dolgoznak, pedig lassacskán ők is selejtérettek.
Ellenben megérkezett az első Volvo (elvileg még kettő jön), gondolom a használt norvég különítmény egyik példánya. Egyelőre többet nem tudok róla. Egerbe, Salgótarjánba milyenek jöttek? Gyöngyösre érkezett már valami?
Az országos információkat jobban ismerő kollégák remélem megírják, hogy vannak-e még eladásra váró Credo buszok a Kravtex gyár udvarán. A nyáron-ősszel ugye az ÉNYKK 61 db-ot, a DDKK pedig 52 db-ot kapott, talán jut még idén a keleti országrészbe is?
Rendszám: EWS-891 Gyártmány: IKARUS Típus: 415.25 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Durva, de a múltkor néztem, hogy a KMKK Gyöngyösnek már nincsenek alvállalkozói. Amiket csinál a Color-Kékes páros (VB alvállakozás, munkásszállítás), azt mind alanyi jogon nyerték el.
Viszont ez a kisebbségi tulajdonlás sem akadályozta meg a két céget abban, hogy cserélgesse a buszait: hogy ne csak a kis céghez kinyomott elhasznált buszokról beszéljünk, ott vannak pl. azok az Intourók, amik 2009/2013-ban az anyacéghez vándoroltak. Abban viszont igazad van, hogy mára a két cég tevékenysége többé-kevésbé elkülönült.
Mellesleg nem lepődnék meg, ha a Mátra Travelt alapító személy, vagy a "cipőbizniszbe" beszállt atyafiak rendelkeznének némi volános/KMKK-s kötődéssel.
Kékesről jut eszembe, meglepve tapasztaltam tavasszal, hogy elérte őket a fejlődés szele és már van honlapjuk. Eszerint 33 buszuk van, köztük Mátrás Isuzuk és Ivecok - jó lenne tudni melyek vannak a Kékesnél és melyek az anyacégnél.
Egyébként én nem feltétlenül tekinteném a Kékest a Mátra Volán kvázi részének (ellentétben a Tisza Volán - Partiscum Busz viszonnyal), mivel a különféle nyilvános cégadatok szerint a többségi tulajdonos legalább 2008 óta magáncég vagy magánszemély volt, méghozzá az alábbiak szerint:
-A Kékesbuszt 2006-ban alapította a Mátra Volán, sajnos a korabeli tulajdoni viszonyokról nem találtam adatokat
-Az e-beszámoló oldalon szereplő 2008-as beszámoló szerint a cég csak 23%-ban volt a Volán tulajdonában, a fennmaradó 77% a Mátra Travel Kft.-é volt (ezt a vállalkozást 1 fő magánszemély 2005-ben alapította).
-2009-re a Mátra Volán már csak 19%-ot birtokolt, míg a Mátra Travel helyét átvette egy cipőboltból lett vagyonkezelő cég, a Geri-Invest Kft., mégpedig 81%-kal
-2011-ben a Geri-Invest része átkerült egy magányszemélyhez, ezzel kialakult a mai tulajdonosi szerkezet
-2013-ban a tulajdoni hányad kismértékben változott (vagy pontosabban közölték az adatot: a Voláné 19,37%, a magánszemélyé 80,63%
-2014-ben a Volán társaságok átszervezése során a Mátra volán helyébe a KMKK lépett, mint kisebbségi tulajdonos
Persze ami az adatokat illeti, visszafelé haladva az időben egyre hiányosabbak, illetve felhívnám a figyelmet egy alapvető hiányosságra: az 1990. júliusi szétszakadáskor még közlekedő, de át nem rendszámozott buszokról igen kevés információm van.
Az EWS-891-nek (helyi Ik415) komoly vázproblémái vannak, nem tudjuk mi lesz vele. Mostanában az LPU-959 szokott lenni helyette. Néhányszor az AYA-103 is előfordult, de ő nincs túl jó állapotban.
Nagyon kellene már az állomány frissítés. Csak példaként az Alfák túl vannak 24-ik évükön és még húzzák az igát, az első Credo IC12-esek is már 11 évesek. Kimondani, leírni is szinte hihetetlen.
Más:
Valaki érdeklődött Hatvani Volános teherautók témájában, erre reagálok.
A darus Tatrát (FPS-231) közületek is sokan ismerik, nekem azt mesélték sok évvel ezelőtt, hogy a daruszerkezetet még a régi csőrös Tatráról építették át erre a 815-ös alvzra.
Határozottan emlékszem egy szürke színű billencs Skodára, egy világoszöld nyerges Ifára (ha jól emlékszem, sokáig a mosóval párhuzamosan parkolt) és az anyagbeszerző kolléga okkersárga Roburjára, amelyet később egy platós Fiat váltott fel. Hátul volt egy fardarus, fixplatós, tolólapos Skoda is, de ezt sosem láttam mozogni.
1. A Nógrád Volánhoz hasonlóan, nektek is a fedélzeti GPS egységeket az Infotransit térképén lehet követni, de a Nógrádos buszokat a Phototrans oldalnak egy keresőlapján meg tudom nézni mikor, merre jártak. A kérdésem az lenne, hogy létezik-e ilyen kereső lap a Hatvani Volán buszaihoz is? (illetve ha van kérnék egy linket)
2. Nem tudjátok melyik 3 busz ment pótolni a 81-es (Hatvan-Somoskőújfalu) vasútvonalra?
Rendszám: HFU-782 Gyártmány: IVECO Típus: 45.12 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Rendszám: HGF-038 Gyártmány: IVECO Típus: 45.12 Szin: FEHÉR A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Kíváncsi vagyok, vajon mikor dobhatták ki őket. Emlékeim szerint tavaly nyáron még forgalomban voltak, de szerintem már jó pár éve a telepről se gurultak ki.
Másik topikban felmerült a kérdés, hogy a Mátrás Ivecok (FJG-130, FJG-131, FJG-162, FJG-184, HFU-782, HGF-038) és a Kékesbusz(?) Iveco alvázas kisbusza (GVY-217) megvannak-e még?
A 10 napig 15 fő "felesleges" kalauz nem fog napi 2× 2,5 esetleg 2x 3 órát vonatpótlóval meg átszállva Hatvantól vonattal fővárosba ingázni az ottani 14-16 órás műszak mellett.
Így ha a 2 óránkénti eljutást is beleszámoljuk lehet 22-23 óra távollét is lakástól lakásig. Elegen ingáznak önként eddig is nem hiszem , hogy erre vállalkozna bárki is önként az érintettek közül.
Max úgy lehetne ha mikrobusszal vinnék hoznák őket akkor a napi utazás 2x 1,5 óra lenne.... ( Salgótarján-Bp)
Még a KK-s buszok menetideje is sok hiszem az M3 autópályán nem mehetnek 130 km/h sebességgel.... :)
Ha igen tudnád mit jelent. Azt is amikor újra jegyet kell venni...
Az ingyenesség irreális. Az a bevétel a Máv Start Zrt cégé.
480 km napi futásteljesítménynél a kalauz bére 20 -25 Ft/km eltörpül a busz 300-350 Ft/km díja mellett.
A KMKK nem kockáztat semmit megkapja a fix szerződésben szereplő tarifát. Ugyanúgy ahogy egy Bosch vagy más szerződéses járatnál. Azt is lehet mondani jól jár ezzel a fuvarral.
Hozzuk vissza akkor elveiben a 1979-ben 1980-ban érvényben levő díjszabást is. Diákoknak, nyugdíjasoknak ekkora kedvezménye nem volt buszon meg főleg nem. :)
Autóbusznál az adott járatra érvényes a jegy. Ezért is egyszerűbb.
Vasúton ilyen nincs hanem a teljes útvonalra adják ki a jegyet.
Innentől kezdve ha az utas egy Salgótarján Hatvan viszonylatú buszjegyet mutat fel a Hatvanból Budapestre induló gyorsvonaton a kalauz megbünteti.
Hatvanban az alatt a pár perc alatt amikor átszáll a vonatpótlóról nem biztos , hogy lesz elég idő abban az egy müködö pénztárban megvenni a jegyet meg futva szaladva esetleg csomagokkal aluljárózva így a pénztárt közbeiktatva elérni az V vágányról induló gyorsot főleg ha 30 ember egyszerre ugyanezt teszi.
Kedvezményeket a minisztérium határozza meg ezen felül vannak az üzletpolitikai kedvezmények és a szabadjegyek.
Ilyen alapon a Volános szabadjegyet is el kéne fogadni a vonatokon.... :)
Láthatóan annyira bonyolult a vasút kedvezményrendszere, hogy talán lassan érdemes lenne radikálisan leegyszerűsíteni egyenesen meg kéne háromszorozni a kalauzok számát a megnyugtató feladatteljesítés érdekében.
Vagy esetleg elfogadni, hogy egy autóbuszvezető kb. 3 óra alatt betanítható a legszükségesebb és leggyakoribb esetekre, a többire pedig (akár nem hivatalosan) azt mondani, hogy minden esetben adjon igazat az utasnak. Szerintem azért az Armageddont is meg lehetne valahogy előzni.
Több Máv dolgozó jár be a vonalról. Van aki Somoskőújfaluról a Keletibe , mert áthelyezték.
Velük mi lesz , vegyenek jegyet?
A busz útvonala hosszabb e miatt drágább a jegy a buszon!
Itt árérzékeny utasok is vannak.
Mi legyen az előre megváltott vasúti jegyekkel?
"Volán"KK s járatra az nem érvényes!
Másik dolog Te ilyen alapon azt azt vetíted előre minek ide vonat hiszen a busz elviszi az utasokat. Zárjon be a vasútvonal.....
Most augusztusban nincsenek iskolásjáratok van elég szabad kapacitás sofőr , busz egyaránt nem kell túlórába csinálni a vonatpótlást.
Szeptembertől ez nem így lesz.
Ha akarta volna a Hatvani Volán meg a Nógrád indított volna üzleti alapon óránként buszt Hatvan Salgótarján között, de nem tette elgondolkodtál rajta , hogy miért nem?
Egy tisztességes vonatpótlás előtt lemérik busszal a pótolandó távot, és ennek megfelelően állítják be a menetidőt. Semmibe nem kerülne 5 perccel nagyobb menetidőt meghatározni. Ezzel együtt az általános tapasztalatom az, hogy egyszerűen nem tud olyan lassan menni a vonatpótló busz, hogy tartani tudja a vasúti menetrendet. Ezért minden pótlás minden második megállóban néhány perc tökölést is hoz maga után.
Ez az egyik. A másik pedig az, hogy a vonalak többségénél akkor is kevesebbet kellene költenie a MÁV-nak, ha a pótlás idején ingyenessé tenné a szolgáltatást, semminthogy kalauzt kerítsen és fizessen minden járatra.
Ha a buszvezető ad jegyet , meg végzi a bérletek valamint a kedvezményre jogosító utazási igazolványok ellenőrzését, akkor az belassítja a járatot.
Agilis pilótáknál, ha nagyon alapos az ellenőrzés akkor már indulóban van a járatnak késése.
Tudom nem túl látványos, de sok utas esetén e miatt akár késik is a járat.
Feszes menetrend ebben az esetben nem alkalmazható. Ha mégis borítékolható a késés, egyes esetekben durvább vezetési stílus, vagy sebességtúllépés árán próbálják egyes gkv.-k behozni a késést vagy meg se próbálják és akkor később ér be a járat a menetrendhez képest.
A vonatpótló kevesebb megállással mint a 1307 Hatvan-Salgótarján autóbuszvonal 8 perccel kevesebb idő alatt teszi meg a Hatvan és Salgótarján közti távot.
Ami a legfontosabb:
A jelen MÁV Start Zrt-s közszolgáltatási szerződés alapján VOLÁN tarifa nem alkalmazható Mávos vonatpótló járaton.
Azért vagy 40 évig nem úgy álltunk hozzá, hogy mit hogyan nem lehet megcsinálni ?
1./ Minek betartani abban a 10 napban a vasúti kedvezményeket ?
Akinek van az utazik azzal.
Pont.
2./ Voltam vonatpótló.
Idegen megyében.
Nálatok.
3./ Adtak kétfajta jegyet.
Egy rövidebbet meg egy hosszabbat.
Kaptunk kb. 30-40 perces oktatást.
Abban a 30 napban mindenféle panasz nélkül lejártuk az Almásfűzítő-Esztergom utat, naponta soxor, vasúti kalauzok nélkül.
Vasúti díjszabás nélkül.
4./ Nem vitatom a maiak módszereit, csak furcsának tartom, hogy ha arrébb kell vinniük kettő db téglát akkor nem megfogja az első ember és arrébb viszi, hanem helyette közbeszerzést írnak ki, költségvetést készíttetnek, egy gépre mely legyártása után, korszerű módon meggyőzi a kettő db téglát (űrteknyikával) hogy menjen odébb maga, magától.
5./ Ha abban a 10 napban a vonatpótló buszok ingyenesek lennének, még azon is nyerne a vasút.
A buszvezetőnek fingja sem lehet a vasúti jegyekről, kedvezményekről, és mit tud tenni, ha jegykiadás nélküli szolgálati helyen száll fel utas, hogy ad ki jegyet?
Te tudod a legjobban, a buszvezetőket is mennyit oktatják a volán jegyekről.
Kérdezlek téged, mint egykori felső vezetőt, sok évtizedes tapasztalattal bíró szakembert, ha rajtad múlt volna, te hogyan oldottad volna meg?
------------------
Hasonló módon mint ahogy a MÁV-START megoldotta most.
Jól.
Pár dolog amit másként csináltam volna.
1./ A vonatpótlóra nem kell vasúti kalauz.
Majd a buszvezető megoldja.
Ha egy buszvezető a hét hat napján tud kalauz nélkül menni a Hatvan-Salgótarján útvonalon mint volán járat, akkor ha a hetedik napon,
- ugyanoda,
- ugyan azzal a busszal,
- ugyan arra az útvonalra,
- ugyanakkora menetidővel,
beosztják, akkor arra az egy napra nem butul el, hogy neki kalauz is kell.
2./ Nem kell a palacsinta sütős embernek kijönni integetni.
Ha most meglévő napi 3 közvetlen (amúgy felesleges) Hatvan-Salgótarján autóbuszjáratból az egyik elindul lassú útján felfelé és elérkezik egy vasútállomás előtti buszmegállóhoz, akkor ott ott utast cserél, majd tovább megy.
A rá 20 percre induló, ugyanolyan vonatpótló busz, a vasútállomáshoz érve nem megy tovább utascsere után, hanem várja, hogy a piros sapkás kijöjjön neki integetni.
3./ Ha ezt az útvonalat - évek óta - járják a két üzemegység buszvezetői magukban, akkor erre a 10 napra minek mellékük még egy kalauz is, meg a forgalmista is ?
4./ Hatalmas a vasúti kalauz (jegyvizsgáló) hiány.
Ilyenkor miért nem örömködik a MÁV-START, hogy végre felszabadult, 10 napra, napi 15 kalauz, beoszthatom őket oda, ahol egy jegyvizsgáló 5-7 kocsis vonatot visz, mert nem jut társa.
Azon a vonatpótlón, meg a 30-30 utassal majd elbíbelődik a buszvezető, ha más napokon, amikor nem vonatpótlóként megy ugyan arra elbír velük, akkor majd most is bírni fogja.
A Hatvan-Tarján távon pont hogy a buszoknak nincs SEMMI értelme......
OFF
A vasúton meg nagyobb késés egy hónapba nagyon ritkán fordul elő és az is csak azért mert a 80-ason van a késés. A napi szintű legnagyobb késés max 2-3 perc amit általában behoznak az Uzsgyik. Max 1-2 perc plusszal érkeznek a vonatok Hatvanba/Somosra. Ekkora késés meg a közúton se ritka.
A Budapest-Salgótarján járaton pénteken délután nagyobb késések szoktak lenni a Hungárián meg az M3 bevezetőn (meg a kijjebb - pl. Gödöllőnél - lévő) dugók, meg indulásnál az elhúzódó beszállítás miatt. Az az 1 óra 45 perces menetidő nem ritkán 2 óra 15 percesre szokott duzzadni, vagy pár perccel többre.
Azzal, hogy beemeled az autót is a szereplők közé, semmit nem mondasz a busz-vonat "versenyről". Az nem érv, hogy az autó sokkal kényelmesebb, mivel nem is volt szó autóról.
Pár perces késések is bosszantóak, mert nincs csatlakozásra várás csak minimális mértékben. Busz a buszt is ritkán várja be. Korábbi közlekedés dettó....
No igen, a vonat nem késik sosem, csak a pletykás buszsofőr. A vasúti megállóban meg nem kell fagyoskodni - legfeljebb csak azon a szoros 1,5-2 km-en, mire odáig eljut az ember...
Hagyjuk már. Ha ekkora lenne a vonat előnye, nem kellene vonat-busz párhuzamosságokat megszüntetni, megszűnnének maguktól is a buszjáratok. Ehhez képest meg az látszik, hogy a hülye utas nem fogja fel ésszel ezt a sok jót, s inkább buszra száll, ha teheti.
A Volánok és utódaik egyes gépkocsivezetők önkényesen nem tartják be a menetrendet hamarabb elmennek vagy épp késnek úgy elpletykálják az indulási időt és számos nem épp utasbarát lépést tesznek , de ez meg van engedve.
Egyes gkv-k nem épp olyan hangnemben , stílusban dolgoznak ami elvárható lenne.
Alig várják, hogy zsebre dolgozhassanak telefonálnak az ismerős kollégáknak épp hol vannak az ellenőrök.
A buszokon nincs wc szűk ülések csomagokkal nehéz utazni. Csak a buszállomásokon van illemhely ami fizetős.
Buszos szolgáltatás sokszor rosszabb alig van kiépített buszváró fagyban nagy melegben mindez rosszabb mint egyes vasúti szolgáltatások.
Kérdezlek téged, mint egykori felső vezetőt, sok évtizedes tapasztalattal bíró szakembert, ha rajtad múlt volna, te hogyan oldottad volna meg?
Most nem arra gondolok, hogy holnaptól akkor járjon a Volán a 81 vonatai helyett, lehet arról is beszélgetni, de maradjunk a konkrét vágányzárnál.
Le lehet venni a jegyvizsgálót, de annak is vannak hátulütői.
Egyrészt az így ingyenessé tett vonatpótló bevételkiesés, a vjv azért sokszor a saját bérét beszedi a járaton.
Sajnos tapasztalataim szerint a maszek sofőröknél igen komoly gondok voltak az útvonal - megállási rend - indulási idő betartásában, néha még jegyvizsgálóval is, pláne anélkül. Talán a Volánosokkal most kicsit más a helyzet.
Nyilván a forgalmistát is fel lehet menteni a "vonatfogadási" kötelezettség alól, legalább nem kell annyi időre se megszakítania a facebookozást, kérdés, mit nyernénk ezzel?
Sok évvel ezelőtt a HÉV-nél tapasztaltam, hogy vágányzár alatt utastájékoztató emberkék ténferegtek a forgalmasabb megállókban, holott a peron végén embernagyságú tábla hívta fel az emberek figyelmét a pótlásra - mégis szükség volt rájuk. A forgalmista idejébe pedig pláne belefér, hogy személyesen terelgesse azt a néhány utast.
Utazd végig a Hatvan Salgótarján távot KK-s leánykori nevén Volán menetrend szerinti busszal meg vonattal.
1 óra 50 perc a lassú Hatvan Salgótarján busz menetideje néhol rossz minőségű utakon apci betéréssel néha petőfibányai betéréssel.
Az első járat 1987-ben indult (Mátra Volán Hatvani Üzemegysége)
A következő kettő egy Hatvani Volános meg egy Nógrád 1993 körül.
Ezek a buszjáratok azért nem lettek sikeresek , mert nem volt utas meg hosszabb kilométerben buszon az út és így drágább , meg menetidőben több.
Végigutazó alig bevétel se sok.
A Nógrád Volános ellenjárat ami 8.30 kor indult munkanap Salgótarjánból és 10.20 ra ért Hatvanba meg 12.30 kor visszaindult Hatvanból Tarjánba meg is szűnt.
18-23 körüli utasszáma volt Hatvan Lőrinci között ami lecsökkent a vonal közepén 5-6 utas majd Pásztó után nőtt 15-20 körülire az utasszám.
A másik a kompenzáció kérdése.
Amikor a Hatvani Volán szeretett volna a 2 meglevő mellé egy tervezett harmadik Hatvan-Salgótarján járatot akkor a Nógrád 3 Pásztó-Hatvan járatot kért kompenzációként amibe nem mentek bele, mert ez előnytelen üzlet lett volna.
A vonal mostani utasszáma azért is ennyi, mert Budapest Salgótarján között óránként 1-2-3 busz is elmegy, meg többi szakaszon is vegyesen van busz is meg vonat is.
A busz menetideje több, rossz tengelytörő falusi összekötő utakon megy, régen arra Ik 266 járt, az is rányomja a bélyegét a dologra.
Nyáron most iskolaszünetben amikor legkevesebb az utas elférnek.
Azon túl a vasútnál hiányzik az Ipari Park megálló ami miatt az ingázók nem vonatoznak Salgótarjánban és környékén.
2016. 08. 22.én 0 órától, 2016. 08.31-én 24.00 óráig a 81-es vasútvonalon, Hatvan és Somoskőújfalu között, hídszigetelés, hosszúsín lehúzás, talpfacsere, KIAG szabályozás, ágyazatpótlás miatt, teljes kizárásos vágányzár lesz.
Ebben a 10 napban valamennyi vonat helyett vonatpótló autóbusz közlekedik.
A buszok nem a 21-es úton, hanem hátúl, a belső úton járnak majd és a vasútállomások előtti buszmegállókban állnak meg.
A hétköznap 7, hétvégén 5 db autóbuszt az KMKK hatvani és salgótarjáni üzemegysége biztosítja.
A vágányzári (vonatpótló) buszmenetrendet már szétküldték az érintett állomásokra.
Mivel a MÁV-START a saját főnöksége, minisztérium felé jelentett (érdekes) utasszámok helyett, tudja a valós utasszámokat is, ezért a napi 28 vonat közül 24 esetben 1=egy db 45 üléses autóbusz rendelt a 132 ülőhelyes Usgyi pótlására.
Négy vonat (5812, 5829, 5825, 5816) esetén a 2 db 45 ülőhelyes busszal pótolják az amúgy (más napokon) 2x132=264 ülőhelyes vonatot.
Elég lesz.
A buszokon vasúti kalauz fog szolgálatot teljesíteni.
A két végállomást is beleszámítva 18 megállóhely van a vonatpótlók útvonalán.
A 18-ból 11 helyen az utascsere befejezése után, sem a buszvezető, sem a kalauz döntése alapján nem indulhat tovább a vonatpótló autóbusz, hanem meg kall várniuk amíg a vasútállomás épületéből kijön a forgalmista és majd Ő "meneszti" őket.
A másik 7 helyen ők maguk dönthetnek a továbbhaladásról, ha a menetrendi indulási idő eljött.
Hétköznap 4 autóbusz hármat fog fordulni, egy menet 79 km, 110 perc, tehár 6x79 = kb. 474 km + garázsmenet lesz a napi futása.
Nem sok, de ma is van közvetlen Hatvan Salgótarján busz.
Lassú járat, belső úton, nem a 21-sen.
Ezeknek a lassú járatoknak az útvonala most majd megegyezik a vonatpótlóéval.
Csak a vonatpótló sűrűbben fog járni.
Ha áll kettő busz (mondjuk) Hatvan vasútállomás előtt az autóbusz állomáson, akkor :
- az egyik egy sofőrrel elmegy Salgótarjánba, kezel jegyeket, viszi utasait,
- mellőle indul a másik ugyanolyan típusú busz Salgótarjánba, de ott a buszvezető nem kezelhet jegyeket, arra ott lesz +1 főnek a vasúti kalauz,
- ha az első busz beérkezik majd egy megállóba, utast cserél, majd tovább megy.
- a mögötte jövő, ugyanoda tartó, ugyanolyan busz, utascsere után nem mehet tovább, hanem vár majd egy harmadik személyt (vasuti forgalmistát) aki egy épületből kilépve egy intéssel (palacsintasütő) tovább engedi.
-----------------------
A 21-es úton közlekedő buszokat és utasaikat a dolog nem érinti.
A múlt pénteken láttam először forgalomban a hatvani háromtengelyes Setrát. Típusa S417 GT-HD, rendszáma: NRH-347. Színét inkább acélkéknek mondanám, nem ezüstnek. Viszonylatjelzést nem láttam. Nagyon szép jószág!
Kérem a gyártási évét és az előző tulajdonosát írjátok meg.