Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Megint elpukkant a klíma 30as biztositéka. Kiszellőztettem economic módban, ablakok fel, auto megnyom.Venti felpörög, megáll. A biztosíték deformálódott. Mi okozhatja ezt a túláramot? 30A*12V 360W, nem kevés.
Na sikerült megjavítani a 2.4-es TDS Kappán az adagolót.
Illetve, nem is volt rossz. HGK-t kellet állítani. Az adagoló tetején lévő kb 2 cm vastag felület, ami szabályozza az üzemanyag adagolást. Milliméterekkel játszottunk. Ha jobbra van állítva (motorral szembeni nézetben) akkor nagyobb alapjárata lesz, de gyorsabb lesz az autó, ha balra állítjuk akkor alacsony alapjárat és lassabb.
Kipróbáltam mind kettő állást. Hihetetlen különbség van a kettő között. Túl finomra állítottam 600-as alapjárat, gázpedál elszállt. Tehát csak óvatosan. Ha pont jól van beállítva akkor erős is lesz a motor és jól is fog menni.
Az állítása egyszerű: 4 db torziós csavart kell MEGLAZÍTANI és finoman gumikalapáccsal (javasolt) ütögetni, de tényleg csak millimétereket.
Külön javasolt járó motor mellett, hogy hallani lehessen az alapjáratot, hogy mikor van pont eltalálva.
Ha meg rally-ni lenne kedvem, majd odébb rakom jobbra 1 centit aztán had szóljon :)
Igazából egy motorvezérlőre, IMMO dobozra és IMMO chipre lenne szükségem egy próba erejéig, mert most már 100%-ig biztos, hogy az halt meg.
Akár meghívlak egy kirándulásra a Szerb határ mellé. (a költségeid fedezem)
Vagy megoldás lehet az is, ha valaki tud profi műhelyt, ahol javítanak olasz ECU-t is. Bács megyében, Jászszentlászlón ajánlottak valakit, de kiderült, csak kizárólag WV családhoz tartozó autókkal foglalkozik... :(
Megmarad az autó.A párom tudja mennyire szeretem meg ö is imádja h egy ritka autónk van igy megcsináltatom.
A diagnosztika az Alfa gurunál befecskendező jeladó hibát ir.Tehát a jeladós porlasztó csere.Még holnap megnézem a kábeleit de a guru szerint arra szakadást irna.
A hengerfejes holnap mondja mikor tudna ráérni.A jövőhét elején szétkapja a szerelőm.80 körül lesz.Plusz viszek olajat meg szűrőt meg beszerzem a kritikus csőveket.
Jeladós porlasztót keresek.Meg ha esetleg valaki tudja milyen fúvoka rugó stb. való a sima porlasztóba vagy van leirása kérem jelezze.Azt megoldanám személyesen.
2 éve fel tettem én is ezt a kérdést, és kaptam is rá néhány választ. A kérdésemet jelenleg a 181. oldalon találod meg, utána ott lesznek a válaszok is. (a 67908-as hsz. az enyém)
Most jöttem rá, ahogy kibontottam a kalaptartót, hogy az a 3 elem amit találtam magát a kalaptartót rögzíti(a negyedik a helyén volt, azt nem engedte el a gyári ragasztó), szóval én voltam a hülye asszem. :)
Minden esetre a féklámpa ragasztása is elengedett, de azt egyszerű lesz visszatenni. Vettem ma egy 2 komponensű epoxi alapú ragasztót, remélem az megfogja.
A Kappámon a képen látható felnikupakok voltak, mikor megvettem még 4db, de mire hazaértem már csak 3. Korábban olvastam, hogy ezek elég nehezen beszerezhetők, de nekem nem is nagyon tetszenek.
Arra gondoltam, hogy ha valakinek van egy hiányos készlete, kiegészíthetné.
A 3-ból az egyiken le van törve egy fül, de elég stabilan rajta volt a felnin.
Amire konkrétan gondoltam, hogy ha valakinek szüksége van ezekre, és van cserébe kis méretű kupakja, ami csak az agyat takarja és jó állapotban van, nagyon szívesen elcserélném.
Én majd fel akarom újítani a felniket, mert csúnyák ugyan, de egyébként jó állapotban vannak, nem üt egyik sem, tehát csak egy tisztítás és egy festés vagy polírozás kell nekik.
Vagy ezüstre szeretném lefújatni, vagy felpolíroztatni, és a küllők belső részét grafitszürkére fújatni úgy, mint ahogy anno a Themámon volt. Valami ilyesmire gondoltam végeredményként:
Ha a ragasztás enged el (nekem is ez volt), akkor nem három darabban találod meg, hanem egyben a drótjára kötve. Én a kétkomponensü Autoweld CX-80-ast használtam, kitámasztottam alulról és megragadt. De lehet célszerűbb valami rugalmasabb ragasztót használni. Egyelőre lekopogom, nekem oké azóta a dolog, sok helyen használtam már, most hétvégén a külső visszapillantó fém tartóját is azzal ragasztottam meg. 140-es menetszelet bírja.
Nekem a konkrét problémám az, hogy egy korábbi kalaptartó kiszedés után találtam 3 műanyag elemet, "szétszórva" a kalaptartó alatt. Jelenleg az én lámpám is kb úgy van beszorítva, mint probody ezen hozzászólásában a képen. A kedves fórumtársak mondták, hogy az a 3 műanyag a féklámpa rögzítésére szolgál és általában a ragasztása enged el, nálam is ez lehet a probléma. Ha az időm engedi, a nap folyamán kiszedem megint a kalaptartót és megnézem mi a helyzet, de gondoltam hátha van valakinek képe vagy rajza arról, hogy kellene kinéznie. A service manuálókban és az eper-en sem találtam képet arról, hogy nézne ez ki.
Én a pótféklámpát évek után vettem csak észre, hogy beesett a csomagtartó panelbe. Nagyon egyszerű. Kinyitod a csomagtartót és egyből a zárnál lefóliázott, részt nézed. Elméletileg gyárilag ott ki kéne legyen vágva, egy csík ahol adott esetben tudod cserélni benne az izzókat. Na most be kell nyúlni és csak vissza kell pattintani :)
rég óta tervezek második autónak beszerezni egy 5.20 turbo Kappát, ha találnék egyet, mit érdemes mindenképp megnézni rajta, gondolok itt típushibákra?
Érdeklődöm, valakinek van e a látókörébe 2,4 benzines kappa? Akár bontott, akár működő. Valószínűleg motorvezérlőre lesz szükségem. Egyenlőre egy teszt erejéig is megfelelne az eszköz.
Van esetleg valakinek képe arról, hogy hogyan nézne ki a kalaptartón a pótféklámpa rögzítése?
Korábban írtam, hogy kiszedtem a kalaptartót, hogy a rolót megcsináljam és akkor találtam 3 műanyag elemet. Itt írta valaki, hogy az a pótféklámpa rögzítése és most ezt szeretném visszaállítani.
Beszéltem a BMS-el és mondták hogy egy 98'as Kappán egy Bosch adagolóval sok tapasztalatuk nincsen. Lehet, hogy egy csavart kell csak állítani, lehet hogy más a szoftver.
De valami komoly baj van a vezérléssel, csak még mindig a levegőben kapálózunk.
Nekem a facelift elötti TDS-nél gyakorlatilag semmit sem csinál a légtömeg mérö. Ha lehúzom a csatit semmi nem változuk. Komolyan, akár ne is volna. Mélyrehatobban nem foglalkoztam még vele, de mintha Theo-nak is hasonló tapasztalata lenne.