Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
To attack the Russian bomber with a close-range air-to-air missile, the Turkish fighter jet had to enter Syrian airspace, where it remained for about 40 seconds. Having launched its missile from a distance of 5-7 kilometers, the F-16 immediately turned towards the Turkish border, simultaneously dropping its altitude sharply, thus disappearing from the range of Russian radars at the Khmeimim airbase.
A Szu-24M alulról flash whitera hajazó festést kapott, nagyon szépen látható.
22 méter hosszú körülbelül a negyede egy 737 nek. 13 Kilométerről cca 7 szögperc alatt látszik, az emberi szem felbontó képessége durván 1,2-1,8 ívperc szóval nemcsak látszik de még részletek is kivehetőek rajta.
A grafikonok meg ugye teljesen más rakétákra vonatkoznak.
Ami a célsebességet illeti, ha már a török adatokkal számolsz, akkor azt is tudjuk 1.15 mérföld / 17 sec x 60 x 60 = 243 mérföld/óra = 391 km/h
Ennyit érnek a török adatok, teljesen értelmetlen számolgatnod velük.
A svédeknek digitális data linkjük volt már a '60-as években. Még Cifu írta a SG-n.
1965-től élő STRIL-60 és a J-35B Draken már képes volt arra, hogy közvetlen rádióutasítás (ami könnyen lehallgatható) helyett adatkommunikációval szolgáljon, amit ekkor még analóg kijelzőkről lehetett leolvasni. A Földi rendszer számítógépei viszont már digitálisak voltak, ami nem volt kis szó ekkoriban. A Viggen esetében a kijelzők már digitálisak voltak, és szöveges üzeneteket is tudott fogadni. Nagyjából ennyit lehet kb. tudni, meg annyit, hogy a rendszert kis módosítással az osztrákok is megkapták, akik viszont szintén szájzárat kaptak a képességek terén. A Gripen már a STRIL-90-et kapta meg, de hogy pontosan miben tudhat sokkal többet, mint a Link 16, azt csak találgatni lehet, nem publikus Viszont ha mindenki oda meg vissza van tőle, akkor aligha lehet kis dolog, ami plusz képességet nyújt..A NATO/USA által használt adatátviteli rendszerek a 80-as években, 90-es évek elején a lenti linkel összefoglalva:
Az F-14A - E-2 és a CVN közötti is volt adatkapcsolat már a '70-es években. Az E-2 a teljes helyzetképet tudtommal képse volt leaadni a CNV harcászati központjának és összeéfüslte a több forrásból érkező adatokat. Mint anno a SAGE, csak nem kellett hozzá sanszosan egy ötemeletes épületnyi hely több száz kW légkondival az elektronikához.
"Biztosan rendelkezik ezzel a képességgel a E-7 és az TuAF F-16?"
Az E-7 ennel kacifantosabb dolgokra is kepes. Gondolj csak bele hogy ami a hagyomanyos radar vs AESA fejlodes a repfedelzeti radaroknal az mit jelenthet a hagyomanyos E-3 vs E-7 rendszernel ugy hardware miont software jelfeldolgozas teruleten.
Az egyetlen korlatozas az adott esetben az E-7 es tavolsaga a celgeptol mivel az AMRAAM nek igen kicsi a radarvisszavero felulete es a MCU hoz tudni kell a celgep es a raketa pontos helyzetet is. Ennelkul is elmegy a raketa csak nem a legjobb pozicioba lesz az elfogashoz esetleg meg sem talalja a celt.
Az indito F-16 nak sok dolga nincs. Veszi az adatokat a datalinken keresztul a fedelzeti tuzvezeto szamitogep beprogizza a raketa es a kello pillanatban indit. Gyakorlatilag "teherszallito" melo szamara nem tobb. Persze csak akkor ha total lathatlan akar maradni.
Az utasszállítók összes fő jellemző mérete messze meghaladja a Szu-24-ét és nincs rajtu lowvis festés sem... A GCI nem tud olyan pontos adatot adni, hogy a pilóta fejszámolással kihozza, hogy hol keresse a szemével a célt. Nem véletlenül van TD box HUD-on és a JHMCS-en...
Az egymérőszámos HMZ-ket nem felejtsük már el az ég szerelmére? Hányszor kell még ezt elmagyarázni...? Nem értem, hogy miért nem vegy képes leszokni erről az ökörségről...
A lenti diagram 0 km célparaméter mellett. AIM-9X hasonló diagram estén 35 km az táv, ami az ábra bal felső sarka lenne. Te ezt kezeled univerzálisan, ami baromság. Ezen nincs rajta sem az indító sem a célpont sebesége... Teljesen elméleti... Ekkora távolságból a szenzor kb. egy űrrakétát fogna be, ha létezne annak közeledő aspektusa...
A valóság meg az a trackek alapján, hogy minimum 90 fokos irányban keresztbe repülő, de inkább már távolodó cél után volt az indítás kb. 12-13 km-ről és 3 km magasság difivel. Ez nagyon, nagyon, nagyon talán belefér az AIM-9X-be.
Viszonyításképpen, AIM-9L/M HMZ. 10k lábon a cél és az indító gép M0.9 sebesség manőverező cél ellen, ami kb. a Szu-24 max. G értéke. Nem is olyan eltérő a jelen esettől a célsebesség nagyobb. 90 fokos aspektus esetén 18 ezer láb. Ez alig 5,5 km. Hátulról 135 fokos szögben meg kb. 13 ezer láb. Ha még fele is lenne az AIM-9X légellenállása ennek és a cél kevésbé manőverezik akkor is ott a 3 km delta H... Szóval egyáltalán nem egyértelmű, hoygy az AIM-9X HMZ-n belül van.
"Két helikopterük van, és csak arra az időre kellenek, amikor épp nincs ott Il38as."
Es szerinted mindket heli radaros a fedelzeten ? Szerintem annak is orulnenek ha az egyik az lenne mert eddig folyamatos szolgalatra csak a Kuznyecovon voltak. Az Il 38 meg honnan kerul oda ? Terugrassal ?
Szerintem torpedók ellen nem véd semmi. Ld a NATO hadgyakorlat közepén felmerülő kiskínait, vagy az most épp második angol Jaszen pánikot, vagy a svéd esetet.
Ott vannak a Berievek folyamatosan. Légi-fölény pedig nem kérdéses.
Ahogy a kísérőhajói kellő védelmet jelentenek bármiféle torpedó ellen.
A Helix pedig 4-6 órát tud a levegőben lenni, és a Moszkva kötelékének jelenleg nyolc áll rendelkezésre. A folyamatosan fent lévő helikopter könnyedén biztosítható.
Tetelezzuk fel hogy van rajta radaros helix. Az kepes cca 2 orat a levegoben lenni aztan visszakell menni ujratolteni, szemelyzetcsere ( radarkepernyot bamulni baromi faraszto dolog ) esetleges javitasok stb. Roviden 24 oras felderitesre nem alkalmas. Jo esetben ha minden rendben megy es van elegh alkatresz akkor szerintem esetleg de csak esetleg kijohet egy 12 oras lefedettseg.
Joggal feltétezték, mivel kötöttek a NATO-val egy repülésbiztonsági egyezményt amiben garantálták egymás gépeinek a biztonságát.
Fel se tételezték hogy egy NATO tagállam hitszegő módon megszegi az egyezményt.
Fel is hánytorgatták a törököknek a NATO csúcson a franciák hogy az ő gépeiket is veszélybe sodorták ezzel. De meg is van az eredmény Törökország ma kénytelen volt bejelenteni hogy felfüggeszti a bombázást Szíriában. Ami nagyon jó hír, mert az ISIS ellen harcoló kurdokat bombázták Szíria engedélye nélkül. Ezek után már nem merik, mert tudják hogy azonnal és jogszerűen - mivel a szövetségeseit támadják - lelövi az orosz a gépeiket ahogy belépnek a Szír légtérbe.
Mindenük van, és a földről korrigált pontosságú GLONASS bombán kívül mindent be is vetettek. Ez egy napernyőt is eltrafálna, de nekik jó volt a 3-5 méteres pontosság is. Plussz a SzU időkből maradt 1200 H55ösük is, amiből úgy tíz éve 800at modernizáltak. Ezeknek lassan mindenük lejár, úgyhogy a legolcsóbb, ha ellövöldözik őket.
Innen lehet tudni, hogy még fejlesztik. Fölszerelték egy Szu24esre, hogy élesben teszteljék. Egyébként utána kezdték el fölszerelni a 34eseken neki szánt helyre. A bal szárnyvégre.
Az oroszoknak van ott erre való gépe, és felszerelése. Egyszerűen fel se tételezték, hogy rájuk mernek lőni. Az eljárások is csak vállról indíthatóak ellen védtek.