Mostanában elég sűrűn előfordul, hogy a kulcs elfordítására nem reagál a kisautónk. Illetve reagál, mert "búgnak" a szivattyúk, nyom az AC, de az önindító nem forgat.
Aztán a második, vagy nyolcadik (mikor hogy) próbálkozásra szó nélkül teker mint a kisangyal. Mintha inkább melegen szeretné ezt eljátszani, de volt már, hogy reggel is csak másodikra röffent.
Ma fotóztam (fotós vagyok) és ez a kompozíció megtetszett. Bocsi a kis sárért, telken voltunk vele, ráadásul az utcánkat sem képesek 5 év után leaszfaltozni (ekkor épültek itt a házak)... Az eső segített a kontraszton!
Nagyon köszönöm a segítséget, valószínű akkor az olajcserét mindenképp megejtem rajta, abból baj nem lehet, és az első pontban leírtakat is megnézem, vagy megnézetem, nem tudom mennyire pepecs meló. Azt már hallottam, hogy a sima motorolaj csere sem olyan egyszerű, mint más autóban(nincs leeresztő csavar). Mindenesetre még egyszer köszönöm a segítséget és a megnyugtatást, hogy nem kell másik váltó után néznem!! Üdv.
nem a váltóval lesz a gond hanem a kuplung nem emel ki, ez még ha tiptronic-nak is hívják nem automata, hanem egy robotizált szekvencionális váltó, amin mindent elektromotorok működtetnek és szenzorok ellenőrzik a működésüket. bármilyen kis kontakt hiba is okozhat problémákat. amit meg tudsz csinálni magad is, 1, a váltó alján van egy pisztolytáska formájú fémdoboz. ez a kuplungmotor, 3db T8 fejű M6 csavar rögzíti, ezeket meglazítva tudod állítani a holtjátékát. Próbáld annyira nekitolni a kiemelővillának hogy ne feszítse, de ne is legyen holtjáték. 2, nem tudom mennyi km-t futott a kocsi de 40e-ként kellene a váltóolajat cserélni. Ez ill a lerakodott kopadék, is okozhatja az akadozást, amitől a kapcsolómotor nagyobb áramfelvételt igényel, ezt észlelve a motorelektronika tilt.... ilyenkor viszont kitesz a kijelzőre 3 ví,zszintes vonalat hibaüzenetként. 1,5 l 75W90 NEM AUTOMATA váltóolaj kell bele, Pl; Castrol TAFX meghálálja.....
Sziasztok! Először is elnézést kérek, hogy ide pofátlankodtam, de egy szakmai segítséget szeretnék kérni. Édesanyám vett egy 2001-es Smart fortwo CDI-t magának és tegnap a váltója 'meghülyült'. Tiptronic váltója van (nem tudom van e másfajta ezekből) és valamiért nem akarja betenni sebességbe, csak hallani, hogy próbálkozik. Hátramenetet simán veszi, de előre nem. Néha bevillan a kijelzőn az 1-es, de főleg üres a mező amikor próbálkozik. Házilag orvosolható a probléma, vagy nagy bontást igényel? Nagyjából értek a műszaki dolgokhoz (saját autómat magam csinálom, ha van vele valami) de Smartot még 'belülről' soha nem láttam. Elnézést, hogy hosszúra sikeredett. Üdv: Sanyi
elég ritka a szervókormány, de azt illene tudni hogy van vagy nincs benne:) nem az a baja, egy szervó ha nem müxik minden állásban egyforma erőt igényel. jellemző hiba a kormányrúd csuklóinak a kiszáradása, berohadása, ettől "kockásan" tekerhető
Lehet elég primitív leszek, de van egy kérdésem. Van a 2001-es diesel smart fortwo-ban szervókormány? Elkezdett anyámnak olyat csinálni, hogy néha bizonyos állásokba nehezebben működik /én csak indulás után tapasztaltam, apám zsenialitása szerint egyenesben is érezte/. Szóval elképzelhető-e hogy a szervomotor rossz, vagy nincs is benne és 'csak' a futóművet ütötték meg?
A jobbkormanyosnak is ugyanugy baloldalt van a fordulatszammeroje,vagy az is forditott,vagyis a vezetohoz kozelebbi? Mert h ugyanugy van mint a balkormanyosba akkor nemgaz...
ebayan...En angliaba elek,de itt draga a neten! 190 font!!! (uj) Bontottat meg nem talalok..Otthon nyilvan sokkal olcsobb,majd osszel megyek es beszerzek egyet otthon szerintem! De koszi a valaszt
Sziasztok. Valaki tud szerezni fordulatszammerot es orat 451-es benzinesbe? mennyire bonyolult beepiteni?Csak osszedug a kabelt,vagy komputeres a muvelet..? koszi
Szia! Szerintem a szenzer rossz, meg a váltó. :( mert olaj az van benne. nincs fordulatszámmérő. de érzem hogy majdnem lefullad a kis Hamis!:-) nem, én már 3 éve vettem, és megjártam vele a poklok poklát...de gondolom ezzel nem vagyok egyedül. csak hogy a legjobbakat említsem: motorcsere, turbócsere, kipuff csere, autópályán pörgés télen 100al , feltörték stb...) mindenki azt tanácsolja hogy adjam el, de már lassan minden ki van rajta cserélve és azt a pénzt viszont nem látom...ugyhogy meghagyom örök darabnak...:)
ilyet nekem is csinalt. miutan mosoban legozborotvaztak rendesen. olajnyomas gomba volt szar. olajnyomas volt, csak hol egett hol vibralt a lampa. http://www.evilution.co.uk/index.php?id=495 itt oldal aljan lent. Oil Pressure Sensor
Köszönöm, gyanítottam hogy ez a baj vele, csak azt nem értem hogy legutobb mikor a dugóban álltam, nem ment az autó akkor is kivillant párszor, pedig nem is váltott, semmi trükközés, csak állta egy helyben, még a lábam a pedál közelében sem volt...és olaj meg van a a motorban (megnéztem) lehet hogy hamis adatot ad a nívópálca?!?!
megálláskor nem emeli ki eléggé a kuplungot, emiatt leesik az alapjárati fordulat a kritikus, leállás közeli tartományba. lazítsd meg a kuplungmotor 3 rögzítőcsavarját, és told közelebb a kinyomó villához.
Tudnátok nekem tanácsot illetve diagnózist adni? Van egy 2000-es 600-as benzines Smartom. kb. 3 éve komplett uj motorral, illetve 1 éve felujított turbóval. szoval elvileg ezekkel nem lehet probléma.(remélem) 1 honapja azt csinálja, hogy amikor megáll a kocsi és a váltó visszavált néha kigyullad az olajlámpa és egy kicsit beremeg a motor. Gondolom ez a kuplung hibája lehet...de az olaj szint félig van, és multkor már alapjáraton is kigyulladt párszor az olajlámpa, pedig elvileg van benne olaj! Na ez miért lehet?!?!?!