A Szabadság Sugárúti buszmegálló esetében azonban nincs ilyen probléma. Ott mindenkinek szerencsésebb lesz a Vécsey utcai megálló elkészül.
A Mezőtárkány utca esetében viszont nem vagyok benne teljesen biztos, hogy a helyiek ( akik előtt most a buszmegálló van ) nagyon tiltakoznának, hogy egy olyan helyre kerülne át ( Balassagyarmat utca elé) a buszmegálló, ahol nem lakik senki. Nem is beszélve arról, hogy az üresen tátongó Sparnak is jót tenne, talán a buszmegálló áthelyezése. Összesítve neked van igazad abban, hogy azoknak akik a központhoz közelebb laknak egy ici picit többet kell majd sétálniuk, de sokaknak kevesebbet. Az autósok jobban járnának - a buszmegállók biztonságosabbak lennének. Remélem minél előbb átkerülnek.
Az emberek biztonságban lennének akkor is ha Mezőtárkánynál lenne zebra. Egyébként most hogy dugót okoz a busz, sokkal biztonságosabb a buszmegállótól befele, mert így van esélyük az embereknek átmenni az úton, mert néha van egy kicsi szünet a forgalomba. Ha a megálló átkerülte a Balassagyarmathoz buszöböllel, akkor a dugó az elagázáshoz kerülne, a Csabai útra balra kanyarodók még kevésbe tudnának átmenni, illetve csökkene az esély a bizotonságos átkelésre. Talán a polgármestereknek azért nem sikerült átrakni a buszmegállót, mert a helyiek nem biztos, hogy azt szeretnék. A szégyenük inkább az, hogy viszont zebrát sem tudtak csinálni.
Erre szoktam mondani, hogy vidéken két buszmegálló között 700m is lehet két buszmegálló között. És akkor még mennyit kell sétálniuk az embereknek a buszhoz, ami naponta 5ször jár.
Én azt gondolom, hogy az emberek biztonsága fontosabb, mint 100 méter séta, nem is beszélve arról, hogy óriási dugót okoz a busz mikor megáll az úttesten.
Balassagyarmathoz átrakni nem jó, mert forgalomtechnikailag előnyössebb helyen lenne, de pont a gyalogosoknak rosszabb. Így is az Oroszvár u. hoz van közelebb a Mezőtárkány utca. Keresztúrig kb 700m , Oroszvárhoz 550m. Ha most ezt 100 m-rel arréb rakod, akkor Keresztúrig 800 lesz, 450 m lesz az Oroszvárhoz. Nem csak a lakóparkban laknak emberek, beljebb is, azok is szernék a buszmegállót megközelíteni.
Mezőtárkány utcai buszmegállót véleményem szerint a Balassagyarmat utcához kellene áttenni, a Szabadság sugárútit, pedig a Vécsey utcához.
Ott bőségesen van hely a buszöbölnek, illetve zebra is biztonságosan kialakítható. Rengeteg a kisgyermekes család a Pesti úti lakóparkban, illetve a Strázsahegyen.
Reméljük idén ezt a két buszmegállót áthelyezik. Ha már másra nem is jut pénz, ezt azért valahogy ki kellene gazdálkodni.
Azért én megnézném, mekkora dugó lenne BP-en, ha ténlyeg mindenki a teljes féktávolságot megtartaná. Kezdő koromban megtettem. Ha megttartom a féktávolságot, folyton bejöttek elém, mert akkora volt a luk. Így sajnos nem lehet vezetni. Az előttem lévő autó elé kell nézni, és látni, mikor fékez, és akkor fékezni vele együtt rögtön. Így megállás után kb ugyanakkora lesz a távolság, mint mikor haladtunk. Ha csak közelebb nem megyek. Egy kihalt úton miért is tartanék 20-30m távolságot? Vagy még többet? Ha közelebb megyek, akkor is meg tudok állni mögötte, ha csak nem fékez váratlanul, indokolatlanul. (Nem indok, hogy index nélkül gyorsan befordulna jobbra, mert elnézte az utcát, és blokkoló kerekekkel megáll.)
Mindig akkora féktávot kell tartani, hogy biztosan meg tudj állni az előtted levő mögött, akár indokoltan fékez, akár nem (bármikor eléugorhat egy "lökött" gyalogos, kisállat, berepülhet egy darázs stb. nem lehet arra hagyatkozni, hogy ő most biztosan nem fog hirtelen fékezni. Ha pedig még indokolatlanul is fékezett, te viszont tartottad a megfelelő követési távolságot, akkor biztosan nem mész bele...).
Kicsit árnyaltabb volt a helyzet. Zillel voltam, egy kolléga húzott be, mert nem indult a reggeli hidegben. Azzal védekezett hogy a füsttől nem látott. A rendőr azt kérdezte tőle, hogy ha nem látott a füsttől miért nem lassított?
Bár off a téma, de érdekes, hogy nem ismerte el a felelősséget. Ilyen esetekben mindig a hátulról belemenő fél a felelős (nem tartotta a kötelező követési távolságot), nem vitatéma a dolog.
Valószínűleg azt, hogy ő volt a hibás, és mindkettőjüket jól megbüntetik a forgalom akadályozásáért. Ugyanis a KRESZ kimondja, hogy koccanás, baleset esetén sem akadályozhatod jelentősebb mértékben a forgalmat, mint a baleset/koccanás indokolja, főleg ha az autók képesek elhagyni a helyszínt (leírásod alapján ez következik.)
Azt nem tudom mit mondhattak, de egyszer amikor hátulról belémjöttek, és nem ismerte el a felelősségét a másik fél, rendőrt hívtam. Mindkettőnket meghallgatott egy-egy rendőr, aztán megbeszélték egymással a történteket, majd közölték a másik autóssal egyértelmű a helyzet vagy ad betétlapot és ők mintha itt se lettek volna, vagy kifizeti a helyszinelést, és még meg is bírságolják. Adott betétlapot. Szerintem itt is hasonló volt a helyzet.
Ez történt 2012.március 6-án, kedden este fél 6 és 6 között Rákoskeresztúron az Elágnál:
Egy kék Suzuki és egy piros Ibiza(azt hiszem az volt) találkozott a kereszteződés kellősközepén. Túl nagy csatt és külsérelem nem volt. A piros autó volt kissé megviseltebb. A többi autó kerülgette őket, ameddig lehetett. Aztán amikor a Ferihegyi úton a ligeti sorompónál, a másik oldalon a rákoshegyi sorompónál, illetve a Pesti úton a Tesconál, Maglódon és a Pesti út folytatásaként Pécelen állt a sor vége, megjelent 3, azaz három rendőrautó (mert 3 a magyar igazság) teljes személyzettel. Rendőrségünk éber őrei kiszállva az autóikból egy ideig a járdáról figyelték az "álló forgalmat", majd közülük néhányan feltolták mindkét autót a járdára, a jelzőlámpához az óra alá - a gyalogosok legnagyobb örömére. Még egy pillantást vetettek a művükre és mindhárom autóval elmentek. Nem tudom, hogy a két szerencsétlen autósnak mit mondtak vagy mit mondhattak, de a piros autót vezető hölgy kétségbezuhanva, sírva telefonálgatott valakinek/valakiknek.
Ribai László parancsnok, Rákosmenti Tűzőrség: - Nem ismerem a sajtótájékoztatón elmondottakat, de azt határozottan kijelenthetem, hogy Rákosmente nem rendelkezett eddig sem ilyen mentőeszközzel, eddig is Kőbányáról érkezett baj esetén a kosaras kocsi, ahogyan ezután is onnan fog. Azt viszont meg tudom erősíteni, hogy egy szerkocsival kevesebb áll majd a rákosmenti tűzoltók rendelkezésére, amely eszköz hiányozni fog, tekintettel arra is, hogy az M0-ás autóúton történt balesetekhez, mentésekhez erre nagy szükség volt, nagy szükség lenne.
nem írja konkrétan, de a fenntartó önkormányzat határozza meg a napi nyitvatartást, nekem ebből az következik, hogy minden munkanapra kéne elhelyezést és étkeztetést adnia...
Nem tudom, hogy mire használják a bölcsis ellátásra beszedett pénzt, de ha ezt bevezetik,és így ahogy itt a fórumon olvastam, akkor nagyon rossz anyagi helyzetben lehet az Önkormámyzat.
Na mi se lettunk okosabbak :-(
a bolcsivezeto szerint ez ugy van, hogy van az alap etkezesi dij (470/nap) erre jon ra a gondozasi dij, ami az egy fore eso jovedelem 10%-a ) ezeknek az egyuttes osszege nem lehet tobb, mint a 25E (a doksi szovegebol nekem meg pont ugy tuntes, hogy csak a gondozasi dijnak a plafonja 25 es emelle jon a kaja dij) szerintem meg nekik se vilagos hogy is lesz ez
Ja es arrol szo se esett, hogy mi mikor kapunk hivatalos ertesitest, hogy mennyi is lesz pontosan a fizetendo osszeg. Errol van valakinek infoja?
Es meg ami fontos: a gondozasi dij honapra fizetendo, ha megy a gyerek, ha nem, ha nyitva van a bolcsi, ha nem! Tehat ha a gyerek beteg es hianyzik 1-2 hetet, az mellekes, a teljes dijat kell fizetni. illetve a dijat arra az 5 hetre is ki kell fizetni, amikor a bolcsi zarva van.
Azt mondták állítólag (nem voltam ott) az "egyeztetésen", hogy januártól januárig fizetsz ennyit, évente 1x állapítják meg. Ha vmi miatt változás van, akkor lehet kérvényezni a kevesebbet.