No, most azt miért nem mondta valaki, hogy az önindító kiszerelése így első nekifutásra félnapos kín és hogy majdnem miszlikre kell szedni hozzá az autót??!! :o))
keresek 2003 fortwo-hoz angol vagy német (magyar?) nyelvű kézikönyvet elektronikus formában. Ha valaki tudna küldeni azt megköszönném, mert a kocsihoz ami volt az Francia és nem sokra megyek vele... Meg egy kérdés: ha kicsit mozog az autó és akkor teszem a váltót R-be akkor konzekvensen 0-ba teszi a váltó és nem lehet R-be tenni csak ha előtte 1-ben előre mozdítom. Ha álló helyzetben teszem R-be akkor minden ok, mindig váltja az R-t. Ez direkt van, vagy kezdhetek aggódni? (...tudom mozgás közben hátramenetbe kapcsolni, az nem szép dolog, de hát a mechanikus váltóval már megszoktam...) Köszi
Sorry mindenkitől én már csak egyből azt olvastam, hogy AC pumpa stb megy, de nem indul. :) Egyből a sajátjára asszociált az ember. Este van nekem is. :)
ha az elem lemerül akkor nem nyitja ki a kocsit ill. ott marad a kijelzőn a kulcs szignál. ha az önindítóban rövidre van kopva a kefe csinálhat ilyet, mert azon ill az állórésztekercsen testelődik a behúzótekercs. nekem a kopott váltókulissza ad hibás pozíciójelet néha......
Mostanában elég sűrűn előfordul, hogy a kulcs elfordítására nem reagál a kisautónk. Illetve reagál, mert "búgnak" a szivattyúk, nyom az AC, de az önindító nem forgat.
Aztán a második, vagy nyolcadik (mikor hogy) próbálkozásra szó nélkül teker mint a kisangyal. Mintha inkább melegen szeretné ezt eljátszani, de volt már, hogy reggel is csak másodikra röffent.
Ma fotóztam (fotós vagyok) és ez a kompozíció megtetszett. Bocsi a kis sárért, telken voltunk vele, ráadásul az utcánkat sem képesek 5 év után leaszfaltozni (ekkor épültek itt a házak)... Az eső segített a kontraszton!
Nagyon köszönöm a segítséget, valószínű akkor az olajcserét mindenképp megejtem rajta, abból baj nem lehet, és az első pontban leírtakat is megnézem, vagy megnézetem, nem tudom mennyire pepecs meló. Azt már hallottam, hogy a sima motorolaj csere sem olyan egyszerű, mint más autóban(nincs leeresztő csavar). Mindenesetre még egyszer köszönöm a segítséget és a megnyugtatást, hogy nem kell másik váltó után néznem!! Üdv.
nem a váltóval lesz a gond hanem a kuplung nem emel ki, ez még ha tiptronic-nak is hívják nem automata, hanem egy robotizált szekvencionális váltó, amin mindent elektromotorok működtetnek és szenzorok ellenőrzik a működésüket. bármilyen kis kontakt hiba is okozhat problémákat. amit meg tudsz csinálni magad is, 1, a váltó alján van egy pisztolytáska formájú fémdoboz. ez a kuplungmotor, 3db T8 fejű M6 csavar rögzíti, ezeket meglazítva tudod állítani a holtjátékát. Próbáld annyira nekitolni a kiemelővillának hogy ne feszítse, de ne is legyen holtjáték. 2, nem tudom mennyi km-t futott a kocsi de 40e-ként kellene a váltóolajat cserélni. Ez ill a lerakodott kopadék, is okozhatja az akadozást, amitől a kapcsolómotor nagyobb áramfelvételt igényel, ezt észlelve a motorelektronika tilt.... ilyenkor viszont kitesz a kijelzőre 3 ví,zszintes vonalat hibaüzenetként. 1,5 l 75W90 NEM AUTOMATA váltóolaj kell bele, Pl; Castrol TAFX meghálálja.....
Sziasztok! Először is elnézést kérek, hogy ide pofátlankodtam, de egy szakmai segítséget szeretnék kérni. Édesanyám vett egy 2001-es Smart fortwo CDI-t magának és tegnap a váltója 'meghülyült'. Tiptronic váltója van (nem tudom van e másfajta ezekből) és valamiért nem akarja betenni sebességbe, csak hallani, hogy próbálkozik. Hátramenetet simán veszi, de előre nem. Néha bevillan a kijelzőn az 1-es, de főleg üres a mező amikor próbálkozik. Házilag orvosolható a probléma, vagy nagy bontást igényel? Nagyjából értek a műszaki dolgokhoz (saját autómat magam csinálom, ha van vele valami) de Smartot még 'belülről' soha nem láttam. Elnézést, hogy hosszúra sikeredett. Üdv: Sanyi
elég ritka a szervókormány, de azt illene tudni hogy van vagy nincs benne:) nem az a baja, egy szervó ha nem müxik minden állásban egyforma erőt igényel. jellemző hiba a kormányrúd csuklóinak a kiszáradása, berohadása, ettől "kockásan" tekerhető
Lehet elég primitív leszek, de van egy kérdésem. Van a 2001-es diesel smart fortwo-ban szervókormány? Elkezdett anyámnak olyat csinálni, hogy néha bizonyos állásokba nehezebben működik /én csak indulás után tapasztaltam, apám zsenialitása szerint egyenesben is érezte/. Szóval elképzelhető-e hogy a szervomotor rossz, vagy nincs is benne és 'csak' a futóművet ütötték meg?
A jobbkormanyosnak is ugyanugy baloldalt van a fordulatszammeroje,vagy az is forditott,vagyis a vezetohoz kozelebbi? Mert h ugyanugy van mint a balkormanyosba akkor nemgaz...
ebayan...En angliaba elek,de itt draga a neten! 190 font!!! (uj) Bontottat meg nem talalok..Otthon nyilvan sokkal olcsobb,majd osszel megyek es beszerzek egyet otthon szerintem! De koszi a valaszt
Sziasztok. Valaki tud szerezni fordulatszammerot es orat 451-es benzinesbe? mennyire bonyolult beepiteni?Csak osszedug a kabelt,vagy komputeres a muvelet..? koszi