Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Ez igaz, az már műanyag motor, de a motorkódja, besorolása ettől nem változott.
Ugyanígy a Bravo HGT-ből sincs EUR3-as, bár más Bravo-k ban van EUR3 változat, de a Mareaba viszont belement a 185A8.000.
Most benzines Kappák 6-osításáról van szó ugye?
Na a benyás Kappába 6-os váltót egy bonyolult történet!
A 2,420V benya vagy a 2.0TB20v váltói jöhetnek szóba egyáltalán. A 3,0 és 3,2V6 Thesisek tudtommal nem készültek kézi váltóval.
Szerintem a hidraulikus rendszer átalakítása nem egy annyira reménytelen feladat. Viszont a harang az biztosan eltér emiatt tehát jöhetnek a járulékos szívások. Eltérő a lendkerék, a teljes kuplungszett is eltérő biztosan aztán esetleg az önindító is. Ha ezen túl vagy akkor jön az esetleges variálás a féltengelyekkel.
Szóval én azt mondom benyásnál menjen egy 603-as bele egy 503 házba és rá a Kappára akkor van a legkisebb esély a szívásra.
További szívás ha az átalakítandó Kappa kis facelift előtti akkor rudazatos a váltó, azt le kell venni, kell egy 503-as bowdenes ház abba bele egy 603-as bele és persze közben átalakítani a működtetést bowdenesre az ahhoz szükséges alkatrészekkel. És persze ha viszkós a Kappa akkor még azt is rá kell variálni mert a 6 sebességes időkben már nem gyártottak viszkós autókat az olaszok
A Kappa JTD más szitu arra plug@play felmegy a 166 2,4 10V JTD (M20 motor 150LE) 6-os váltója. De az és csak az!! A Thesis ugyanezzel az M20 motorral már hidraulikus kiemelős volt szóval az már nem plug&play.
A 2,4JTD 20V akármelyik autóban van az már GM váltós tehát az teljesen kiesik.
Pegig azt hittem, Kappánál is van ilyen változat. Arra emlékszem, hogy műanyag motorosnak nevezve zrikálták itt sutto-t. :)
Mert ugye műanyag a szelepfedél és a motorburkolat, ha jól emlékszem. Meg elektromos a fojtószelep és az ECU is arra van áthelyezve.
Amúgy bíztam benned gt, hogy vágod majd. :)
De ha már itt tartunk, szerinted a 185A8000-re hogy menne rá a Thesis 6-os váltó? Azt tudom, hogy annál nem külső kuplung munkahenger van, hanem a kinyomócsapággyal kombinált fajta. Azon kívül?
A fekete lemez alatt ahogy írták is, van egy műanyag menetes fedél. Nagyon óvatosan kell tekerni, könnyen törik. Többnyire kézzel nagyon nehéz, kapapáccsal meg törik. Ha eltöröd nagy a baj. Még ezen fedél előtt le kell venned a két benzincsövet. Szintén könnyen törnek a műanyag kis kiálló cső befogadó részek. Ha ezeket eltöröd dobhatod el az egészet. Mindezek után nehezen fog a tankból kijönni az egység. Forgatni kell és feszegetni. Van egy csúszka, olyan mint a légtömeg mérőn lehet az kopott el.
Visszarakáskor kell még egy ember mert a tekerős fedél alatti gumitól nem bírod visszarakni a fedelet. Egyszerre kell nyomni és tekerni is.
Remélem TE meg fogod úszni könnyebben, én a szélsőségeket írtam le.
Ha új keletű a hiba akkor vedd ki a jeladót. Csomagtartóban a pótkerék után az üléstámlánál fekete fém fedelet lecsavarozni, alatta van egy nagy tető, az alatt van.
Ha régóta fennáll, lehet az is, hogy nem bele való benzinpumpa van benne vagy nincs egészen a helyén és nem ér le az aljára egészen, ezért "fogy ki" már negyednél.
Nem tudom, de én a helyedben először ezeket tenném rendbe, és csak aztán bohóckodnék a világítással. Egy olyan alkalomkor amikor már napok óta nem szívtál semmivel és kezded magad jól érezni. Na akkor nekiállsz Lancia lámpát jobbá tenni, tuti, hogy egy hétig eltart és a végén bánni fogod, hogy hozzáfogtál.
Ha nincs az életben semmi baja az embernek akkor szokták mondani, hogy nősüljön meg és vegyen egy autót.
De én pozitív vagyok, ha sikerül megcsinálni és jó lesz, én is megcsinálom.... (jegyezd meg mit hogyan és miért)
Srácok még egy kérdés. A műszerfalon az üzemanyag mérő rosszul mér. Azaz negyednél már csont üres. Nem tudom mi romlott el benne. Valakinek valami ötlete?
:D Én a lomexben vettem kettes led modult , darabja kb 350.- és ebből van kettő a belső világítás búrája alatt. Majdnem nappali fényt csinál az autóban.
Típushibáját nem nagyon tudok, jól bejáratott Punto technikára épül, 50-szer stílusosabb, és jóval komfortosabb rugózással. Ebből adódik, hogy az alkatrész is olcsó hozzá.Gyönyörű a belseje pláne ha jól felszerelt, kezes, jó vezetni. Ha dízel, akkor nincs miről nagyon beszélni, az 1.3 Multijet számtalan (nemcsak olasz) típusban bizonyított (lásd még Opel, Suzuki), eléggé strapabíró szerkezet,ha benzines, én akkor személy szerint az 1.4 16v-t ajánlanám 100 lóerővel (ilyen van a munkatársnőmnek is), ez nem esik kétségbe sem városban, sem autópályán 4 személlyel és klímával sem, fogyasztása sem nagy, és röpíti a kb 950kg-os kasztnit.
Amit én ajánlanék-vagy választanék- hogy csak fullos és Platino legyen lehetőleg, mert nem nagyon van árbeli különbség a felszeltségi szintek között használtan, viszont a bőrös (nem Alcantarás!), és fullos változatban minden van. Tempomat, duplazónás klíma, Bose hifi erősítővel (nagyon jól szól benne), ülésfűtés,bőrös kormány és váltógomb..., és Platinonál alapfelszereltség volt a könnyűfém felni is. Én csak ilyet keresnék, vagy várnék ki. Egyébként sokan tévesen hirdetik fullosnak vagy Platinonak az autót a ha.hu-n, mikor a munkatársnőm ilyet keresett, ezt sokszor tapasztalta.
Kistesó-nagytesó...:D itt éppen az enyémmel néz farkasszemet. Bocs, ha hosszú voltam! :)OFF
Szia!Ha arra gondolsz h sárgásan világit valami akkor abból léteznek fehér fényűek is a LED en kivül .Én sofitába már használtam.Csak kereseni kell a googlen.Páran elbibelödtek itt a fényszóró szétszereléssel h tiszta legyen.Én egy autófényezős boltokba kapható a végén egy kis kör alakú pamaccsal (nem a szivacsos)tisztitottam meg.El lehet vele bibelödni de egy plusz dróttal elég jó munkát végeztem.
Értem. Nem tudsz amúgy valamilyen szervízet ahol beszerelnek led sort? Az előző tulaj valamiért megszüntette elől a lábvilágítást és vettem már ledet de nem tudom berakni illetve hol elvezetni.
Beltérben, vagy csomagtartóban, a fix izzóknál még jó poén lehet. Én anno a Corollába tettem LED szofitát belülre (Homasita). Hát, jó hidegfehér volt, erősebben sem világított, de legalább drágább volt.
Kívülre meg azért sem éri meg, mert azon kívül hogy szabálytalan, még a vetítési kép sem lesz olyan, mint amilyennek lennie kell. Vizsgára meg persze mehetnél körbe hogy visszacserélgesd.
Azon kívül pedig még típusidegen is.
Én az Osram féle menetfény-ködlámpa dolgon gondolkodtam anno, de hát ilyennek 97-ben még híre hamva sem volt.
Hát azért mert ahogyan láttam baromi halványan világít már a tompított is. Az elhalványuló világítás csak hátul működik. Középen nem mert a vezérlő fekete dobozába beleégett a nagy csatlakozónak a lába és kéne egy olyan doboz. (anyós ülés bal lába, a centrál zárnál)
De valóban nem lenne elhalványuló világítás.
És ha bent csak azokat cserélném ki amik vagy folyamatosan égnek vagy nem?
A control tele lesz hibajelzéssel. Mivel az izzó működöképességét az átfolyó áram alapján ellenörzi és a LED áramfelvétele jóval kisebb ezért azt kiégett izzónak véli és hibajelzést ad.