Másrészt: elhiszem, hogy terepen vagy kivilágítatlan országúton egy 8oo+ lumenes lámpa hasznos tud lenni, de azért nem vagyok benne biztos, hogy normál városi fények mellett ez igazán kívánatos lenne (sőt, inkább az ellenkezőjében). Az igazság az, hogy (fő)városon belül nem is nagyon találkozok ilyen fényagyúsakkal (vagy a fényerejük egy nagyságrenddel lejjebb van véve).
De hiszen nem arról beszéltem, hogy kinek/milyen lámpája van, azt villogtassa is, csak mert megteheti... a lényeg az volt, hogy a körülményektől függjön az, hogy mit- és hogy használjon.
Én meg javaslom, hogy olvasd végig az egész threadet, mielőtt beszólsz. De ha nincs időd, szívesen összefoglalom, amit írtam: a villogót jobban észre lehet venni, ellenben zavaró. Úgyhogy rossz helyre címezted az írásodat. Én csak azokkal vitáztam, akik szerint nem látszik jobban a villogó.
én javaslom, hogy a xenonos x5-ökkel is lehessen villogtatással közlekedni. :)
majd kipróbáljuk, hogy én bekapcsolom a 4 ledes házimat villogóra max. fényerőn (én ezt csak nappal ködös időben használom, de ott is gyenge erővel, mert tudom, hogy milyen szemből) és te jössz velem szemben, ha 10 perc múlva fogsz plazmagömbökön kívül bármit is látni, akkor egész jó a szemed. :)
egy sima halogénes autólámpa fényereje úgy 1500 lumen körül van, ehhez képes a legegyszerűbb kínai egy ledes (30 dollárért!) meg 800. viszont már régóta vannak 2, 3, 4, 5, 7! ledesek is, amik ennél jóval többet is tudnak.
namármost, ha ezeket villogtatásra állítják, az olyan, mintha valaki a távolságit villogtatná folyamatosan egy autón.
szerinte az elég zavaró.
a másik probléma ezekkel a ledesekkel, hogy nem rendesen vetítenek (értsd tompított), hanem nagy szórással kb. mindenhova. tehát sokkal több irányban zavaró a fénye, mint egy autóénak.
az igaz, hogy a mérete szinte pontszerű, ezért nehezebb felismerni mi is az valójában (milyen jármű, vagy jármű-e egyáltalán). de a nehezebb észrevehetőség ugyanúgy igaz a motorokra/robogókra is, csak szerencsére ők nem villogtatnak. :) bár már egyre több pizzafutárt látok kerékpárlámpával/villogóval/ledszalaggal! :)
Az ugye teljesen természetes lesz, hogy mielőtt Lajos bá' elindul a kocsmába, vagy Juli néne kapával és öntözőkannával a temetőbe, felveszik az okosbukót és nem felejtik otthon az okostelefont sem.
Igazából én sem éreznék ingert arra, hogy az egyébként is tempósan merülő akkut a folyamatos GPS adatküldéssel fárasszam és, ha tényleg szükségem lenne a telefonra, már nem maradna benne szusz.
Köszi a hozzászólásokat! Valószínüleg új külsöt veszek. Csak ott is megvan ez a kockázat... a boltban meg mégsem mondhatom, hogy csak akkor fizetem ki, ha könnyen fel tudom tenni.
Próbáltam 2 oldalról 2 leszedövel az utolsó 10-15 cm-nél. Sajnos reménytelen. Pár centit még be tudok tenni nagy szenvedések mellett - meg is sértettem a felni peremét...... - de utána olyan feszes lesz, hogy a gumi és a felni közé még a leszedöt sem tudom betolni.
"de valahogy soha nem akart elfogyni. Ekkor vettem észre, hogy amit pl bal oldalon betettem a helyére az a jobb oldalon magától kijött"
Ennek a megakadályozására hordok magamnál egy darab cipőfűzőt (spárgát), amivel átkötöm a felnit a gumival együtt. Ez rögzíti a gumit a felnihez és nem fog a másik oldalon kijönni. (Remélem érthető voltam.)
Közben találtam fém külső leszedőt is. Megpróbáltam azzal, de képtelenség. Nem tudok akkora erőt kifejteni, hogy a külső visszapattanjon a helyére. Előbb sérül meg a felni pereme.
Egyszerűen nem jövők rá, hogy mit és hol rontok el. Rengeteg videót megnéztem a neten, ahol szinte mind kézzel vissza tudják rakni, vagy azt mondják, hogy ha nem megy, akkor a végén lehet segíteni a leszedővel visszapattintani a helyére. Nálam esélytelen. Cseréltem már pár kerékpáron belsőt, de ilyennel még nem találkoztam, hogy képtelen vagyok visszatenni a külsőt a helyére.
Tanácsra lenne szükségem belsöcserével kapcsolatban. (Elöre is elnézést, hogy nem minden hosszú magánhangzót tudok rendesen kiírni, mert mobilról írok. Ha kiírnám akkor pl ilyenek lennének: õ û)
Szóval még nyáron az mtb kerèkpárommal szereztem egy lassú defektet. Nem volt zavaró, kb. 1-2 nap alatt vált érezhetövé a nyomásvesztés, ezért akkor nem cseréltem belsöt. Most a téli szünet alatt rászántam magam, és nekiálltam a cserének. A kerék 26-os és 2.2-es külsö van rajta.
Müanyag külsö leszedöim vannak, amivel neki is álltam. Elég nehezen tudtam leszedni, már majdnem feladtam. Szinte lehetetlen volt kiszedni a felniböl a külsöt a legelején. Amúgy ez egy Geax Aka 2.2-es külsö. Kicseréltem a belsöt és elkezdem visszatenni a felnire a külsöt. Addig viszonylag könnyen ment, amíg már csak egy ~15 cm volt hátra. Ott viszont megállt a tudomány. Kézzel esélytelen volt, így megperóbáltam a külsö leszedövel. Apránként ment, de valahogy soha nem akart elfogyni. Ekkor vettem észre, hogy amit pl bal oldalon betettem a helyére az a jobb oldalonmagától kijött. Szóval ez a ~15 cm nem csökkent. Eljutittam oda, hogy a gumileszedö elejéröl lepattant egy-két kisebb müanyag darab, a felni belsején lévö szalagot több kisebb helyen felsértettem. Ezek után feladtam.
Volt már más bicajom, meg emellett is van +1, de ilyennel még nem találkoztam. Általában nehéz a külsöt teljesen visszarakni a felnire, de ez korábban ment kézzel, vagy az utolsó pár cm a gumileszedö segítségével. Ilyennel viszont nem találkoztam. Nem is tudom elmépzelni, hogy mi lett volna, ha az erdöben kellett volna kereket cserélnem.
Miért jó, hogy ilyen szoros a gumi? Neten néztem videókat és ott szinte 99%-ban kézzel visszateszik teljesen a gumit a felnire.
Hogyan lehetne ezt visszatenni? Vagy vegyek más márkájú külsöt? Bosszant, mert még 700-800 km-t simán kibírnának.
már sajnos van, és elég gyakorí az olyan bringalámpa, ami "erősebb", avagy nem szórja eléggé a fényt, és sokkal vakítóbb tud lenni, mint egy autó tompítottja. és ha ezt még villogtatják is, az rém idegesítő tud lenni a szembejövőnek.
Elég mulatságosnak tartom a villogás ellen felhozott érveket... a vicceken mosolyogtam is (iszen ezek a villogók akár még világítótoronynak is nézhetők:), de ... összehasonlítani egy autó lámpájának a fényét ("ha ők is villogtatnának") egy non-brutal bringás-leddel... ugyan már... épp ez a nagyságrendi különbség az, ami miatt - folyamatos fény esetén - egy bringás nehezen tűnik fel a városi forgalomban / városi fények között, és ez volt az én tapasztalatom (és nem csak elmélkedés). A hibás neoncsövekkel kapcsolatban: az agyat a kiszámíthatatlanvibrálás/felfénylés zavarja leginkább (a pontos időközönként bekapcsolt fény "kiszűrését" az agy hamar megtanulja; persze itt se mindegy az intenzitás, és hogy a vaksötétben ez ki-bekapcs jelleggel megy, avagy egy amúgy jól kivilágított szobában történik-e).
es miert? mert elut a kornyezetetol. es miert ut el a kornyezetetol? mert a kornyezeteben nincs semmi mas ami villog. es mi lenne ha minden bringa meg auto villogna? szepen beleolvadna midnenki a nagy villogasba.
a villogó bringást azért veszi észre jobban, mert szokatlan. ha minden bringás villogna, hozzászokna és nem lenne olyan feltűnő. ha egymás mögött jön egy villogó meg egy nem villogó bringás, a nem villogó mintha ott sem lenne, a villogó annyira magára vonja a figyelmet.
ha szirénázva mennék, akkor is jobban észrevennének, de csak addig amíg nem járna mindenki szirénázva.
Szerintem most nincs igazad. Ha ez egy verseny lenne, hogy ki az észrevehetőbb, akkor valóban mindegy volna, hogy mindenki rosszul látszik, vagy mindenki jól látszik, nincs előny és hátrány. Olyan, amit írsz, mintha azt mondanánk, hogy mivel már szinte mindenki beköti magát az autóban, ugyanolyan rossz a helyzet, mintha senki nem kötné be magát.
(Mindezt szigorúan csak az észlelhetőség szempontjából írom. Világításra használhatatlannak tartom a villogó lámpát, és a szembejövő biciklist is zavarja.)