Hogy mit ad meg agyár? Nemrég hallottam, hogy hivatalosan egy mai autó egy liter olajat ehet meg 1000 kilométerenként... Annyit is kell? Ez nagyjából biztonsági játék a részükről, semmi más. A legtöbb esetben simán elmegy 15-20 ezret rátöltés nélkül...
Az egy ETA szerkezet, nem chronometer, de ennél azért pontosabb... A sietésre biztosan be lehet szabályozni, sőt, ha ilyen egyenletes az eltérés a nullához is közelebb vihető. Érdemes azt is megvizsgálnod, hogyan teszed le éjszakára, melyik pozíció, mit okoz reggelre. Így valamennyit magadnak is szabályozhatsz...
vettem nemrég egy Tissot Visodate Heritage órát, automata, szuper, fél év használat után egypár kérdés:
- jellemzően késik, 3-4 nap alatt 20 mp körül, kivéve, amikor nem, akkor csak mondjuk 5. Nem tudtam rájönni, hogy mitől késik többet, vagy kevesebbet, reggel felveszem, este leteszem, nagyjából ugyanolyan pozícióban. A speckó aszongya, hogy -20/+5 a napi pontossága (igen, ez egy olcsóbb óra).
- be lehet ezt szabályozni, hogy ne késsen, hanem inkább siessen? Vagy siessen, de legalább ne ennyit.
- a bőrszíj elkezdett a belső oldalán lehámlani. A hámlás alatt előjött a "belbecs", ami nem bőr, hanem valami nemezszerű szövet. Lehet, hogy gariban cserélnék is, de az is hamarosan szétesne, lehet, hogy savasat izzadok :-), vagy nemtom. Mindenesetre jó lenne egy igazi bőr szíj (nem bőrpépből készült, nem műbőr, egy darab bőr, lehetőleg varrva), amire át lehet szerelni a Tissot saját csatját. Tudtok ajánlani valamit, hogy hol keressek és mit?
Én kb. egy hónapja szervizeltettem egy Certina automatát Hantos Lászlónál. Az Irányi utcában található, keress rá a neten. 20e Ft. volt és 7-8 nap után mehettem érte. 6 éves volt már az óra, az utóbbi fél évben elkezdett késni napi 20-25mp-et. Február 21-én hoztam el az, akkor beállítottam otthon egy DCF órához, azóta nem néztem mennyit késik vagy siet. Most +5mp-et siet... Ez teljesen korrekt szerintem.
Próbáltam a fórumon információt szerezni arról, hogy hova érdemes Budapesten mechanikus órát karbantartásra vinni, de nem jártam sikerrel. Egy Atlantic automata óráról lenne szó. Jártam az Ungaro Swiss-nél az Astorián, valamint Zuglóban, a Nagy Lajos-Egressy sarkán levő órásnál is. Az első nem olcsó (25e) és ráadásul 4-6 hétre vállalják (napi használatú óra, ezért nem szeretném ennyi időre letenni), a második olcsóbb és csak 1 hét, viszont nem tudom, hogy megbízhatok-e benne. Érdemes aggódnom, vagy kvázi bárhol meg tudják szakszerűen csinálni tisztítást, olajozást? Van olyan órásmester, akit javasolni tudtok Bp-en?
Szerintem régebb óta,de hogy palack nyomásmérő óra mindig volt,az szinte biztos,különben honnan tudnák,hogy mennyi kraft van még a palackban?Azt karórával csak saccolni lehetne,és elég rosszul,mivel minden mélységben máshogy fogy a levegő.
A Rolexet természetesen nem temetném én sem és abban is egyetértek veled, hogy a luxusra mindig lesz kereslet, viszont nem lesz mindig ekkora mint most. Mert hát az tény, hogy a luxusipar jelenlegi szárnyalását, mind az autó, divat és az óraiparban is jelentős részben a közép és felsőközép osztály fogyasztása generálja. Magyarán a luxus jelenleg nem csak a felső tízezer privilégiuma hanem jóformán az "átlag" emberé is. És ez az a tendencia ami szerintem belátható időn belül meg fog szűnni. Persze a Rolexet, LV-t, Chanelt, Pateket, akkor is megfogják venni azok akiiknek erre van pénze ellenben mondjuk az Orist ötezer euróért már sokkal kevésbé.
A szerkezet kérdésről pedig azonos a véleményünk.
Egyébként pedig Sir annyi már itt evvel kapcsolatban a beszélni való, hogy ezt valamikor végre már személyesen is kellene tennünk.
Ezek rövidtávú árképzések. Persze nem tudhatjuk, hogy 10-20 év múlva mi lesz, de miután a luxury szegmens némileg más erővonalak mentén halad, mint a pórnép szokásai és divatja, és ez a réteg háború alatt is fizetőképes marad, nem lennék meglepve, ha a Rolex 50 év múlva is az maradna, ami most.
Azon kívül higgyük el, hogy az ETA is képes arra, amire bármelyik másik szerkezet gyártó, tehát az, hogy nem csinál annyi egyedi werket, mint a többi, nem jelent semmit, ráadásul nincsenek is pontos infóink a valós leosztásról. Simán lehet, hogy pl. az IWC-nek, vagy bármelyik másiknak is ő csinálja a "saját" werket. Se a Panerai se a Breitling, se bármelyik másik nem fejlettebb, mint egy Oris, vagy akár Certina, csak máshova pozícionálják, és mást gyártatnak vele. Amiről Te beszélsz, az csak a marketing rajzolta térkép. ;-)
Nem is tudom, azért a Breitling és az Oris az egy másik kávéház legalábbis a köztudatban lévő pozicionálás alapján. Az is tény, hogy van már egy kitaposott ösvény amire viszont szerintem nem tud mindenki lépni és nincs is mindenki számára rajta hely. És persze az is tény, hogy az összes svájci gyártó a premium és luxury szegmens felé próbál nyomulni, de vannak kétségeim a lufi fújását illetőleg. Talán az is jelent valamit, hogy az utóbbi másfél évben nem volt áremelés legalábbis az Omegánál és a Rolexnél sem. Előtte fél évenként folyamatosan húzták az árakat felfele, persze lehet, hogy most Baselben megtörténik ez is, de az tény, hogy az évek óta tartó áremelkedés mint tendencia megszűnt. Sőt a szürke import árai is csökkentek, amennyiben megnézed a Chronot azt fogod látni, hogy soha ekkora diszkontot acél Rolexre nem adtak.
Abban igazad van, hogy egy "turbijjont" bármelyik gyártó megtudja venni vagy esetleg legyártani, csak avval a különbséggel, hogy a Lange azt néhány százezer euróért a Parnis pedig néhány ezerért tudja eladni.
Igen, de a többiek által kitaposott úton bárki bekocoghat a célba. Az igényt felkelteni volt nagy kunszt, nem megfelelni neki. ma bármelyik gyártó, akár a Q&Q (vagy a Swatch, hogy svájci is legyen a példa) is megrendelhet egy tourbillon-t az egyik svájci szerkezet gyártótól, és onnantól ő is prémium gyártóvá válhat.
Az első fecskéknek nehezebb volt. Szerintem nem titok, hogy a Rolex volt az egyik aki először elindult ezen az úton a tömeggyártók közül. Neki évtizedekig tartott, de a többieknek elég pár év. Emlékszem, mekkora üvöltözést generált a bretyó az új B01 körül! Mire gyártani kezdték, már egyenes volt az útja a vevőkhöz. Az Oris-nak sem lesz nehéz dolga. Meleg a tűzhely.
Azért ez nem ennyire egyszerű. Szakértelem, marketing ésatöbbi és pénz, pénz, pénz...
és jó néhány év esetleg évtized..
Szóval azért ez egy kicsit rögösebb út. Az Omegának jelenlegi helyzetéhez cirka 20-25 évre volt szükség és akkor még az előtte lévő körülbelüli százról még nem is nagyon beszéltünk.
A Chronoswiss pályája talán a legszebb példa, szóval azért az még egy laikusnak is jól látható, hogy nem csak úgy belőtték valahová mint egy űrszondát.
Persze. És az a jó ebben, hogyha eleget költenek reklámra, akkor a vevők, a potenciális vevők, és mindenki más is elhiszi, hogy oda tartoznak, ahová eredetileg belőtték magukat.
És a saját szerkezet sajnos a legtöbbjüknél nem az innováció iránti
olthatatlan vágy eredménye, hanem ennek a marketingnek egy lépcsőfoka.