Ha csak ez a gond, 10-15 ezerből kijön a javítás. De a tulaj autószerelő. Neki vajon miért nem éri meg alkatrész árában megjavítani és utána egy százasért drágábban árulni?
Láttam egy hirdetésben egy Innovát, ami füstöl és eszi az olajat, a hirdető szerint szelepszár-szimmeringes. Elég jó áron adja, nekem pedig régi vágyam egy ilyen kis vakarcs. Érdemes lehet megvenni, mennyibe kerülhet a javítása, ha tényleg ez a gond?
Sajnos a Mitas gumi 26.800 Km-nél - legalábbis a hátsó keréken - feladta a küzdelmet. Így tegnap kénytelen voltam körbenézni a piacot, hogy mi mennyi ehhez a lóerőgyárhoz :)
Nem akartam hinni a szememnek, amikor az árgép kidobott egy Continentál ContiGo-t 3.900 Ft-ért! Nos mint kiderült a gumi 2008-as készítésű, de vállalhatónak éreztem a kort, hiszen a 2007-es autómon is még van kettő darab gyári gumi, és semmi repedést nem mutatnak. Így a vásárlás mellett döntöttem. Döntésemet a neten történő rendelés követte. Kis idő múlva fel is hívtak, hogy valóban van egy ilyen abroncsuk. Fél óra elteltével már ott is voltam a kis Innovával, és sisaktartó dobozhoz hozzákötözve boldogan vittem haza a kincsemet. Hazaérve hátsó kerék ki, és nyomás a gumishoz, aki 600 Ft-ért elvégezte a gumicserét. Természetesen a belsőt is kicseréltetettem, és így az egész mutatvány 6.380 Ft-be került. Ma reggel jöttem a motorral dolgozni, és tapasztalatom kedvező. Annyit érdekességként elmondanék, hogy a gumi a gépkönyv szerint ajánlott 80/90-R17 helyett 90/80-R17-es méretű. Először azt hittem, hogy csak elírás a hirdetés, de mikor kezemben volt a gumi, akkor láttam, hogy ez a valóság. Volt egy kis aggódás bennem, hogy fog ez a felnire felfeküdni, de minden rendben volt. Szóval ezt a kis eltérést mind felszerelés, mind futás tekintetében akceptálja a kis Honda.
Igen ezekkel az "illeték" ekkel én sem értek egyet. Mikor megvettem a 15 éves kocsimat VAGYONSZERZÉSI illetéket kellett fizetnem. Kérdem én mi ezen a vagyon?
Mondjuk a sok valóságshow-ban nevelkedett kis köcsög V8 mustang-ja vagyon de az meg szlovák rendszámmal fut.
Minősíteni nem minősítettem az összeg nagyságát, csak elmondtam, hogy műszaki vizsga nem kell csak az átírás miatt, meg összeszedtem, hogy anyagilag kb mire számíthat a kolléga.
Az kell valóban. Motorra 500 köbcentiig 15500 Ft, új forgalmi és új törzskönyv 6000+6000 Ft, vagyonszerzési illeték 40kW teljesítmény alatt 8 év felett 300 Ft/kW, 4-8 év között 450 Ft/kW, egy 10 éves Innovára 2100 Ft. Ez összesen 29600 Ft.
lehet hogy az eredetvizsga torzskonyv nevu lopasra gondolt mert az sajna kotelezo minden atirasnal kell. nem tom most mennyi de valami 17e remlik +torzskonyv es atirasi illetek.
Nem tudom ezt hol hallottad, de a műszaki akkor kötelező, amikor lejár az érvényessége, autónál és motornál is. Eladásnál miatt nem kell műszakiztatni. Amúgy motorra nagyjából 4500 Ft körüli összegbe kerül, nem nagy pénz az autóshoz képest.
A műszaki minden tulajdonos váltásnál kötelező ha jól emlékszem. Legalábbis a gépkocsinál így van. De hát nem ezen fog múlni a világ dicsősége.
A lábvédelmet ill. annak hiányát már olvastam több helyen is.
Az is vezet a rendszámos kismotorok irányába, hogy egyenlőre csak utcán tudtam tárolni a gépeket. És talán kicsit kevésbé lopják a beazonosítható motorokat mint amiről semmit papír sincs.
A többiek leírtak minden számot, nem ismételném őket. Én is csak Budapesten használom, napi 45-50 km-re. Az út 50-60%-ban 60-70-es tempóval haladok, sokkal jobb erre, mint egy CVT-s bármi. A fogyasztás 1.8-1.9 l (vicc!), és a 10 LE pont elég arra, hogy mindenki mögötted legyen úgy 60-70-es tempóig. Szóval, ha találsz egy jót, ne gondolkodj sokat!
Ui.: Korábban robogóztam én is egy 50-es, négyütemű kínaival (2,5-t evett). Egyetlen hátránya az Innovának, hogy a láb- és cipővédelme nem túl jó. Mindenképpen érdemes venni egy motoros nadrágot, az sokat javít a komforton. Én is úgy 0 fokig használom kézmuffal és öltakaróval. Ennyi a negatívum. Illetve mindenképp kell rá egy doboz.
Én 2007. október óta hajtom a kis Innovámat, azóta megtettem vele több mint 71 ezer Km-t. Ez idő alatt az összes karbantartás jellegű kiadásom 82.990 Ft volt, és a vételárához képest ca. 450 ezer Ft-ot spóroltam csak benzinben az autóhoz képest. Ami fals adat ugye, mert az autó eközben 71 ezer km-rel kevesebbet gurult, és az autó 71 ezer km-es futásának nem 83 eFt lenne a karbantartási díja. Ezek persze csak száraz adatok, de a mai napig imádok vele motorozni :)
Szuper kis gép az biztos. Reálisan nézve ennél nagyobb motorra nem nagyon lehet szüksége annak aki nem túrázik, kisebbet meg nem érdemes venni mert nem tudsz utast vinni ha kell ( jó persze vannak rendszámos 50-esek, de ez nehezen értelmezhető :-) ), és egy 50-essel vagy letolnak vagy sokat eszik. Mióta nekem megvan majdnem az árának a kétszeresét megspórolta benzinen az autómhoz képest. Napi 60km körül járok vele, nulla fokig kb.
Pont az innova az, ami gyakorlatilag nem lenne drágább, sőt, talán a kis fogyasztás miatt olcsóbb is lenne egy 50-es kétüteműnél fenntartásban. Kb 11-13Ft/km körüli költséggel számolhatsz, ebben üzemanyag, kopó-fogyók és biztosítás-teljesítményadó is benne van.
Nem szeretnék vitát indítani inkább tanácsokat és információt kérnék. Motor vásárláshoz.
Munkába járásra kellene. Napi összesen 44Km teljesen Budapesten, Szentendrei és Hungária. Évekig egy Aprilia Sr50 nyúztam. Jó volt mert a versenyző koromból már ki öregedtem. És inkább úgy volt beállítva, hogy keveset fogyasszon 3,2L/100Km. Néha viszont kellemetlen volt a Szentendrein, hogy a kamionok is késztetést éreztek az előzésemre természetesen sávon belül. Nos gépet eladtam.
Egy kollégám használ Innovát és nagyon meg van elégedve. Az elképzelés nekem is tetszik. Nem felvágós gép kell, nem puccos krómhalom. Hanem takarékos megbízható.
Nos a kérdés mennyivel kerül többe fenntartani egy 125ccm motort mint egy 50ccm?
Tudom műszaki biztosítás stb. Csak nem tudom ezek mennyibe jönnének ki?