1.6 16V motor szerintem a legjobban sikerül mainstream PSA motor. Egyszerű is, szerelhető is (ha kell). A hátsó futómű, igen, ilyen. 60-105e Ft a javítás, állapottól függően. Enyém gyári állapotában kibírt 189e km-t és 75e volt a csere.
Más? A hűtőfolyadék tud szivárogni a HF alól. COMM2000 kapcsolók (index etc) előbb-utóbb meghibásodnak. Ajtóátvezetőben kábeltörés. Coupe-nál gyenge ablakmozgató mechanika. TU motoroknál a váltó sem örökös darab, de ez inkább az 1.4-ekre igaz. Elég érzékeny az akksi állapotára és a testkábelek korroziójára. Ja meg a fűtőventillátor. Kb. ennyi.
Találtam egy nagyon szép állapotú 1.6-os 16V-s Xarát 2003 as, minden földi jóval felszerelve.
A kérdésem, mivel jelenleg egy 97'es megane tulajdonosa vagyok, hogy mennyivel nyűgösebb mint a megane, mert ez nagyon megbízható igazi családi igavonó volt, viszont szeretnénk, egy klímás kissé fiatalabb megbízható kényelmes autóba átülni.
Sok jót nem hallottam a xaráról, pedig nekem nagyon tetszik.
(fogyasztását és a hátsó futóművét emelték ki, hogy az nem túl barátságos)
Elektromosan mennyire instabil a szerkezet, mert a megane-nál is azzal riogattak, hogy szétesik minden rajta ehhez képest a féktárcsákon, olajon, vezérművön kívül nem sok mindent kellett javítanom.
Egyszóval milyen költségekkel kell számolnom, egy ilyen típusnál, mik a típushibák?
Előre is köszönöm a segítséget szombaton mennék megvenni, ha nagyon nem riasztotok el a márkától és típustól.
Értem. Nekem egyébként az a meglátásom, hogy azért törnek ezek az érintkezők, mert a műanyag nyomógomb belső oldalán lévő tüske túl hosszú. Persze ez nem látszik kívülről és az átlag júzer rendesen nyomkodja. Mióta kicseréltem a sajátomban azóta éppen csak hozzáérek a gombhoz és máris vált a kijelző. Szerintem az is jó megoldás lehet számodra, ha a kis műanyag tüskét elhajlítod az érintkező megmaradt részének irányába (feltéve, hogy ugyan ott tört el, mint nekem).
Esetleg valaki nem tudja hogyan tudom levenni a lapátot a motorról, mert a kis zégert hiába szedem le róla az istenért nem jön le sehogy a lapát a motorról. :D
Ha ügyes vagy, meg tudod forrasztani. Persze a legegyszerűbb a csere, csak vigyázni kell a kiugró kis golyókkal :) Azt javaslom, hogy csukott ajtónál szereld.
Szia! Börze oldalakat ajánlom (vatera-itt mindig szokott lenni 1-2, aprod, jofogas....). De ebay-en is szétnézhetsz. Lehet, hogy angliából olcsóbban meg tudod venni postával mint egy itteni bontóstól...