Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bojo Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73435

Strokert építel? 

Előzmény: downer (73434)
downer Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73434

Aha, ez világos. Mondjuk a munkahengerhez menő hidraulikacső meghosszabbítása vagy teljes cseréje lenne a legkisebb feladat. A többi általad felsorolt problémalehetőség már gázosabb.

Csak úgy magamban forgatom a képzelgéseimet...a 2.0 20V motorba mondjuk bekerülne a 2.4-es főtengelye hajtókarokkal, a furat és a saját dugattyúi maradnának, ott úgyis csak 1 mm különbség van, lenne belőle egy alulról 2.4-es azért. 

Valószínű kéne a 2.4-es hengerfej a nagyobb hengertöltés és átáramló keresztmetszetek miatt. Aztán még át kéne írni a motorvezérlőt, kis plusz tuning. Mondjuk 190 ló egy szívó Mareába. :)

Az már bírhatná a hosszabb áttételeket esetleg.

Na, jó messzire mentem...a lehetőségek még nem is teljesen ismertek pedig, aztán akár még bontás is lehet a dologból.

 

Előzmény: granturismo (73431)
LanciAdam Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73433

Hmm... oké. Köszi a képeket. Holnap nekiesek és akkor kiszedem.

Előzmény: probody (73426)
tintacska Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73432

Majd megnézi élőben ha eljön segíteni kiszedni a mocit a Thesis--ből :DDDD. De jó lett volna ha így van a váltó mikor a kuplungot cseréltem.

Hogy ne kelljen leengedni a bölcsőt,kivettem a kulisszát és kijött annyira hogy mindenhez hozzáfértem.Nem volt egyszerű,de megoldható volt.

Előzmény: granturismo (73431)
granturismo Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73431

Na ez egy jó harang.

Mutatok egy Thesis harangot, hogy lásd miben más. Ezen fenn van a hidraulikus kinyomó is.

A kiemeló tengelynek amit a külső munkahenger elforgat a Kappán meg a 166-on a Thesis váltón nincs helye csak egy hidraulika cső megy be a harangba de az is máshol.

Előzmény: downer (73429)
tintacska Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73430

Figyelek figyelek viszont kintletem alatt 166os alfat nem is lattam.Gamtree-n es az autotraden is csak 1db ot.De enn3k jo par honapja mar.Most ha a bontas vege a Thesis en nekiulok es turkalom a netet illetve lanyomekat megbizom ha mar kint vannak keressenek jo kis Alfakat:))

Előzmény: downer (73428)
downer Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73429
downer Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73428

Ezt írta gt is korábban, csak úgy fogalmazott hogy Euro3-as 2.0 166.

Keresgéltem, eljutottam erre az oldalra:

http://www.carsurvey.org/reviews/alfa_romeo/166/2001/

 

A wikipedián pre-faceliftnek hívják a motorok Euro3-asítását, de csak a 2003-as rendes facelifthez írják az új váltót. Eszerint a tulaj szerint viszont már a 2001-es modellévű 166-osában is bent volt a hat sebességes váltó.

 

István, figyelsz? :D

Akkor ha már szó volt róla, légyszíves Alfa 166-ost hozni Angliából, egy jó 2.0 TS motorért sorban állnak majd a vevők, a váltója meg kell nekem. :DDD

Előzmény: Lönci (73427)
Lönci Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73427

Urak!

Jól belemerültetek a váltó témába, engedjetek meg egy egyszerű megoldasi javaslatot, benzines Kappa 6 sebességesítésére. A megoldás a 166-os Alfa 2002 utáni 2.0TS 6-os váltója. Plug&play. 

 

probody Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73426

Itt az úszó. Nem a csöves. Van egy potméter rajta, lehet az szennyeződött vagy kopott azt vizsgáld meg. Lehet, hogy csak megakadt negyednél és nem tudott lejjebb süllyedni a tankban. Ki kell venni mindenképp ha már ott jársz.

Előzmény: LanciAdam (73425)
LanciAdam Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73425

De valaki azt írta, hogy azt kell kiszedni amibe megy két cső. Na az az üzemanyagpumpa ha jól tudom. De van mellette egy másik amibe egy csatlakozó megy. Most akkor melyiket kell?

Előzmény: probody (73421)
tintacska Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73424

Nehez lenne betenni kasznistos ugy hogy jon a kis csalad is es mint telefonban mondtam csomi tele lesz vasarfiaval had borzezzenek a Thesis es kolegak:)))

Előzmény: downer (73422)
tintacska Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73423

Koszi a lehetoseget egyenlore meg ki is kellene vennem a voltot es a mocit a Thesisbol.Csak ugy ott all adiofa alatt sajna mar futomu kiboncolva alola igy kicsit nehezebb a kivetele mintha legalabb a hatso kerekek rajta lennenek.Akkor le tudnam tolni a kasznit.Ify zsiraf nelkul meg a bolcsot roszabb kiszedni cuccostol.De majd megoldom.

Valtommal hala egnek semmi gond csak mint lehetosegre gondoltam ha netan megis...:)) 

Felnikkel kapcsolatosan ha 5lyukas a kappa van egy garnitura 5kullosom arra ha tudsz valakit meg3gyezhetunk:) 108×5×8col 2db jo 2db rossz gumival.AZEV felnik felnikozeppel csavarokkal.

Előzmény: granturismo (73420)
downer Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73422

Na, alakul ez a váltó kérdés... :D

István, holnap becuccolod a váltót, gt meg kiviszi az övét a Thesis találkozóra. Oszt' elbótoljátok. :D

Előzmény: granturismo (73420)
probody Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73421

Ketten már leírtuk a napokban, hogyan tudod kiszedni az úszót.

Előzmény: LanciAdam (73418)
granturismo Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73420

Hát igen nem egyszerű szitu.

Hogyan tudlak jó kedvre deríteni...nézzük. Ha szétborítod a benyás váltót akkor a difi áttétel az megegyezik a 2,4 10v JTD vel azt pld át lehet tenni. De a 20vt benyással már nem abban más difi van.

 

Vagy esetleg elcserélhetjűk egy 175/185 lovas 166-ról való 2,4JTD váltóra egy az egyben. Az a váltó jó 166-ra, Thesisre, 159-re, Brerára új Spiderre egyes Vectrákra, Saab-okra, talán piacképesebb.

Ha érdekel:

https://en.wikipedia.org/wiki/GM_F40_transmission

Előzmény: tintacska (73419)
tintacska Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73419

Ertessz hozza hogyan vedd el a kedvemet:))))) Magyarul  van egy valtom amivel szemezgethetek:)  Legalabb a kulissza es talan a kuplungtarcsa kinyomoval egyezik.Kettos tomegut nem irom mert ugye az ha jol tudom nincs a benzinesben.Ja es a feltengelyek azok jok. Megnyugtato hogy a hengercej viszont massal is megegyezik

Előzmény: granturismo (73417)
LanciAdam Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73418

Srácok, hogyan tudom kiszedni az üzemanyagmérő szerkezetet? Lehet az úszó a baj.

granturismo Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73417

Viszont a 2,4 benzines Thesis váltó nem egyezik meg a 2,4 10V jtd Thesis váltóval. Mivel a benzines motor fordulatszáma magasabb mint a diesel motoré ezért a fokozat kerékpárok eltérő áttételeket adnak a két váltónál.

Előzmény: granturismo (73416)
granturismo Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73416

Igen, a hengerfej csereszabatos a Lybrával és a Stilo Abarth-al.

Előzmény: tintacska (73415)
tintacska Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73415

Koszi hogy ennyire aggodsz erte de ha mar a hengerfejet el tudom adni mert az jo valamelyik olasz tipushoz ami nem Thesis mar akkor sikeresnek mondhato a bontasi projektem:) Ismeresz nem aggodom annyira hogy sok minden rajtam marad:) Valtoval meg legalabb egy jo dolog van bar kicsi ra az esely de a diezelhez legalabb jo.A 150lovas manualis Thesishez.

 

Ha mar ennyire benne vagytok akkor meg azt deritsuk ki a hengerfely milyen tipushoz hasznalhato meg ha hasznalhato.Mert bontoban allitjak a Stilo es a Thesis megegyezik...

Előzmény: downer (73414)
downer Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73414

Az hihetetlen, hogy mennyire szándékosan különböztették meg a Thesist és alkatrészeit a többi típustól házon belül. Minden motorja a saját típuskódjával fut, de pl. ha jól emlékszem a hátsó féktárcsája is csakazértis 0,5 mm-rel magasabb a Kappa elsőjétől. Nehogy már egyezzen a legegyszerűbb alkatrésze is, vagy helyettesíthető legyen.

Most itt van ez a 2.4 benzin Tintapatron barátomnál, lehet hogy az egész motort szét kell bontania, mert egyben, más típusba a saját motorkódja miatt nem lehet eladni...a motorvezérlő elektronika se jó semmi máshoz, aztán mivel nem nagyon fut ilyen benzines Thesis, nem fogja keresni senki.

Én meg 20V Marea "prodzsekten" fáradozok egy olyan példánnyal, ami a típus non plus ultrája, az utolsó 2002-es olasz gyártású darabok egyike. Ezüst elemekkel, mint a St. Moritz és HLX összegyúrva, bőr, stb.

Ezt a 166 váltót megjegyzem, bár még a jövő kérdése, hogyan, mi lesz az egészből.

Előzmény: granturismo (73412)
sooty Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73413

Akkor én eddig ezen alkatrész esetében mindig a rossz oldalon álltam.

Csak a szívás volt vele mindhárom kappánál, a 164-nél meg pláne.

Előzmény: **ADAM** (73403)
granturismo Creative Commons License 2016.09.10 0 0 73412

Talán annyiban módosítanám az előzőt, hogy a 166-on igazán 3 féle újabb (azaz nem 136lovas) 10szelepes 2,4-es diesel motor volt az M20 140 lovas EUR2, M21 140 lovas EUR3, M22 150Lovas EUR3. Namost a Thesis esetében azt csak ezzel a harmadik, a 166-nál M22-nek nevezett motorral gyártottál, de ott az ellenség megtévesztése érdekében M20-nak nevezték. ezek mindegyikének váltója 6-os és jó a Kappa JTD-re

 

Szóval a Marea...:-)

 

Akkor én hanyagolnám a Thesis váltókat, mert az áttételek, difi sem feltétlen ideális a kisebb motorra.

Figyelmemet inkább a 166 2.0TS-JTS EUR3-4 6-os váltóira helyezném mert azoknak van egyedül 16/65-ös difije a Marea kompatibilis áttételezése és még normál kinyomós is.

Előzmény: downer (73410)
kappa_tds Creative Commons License 2016.09.09 0 0 73411

Hú, hát nem csalódtam benned, nagyon képben vagy még Thesis és 166 ügyben is! :-)

Előzmény: granturismo (73409)
downer Creative Commons License 2016.09.09 0 0 73410

"de a Mareaba viszont belement a 185A8.000"

 

Ahammm.... ;)

 

 

"Most benzines Kappák 6-osításáról van szó ugye?"

Nem, ld. első idézet. :)

 

 

Köszönöm a kimerítő választ! Ajánlottam a 2.4 Thesis váltót itt a napokban, de engem is érdekelne a kihívás egyébként.

Előzmény: granturismo (73409)
granturismo Creative Commons License 2016.09.09 0 0 73409

Ez igaz, az már műanyag motor, de a motorkódja, besorolása ettől nem változott.

Ugyanígy a Bravo HGT-ből sincs EUR3-as, bár más Bravo-k ban van EUR3 változat, de a Mareaba viszont belement a 185A8.000.

 

Most benzines Kappák 6-osításáról van szó ugye?

 

Na a benyás Kappába 6-os váltót egy bonyolult történet!

 

A 2,420V benya vagy a 2.0TB20v váltói jöhetnek szóba egyáltalán. A 3,0 és 3,2V6 Thesisek tudtommal nem készültek kézi váltóval.

 

Szerintem a hidraulikus rendszer átalakítása nem egy annyira reménytelen feladat. Viszont a harang az biztosan eltér emiatt tehát jöhetnek a járulékos szívások. Eltérő a lendkerék, a teljes kuplungszett is eltérő biztosan aztán esetleg az önindító is. Ha ezen túl vagy akkor jön az esetleges variálás a féltengelyekkel.

 

Szóval én azt mondom benyásnál menjen egy 603-as bele egy 503 házba és rá a Kappára akkor van a legkisebb esély a szívásra.

 

További szívás ha az átalakítandó Kappa kis facelift előtti akkor rudazatos a váltó, azt le kell venni, kell egy 503-as bowdenes ház abba bele egy 603-as bele és persze közben átalakítani a működtetést bowdenesre az ahhoz szükséges alkatrészekkel. És persze ha viszkós a Kappa akkor még azt is rá kell variálni mert a 6 sebességes időkben már nem gyártottak viszkós autókat az olaszok

 

A Kappa JTD más szitu arra plug@play felmegy a 166 2,4 10V JTD (M20 motor 150LE) 6-os váltója. De az és csak az!! A Thesis ugyanezzel az M20 motorral már hidraulikus kiemelős volt szóval az már nem plug&play.

 

A 2,4JTD 20V akármelyik autóban van az már GM váltós tehát az teljesen kiesik.

Előzmény: downer (73405)
LanciAdam Creative Commons License 2016.09.09 0 0 73408

Két fedél volt ott. Az egyikbe ment be két cső. A másikba pedig egy csatlakozó. Na a csatlakozót kiszedtem. Tiszta, talán gázolajos volt. De semmi.

Előzmény: probody (73407)
probody Creative Commons License 2016.09.09 0 0 73407
Szóval csak nem szerelted ki.
Előzmény: LanciAdam (73406)
LanciAdam Creative Commons License 2016.09.09 0 0 73406

Sajnos megrángattam, megnéztem a jeladót de semmi nem történt.

Tehát a pontos diagnózis:

 

Az üzemanyagszint mérő mikor negyedre mutat a tank kiürűl. Valakinek valami ötlete?

Előzmény: probody (73400)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!