Feszesség új szíjra van megadva, talán egyszer visszatehető a gyári leírás szerint, de nem emlékszem ott a pontos feszítési értékre. Ha a menetére vagy kíváncsi valahol korábban leírtam a vezérműszíj feszítésnél, hogyan lehet ezt házilag elvégezni. Ugyanaz vonatkozik a bordásszíjra is, csak ott azért lényegesen olcsóbb, ha elrontja az ember, nem megy tőle tönkre a motor, max egy két csapágy megadja magát, vagy idő előtt tönkremegy a szíj. Na meg jóval nagyobb az egész toleranciája.
A szervón nem tudsz tárcsát cserélni. Azt tényleg csak felújítani vagy cserélni tudod ha rossz. Viszont bontottan nem olyan vészesen drága, már láttam 5-8 ezer közt is. Persze kérdés milyen állapotban van. A feszítőgörgőt ki tudod cserélni, két 8-as csavar fogja, plusz egy szintén 8-as csavarral lehet felülről feszíteni. A szíjfeszességet érdemes lemérni előtte, vagy legalább emlékezni rá kb milyen feszes volt. Nagy baj mondjuk nem lehet belőle, max ha túlfeszíted. Bordásszíjat a klíma nélküli szervós változatnál belülre kell tenni, a szélső része marad szabadon. Kb ennyi.
Még azt szeretném megkérdezni, hogy szerinted a feszítőgörgőt, meg a szervószivattyún lévő tárcsát ki tudom házilag cserélni? Én úgy gondolom, hogy menne, igazából attól tartok inkább, hogy nem tudom utána a szíjat megfelelően megfeszíteni.
A tárcsán csak egy átmenő csavar van, a görgő hogyan van rögzítve? Nincs esetleg valami videó a Youtube-on? (Már találtam egy pár jót, jó lenne tudni, hogy mondják angolul a h.b.szíjat...)
Igazából ez úgy volt, hogy otthagytam az autót az autóvillamossági szerelőnél, ő hívott fel, miután leszedték a generátort, és mondta, hogy elsősorban nem az búg, de azért már annak is van hangja, nem ártana a csapágycsere. Én mondtam, hogy ha már kézben van, akkor újítsák fel azt is. (11 éves, 205.000km-t futott az autó eddig.) Mondjuk lehet, hogy más döntésre jutottam volna, ha személyesen beszélgetünk és nem épp gyorsasági edzést végzek kerékpárral, miközben folyamatosan változott a térerő és én nagyjából a szerelő minden második mondatát hallottam. Esetleg érdekességképp leírom a szerelési díj összetételét:
- Le- fel szer. ind. gen. bontási munkákkal (1 óra): 4.500
Visszakeresve megtalálod, hogy én hogy jártam tavaly szeptemberben, de nagyjából leírom még egyszer.
A gyújtás kapcsolóban lévő rugó tört el nálam. A gyárira kb 60eft-ot mondtak. Én vettem agy gy.kapcsolót bontottan kulcs nélkül olyan 4-5eft-körül, azt elküldtem postán egy cégnek a régi kulcsommal együtt és ők hozzálamellázták a kulcshoz a kapcsolót. Posta meghozta, én pedig beraktam az eredeti helyére és kész. Az egész kb.10eft. volt.
szerintetek az normális, hogy a hosszbordás szíj fordulaton enyhén belebeg...?
Ütött az ékszíjtárcsa, mert amikor kiemeltem a motort nekinyomódott a váznak, de sikerült megcsinálni Szergej baráton segítségével:)
Viszont a ciripelés nem szűnt meg... Ilyen olaj legendákban meg mesékben nem igazán hiszek én de nem lehet, hogy az ELF NX 5/40 olaj nem olyan jó bele...? Eddig mindig Eneos 5/40est tettem bele, és nem voltak hangok... Csak "hangosan gondolkozom"...
Segítséget szeretnék kérni. az autómon elöl valami nagyon búg. Először úgy tűnt a generátor, el is vittem villamossági szerelőhöz, ahol miután leszedték, mondták, hogy a generátor is zúg, de más is. Ekkor a generátort megcsináltattam (3 óra alatt kész volt: 17.000Ft munkadíj +6.200Ft anyagköltség), a zúgás maradt. Ott mutatták, hogy melyik az a két alkatrész, amit még cserélni kellene, de nem tudom, hogy tudnék olyant venni, ami nekem kell. Az egyik a feszítőgörgő, ezt még látom, hogy hogyan néz ki, a másik, ami a generátor alatt van, azt mondták, hogy szabadonfutó. (Az autóban szervó, klíma nincs.) Tudja valaki, hogy ennek mi a neve, illetve többféle van-e? A feszítőgörgőre a Bárdinál azt mondták, hogy van automata és kézi beállítású, ezt már sikerült megtudnom, hogy nem automata. Találok valahol egy robbantott ábrát? (A Bárdinál nincs.)
Nekem annak idején azt mondták (egy pécsi Renault-os autósboltban), hogy az új gyújtáskapcsolót a forgalmi segítségével tudom megrendelni, de mindenképp szakemberhez kell menni, mert ott tudják, majd "megtanítani" (nekem így mondták), hogy a régi kulccsal működjön. Aztán úgy alakult, hogy láthattam ezt a tanítást: a régi gy.kapcsolóról egy gyűrűt (gondolom ebben van a jeladó) áttettek az újra. Mérges is voltam, mert én is meg tudtam volna csinálni, mivel az egész kapcsolót már előtte kiszedtem, mert amikor elromlott csak úgy tudtam használni, hogy hátul két vezetéket rövidre zártam, úgy gondolom vissza is tudtam volna szerelni az újat. Így meg 6.000 Ft-ot fizettem.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. 2003.-as 1.5dci Tháliám van, a gyújtáskapcsolója kb. 2 nap múlva meghal. Tudna e segíteni valaki, hogy mi a menete a javításnak vagy a cserének. Köszönöm előre is.
De bele sem lehet tenni a másikat, úgy van kialakítva. Hülyebiztos. A bosch-nak van egy gallérja a fékcső csatlakozása mellett. És a csavarok furatai is eltérőek ha jól emlékszem.