Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

teo nevada Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56753

Miért az 5w-40-es olajat választottad? Jön a nyár, mennyit futott az autód, benzines vagy disel?

Én nem használok csak 10w-40-est egy árnyalattal "vastagabb" csak, de ezen az éghajlaton ez a jobb. (szerintem).

Ha még meg van a szerviz füzete az autódnak, ott ránézhetsz a olajtáblázatra.

Az asszonyomnak a Twingo-ba is a "keményebb" olajat használom (15w-40)

125ezernél nem fogyaszt  olajat cserétől- cseréig. Megjegyzem a gyári utasításokat követem.

 Olajcsere előtt próbáld meg a K2 motoröblítőt is. (használati utasítás a dobozon)

Előzmény: desavel (56739)
teo nevada Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56752

Desavel! Az én gályám disel és nincs fed.comp. beszerelve.

Úgytűnik Anonymus 23 jól tudja.

 

Azért kösz a választ!

Előzmény: desavel (56727)
teo nevada Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56751

Köhike!

Az én autómban nincs ABS, de mindenhol LUCAS fékek voltak.

A hátuljában most cseréltem a munkahengereket, mert egy kicsit szivárgott a bal

oldali. Én kidobtam mind a kettőt.

Javasolnám annak aki ilyen művelet előtt áll, hogy beszerelés előtt teflonos

szilikon zsírral kezeljék le a dugattyút és a karmantyút.

Ez csak javaslat.

Előzmény: Köhike (56724)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56750

Ja, persze a saját típusodhoz keress, mert ez klímás-hoz kellett.

Előzmény: Törölt nick (56749)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56749

Természetesen lehet, nem olyan régen cseréltem, ez a nyamvadt tárcsa viszont nagyon drága... >:-(

http://renault.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__renault__clio__clio_ii_bb0_1_2_cb0_1_2_1998_09__15562/szijhajtas_1__hosszbordasszij_szijtarcsa_vezetogorgo__hosszbordasszij_szijtarcsa_vezetogorgo__fenn?gyakori=I

Ha itt a helyettesítő termékeket megnézed, ott én szerintem a legolcsóbbat vettem meg, ~12eft... A képek ne csapjanak be, csak a tárcsát küldik.

Előzmény: hant90 (56745)
hant90 Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56748

Köszi a segítséget.

Előzmény: Köhike (56746)
Köhike Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56747
Milyen segédbetendezések vannak az autóban? Csak a generátort hajtja a szíj?
Előzmény: hant90 (56745)
Köhike Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56746
Feszesség új szíjra van megadva, talán egyszer visszatehető a gyári leírás szerint, de nem emlékszem ott a pontos feszítési értékre. Ha a menetére vagy kíváncsi valahol korábban leírtam a vezérműszíj feszítésnél, hogyan lehet ezt házilag elvégezni. Ugyanaz vonatkozik a bordásszíjra is, csak ott azért lényegesen olcsóbb, ha elrontja az ember, nem megy tőle tönkre a motor, max egy két csapágy megadja magát, vagy idő előtt tönkremegy a szíj. Na meg jóval nagyobb az egész toleranciája.
Előzmény: hant90 (56742)
hant90 Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56745

Ezt a tárcsát nem tudom külön cserélni? (Az autón nincsen szervó!) Nekem úgy tűnik, hogy ez csak simán egy átmenő csavarral van fölrögzítve.

Előzmény: Köhike (56743)
Köhike Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56744
Hehe.:)
Előzmény: hant90 (56741)
Köhike Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56743
A szervón nem tudsz tárcsát cserélni. Azt tényleg csak felújítani vagy cserélni tudod ha rossz. Viszont bontottan nem olyan vészesen drága, már láttam 5-8 ezer közt is. Persze kérdés milyen állapotban van. A feszítőgörgőt ki tudod cserélni, két 8-as csavar fogja, plusz egy szintén 8-as csavarral lehet felülről feszíteni. A szíjfeszességet érdemes lemérni előtte, vagy legalább emlékezni rá kb milyen feszes volt. Nagy baj mondjuk nem lehet belőle, max ha túlfeszíted. Bordásszíjat a klíma nélküli szervós változatnál belülre kell tenni, a szélső része marad szabadon. Kb ennyi.
Előzmény: hant90 (56742)
hant90 Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56742

  Még azt szeretném megkérdezni, hogy szerinted a feszítőgörgőt, meg a szervószivattyún lévő tárcsát ki tudom házilag cserélni? Én úgy gondolom, hogy menne, igazából attól tartok inkább, hogy nem tudom utána a szíjat megfelelően megfeszíteni.

  A tárcsán csak egy átmenő csavar van, a görgő hogyan van rögzítve? Nincs esetleg valami videó a Youtube-on? (Már találtam egy pár jót, jó lenne tudni, hogy mondják angolul a h.b.szíjat...)

Előzmény: Köhike (56737)
hant90 Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56741

  Igazából ez úgy volt, hogy otthagytam az autót az autóvillamossági szerelőnél, ő hívott fel, miután leszedték a generátort, és mondta, hogy elsősorban nem az búg, de azért már annak is van hangja, nem ártana a csapágycsere. Én mondtam, hogy ha már kézben van, akkor újítsák fel azt is. (11 éves, 205.000km-t futott az autó eddig.) Mondjuk lehet, hogy más döntésre jutottam volna, ha személyesen beszélgetünk és nem épp gyorsasági edzést végzek kerékpárral, miközben folyamatosan változott a térerő és én nagyjából a szerelő minden második mondatát hallottam. Esetleg érdekességképp leírom a szerelési díj összetételét:

- Le- fel szer. ind. gen. bontási munkákkal (1 óra): 4.500

- Generátor javítása KOMPAKT (1 db):                     6.873

- Próbapadi vizsgálat II. (1 db):                               1.779

- Csúszógyűrű csere kompakt (1 db):                      3.925

Előzmény: Köhike (56738)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56740

Hali!

 

Visszakeresve megtalálod, hogy én hogy jártam tavaly szeptemberben, de nagyjából leírom még egyszer.

A gyújtás kapcsolóban lévő rugó tört el nálam. A gyárira kb 60eft-ot mondtak. Én vettem agy gy.kapcsolót bontottan kulcs nélkül olyan 4-5eft-körül, azt elküldtem postán egy cégnek a régi kulcsommal együtt és ők hozzálamellázták a kulcshoz a kapcsolót. Posta meghozta, én pedig beraktam az eredeti helyére és kész. Az egész kb.10eft. volt.

Előzmény: Beeci60 (56728)
desavel Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56739

szerintetek az normális, hogy a hosszbordás szíj fordulaton enyhén belebeg...?

Ütött az ékszíjtárcsa, mert amikor kiemeltem a motort nekinyomódott a váznak, de sikerült megcsinálni Szergej baráton segítségével:)

Viszont a ciripelés nem szűnt meg... Ilyen olaj legendákban meg mesékben nem igazán hiszek én de nem lehet, hogy az ELF NX 5/40 olaj nem olyan jó bele...? Eddig mindig Eneos 5/40est tettem bele, és nem voltak hangok... Csak "hangosan gondolkozom"...

Köhike Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56738

De ezt nem sikerült kideríteni a generátor felújítás előtt, hogy a generátornak semmi baja, és a feszítőgörgő rossz?

Előzmény: hant90 (56734)
Köhike Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56737

A baloldali a feszítőgörgő, amit a generátor alatt látsz az a szervószivattyú.

Előzmény: hant90 (56735)
Beeci60 Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56736

Köszönöm a segítséged.

Előzmény: hant90 (56733)
hant90 Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56735

 

Én úgy gondolom ezekre van szükségem, de nem vagyok benne biztos. Tudja valaki mire figyeljek?

Előzmény: hant90 (56734)
hant90 Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56734

  Segítséget szeretnék kérni. az autómon elöl valami nagyon búg. Először úgy tűnt a generátor, el is vittem villamossági szerelőhöz, ahol miután leszedték, mondták, hogy a generátor is zúg, de más is. Ekkor a generátort megcsináltattam (3 óra alatt kész volt: 17.000Ft munkadíj +6.200Ft anyagköltség), a zúgás maradt. Ott mutatták, hogy melyik az a két alkatrész, amit még cserélni kellene, de nem tudom, hogy tudnék olyant venni, ami nekem kell. Az egyik a feszítőgörgő, ezt még látom, hogy hogyan néz ki, a másik, ami a generátor alatt van, azt mondták, hogy szabadonfutó. (Az autóban szervó, klíma nincs.) Tudja valaki, hogy ennek mi a neve, illetve többféle van-e? A feszítőgörgőre a Bárdinál azt mondták, hogy van automata és kézi beállítású, ezt már sikerült megtudnom, hogy nem automata. Találok valahol egy robbantott ábrát? (A Bárdinál nincs.)

hant90 Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56733

  Nekem annak idején azt mondták (egy pécsi Renault-os autósboltban), hogy az új gyújtáskapcsolót a forgalmi segítségével tudom megrendelni, de mindenképp szakemberhez kell menni, mert ott tudják, majd "megtanítani" (nekem így mondták), hogy a régi kulccsal működjön. Aztán úgy alakult, hogy láthattam ezt a tanítást: a régi gy.kapcsolóról egy gyűrűt (gondolom ebben van a jeladó) áttettek az újra. Mérges is voltam, mert én is meg tudtam volna csinálni, mivel az egész kapcsolót már előtte kiszedtem, mert amikor elromlott csak úgy tudtam használni, hogy hátul két vezetéket rövidre zártam, úgy gondolom vissza is tudtam volna szerelni az újat. Így meg 6.000 Ft-ot fizettem.

Előzmény: Beeci60 (56728)
Köhike Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56732

Amelyik ilyen annak vége van. : http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/motorikus_alkatresz/motoralkatresz_henger_hengerfej/renault_kangoo_motortarto_bak_1_9_diesel_1902508730.html

 

Alul is egy gumi lapnak kell lennie. Ha az nincs ott, akkor már a folyadék sincs benne, magyarul kuka.

Előzmény: talicskas (56729)
Anonymus23 Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56731

Lehet a benzinesben van, de én még dízelben nem láttam fedcompos verziót...

Persze az is lehet, hogy a legújabbakban már van.

Előzmény: desavel (56727)
Köhike Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56730
A jobbos bakot nem fogod alulról látni, mert ott a doblemez. Egy kis tükörrel tudsz benézni alá a motortérből.
Előzmény: talicskas (56729)
talicskas Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56729

Kösz a választ, keresek egy aknát és megnézem!

Előzmény: Köhike (56712)
Beeci60 Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56728

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. 2003.-as 1.5dci Tháliám van, a gyújtáskapcsolója kb. 2 nap múlva meghal. Tudna e segíteni valaki, hogy mi a menete a javításnak vagy a cserének. Köszönöm előre is.

desavel Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56727

kb. 8-10 liter van még benne, ha kigyullad avisszejelző.

de meg tudod nézni te is, ha úgy adod rá a gyújtást hogy közben nyomva tartod az ablkatörlő kapcsoló végén a fed. kompjuter gombjat. 

es utana ugyanezzel a gommbal valtasz a kijelzett funkciok kozott. gondolom ott mar akkok minden eretelem szeru lesz neked is.

Előzmény: teo nevada (56707)
Köhike Creative Commons License 2014.05.13 0 0 56726
Mármint a furatok távolsága.
Előzmény: Köhike (56725)
Köhike Creative Commons License 2014.05.13 0 0 56725
De bele sem lehet tenni a másikat, úgy van kialakítva. Hülyebiztos. A bosch-nak van egy gallérja a fékcső csatlakozása mellett. És a csavarok furatai is eltérőek ha jól emlékszem.
Előzmény: Köhike (56722)
Köhike Creative Commons License 2014.05.13 0 0 56724
Az abs-es autókon lucas van minden keréknél, de a sima fékrendszerrel szereltnél a hátsó bosch.
Előzmény: teo nevada (56720)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!