Szerintem nem lehetetlen megoldani , kell hozzá egy komplett 80-as kormány konzol a csuklós rudazattal ,,..és a fülkén ki kell alakítani a konzol tartóját , ez elég cumis lenne...:)
Én meghagynám az eredetit ,és inkább faszán rendberaknám.
Csak műszerfalat szeretnék cserélni mert nagyon elavult rossz állapotú és ehhez a kormányhoz nem jó a 80-as műszerfala.Egyébként az 50-esem tökéletes állapotú csak ez a gondom van vele.Már itt láttam róla képet hogy milyen lenne.
Kérdésem lenne MTZ 50-es műszerfallal kapcsolatban és ha lehet segítséget kérnék.Át szeretném alakítani ilyenre,panorámás műszerfalával.Ez könnyen meg valósítható?Hova lehet szerelni a kormány konzolját hogy állítható legyen,mivel az 50-es más felfogatású mint a 80-asé.
A cseh C14-198 wastegate szelepes turbónak van ez a furcsa jellegzetes hangja.
Kép:
Egy kis magyarázat.
A wastegate tulajdonképpen egy nyomásérzékeny szelep. Amikor a kipufogó gáz nyomása a turbó és a hengerfej között egy bizonyos nyomásértéket átlép, akkor a wastegate szelepe kinyit, és a kipufogó gáz a turbót megkerülve, annak további pörgetése nélkül távozik a motorból. Az, hogy a wastegate milyen nyomásértéknél nyit ki, az a szelepben található ellentartó rugó erejétől függ.
Tehát lépésekben: 1. nyomsz egy kövér gázt, így a motor a terhelés következtében elkezd nagymennyiségű kipugázt fújni a turbóba 2. a turbó szépen felpörög, és feltölti a motort nagynyomású levegővel, így nagyobb teljesítményre teszi képessé a mechanikát 3. a turbó már felépítette a kívánt maximális nyomást (pl. 1.0BAR), de a motor még messze a leszabályzási fordulattól, te pedig továbbra is tövig állsz a gázon 4. ekkor a wastegate szelepe kinyit, a kipufogó gáz egy része pedig úgy távozik a motorból, hogy a turbót jobban nem pörgeti már meg, tehát a turbónyomás nem emelkedik nagyobb értékre
Meg ezért is van az a nagy huhogása a turbónak mikor leveszed a lábad a gázról.
A képen a hármas jelű szelep nyit ki. És ott engedi el a felesleges kipufogógázt hogy ne pörgesse tovább a turbót.
Azon agyalok hogy mitől törhettek le a fogak? Mert az feltűnő volt hogy tárcsázásnál pl nagyon szitálnak az első kerekek, pedig gömbfejek nem lötyögnek. A kormánymű karja sincs lelazulva, annyi módosítást viszont csináltam hogy az elosztóházban a rugókat kicseréltem adagoló fejszelep rúgókra,mondjuk ettől nem lett sokkal könnyebb a kormányzás. Majd ns14 szivattyút raktam fel, nyomást csökkentettem természetesen, ez után már jobb lett a kormányzás. Lehet vissza kellene tennem az eredeti rugókat, hátha attól szitál, vagy kormány holtjáték nem jó.
Nem hiszem ,a csavar megfoghatta annyira ,hogy megcsússzon a kerék?Nálam 3 fog tört le.kettőt megtaláltam a harmadikat sztem meg elfogyasztotta szép lassan..
Közben kimentem és felálltam a műhely elé,de most nem fogott be. Akkor gondolom letörtek már a fogak. Kiszáltam és feltűnt hogy az eslő támasznál az egyik kardáncsavar anya nélkül van az oduban, félig kicsúszva. Csavar kicsúszása nem produkálhatta gondolom, az előző hozzászolásomban leírtakat.