Tudod hogy sokan fals informaciokkal hirdetnek, neha maguk sem tudjak hogy mit. Van fent egy regi 4 kereku piros Sulky, ugy hirdetik hogy 2004-es, 563 cm3-is es nem kell ra rendszam. Tehat azt sem tudja hogy milyen jarmuve van.
A hirdetesben amirol lemaradtal egy Erad Agora volt, nem voltak papirjai igy csak annyit tudott rola hogy a "Smart elodje". Van kep is csak most nincs nalam. De a google-ben magarol a tipusrol talalsz.
Ez így első látásra nem is drága. Főleg, ha se a motornak, se a variátornak mimcs nagy baja. Ha pedig olyan állapotban van, hogy egyenlőre nem kell még hozzá nyúlni, akkor pedig azt lehet mondani, hogy olcsó.
Én a szekunder tárcsáit kézzel egymással ellenkező irányba forgatva eltávolítottam egymástól, így a szíj behúzható a tengelyhez. Ekkor a priméren meglazul annyira, hogy kis kínlódással le lehet venni róla. A felrakás hasonlóan megy.
Halottam erről a módszerről , de nekem jószerivel soha nem sikerült így szíjat levenni-feltenni semmilyen mopedautón . Vagy talán egyszer valahol valamelyikről , de akkor annyyira kellett gyesztrálni a szíjat , hogy féltem valami baja lesz .
Véleményem szerint ha be lehet húzni a tárcsák elfordításával a szekunder tövéhez a szajt akkor kicsi a szekunder variátorrugó előfeszítése . És megnézném azt az embert aki a Ligerem szürke rugójával előfeszített tárcsákat kézzel elforgatja és féltretolja . Másrészt ha ilyenkor át lehet emelni a szíjat primer variátor peremén akkor az a szíj -- szerintem -- túl hosszú .
Talán ha le van esztergálva a primer tárcsa pereme ( Aixam400 , Casalini ) és kicsit hosszú a szíj és gyenge a szekunderrugó ( sárga vagy barna) akkor esetleg .
Viszont a primer variátor leugrasztása pillanatok alatt megvan és mindenféle szíjhoz és mopedautóhoz mindig használható .
És mennyibe került ? Az alapjárati áthúzás ellen én is a hézagolást javasolnám , mert lehet ha 750-es szíjat teszel bele ( már ha létezik ) akkor lasúbb lesz a járgány .
Épp most Láttám egy Ligier Ambrát a Pilisvörösváron a 10főúton menni Pest felé rendszámos volt és Érdi Mopedautó volt a matricán a rá írva UPS metálbarna színe volt meg egy Casalini Ydea Piaggio M500 is jár már itt a környéken már egy ideje.
Ma vettem egy új szíjat a JDM-be a Germalexnél. Konkrét méretekkel mentem hogy egyszerűbb dolguk legyen, de azonnal megkérdezték, hogy mibe kell. Elmondtam nekik és azonnal leemelték a polcról. Mérésem szerint 30x14x740-es. Belegyömöszöltem a járgányba és a következőket tapasztaltam: csak úgy ment fel, hogyha levettem a primert. Nem gyorsul úgy a gép, mint a régi szíjjal, de a végsebessége 55-ről felugrott 71-re. Ellenben ami problémát jelent, hogy alapjáraton is forgatja kicsit a szekundert, ezért a irányváltás nagyon akadós. Holnap visszamegyek. Remélem van nekik 750-es is mert szerintem az tökéletes lenne.
Nekem a Chatenetre 26 -os kellett... Ránézésre mintha új lenne a szíj, olyan jó állapotú. Még a felirat se kopott rajta.
Én is a felkínlódás mellett maradok,mert a primer variót nem tudtam leszedni a főtengely végéről. Nem nagyon találtam a módját, sokat feszegetni meg nem akartam. Inkább levettem a nagy anyát és széthúztam a variót, és a váltón lévőt meg picit szétnyitva fel lehet küzdeni a szíjat.
"A gyakorlat az , hogy az új szíj felrakásához le kell ugrasztani a primer variátort -- ehhez kell némi szerszám és egy kis gyakorlat ."
Mit értesz ezen?
Én a szekunder tárcsáit kézzel egymással ellenkező irányba forgatva eltávolítottam egymástól, így a szíj behúzható a tengelyhez. Ekkor a priméren meglazul annyira, hogy kis kínlódással le lehet venni róla. A felrakás hasonlóan megy.