Picit fura a szintmérés. Nem a csövön van a jel, hanem a kupakből áll ki egy szintmérő rúd, ami belelóg a folyadékba. Azon van a jelzés. magyarul töltesz bele, hogy a csőben látszódjon, letörlöd a kupakon a pálcát, rátekered, újra le, és megnézed meddig ér, majd pótolod, ha kell. Ha picit túlmész a 2,5 cm-eren, nem olyan vészes, ugyanúgy ki fog jönni a felesleg, mint eddig, de nem lesz habos.
Igen, ha nincs egyéb baj, akkor addig kell túltölteni +2,5cm-re, amíg egyszercsak nem fog tovább habzani és fogyni a szintje. Nem olyan vészes, 2-3 utántöltéssel be szokott állni.
Én kb 2-3 napja az AVIA-nál tankoltam tele az autót, és tegnap nem akart indulni, viszont jelezte, hogy "víz van a gázolajszűrőben"! Moó Javaslatára többször hosszan indítóztam, majd úgy nézett ki le is merült az aksim, de aztán életre kelt mégis!
Én csak ÖMV diesellel járok.2008 májusa óta van nálam a "Monseigneur",eddig üzemanyagilag semmi gondom nem volt az autóval.Ősszel kipróbáltam a Shell új üzemanyagát,soha többet.
Azt honnét tudom h maxon van? mert jelzést nem nagyon észleltem a csövön vagy addig töltsem amig nem látom h már tele van?és addig töltögessem ujra még 1x csak maxra töltve megszünik a kihabosodás?
A szervóolaj kihabosodása 407 típushiba. MAX szintre töltve a rendszert, ha nagy terhelést kap a rendszer, levegőhöz juthat, és kihabzik. Vedd meg az olajat, töltsd fel a MAX szint fölé 2,5 cm-rel, és járj vele. Inkább városban, ahol sokat kell tekergetni a kor mányt viszonylag kisebb sebességnél és utána figyeld a szintet. Ameddig fogy (dolgozza ki a levegőt vagy még mindig kihabzik), tölts utána, hogy 2,5 cm-re a MAX jelzés felett legyen.
Ha így sem javul a helyzet és továbbra is folyamatosan habzik, akkor szerviz.
Szia atMike! Én azt tanácsolom, hogy egyelőre figyeld, hogy mit csinál. Ha továbbra is felhabosodik -túlfolyik, akkor az szerelő vagy szervíz. Az olaj pontos számát megtalálod a kocsi dokumentumai között, de ha akarod megkeresem neked. Üdvözlet: birobandi
És hogy tudom azt ellenörizni? illetve mit jelent hogy kezd felhabosodni? kiekell cserélnem majd a szervopumpát? vagy csak utánkell töltögetnem midnig? illeetve milyen olaj kell abba? meg mennyi? mert kupakjara nem láttam semi ilyesmit ráirva
Szia atMike! Sajnos úgy tünik, hogy kezd felhabosodni a kormány szervó. A 2-es HDI-knél gyakrabban az 1,6-nál ritkábban, de előforduló hiba. Figyeld, hogy mit csinál a továbbiakban és a folyadék szintet is ellenőrizd le. Üdvözlettel: birobandi
én egy honapja vásároltam 407 est diagnosztikát végeztettem a kocsin bemérettetm, illetve vittem amgammal egy karosszérialakatost és egy autoszerelöt. elsö szempontok amiket megnéztek hogy a kmrnek megfelelö állapotba van e a kocsi kűrpit kopások kormánykopás sebválto állapota féktárcsák majd a motor belseje szijak állapota. illetve mielött elmentünk én listára kirtam a kiszemelt kocsikat felhivtam a tulajt vagy kereskedöt és elkértem az alvázszámot majd felhivtam 1-2tö márkaszervizt és leinformáltam a kocsit ( segítökészek voltak mindegyik márkaszervizbe( balogh-fábia, stb) ott megmondtak mindent a kocsirol mikor volt utoljára szakszervízbe és akkor hány km volt benne stb ebböl kitudod sacccolni hogy kb valos lehet e amit a tulaj állít a kocsijárol. Szervo kuplung illetve váltora annyit tudok hogy mindenkép kikell probálni a kocsit tempomatot is !
ui.:Amelyik tulaj nem árulja el az alvázszámot ott már valami sántit azt hagyni kell akkor.sajnos nem minden esetbe derül ki hogy ellett e végezve a nagy szervíz 120ekmrnél bár modnjuk ha olyan fiatalt aakrsz venni akkor még azok közelébe se kellene hogy járjanak.
nekem 10 böl 10x elárulták. igaz votlak érdekes dolgok is csak egy példa: 2004 es 407 2.0HDI t néztem ki 130-140 ezer kmt modnott rá a kereskedö elkértem az alvázszámot majd megtudtam hogy utoljára 2007 be volt szervizelve a kocsi de akkkor is valami olajcsere és már akkor volt 156000km a kocsiba most 2012van szoval FAIL magyarul hamisat állított a kereskedő.
Nekem sajnos kint van a kocsi már nem fér be a garázsba igy énis izgultam rajta hogy milesz itt a nagy hidegekbe, -12fokba meg most is mielött elmentem volna vele (-10) annyit csinál hogy ráadoma gyujtást ugye megvárom a dolgokat amig vissza jeleznek majd ráinditok nem pöcre indul be de elsö inditásra(kulcsfordításra) elindul de olyan furcsán a fordulat 800 körül van kicsit köhög majd felprög 1000-1100re aztan onnan már szépen beáll. annyit mondtak nekem hogy elsö inditásnál célszerü azt megcsinálni hogy ráadod a gyujtást megvárod a komputer viszajelzéseket majd elveszed a gyujtást ezt még1x megcsinálod és ugy inditod el akkor elvileg könnyeben fog elindulni én még ezt nem probáltam mert midnig akkor jut eszembe amikor már berreg, de célszerü lenne kiprobálnod hátha segít.
Csak itt kinnt tankolok osztrakoknal, AVIA kuton.Olajszuro 5 ezerrel ezelott, a többi 15el ezelott volt cserelve. De hogy hathat erre ki a hideg?-10 felett sose volt inditasi gondom.
Egyebkent en is a gyertyakra hajazok, de csak mert mas nem jutott eszembe..
Megfogadtam tanácsod baratnömet hazavittem közbe kicsit meghajtottam a gépet pont 22kmre vittem szoval összekötöttem a két dolgot igy mindkettöjüknek eleget tettem :). 10-13km eren keresztül 4dikbe 3000res fordulattal hajtottam. fennmarado km eren amig nem érdünk be a városba gondoltam odalépek neki igy egy 170-180ig 5dikbe toltam neki ami kifért a csövön megáltunk lekapcsoltam a járgáynyt majd vissza még mdinig jelentkezett a probléma utánna viszakpacsoltam 4000rig üresbe elpörgettem majd lassan vissza engedtem a fordulatot leálítottam ujra bekapcsoltam és eltünt a hibajel :) most örülök neki remélem nem fog többet elöjönni!!! Viszont a másik amit észrevettem hogy valami köpi kifelé az olajat talán a szervopumpa lehet de nem tenném tüzbe érte a kezem h öaz de mindjárt képet is mutatok rola, azért gondoltam hogy ö a hibás mivel kanyarodtam egy enyhe dölésszögü emelkedön mintha beált volna a kormányom jobban oda kellett tekernem mint normál esetbe de utanna mentem még pár kört a városba körforgok meg miegymás de utanna nem jelentkezett ujra ez a probléma.. mi lehet ilyenkor a teendö? kezdi feladni a szolgálatot a szervopumpa? nagyobb sebességnél valoszinü probléma is lehetett volna a nehezebb kanyarodásbol..
Szia sivi7! Nekem a közel 7 év alatt egyszer volt indítási gondom vele, amikor megpusztult (egy éve) a gyári aksi. Három dolog merült fel bennem: 1, Üzemanyag minősége 2, Üzemanyag szűrő tisztasága 3, Izzító gyertyák Üdvözlet. birobandi
Szeretnék segítséget, tanácsot kérni. Nagy valószinűség szerint fogok venni egy 407 sw 1.8 Benzines (125 Le) változatát, reményim szerint 2007-2008-as évjáratút. A kérdésem is ide vonatkozna. Ugyan látom h a fórum tagjai szinte mind dieselesek de ha esetleg van köztetek olyan akinek vannak felhasználói esetleg szervíz tapasztalatai az imént említett erőforrással kapcsolatban, azt szívesen fogadnám (tipushibák, gyenge pontok stb). A következő kérdésem h számíthatok e arra, h ha egy viszonylag fiatalabb 07-08 as évjáratból választok akkor az már nem produkálja azt a számtalan, érthetettlen elektrónikus hibát mint korábbi társai, vagy nem történt ezen a téren előrelépés? Ha jól vagyok informálva 2008-ban volt model frissítés, vagy az csak a "fontos lámpaburkolatot érintette...", esetleg létezik már olyan stabil software ami kibírja a használatot? Valamint ugyan kb felét átolvastam ennek a nem kis mennyiségű hozzászólásnak de valaki összetudná foglalni, h mire legyek különös figyelemmel a vásárlás során, illetve hogyan tudom azokat a hibákat kiszűrni, fellelni? (Pl.: servo hibák, váltó hibák, stb), természetesen nem a 2000 Ft os futómű csapágytól félek... Valamint érdekelne, h találkozatok e vagy esetleg birtokoltok e gázos-benzines 407-t (ha igen lenne néhány kérdésem). Előre is Köszönöm válaszaitokat. Üdv
Nektek is nehezen indul ebben a hidegben?Tegnap 1 napot allt a kocsi, egy olyan 100kmes ut utan, es kb 10.-re indult be..addig keregett, csetteget, nyikorgott..szornyu hangokkal. Ejfel korul haza jöttem vele, kb 35kmes uton direkt magasabb fordulaton tartottam, de reggel ugyanez törtent.Törvenyszerü, hogy -14ben mar ezt csinaljak?
Egyebkent a gyenge akksit kizarnam, mert siman tekerte tovabb.
Mielott ma reggel elindult ( a 10. probalkozasnal kb ), kidobott valami ... faulty nevezetü hibat, de nem tudtam elolvasni, mert annyira kristalyos volt meg a kijelzo.
Szia atMike! Télen alacsony kűlső hömérséklet esetén, ezeknek a HDI-knek nem erős oldala a FAP regenerálás. Egyszerüen nem éri el a motor azt a hőmérsékletet, aminél ezt végre tudja hajtani. Én ilyenkor azt szoktam csinálni, hogy visszakapcsolok 4-be és elfogadom, hogy most egy kicsit többet fog fogyasztani a technika, viszont megcsinálja a korom égetést. Amennyiben egy 15-20 Km-t legalább 2500-3000 f/perc tartományban megteszel, várhatóan rendben lesz egyideig. Üdvözlettel: birobandi
Hello! Mit jelent az h Kicsit "még" jobban megkellett hajtani? tegnap este -8 ba utaztam haza és arra lettem figyelmes hogy 90-100körül szoktam utazni tempomattal és rángatott egy nagyot a kocsi és kidobta a tempomatot.. pillanatra felvillant a motorhiba jelzése majd eltünt.. jo haladtam tovább tempomatot visza kapcsoltam majd ujra 10-20km utan ugyan ez rángatott egyet kilökte tempomatot és kidobta a hibaüzenetet is (Depollution system faulty). kérdésem hogy mit jelent az hgoy jobban meghajtani? meg mitöl lehet ez a probléma? ha nem muszaj énsem vinném szakszervízbe 10ezreket fizetni csak h katintsanak 2 töt.. persze ha valami nagoybb a prébléma akkor már holnap azonnal megyek is.. várom a tanácsod. esetleg BIROBANDI?
Elsonek csak 6.-ban csinalta, most mar eljutottam oda, hogy 3.-ban is megcsuszik.
Megnezettem a szerelommel, o azt mondta, hogy a kuplungom nagyon eros, nem birja megcsusztatni sehogy.Tehat szerinte kizart, hogy el lenne kopva.A masik indok, az az, hogy ha a kuplung egyszer megcsuszik, onnantol kezdve gazelvetelig folyamat tovabb kene pörögnie, nem pedig ingadozni, mint ahogy azt nekem (es feltehetöleg nektek is) teszi.
Szia! Nemtudom, nekem egy pug szerelő mondta, hogy szerinte inkább ez van, mint hogy elkoptattam volna a kuplungtárcsát ennyi km alatt. Szerencsére nem vagyok autószerelő, úgyhogy majd kiderül mi van, mindenképpen leírom.
Szia Jancsi! Talán nem sért, ha én is válaszolok. Igen előfordulhat, sőt én egy két éves kuplungnál inkább az olajra tippelek. (persze ez csak tipp) Nem árt a kettőstömegűnek szerintem, hogy csúszik a kuplungod, annak inkább az ártana ha valamiért rángatna a kuplung. Arra nem tudok neked válaszolni, hogy milyen sebességnél mennyire csúszik, mert annak elvileg nyomaték függőnek illene lennie. Üdvözöl: Bandi
A nyelestengely olajszivárgás alatt azt érted, hogy jó a kéttömegű, esetleg jó a kuplung is, csak valamiért olaj szivárog bele és azért csúszik? De akkor alacsonyabb sebesség fokozatokban is érezhetőbbnek kellene lennie, vagy nem? Teljesen tanácstalan vagyok. Még annyit szeretnék kérdezni, hogy a csúszó kuplung nincs negatív hatással a kettőstömegűre? Mert egyelőre még nem tudom mikor és hol tudom megnézetni.
Pontosan ugyanebben a cipőben járok most én is, bár nekem 89ezerrel ezelőtt volt cserélve minden. Most 4-5-6ban csúszik ha letalpalom. A kettőstömegűm nem csattog úgyhogy bízom benne, hogy elég lesz egy kuplungszett hozzá, esetleg gondolkodom egy kevlárkuplungon is. Nekem is ezt a nyelestengely olajszivárgást mondták, majd kiderül.
Felmerűlt egy probléma így a nagy hidegben. Kétzónás a klímám de a vezetőoldali része úgy néz ki nem működik. Csak hideg levegőt fúj. Jobb oldalon teljesen forró a levegőt a bal oldalon csak hideg. Van esetleg tipp, hogy mi lehet a baj? Termosztát?
Szia Jancsi! Nagyon gyenge minőségű kuplung lehetett, vagy esetleg olaj kerűlt a tárcsára. Így jó esélyed van, hogy a kettőstömegű megmarad. Én 107 000-nél tartok, de gyári a kuplung. A kettőstömegűt még gariban 30 000 körül cserélték, remélem még egy darabig elhúzzák. Üdvözöl: Bandi
Sajnos az a helyzet, hogy két éve volt cserélve a kettőstömegű a kuplunggal együtt. Viszont csak 40.000km-t mentem azóta és most úgy néz ki, hogy csúszik a kuplungom. Főleg magasabb sebességfokozatban észrevehetőbb. Ezért érdeklődtem.
Szia Jancsi66! Elvileg igaz amit írsz. Sajnos a gyakorlat az, hogy amire a kuplung tönkre megy, addigra a kettőstömegü sem az igazi. Mindenesetre, ha semmi hangja nincs, akkor van esélyed arra, hogy megúszod egy sima kuplung cserével. Üdvözöllek: Bandi
Szeretném, ha valaki megerősítene abban, hogy ha kuplungot kell cserélnem a kéttömegű lendkerék maradhat? Mert fordítva tudom, hogy a lendkerékkel együtt a kuplungot is cserélni szokták. Előre is köszönöm!
Üdv: Nekem is nemrég lett cserélve, de én zsírzó gombot rakattam az alsó talpas csapágyházba, így csak egy zsírzó kell és a vizzárás megoldott. Remélem tovább tart. Egyébként kb. 20E darabja.
Szia Zolysys! A következö héten összefuthatnánk és akkor adnék egy ledsort.Hétfőn kedden valahol az országban vagyok szerda körnékén megbeszélhetnénk, ha neked jó felhívlak megbeszéljük. Gondolom most a tempomat szereléshez kicsit hidegvav, vagy azt is megtudjuk oldani?
Amúgy semmi hibája tényleg olyan mintha új lenne, szép lett de ez akkor is egy gyári réteg volt rajta és csodálkozom,hogy miért jön le egy sima ablaktisztítótól. :D
Helyzet a következő... :D Kipróbáltam, igazad volt, de csak részben. Monitortisztítóval letöröltem és szép is lett bár a sarkokban még kicsit ott maradt ez a réteg. Szebb lett, bár ez a tükröződést gátló fekete réteg volt. Gondolom az előző tulajdonos is elkezdte lemosni és szépen foltokban lekopott. Elég gáz, hogy ezt ilyen könnyen le lehet mosni, és a kezelési útmutatóban sem említik meg külön, hogy ezt nem szabad monitortiszítóval törölni. Ez van. :D
Szia userik! A legtöbb esetben azért mennek tönkre, mert nedvesség kerül bele. Abban könnyen igazad lehet, hogy az SKF jobb, mint a gyári, de mennyiben lesz jobb a vízzáróság? Mert az véleményem szerint egy konstrukciós probléma, az egész olyan, mint egy csésze, hogy szinte megáll benne a nedvesség. (Ettől függetlenűl lehet, hogy valóban tartósabb lehet egy jó mínőségű SKF) Üdvözlet: birobandi
Én most cseréltem alsó gömbtámasz csapágyat, Frib-Carb csapágyat.
Ne haragudj birobandi de nem értek egyet szerintem a gyárinál sokkal jobb minőségű csapágyakat lehet venni.
Korábbi hozzászolásomban irtam a a Frib-Carb csapágy méretét és azt javaslom hogy vegyél SKF csapágyat bele. Kiszereled a csapágyat és simán ki lehet szedni belőle a régi csapágyat. majd az újat csak bele kell ütni.
Szia bigbagi! Amennyiben az alsó tügörgös gömbfejekre gondolsz, akkor szinte tuti. Ezek általában 60 000 Km körül megadják magukat, elég gyenge konstrukció a vizzároságuk a gyenge pontja. (Persze amit írtál az utakról és a peres gumikról az sem éllettartam növelő :)) A recsegő-ropogó hang ezt a hibát támasztja alá ennél a futásteljesítménynél. Én a gyári alktrészt ajánlanám -én is arra cseréltettem annak idején, nem egy eget verő költség. Üdvözlettel: birobandi
Az enyém is ilyen volt, azt hittem csere lesz. Aztán finoman minőségi ablaktisztítóval megtöröltem. Bevált, olyan mint az új, szóval nem mechanikai hiba volt.
eddig minden gond nélkül gurultam a 407 -esel,de most ugynézki utolért a Frib-carb csapágy-csere 74 000km-nél ! a kormány jobbra-balra forgatásakor s menet közben is ropogó-kattanó hang hallatszik az első futómű felől. gondolom rásegítettek a 17-es felnik is a peres gumikkal hazánk kíváló útjain ! szerinred jól érzem,ez lehet a gond ? s ha ez a gond,hol tudnám beszerezni jó minőségben korrekt áron ?
16:9-es nagy navigáció van az autómban, a mûszerfal borítás eléggé karcos és alatta kisebb foltok vannak, mintha az elôzô tulaj nyomkodta volna. 100%-an mûködik nem pixelhibás, szóval azt gondolom, hogy egy mûszerfal borítás csere elég lenne, hogy eltünjenek ezek az "olajhoz" hasonlító foltok. Errôl akarok megbizonyosodni, de nem tudom, hogy álljak neki a kiszedésének. Volt már tapasztalatok ilyennel? Elôre is köszönöm.
Magyar menü , nAVI NŐI HANG IS MAGYAR.vISZONT AZ ÚJ TÉRKÉPPEL A tmc PORTUGÁL... ezzel egyenlőre nem tudok mit tenni. Ha érdekel jelezd a többit magánban.
Ui: egy pesti 407 es mindenképp kellene hogy kipróbáljam, mertz full CAn es autóba még nem tettem..
Szia zolko004! Igen, amennyiben több mint 100 000 km van benne, akkor kuplunggal együtt érdemes cserélni. A fix-ről eléggé megoszlanak a vélemények. Elönye, hogy valószinüsíthetően igen hosszú lesz az élettartama, hátránya, hogy a rezgés csillapítás jelentősen csökken. Ennek komfort következménye mindenképpen van, de esetleg más szerkezeti elemkre is lehet hatása. Üdvözlet: birobandi
Úgy néz ki utolért a kettős tömegű lendkerék problémája engem is:( (C5 2.0HDi)
Tudtok esetleg jó árban alkatrészt szerezni hozzá? Gondolom kuplunggal együtt érdemes cserélni...
Érdemes átépíteni fix lendkerekesre? Ha jól láttam a fix lendkerék kuplunggal együtt kerül annyiba, mint a kettőstömegű lendkerék kuplung nélkül. A fix kerékkel van valakinek tapasztalata?
Előre is köszönöm a segítséget!
Sikerült valami megoldást találni az index led megoldásra?(csak emlékeztetőül adva van egy led sor borostyán az elképzelés az hogy tompítottfénynél folyamatosan égn de indexelés közben villogna?)Költségek? Kösz
Egyéb Probléma miatt vittem egy szerelőhöz az autót! Ő azt mondta nem hengerfejes az autó, hanem valószínűleg a kereskedésben cseréltek rajta valamit ami által került bele az olaj (Sajnos nem én vettem át az autót, hanem édesapám, aki nem igazán ért hozzá, bár neki megmutatták, de ő még nem ért haza melóból, a szerelőt pedig nem érem el). Bár az az igazság, hogy nem volt túlságosan pozitív véleményem a srácról, még így láttatlanban sem... De azért abban reménykedni tudok, hogy annyit meg tud állapítani, hogy hengerfejes-e vagy sem... Én esetleg itthon meg tudok róla valahogyan győződni biztosan, hogy az vagy sem?
Szia gaboj69! Ha olaj van a hűtőfolyadékban az nem jóomen. Pl akkor fordul elő ha hengerfej tömités átszakad! A melegebb hidegebb levegő fujása indokolatlanul is erre utal: (
Némi olaj került a hűtővizembe! Átszeretném mosni, és érdekelne, hogy hol tudom leengedni? Valószínűleg még a kerekedésben sikerült valami módon "belecsempészni"! Ezzel kapcsolatban még az érdekelne, hogy okozhatja-e ez, hogy nem igazán működik a víz hőmérőm? Valamint Megvétel után mikor jöttem haza jóval melegebb levegőt nyomott az utastérbe mint most, ugyan azaon a beállításon!
Ahogyan birobandi is irta, leállításkor csattan egyet...
A cimbinek induláskor, ha gáz nélkül indul, akkor a holtpontnál elkezd kerregni ahogy megindul, ill. másodikba kapcsoláskor is ha alacson fordulaton vált. Ha már gázzal lendületesen indul, akkor semmi hangja.
Érdemes kívülről is meghallgatnod, mert belül csak néha halkan hallottuk, kivűl viszont olyan hangja van, mintha szét akarna esni.
Szia gun111! Ez egy kerregő hang. Akkor hallod a legbiztosabban, amikor leállítod a motort. Amikor már menet közben is hallod, az már súlyosabb eset. Üdvözlet. birobandi
Szia zolko004! Igen elmegy egy ideig, de akkor amikor már nagyon hangos, akkor bizony cserélni érdemes, mert bizony szét is eshet. Sajnos számits egy 170-200 000 ft. körüli költségre. Üdvözlet. birobandi
Egyik kollégám 407-esében elkezdett hangoskodni a kettős tömegű lendkerék... milyen tapasztalatotok van ezzel kapcsolatban? Elmegy még így egy darabig vagy érdemes minél előbb cserélni?
Mennyibe kerül egy kettős tömegű lendkerék kuplunggal együtt?
Hát nekem 18" van nyáron, teljesen jól bírja, viszont jelentősen veszít a komfortból az autó. Odafele fel sem tűnt, de amikor felpörgettem a téli 17" akkor kényelmes lett ;)
Na pont valami ilyesmire gondoltam.. az enyem is ilyen ronda magas. Meg eldöntöm, hogy 18as felnit kap, vagy ilyen rugokat.Nem tudom melyik kimeletesebb a futomuvel.
1 Kinyitod a kesztyűtartót kiszeded felülről a levegő befúvókát egészen egyszerűen letéped
2 kiszeded baloldalról a kesztyűtartó világítást, a mélyebben levő oldalról kell benyúlni alá és kifordítani majd az autó eleje felé kifúzni a kapcsoló prücök miatt
3 kitekered a 3 felső torxot, és a 2 gumi üzkötős torxot 20as vagy 25ös
4 letéped a lábadnál levő felső burkoaltot (2 bolha)
5 kitekered az 5 alsó csavart ami a fedelet tartja a helyén+az egész kesztyűtartót
Hello! Ha van valakinek egy kis ráérő ideje leírná nekem részletesen , hogyan lehet kivenni a kesztyűtartót a helyéről. Nem akarok vele sokáig kinlódni és nem akarok semmi kis pöcköt esetleg eltörni ezért inkább megkérdem tőletek. Kösz
a környékemen minden utcaszintű maradt, ugyanúgy tervez, a sétálóutcánkat ami 3. éve van még mindig nem tudja, pedig az igo-s navteq már tudja vagy 1 éve...
Talán gyorsabb a célállomás keresése, és picivel szebb a képe a navinak
Elnézést! Félrebeszélek! Az autó ikonnál a hatótávolságot és a pillanatnyi fogyasztást, az 1-es és a 2-es állásban a nullázástól megtett távolságot és az átlag fogyasztást. A menűrendszerről amit írtam az igaz, tehát így nem Km-ben mutat neked jelenleg, hanem Mérföldben. Üdvözlet: birobandi
Szia zumi1974' A mellékelt képen az autó ikonnál mutatja a pillanatnyi fogyasztást. Elötte célszerű lenne a menű rendszerben átállítani Km-re a mértékegységet.
nekem is ilyen 1.6HDI-m van,de én még nem találkoztam ilyen problémával ! én a Gázolajszürő-re is gondolok,lehet hogy elvan dugulva. vagy az üzemanyag-szívatyúval lehet valami gond,nem kap megfelelő üzemanyagot !
Ja egy kis infó, találtam vaterán normális áron Dunlop hóláncot az autóhoz, még van belőle 1db 5000 Forintért, aki síel/külföldön jár érdekes lehet. A 17-es méretű kerékhez való
Nem muszáj levenni a lökit hozzá! Felül van 2 csavarja asszem, meg 1 szemből. Ha lebontod a motorháztető zár körül levő műanyagot (bolhákat kitéped, meg a 2 fém torxot kiszeded, fel lehet emelni és előrebillenteni, úgy betudsz nyúlni egy hosszú krovával a csavarjához, de szerintem inkább fültörött mint fellazult lámpával állsz szemben.
A löki leszedése pedig szívás, mert lekell venni a kerekeket, a dobbetétet, benyúlni egy célszárszám horoggal, hogy eltekerhess egy beragadt műanyag csavart :@
Most vettem észre , hogy mind a kettő első lámpám lötyög?!olvastam valahol hogy valami kis fülek vagy különálló rögzítői vannak? Hogyan lehet kivenni az első lámpákat?
Vész üzamanyag kapcsolót??? Azt hol találom? Az előző tulaj szerint még soha nem volt indítási gondja a kocsinak. És hiszek neki, mert igen jó ismerősöm.
Szia Userik! Sziasztok márkatársak. Most 13.-án lettem boldog tulaja egy 407 1.6 hdi-nek. Tegnap délután mínusz 5 fokban beindítottam! Kb. 5 másodpercig járt a motor, kicsit rázkódva, majd leállt. Azóta nem tudom beindítani. Önindító forgat rendes sebességgel. Semmiféle hibajelzést nem ír ki. Rá raktam plusszba egy erősebb akksit is, de semmi. Userik! Olvastam a G-Portálos oldaladon erről a Hall jeladós dologról. Az lehet esetleg a hiba??? Vagy valami biztosíték mehetett ki? Mit csináljak? Mihez nyúljak először? Ha tudtok valami okosat segítsetek lécci! S.O.S
"Próbáltam már többfélét, illetve a gps-es fm modulátor is járt már az autómban, minősíthetetlenek voltak." Ebbiza igy van. Kb. sokol rádió minőség. Vagy még az sem.
Igen, a cdtár helyére megy, a komolyabb cuccoknak van egy kapcsolója, amivel váltható hogy a cd-tár vagy az mp3box van-e csatlakoztatva.
Az fm modulátor 407esben nemigazán működik, -bár szerintem szar az összes is ráadásul, mert nagyon gyenge minőségűek-, a limuzinnál a hátsó szélvédőbe van integrálva az antenna, és baromi szar vételt biztosít egy fm modulátor így. Próbáltam már többfélét, illetve a gps-es fm modulátor is járt már az autómban, minősíthetetlenek voltak.
Nemrég vettem egyet, megy külső audio eszközökkel, sd kártyával és usb-vel is és a beállított frekvencián sugároz. Az autón csak odatekered a rádiót és kész is.
Annyi hátránya van, hogy elfoglal egy szivargyűjtót.
Én Citroën C5-ben használóm, amiben cd tár is van, gondolom az általad linkelt kütyü annak a helyére menne...
Szia dieselboyrlz! 1, Nem vagyok nagy okos. 2, Nem írtál nagy hülyeséget. A lényeg: A computerben van egy program, ami figyeli, hogy mennyit ment a motor és a motor leállítása után mennyit volt fogyasztó -pl. rádió bekapcsolva. Amennyiben folyamatosan ment a motor, 30 percig engedi utána a fogyasztók használatát, amennyiben ennél rövidebb ideig volt töltés, akkor az időnek kb. a felét veheted igénybe. Az economy modus alatt is a biztonsági áramkörök működő képesek (alap világítás, vész villogó). Üdvözlet: birobandi
Szerintem annyi h szar az aksi és mikor ráadod a gyujtást úgyérzi h kevés benne a nafta és már sporolna az aksival... nekem ezt egy pár perc utan szokta az autó amikor csak gyújtáson van...
mert ez a gazdaságos uzemmodot jelzi asszem.de aztán lehet h kurva nagy hulyeseget irtam majd a nagyokosok eldöntik:D
Ma meglestem egy 407sw 1.6 HDI-t és gyújtás ráadása után az "economy mode" felirat jelent meg a központi kijelzőn. Ez mi a szöszt jelent? (az angol forditást természetesen tudom, de a gyakorlatban milyen tünetekkel jár az üzenet? Lebutitott mód, vagy mifene? :-) )
Szia! Rendben, ha mp3asra cseréled majd, akkor is kell alvázszámra programozni a cuccot, mert különben 5-10 másodpercenként csipog egyet :) Jelentkezzetek majd ha valamelyik megvan.
Még várom a holnapi napot ha az ismerősöm nem tud keriteni nekem MP3 autórádiót , akkor meg rendelem ezt. Ha le jön a dolog akkor azonnal irok és felőlem a beszerelés bármék nap megfelel, a határ nem akadály :)
Ha tudsz várni hónap végéig, akkor tudok neked egy ilyen szettben levő H1-es-t 6000K-est. Hónap elején intéztem, de 5000K-es égő kell helyette a srácnak.
Külföldön vagyok jelenleg, így a csörgetést kihagyom, de köszi az infókat.
Nem 407-esem van, de a DPF az ami nektek is. (FORD) ..az EGR is Peogeot-hoz való volt.
Találtam egy helyet, Márvány utca 16 - úgy tűnik Ők lesznek a befutók. A regenerálást nem írja ki, eddig sem tudtam - halkan, a háttérben csinálja :)
170 E KM-nél most van tele, de még most sem szólt a computer, az EGR cserekor nézettem meg a szakival, és mutatta terhelés alatt a computeres grafikonon, hogy már igen tele van úgy látja:)
ezért viszem el tisztításra, mert nem akarnám, hogy egy vidéki úton letiltson és cammoghassak 60km/h-val :)
náluk 80 E KM-re adnak garanciát, de normál esetben 120-at el lehet vele menni azt mondták. (a mostani 170-hez képest is OK:)
Pesten van. Az árra már nem emlkészem.Jó pár éve volt,és azóta is tökéletesen működik.
Még minidg foglalkoznak vele azt.LAzák mint a Rigalánc,de tudják mit csinálnak! :)
Néha ránézek géppel,és regenerálás után még mindig csak 1%-on van.
Ne kilóméter után tisztítsd,ha még nem regenerál 150-200kilóméterenként,akkor szerintem felseleges. Ha valami gondja lesz úgy is szólni fog a "nagyon okos" computer! :)
Addig is alapszabály teljesen fogyaszd ki az üzemanyagot,és mindig csurdultig tankold meg a kocsit,bár sajnos a mai árak mellett egyre nehezebb! :(
Tudom, hogy csak viccelődünk rajt, de egyet értek Moó-val!
Óriási a különbség, ha valamit kicserélünk a kocsin nem gyári dologra, de azzal legalább olyan esztétikus az autó (vagy esztétikusabb) mint előtte, vagy kicserélünk valamit egy OCSMÁNY dologra! :D
Márpedig, ez a guminak nem mondható szőnyeg a második kategóriába tartozik... :D :P
nekem is az jön most, 170 Ezernél vagyok. Az EGR nekem pár hete lezz zárlatos, 169 E Km-nél, kuka. Kintről hozattam be és 2 napja van az autóban. (Valeo 40 E Ft volt zsír új)
A JBL hifi csak az erősítőre és a hangszórókra vonatkozik, a fejegységek ugyanazok, mint a JBL nélküliekben. Ha jól tudom, a navisok facelift előtt is tudtak már MP3-at lejátszani.
tetszik a szine, nagyon jó a felszereltsége, esetleg innen a fórumról ismeri valaki ezt az autót? Olvasom, hogy gyári JBL hifi van benne, ez kezel mp3-akat? (Ahogy nézem anno 100e HUF-os extra volt még a csúcsváltozatokhoz is...) Látszik, h külföldről behozott gép, ezért kissé szkeptikus vagyok a megtett km-t illetően, de majd meglátjuk... :-)
köszönöm válaszod! igen tapasztaltam egykét dolgot amit te is mondtál ( franci autot soha.. meg a többit is amit modntál.. de már nem érdeklenek rájöttem h kompromiszumokat kell kötnöm ha használt autot akarok venni kb 200 kocsit megnéztünk cirka 1-1,5 hét alatt már utnam a végére több mint 25 ezer ft ot benzineztünk el..mire végre rátaláltam egyre. Büszkén kijelenthetem hogy megvan életem elsö összesporolt kocsija egy 2literes hdi(6drhrh) motorral ellátot 407 es :) voltak ebbe is kivetni valok de már ugy voltam vele hogy tökéleteset n em fogok találni igy lepacsiztam kb 3 ora nézegetés után az eladóval! Extrákkal meg minden felszereléssel együtt a kinézetéröl ne is beszélve nah meg a fogyasztásárol se szerintem messze veri a mezönyt 1,5 2 millio ft os kategoriába.. Nagyon tetszik hazafelé egy élvezet volt vezetni meg reggel mikor kinéztem az udvarba és láttam hogy ott van:)
Köszönöm a segitséged véleményeddel és Birobandi gyors és hozzáértö tapasztalatait hogy megosztottátok velem!
Nekem most 304ezer kilóméter van,és 2005-ös 1.6HDI.
Tehát 140ezernél még biztosan elmegy még 1X annyit,ha odafigyelnek rá :) Feltével,ha tényleg annyi van benne,mert elég ritka 2004-es évjáratnál 140ezer kilóméter,de lehet találni!
Én eddig kettőstömegű lendkereket cseréltem,részecskeszűrőt tisztítottam,egyik porlasztónál tömítést cseréltem,1 db izzítógyertyát,és most nemrég EGR szelepet,és ENNYI!!
Szerintem nem rossz ennyi futásteljesítmény után.
Pontosan hány kilómétereknél cseréltem azt megnézheted a korábbi hozzászólásaimban.
Természetesen a kopóalkatrészeket nem írtam(fék,olajak)
Elektronikusan sem volt vele komolyabb bajom soha.
Nekem is sokan mondták megvétel előtt, hogy Francia autót soha...de akkor mit?
Német preciztást,amiben jó esetben 100ezrenként cserélhetem a porlasztókat,turbóval,lendkerékkel,vagy esetleg Japán autót,amiről mostanába kiderülnek, hogy a legtöbbjénél alvázvédő gyanántként pár hétig vízben áztatták,vagy szerencsés esetben csak egy új fogsort kell csak csináltatni,ha úgy dönt, hogy kinyílnak a légzsákok,vagy ha elromlik valami,akkor add el a házat, hogy megtudd venni az alkatrészt?
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy minden kocsinak megvannak a saját hibái,ahogy a Peugeotnak is!
Kilóméterről meg annyit, hogy soha ne nézd oda tekerik neked,ahova szeretnéd,és mehetsz lekérni a szakszervízbe is.
Hiába van végig vezetett szervízkönyv,amikor a tulaj összepacsizik a szervízesekkel,és csak pecséltettni megy be....,vagy nem regisztrálják a rendszerbe amikor beviszed valami hiba miatt.
Ha tudsz vásárlás előtt vigyél magaddal olyan embert,aki ért ehhez a modellhez,vagy legalább az 1.6HDI motorhoz.
Szia Kihívó! A HDI motorok igen jól bevált, jó konstrukciók. Tény kérdés, hogy normálisan kell velük bánni, a "gyilkolászatot" nem szeretik és vannak játékszabályok, amiket illlik betartani. Az elektronikák ebben sem tökéletesek, mint egyik autóban sem, szerintem azonban kukmindegy :), hogy egy Bosch elektronika egy Német vagy egy Francia autóban van. Ez egy CANBUS rendszerű autó, a maga korszerüségével és természeresen hátrányaival is. Üdvözlet: birobandi
Szeretnék venni egy autót!Nincs nagyon márka amit kinéztem de megbízható autót szeretnék venni!Mint Mindenki!
Szóval ismerősömnek peugeot 607 van 2,2HDI és nagyon nagy tetszik!
Peugeot! 407 vagy 607 néztem ki inkább nekem a 407 jobban tetszik
Szóval érdemes venni?
Mert azért kérdezem mert sok autószerelő lebeszélt a Francia Autóról!
Rengeteg Elektromos problémákat meséltek!
Egy Ismerősömnek is Renault Cliója van 1.5 Dci 110Le és szegénykéknek mindig problémájuk van velük elsőnek porlasztók ami 200000ft most meg Computer meg valami más ami 300000ft kerülne a javítása és nem tudják megjavítani mert a Törlesztő is 50000ft és már fél éve a Garázsba van nekik és fizetik a törlesztést!Megjavítani meg nem tudják!
Most 160.000 van benne. Én 35.000 tettem bele. A kettőstömegűnek semmi baja, a kuplungom csúszik meg ha tempomattal gyorsítok vissza nagy áttételnél. Az elektromos zár nyitás mindegyikben van. Külön nyílik a hátsó üveg így ott is van egy zár.
Köszi a választ, te eddig mennyi km-t tettél bele és most mennyi van benne? Kéttömegű lendkerék még nem rakoncátlankodott? Egyáltalán ez jellemző probléma? A hátsó ajtó elektronikus nyitása felszereltségfüggő?
Nekem SW-m van SPORTLINE felszereltséggel, igaz 2.0HDI és nem benzines, de ez csak részletkérdés. Ahogy én tudom ebben minden van ( RT3 ) kivéve így jol felszerelt. Hiba ami szóba jöhet a sedánhoz képest az a hátsó ajto és ablak ami elektromos nyitású és a kapcsoló hajlamos a beázásra, ugyan úgy mint a hátsó ablaktörlő kar. Különben nincs több hibája mint egy másik autónak!!! Mégvalami, az üvegtető rolója szokott néha úgy maradni ha sokáig egy pozicioban tartom. Csak javasolni tudom, nekem bevált acsaládom is imádja !
Fogjuk ra, bar egyeb tenyezok is bejatszottak... :-) Neked sikerult eladni vegul a coupe-dat? A 2.2-es motorral elegedett voltal osszessegeben? Fogyasztasa hogy alakult? A hahun-neztem egy 2.2 automatat, elegge jol felszerelt, kivancsi lennek ra, hogy az orszaguti fogyija mennyi lehet automata valtoval... (Fokepp orszaguti kocsi lenne...) Megbizhatosag, volt barmi gondod vele?
406 coupe V6 után szeretnék valami családbarátabb autót szerválni, igy jött számitásba a 407sw. Akinek ilyenje van attól nagyon szivesen vennék véleményeket, tanácsokat, hogy mikre érdemes figyelni ilyen verda vásárlásánál. A hahu-n nézegettem őket, 2db benzines 2.0-t is találtam jól felszerelten 1.5 milla körül, meg egy 2.2-es automatát 1.75-ért. Főképp benzinesben gondolkodom, évi kb 10e km lenne a futásteljesitmény. Esetleg ismeritek a fent emlitett kocsik valamelyikét? HDI-re ha valaki nagyon rá akarna beszélni, talán az is szóba jöhet, 1.8-ért láttam egy újabbat 2.0 HDI-t, de abban pl nem volt xenon, mig a benzinesekben van. (nekem az is szempont lenne)
Ahogy a video-n is látható, ha leválasztom a kijelzőt az autóról, akkor fekete/fehér és elcsúszott a kép. Próbáltam 4 féle tolatókamerát, videojel erősítőt stb stb, és a megoldás az, hogy csak és kizárólag PAL rendszerű kamera jó neki ha levan választva, mert megkerüli a jelfeldolgozót, és ilyenkor már csak így jó, és pont ezért volt jó a menün keresztül, mert akkor átalakította a jelet.
A köcsög kínaiak pedig bekaphatják, mert a csak PAL rendszerűnek árult kamerával is ugyanaz volt az eredmény, mint az ntsc, pal/ntsc kamerájukkal :@
Eladtam vaterán a héten az egyik régit, kipróbáltam, hogy működik-e, és a konyhában levő tv-n lehet állítani hogy pal, secam vagy ntsc (2 féle) szabványú a jel, és ntsc-vel csatlakozott össze...
Na újra net és fórumközelben, a mocskos előző netszolgáltatóm szilveszter éjfélkor kikötötte a telefont és a netet... Szolgáltatóváltás Magyarország...
Szia Tibcsi37! Nem tudom alátámasztani, amit írsz. Ahova én járok, a mai napig minden vezetve van az autómról, bármikor visszakereshető bármelyik látogatásom története a szervízben. Nem feltéelezem, hogy más gyári szervizek, ezt ne így csinálnák. Üdvözlet: birobandi
Fel! Ha garanciális a javítás, akkor el kell az alkatrésszel számolni a gyár felé. ;) Minden apró szarság vezetve van, de tényleg csak a garanciális időszakról.
Szia atMike! A Peugeot szerviz hálozata az EU.-on belül egy egységes rendszert képez. Mindent meg tudnak mondani, amit az autóval ezekeben a gyári szervizekben végeztek, függetlenűl attól, hogy melyik ország, melyik szervize végezte. Természetesen, ha az autót a sarki "Béla bá" javította, annak nincs nyoma. Üdvözlet: birobandi
Nem feltétlenül lesz meg az országban bárhol fellelhetően a szervízben járása az autónak. Ugyanis csak a garosokat kell felvinni egy szerverre ország világ szerte. utána nem....
Köszönöm válaszod. Ez a FAP regenerálása kiderül ha szakszervizbe bediktálom egy általam kiválaszott auto alvázszámát?( kereskedö már ajánlotta nekem de nem egészen értettem hogy is müködik ez a dolog ) mert több szakszerviz létezik vagy ezek összevannak kötve? és mindegy melyik szakszervizbe kérdezem meg attol fügetlenül h nem is abba volt szervizelve a kocsi akkor is kifogja dobni a gép ha valahol az országba megcsinálák rajta ezt a szervizt? Ezt mondjuk jolenne tudni igy auto vásárlás elött, kényelmetlen lenne ha utánna derülne ki hogy még ennyit rákell költenem az" uj " automra.
Szia atMike! Nekem 1,6 HDI-im van. 2005 Márciusában vettem újonnan, (Holandia számára gyártott modell). Jelenleg 106 000 Km van benne, túl sok gondm nem volt vele. Garancában cserélték a kettőstömegű lendkereket -ez típus hiba. A két alsó tűgörgös gömbfejet 80 000-nél, ezenkívűl egy hőmérséklet érzékelő lett cserélve. Szerintem kulturált használat mellett egy nagyon jó és kis fogyasztású autó. 120 000-nél az eolys folyadékot kell feltölteni, nem egy vészes összeg (kb. 15 000Ft) a FAP regenerálása már egy húzosabb dolog, bár már arra is vannak költség kimélő megoldások. Várhatóan 140 000 és 180 000 között esedékes, a komputer jelzi. Érdemes az autó adatait az alvázszám alapján szakszervízben lekérdezni. Amennyiben többre vagy kiváncsi az email címem publikus. Üdvözlet: birobandi
Elöször is Boldog újévet! Nem tudom most pontosan kinek vagy kiknek is irok de segitséget szeretnék kérni! Autó vásárlás elött állok, eleinte nem tudtam hogy milyen kocsit akarok (1.5-2millio közötti tartományban gondolkozom) igy mivel csak ennyi pénzem van hitelezni meg nem akarok ezért esett a választásom a peugeotokra mivel ebben az árfekvésben ezek tetszenek nagyon söt legjobban mind formailag meg belsökialakitásba is a sok extrákrol nem is beszélve.
Viszont sok hiedelem terjeng a Peugeotokrol hogy igy szarok a franciak ugyszarok stb meg h nem jo az elektronikájuk meg h a futomüveikkel is problémák szoktak lenni( viszont olvastam forumokat és a futomüröl nem sok roszat irtak, az "elpattog a hátulján" kivül ). Ezért szeretnék tanácsot segitséget kérni töled/töletek Számomra a legpraktikussabb talán az 1,6 os hdi lenne mivel átiratasnal se kéne sokat fizetni meg teljesitmény ado is kevesebb lenne mivel tudtommal kw után kell a teljesítményadot fizetni, a fogyasztásrol nem is beszélve városba ritkán használnám viszont nagyobb utakat kirándulásokra tökéletes lenne ez az 5,6 literes fogyasztás. Igazábol ami érdeklne engem hogy mit kell tudni ezekröl a hdi motorokrol mennyire megbizhatoak? mennyi a futásteljesitmény kb?( km be ) olvastam forumon hogy van valami 120 ezres nagy szerviz az kb mennyibe kerül? megha van egy 140ezer km errel rendelkezö kocsi amin az nem volt elvégezve hogy tudok rájönni?( csak számitogépes diagnosztika? ) meg kb mennyibe kerül egy 120ezerkm -es nagy szerviz? elektronikájuk mennyire megbizhato mennyire romlanak el bennük a dolgok( elektromos ablak / viszapilantotükör behatjo, tempomat fedélzeti kompjuter tolatoradat ülésfütés stb... (tempomatot már hallotam valami ilyen jellegü problémára gondolok h meghibásodik)
Illetve 2004 es kocsikat nézegettem 407esekböl mind ilyen 140 ezer km körül mozognak ezek kb élettartalmilag mit jelenthetnek? kb felénél járhatnak? Igy elsö nekifutásbol ennyit szerettem volna tudni, Válaszod válaszaitokat elöre is köszönöm! ÜDvözlettel: Miki
Szia! Gyári rugó van benne, többször le akartam már ültetni, de aztán mindig akkor akadtam fel valamin szóval kimaradt.
Ráadásul ehez az autóhoz csak ültetőrugót lehet kapni, komplett futóművet nem, ezért sem vágtam bele. Amúgy egy max 2cmres ültetéssel fasza lenne, csak minimum 3cmres ültetőrugót lehet hozzá találni. Nekem hátul van nyomtávszélesítő mert a 17es gyári téli kerekemmel nagyon be van esve a kaszniba a kerék, itt kimerült a futómű tuning. A nyári meg 9" széles, azzal minden ok :) Mondjuk most nincs is az autóra felrakva a pogi, mert eldobáltam valahova a garázsomban :$
Félreértés ne essék , én nem akarok elcsábítani senkit! De, nagyon sokan sokszor emlegették hogy legyen egy saját oldala a 407-esnek. Ezért dobtam össze azt az oldalt tegnap este hajnal 2-ig csináltam, hogy kielégítsem az emberek igényét.
Meglepődnél hogy az un Nagy-magbül mennyien regisztráltak oda!
Az előnye az új oldalnak hogy lehetőség lesz minden témára problémára külön rákeresni és képi illusztrációkat megtalálni. Képeket már tettem is fel a terelő lapátról pl. nyitottam külön témát az utolagos xenonrol.
A jövőbeli találkozok szervezése az esemánynaptérban egyszerűbbé válik.
Ez tényleg egy LEHETŐSÉG nektek, nekem napi plusz munkát fog adni, de vállalom a forumért.
Várok mindenkit szeretettel a az új peugeot 407 oldalon, és elsősorban adminisztrátoroknak jelentkezést akik segítenek az oldalt rendben és naprakészen tartani.
Na végül is elkezdtem csinálni a címe www.peugeot407.gportal.hu lesz 1 kis időt kérek és kész lesz javaslatokat várok szeretettel. :D lehet nem lesz elsőre tökéletes de megprobálok mindent.
Most lehet megfogtok kövezni, hogy friss fórumozóként "okoskodok"! Arra gondoltam, hogy nem-e lehetne egy aféle saját 407-es klub esetleg valami kis különálló 407-es fórum? Igazából nincs gondom ezzel sem, hiszen eléggé online, ahoz, hogy egyből választ is kapjak, a kérdésemre! Csupán az a probléma, hogy lehet 4-5 oldallal ezelőtt már feltették ugyanezt a kérdést, és válasz is van rá! Nem a lustaság miatt nem lapozgatok vissza persze, csak így vaktában majdnem 200 oldalon keresgélni nem egyszerű! Most nem reklámozni szeretnék, de nekem 407 előtt egy 306-om volt! Egy elég jó "családias" Club jött össze egy szerintem egyszerű átlátható fórumon! ( http://www.306club.hu/ ) Van egy főoldal, ahol az autóról a gyári adatokat lehet megtalálni, kis peugeot történelem stb stb... A fórum rész többfelé van osztva, van ahol különböző találkozókat lehet megbeszélni, van egy szerelgetős rész, ezenbelül is különböző főbb csoportokra osztva minden, így könnyebben megkereshető és átlátható minden! Van egy adok-veszek topic, egy saját autónk történetét leíró rész, itt mindenki vezetheti saját autója történetét képekkel stb... Plusz egy "Off" topic, ahol bármiről lehet beszélgetni! Ugyan sajnos annyira nem értek a dologhoz, hogy egy ilyet létrehozzak, de szívesen segítenék bármiben, egy hasonló fórumhoz, persze csak ha a legtöbben vevőek erre! De én úgy érzem, egyszerűbb és átláthatóbb is!
Még amit most néztem. Az 5. képen rövid polóban van az ember az autó melett és minden növényzet zöld. Nem épp friss képek. Ez utalhat arra is hogy régóta árulják. De miért ?
éééés tényleg! A felnit kiszúrtam végül, na de a többi! Köszi, felteszem majd keresztkérdésnek :-)
Kérdésedre a válaszo: A totálkár saját tesztjében és egy másik autós magazin (nem jut eszembe a neve) tesztjében írták le nagyon. :-( ...de igazad van, ki kell próbálni. Nem akarom más szubjekjtív véleménye miatt elszalasztani, főleg ha tényleg nincs vele gond!
Szia Pugós! Igazán nincs mit. Ezeket a 2,2-es HDI motorokat nagy jó konstrukciónak tarják. Magas teljesítmény, szerény fogyasztás. Ez egy 3 éves autó, ebben biztosan nincs több,mint a mutatott km. Szerintem érdemes közelebbről megnézni. Üdvözlettel: birobandi
Tyűha, hát megnéztem még egy párszor a képeket, de nem látom mire gondolsz!! Nem egy és ugyan az a gép? ..szóval azt mondod a 4-es jobb talán mint a 6-os? (mivel nekem csak az írott tesztekből jutott a 407-es váltója ..és ezekben a tesztekben eléggé szidták a 4-est, ezért fázom tőle egy kicsit) ...de lehet nem kéne. A japán konstrukció mindenképpen bíztatóan hangzik! ...de gondolom azért volt ok a cserére is. ...nem tudom. Lemegyek és megnézem, de van még pár gép a tarsolyban.
Nekem most egy 307 SW-m volt 5 sebességű kézivel és nem volt bajom vele soha. Inkább szeretnék kézit, mint automatát. (van most kb 2 hónapom, hogy vásároljak és azt már eldöntöttem, hogy 407-es lesz, csak extra függő vagyok)
...De sajnos, azokban a 407-esekben ami tényleg jól fel van szerelve (mint az általam linkeltben is) inkább automata van. Meglennék nélküle, de ha már ez jut, akkor legyen jó és ne menjen a vezetési élmény rovására.
Szerencsére tudok nyújtózkodni így lenne mód erre is:
Szia gaboj69! Ez a hűtő kiegyenlítő tartályának szint ellenolytörzője. Visszahívás keretében kikötötték ezeket. Ennek az volt az oka, hogy előfordult néhány esetben, hogy az elektromos kábelen végig folyt a folyadék a komputerbe és ott jovátehetlen kárt tett. Üdvözlettel: birobandi
Nekem már csak volt, de szerintem sokkal konfortosabb a 4 váltó mint a 6 os. Simulékonyabb nem váltogat folyamatosan. Hátránya hogy 160-170 felett már nagyon forgatja a motort. Aúgy Japán váltó.
Először is, szeretnék Mindenkinek Bolodg Békés karácsonyi ünnepeket kívánni!
Köszönöm az eddigi segítségeket! Örülök, hogy egy ilyen segítőkész "csapatot" találtam! (Bár ezt az autónak is köszönhetem :D )
És most is lenne azért egy kérdésem! Ez a kis "valami" mi lehet? Az autóban sehol nem találni hozzá csatlakozót, és ugyan nem sok motorteret láttam, de azokban nem volt ilyen...
Mint néhányan jól tudjátok turbót kellett cserélnem az autómon, azóta minden rendben van. Ma láttam meg, hogy kicsit kormos a turbó. Ugye nem kell aggódnom? :)
Szia Pugós! A motor szám alapján egy pillanat alatt beazonosítható a váltó, szerintem ez a 6 sebességes. Én az aut. váltóról véleményt nem tudok mondani, az enyém manuál, eltérő véleményekkel találkoztam a témában. Üdvözlet: birobandi
Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni! Azt szeretném megtudni, hogy mikortól raktak 6 sebességes automatát a 2.0 HDI SW-be. Egy kicsit zavarosak az adatok, mert egyik helyen azt írják csak ezzel szerelték, máshol meg látok 4 sebes automatát. ...összezavarodtam! :-)
Vásárolnék Nokia 610-es autótelefont. a fejegységre rá tudon kötni? azaz a fejegységen van telefonnémítási funkció... esetleg hol találok erről valami leírást?
Szia Moó!Igen pont arra lenne szügségem. Bocs a szervezkedést, valóban megbeszéltük csak mailban kaptam a jelzett cucról leírást és kiváncsi voltam mi az ábra vele. Természetesen ünnepek után összefuthatunk és boltolhatunk az ügyben. Most egy darabig nem leszek gépközelben ezért Boldog karácsot Kívánok mindenkinek.
Véleményem szerint arra senki nem nagyon tudja a választ, hogy egyik autó miért jó másik miért nem. Nem a hibakóddal van baj hanem azzal hogy egyszercsak elromlik az autó vagy soha se. A can bus adapter ebben az esetben vajmi keveset ér. A gyártók kb 6 havonta cserélik a trafókat így mire valamit kitapasztalsz már mást lehet kapni.
sziasztok! amiket irkáltatok nem derült ki semmi ill. köszi de nincs benne semmi teendö hogy mit is csináljak! tudom ... szerviz-(de minek vigyem ha én is betudom ütni illetve megtudom csinálni ha valaki megmondj mit csináljak) szóval ha kell kód akkor azzal mit csináljak ha van valami más trükk akkor mi az? mégegyeszer köszönöm a segitségeteket de nem találtam benne semmi megoldást. ja ez megeshet mással is és ezért is kérem ha valaki tudja irja meg elöre is köszönöm
Megerősítem! Gyakorlatilag a rádió és az autó össze van kódólva. Tehát, ha a gyári rádió van benne az akku csere után néhány sec alatt újra aktíválodik, legfeljebb a beprogramozott állomásokat felejti el. Amennyiben ez nem így történik, akkor vagy nem a gyári rádió van benne -de ez nem valószínű, ha eddig működött, vagy valami szooftver hiba van. Üdvözlettel: birobandi
szeva! örülök hogy megismertelek. az van hogy ez mind oké és sejtettem hogy van valamilyen kód de azt hova is kellene beütni vagy hogy is kell ezt megcsinálni mert ha lehet és ha könnyü én is bekapcsolhatnám mert itt svédben nem olcsó az óradij. Elöre is köszönöm.üdv
Egyelőre továbbra sem tudom megmondani miért de van olyan 407 amiben szinte minden jól megy és van olyan amiben sajnos nem. Nem tudok párhuzamot vonni szoftverszám vagy évjárat között. Az eddigi gondok vegyesen jöttek Ennek tükrében nem válallunk 407 mostanában. Mert amikor elmondom hogy esetleg ez előjöhet hiba akkor sokan átgondolják. Nekem pl: Evolution van benne utólagosan. És már 4 éve tökéletesen megy.
laszlo0326 ! Az én nevem userik, akarom mondani a felhasználó nevem ami nem az igazi :) amugy meg virtuálisan az vagyis igazi. Az ön problémájára a válasz miután bemutatkoztam, és mostmár nem vagyunk ismeretlenk, tegezhetlek vazzeg?
:)
Lehet hogy a rádió security code (szekjuriti kód) ra lesz szükséged amit általában mellékelnek a kocsihoz, vagy a rádió hátulján kiszerelés után néha ott van.
szia ismeretlen! Azért irom,hogy ismeretlen mert még nem ismerem.Kérem elnézését ezért! az a gondom,hogy...! van 1 407sw és aksit cseréltem és utánna nem müködik a rádió és a cd és a menübe sem akar beengedni a cd részére! kérem mihamarabb válaszát! köszönöm laca
Sziasztok! Pár hónapja vagyok tulajdonosa egy 407-esnek. Eddig minden ok volt. A tegnapi napon megállt az mp3 cd a lejátszóban, azóta nem is adja ki. Van valami megoldás a problémára, vagy beadta a kulcsot a lejátszó? Apámnak Citroen Xsara van és ugyanez történt vele. Ez valami Citroen-Peugeot típushiba? Előre is köszi a segítséget.
Segíts légyszíves, hogy ezt a típust- Exhibit Slim Ultravékony 55 Watt Digitális Can Bus H1 Xenon- szerinted biztosan hiba nélkül kezeli a 407-es? Kösz tamás
Ha belépsz a serviceboxba, ott + tartozéknak megtudod keresni az első radart. Ha rákattintasz a technikai adatoknál van bekötés+illesztési dokumentáció, ha lesz egy kis időm megkeresem neked.
A szervóhoz jó lenne tudni milyen motorod van. Nekem a túltöltés megoldotta a dolgot, egyszer volt még a kisnyomású ágban csőgondom, de ott egy awag bilincs segített az elhárításban. (szétment a préselés picit, és fellevegősödött a rendszer).
Köszönöm a választ, de nem akar összejönni! Lenyomom a gombot, ráadom a gyújtást, visszaszámol 10ről majd ki írja a nullát, de onnan már hiába nyomom, 30.000-től számol vissza! ezelőtt egy 306-om volt, ott ugyan így kellett, és mikor a visszaszámlálás elérte a nullát, akkor egyből mutatta, mennyiről is fog vissza számolni, és ahogy írtad, nyomogatással lehetett cserélni, majd ha meg volt a megfelelő érték ismét 10 másodperces nyomás és kész! de itt 0 után sajna nem látni "választási" lehetőséget! Vagy csak én lennék bamba :D ?
Ma lecseréltem az olajat, és nulláztam a szervíz idővallum számlálóját! 30.000-ről számol vissza! Azt esetleg belehet állítani, hogy csak 10.000-ről számoljon? Ha igen hogyan?
-Parkolás segitő radart (tolatóradart) hogy lehet beépiteni az első lőkháritóba, nem a mechanikai fúrásos beépités érdekelni hanem a computerre való csatlakoztatása.
-Lassú menetben kanyarodáskor beremeg a servo, olajjal már túltöltöttem de nem javult meg, valaki irta hogy egy servo csövet kell kicserélni nagyobbra. Mellyik ez a cső??
Egyszer kifogtam egy Bosch-t, ami olyan csíkosan törölt (fogalmam sincs miért, vadonat új volt), hogy másnap vissza kellet vinnem. Pedig a korábbi autóimhoz mindig Bosch-t vettem én is. Így most Valeo van. De lehet, hogy csak nem volt szerencsém és kifogtam egy gyári hibásat. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy a Bosch rossz, de azóta bennem kicsit megrendült a bizalom.
Szia gaboj69! Amennyire én tudom, nem igazán van csak drága és még drágább :). Valeot és hasonló beszállítokat láttam 12 és 17 000 Ft közötti áron (párban) Nekem még gyári van fent és több, mint 6 év után nem csiíkoz. Annyi van csak ráírva, hogy "Made in Belgique". Üdvözlet: birobandi
Szia Moó! Nem Peug. téma. Egy közlekedési egyesületnek (www.metroert.hu) vagyok az elnöke. Ebéli minőségemben előfordul, hogy kölönböző médiákban megszólaltatnak. Nem számoltam vele, hogy itt lebukok közöttetek :) Üdvözlettel: birobandi
láttam valahol a neten egyszer egy ennél vadabb dolgot is, a történet arról szól, hogy az orron lévő emblémába a fekete lukacsos részt tolta tele kék ledekkkel méréktartó ítélet szerint érdekesnek minősíthető, a tükör megoldásod igy vissszafogott a témában.
Szia kisvadon! Nagyon köszönöm. Bár én most tőled tudtam meg, hogy reggel szerepeletem, feltételezem, hogy tegnapi anyagot ismételtek. Ez a jobbik eset, a rosszabbik az volt mikor az egyik rádió csinált velem egy hosszú 1/4 órás riporot, csak elfelejtették megmondani, hogy élőben megy, én meg voltam róla győzödve, hogy utólag szerkesztett anyag lesz, igen ciki volt. :) Üdvözlettel: birobandi
és mire jutottaok? Nekem nem egészen igy kellene mint a videon, hanem a z indexel eggyútt a lednek is villogni kellene majd tovább folyamatosan kellene égni? Be linkeled nekem a tempo rögzítönek a cikk számát?
A projekt a következő: Elöl adva van egy borostyán színű ledsor., úgy kellene megoldani, hogy alapjáraton a helyzetjelző bekapcsolása után égjen,de az idex működése közben villogjon majd újra folyamatosan égjen ha index kikapcsolva? Megoldja valaki nekem? Kérlek csak finoman érthetően mert még nincs doktorátusom a témában. Kösz
Irányjelző izzóhibát jelent a kijelzés. De mivel nem indexeléskor jelzi, hanem fékezéskor, valószínűleg kontaktos a testelés az egyik hátsó lámpádban. Szedd ki a lámpa belsejét, húzd le a csatlakozót, és tisztítsd meg kontakt spray-vel, wd40-el, kapirgálással az érintkezőket. Be szokott válni.
Én biztos, ami biztos, az összes izzót is meg szoktam mozgatni, ne legyen ott se érintkezési hiba.
Kár érte... Nagyon szép a belseje... kívülről már kevésbé... Moó! mennyi mindent lehetne belőle bugázni, mi? :) nagy navi, elektro ülés und so weiter...
Annyit tennék még hozzá a témához, hogy ez egy eléggé eltérő megoldás a hagyományos rendszerekhez képest. Azt gondolom, hogy amennyiben megfelelő az alkatrész minősége (ld. javitott kiadás ), akkor egy elég komfortos szolgáltaatást nyújt az egész kilimatizáló rendszer. Üdvözlettel: birobandi
Most van benne 136ezer, egyszer csak elment az ereje, majd rögtön el is kezdtem lassítani vele, majd alig hogy megálltam, már kivillant az oljanyomás jelző is:(. Bár utána pár másodperccel már le is állítottam, majd pedig elhúztuk a szerelőhöz.
Félek én is a bontottól, felújítósra pedig nehezen akadok és meg is vagyok lőve most autó nélkül:(, de valami megoldást próbálok azért kreálni...
A Racing bazárt néztem én is, mondjuk utóbbit még nem láttam, köszi: unomma:)
Felkeresem Jena-t is, most minden megoldás érdekel, mert valahol munka eszközöm a "kislány":), így mondhatni életbevágóan fontos..
Köszi mindenkinek, remélem legközelebb már jobb hírekkel szolgálhatok:)..
Új tag vagyok, sok jót megtudtam a 407-esemről olvasgatva a tapasztalatokat:).
Viszont most elért az áradat, tönkrement a turbóm. 1.6 HDI motoros, 109 LE és szinte nem találok hozzá. Bontottan szeretném, mert az újra most - főleg így karácsony előtt - nem telik.
Tudna valaki segíteni benne, hol találhatnék megbízható bontott alkatrészest?
Bács-Kiskun megyei vagyok, így a környező megyékből keresgélek.
Janika ! Egy hónapja feltettél egy kérdést, amiben felajánlottam a segitségemet, telefonszámot is megadva!! Nem reklamálok, csak segiteni szerettem, volna mert az emlitett problémát én a szerviz-ár töredékéért megoldottam magamnak. Persze segitséget nem kötelező elfogadni, csak egyszerüen nem értem. Ennyire azért nem drága a telefon. De te tudod..:-)
Ha meg lesz a hiba oka, feltétlen számítok a tájékoztatásodra:) Nálam is így kezdődött, majd egy hete nem megy a bal oldal. Egy fórumtársunk ajánlotta, hogy megnézi, csakhát Zalaegerszeg-Budapest nem egyszerű.
Szia Tamás! Jó esélyed van a terelő zsalú cserére és feltétlen jó, hogy gariban meg tudod csináltatni, mert elég nagy meló. Sikeres gyógyulást kívánok a gépnek :) birobandi
Szia zumi1974! A fűtőventilátornak csendben kell működnie. A levegő áramlási hangon kívűl más hangot nem adhat, tehát érdemes megnézetni. Üdvözlettel: birobandi
Szia gaboj69! Az első történet valószinűleg valami kontakt hiba, nem szokott ilyet csinálni. A második story, valószinűleg a hőmérő érzékelő megadta magát. Üdvözlet: birobandi
Egy kis problémával fordulnék hozzátok! Sajnos még nem igazán ismerem az autót! Pár hete van nálam! Ma azt a furcsaságot csinálta, hogy elkezdett villogni a középkonzol kijelzője! Nincs benne rendszeresség, de csinálja folyamatosan! Igazából nem tudom milyen elven működik, de ha jobban megnézem minden működik szóval ugyanúgy mutat mindent, csak mintha a háttér világítás menne el 1-2mp-re aztán ismét visszavillan! Azóta többször is mentem vele és nem szünt meg! Találkozott már valaki hasonlóval?
Másik gondom a víz hőmérője! Ez igazából nem nagyon akar nekem működni! Meg sem mozdul! Mit érdemes megnéznem? Esetleg lehet, hogy levegős a rendszerem? hol lehet légteleníteni?
Az egri kereskedés, ahol anno beszámítattam az autót sajnos végelszámolás alá került, így egyelőre nem jött össze a családi autó projekt. Kb. 700.000 Ft-om (foglaló) bánja a dolgot és mellette még járhatok a rendőrségre és a valószínűleg nemsokára bíróságra is Magyarország 2011
Amennyiben valakit érdekel, ne fogja vissza magát Szinte már üveggyöngyé árulom :-(
Igazad volt..:( kapom is a hibaüziket sorba...Directions indicator faulty no bulb blown Left hand brake light bulb faulty... Írtam is zolforgnak mikor van ideje, mert kicsit felspanoltam magam hajnalba...:S
Szia kovgyu! Nem lett belőle sorozat jármű, maradt tanulmány autó. Másfél évvel ezelött jártam Sochaux-ban a Peugeot múzeumban, sajnos még ott sem lehetett megtalálni.
Szia mex77! Kapni, mindkét fajtát, én simát kaptam akkor, azzal is meg lehet szépen csinálni, nyilván a simából vékonyabb (5 mm) tökéletesen megfelel. Üdvözlet: birobandi
Akkor beesett a foncsor alá, a magasságállításodat remélem nem fogja zavarni, innen már csak a fényszóró kiszedésével tudnád kiszedni. Hát canbusosat kell beletenni és akkor nincsen gond.
és bocsánat engem is érdekelne, hogy hol lehet ilyen U alakú krómcsíkot venni:) és hogy van e valami praktikája felrakásnál, mert már figyeltem, hogy itt mindenki ügyesen megcsinálta magának:)
Hát az a helyzet h birizgálás közepette beesett egy olyan lyukba amit eddig nem is láttam:D ugyhogy most kivulről nem látszik, de a lámpatestben van:S rem ott nem fog sok vizet zavarni... amugy nem can busos azért akartam pont kivenni mert vettem sima helyzetjelző égőt, mert már menetközben is kiírta hogy sidelight blubs fault.... ráadásul az még a problémám hogy balra indexnél is folyton irogatta ugyanezt a hibát meg néha még gyorsabban is villogott a bal oldali indexem... de azt is leellenőriztem hogy hátha az index szívózik, mert ha gyorsabban is villogott égett az összes szóval tanácstalan vagyok...:(
Nekem 4ledes canbusos helyzetjelző esett be, ugyanígy voltam, bár nekem befelé nem szorult meg, csak kifelé :)
10 perc agyalás után, mert baromira nem akartam levenni a lökhárítót, kivenni a lámpát hogy aztán összevissza rázhassam a lámpát amíg kijön ez a kis szar, fogtam a garázsban a régi autóm antennáját, kb 1 méter hosszú hajlékony de merev cucc, a végére körbe 2oldalas ragasztót ragasztottam, amivel a rendszámomat is ragasztottam a lökhárítóra, benyúltam, beleragadt a led, és szépen kihúztam vele. Ezt javaslom neked is. A legjobb a patex kétoldalas (valami 40kg/métert tud megtartani), de erre a megoldásra a tescoban is lehet venni montázs ragasztót amivel tükröt lehet felragasztani fürdőszobába fehér meg ilyen méregzöld színben láttam ott. Szóval ezt javaslom neked is.
Nagy segítséget szeretnék kérni.... mint a képen látjátok a led helyzetjelzom mikor ki akartam cserélni becsuszott mert már bemenni is alig ment kijönni meg nem akart lecsuszott a kezemről és bele esett a lámpába a képen látahtó módon most mi a teendő?!
Jó hír!!!! Sikerült kiszedni a terelő lapátot anélkül hogy ki kellett volna szedni a műszerfalat, ÉÉÉÉS úgy lett megcsinálva hogy soha többet nem kell bajlódni vele ha eltörne!
Kicsit brutálisan fog hagozni, de szervíznyilást csináltam a fűtés box oldalára :)
Na mostmár értem, ma fogok mókázni az enyémmel, megnézem hogy van-e valami hasonló beállítás a ppsbe, ha van akkor kedden megyek Tankcsapda koncertre, úgyhogy előtte megnézhetjük, vagy szerda reggel/napközben ráérek.
Hello zumi1974! Preston mellet lakok, tehát nem sok ha nem te csinálod itt az tűrhetőnek mondható de ha javasolhatom TE vedd meg az anyagot mert szerintem a műhely tuti a legolcsóbbat tenné fel.
Szia Viktor! Én azt hiszem értem a kérdést, de csak tapogatozom, mint vak a ...., talán a PP-vel a menűben valahol állítható. Ne verj meg, ha tévedek :) Üdvözlet: birobandi
Részt veszek egy facebookos nyereményjátékban, ami vasárnap 23:59ig tart. Meglepetés számomra, hogy úgy alakult, hogy 2 hete átvettem a vezetést, és azóta szépen tartom magam az 1. helyen. A különbség a javamra 60-70 között volt végig. Most viszont 24 a különbség köztünk, ezért szeretném kérni a támogatásotokat.
oldalra kell lépni, likeolni a Hella hungáriát, utánna pedig szavazás gomb. Ha ez megvan, akkor felül szavazat szerint kell rendezni, és Gabor Molnar egy fekete Peugeot 407es. Szavazás, megosztás. Ma és holnap nagyon sokat jelentene nekem ez a pár szavazat. (Az helyezésen kívül 50ezer forintot is!) Ezért szeretném kérni a támogatásotokat, ami nem kerül 1 forintba sem, és kb 1 perc. Köszönöm szépen.
A 2. helyezett egyébként egy Opel Kadett, aki folyamatosan kritizálta az autómat, és a szavazótáboromat, már csak ezért is szeretném megmutatni neki.
Pontosan így van, ahogyan Zolysys topiktársunk írja. A gond az, hogy legtöbbször mire a fékbetét leamortizálódik, a tárcsa is eléri vagy megközeliti a gyári engedélyezett minimális vastagságot. Ezért érdemes csínján bánni vele. (A hátsó az tömör tárcsa, az jobban bírja a kiképzést) Mível egy új tárcsa nem egy horribilis összeg, talán érdemesebb cserélni. (Fékről van szó!) Üdvözlet: birobandi
Szia zumi1974! Az első tárcsák felszabályoztatásával óvatosságra intelek. Sajnos a gyár eléggé vékonyra méretezi, 2 mm. kopást engedélyez mindössze. A kopásjelzővel nem szokott gond lenni, tudomásom szerint. Üdvzlettel: birobandi
egy tanacsra lenne szuksegem megpedig, a fekbetetek es fektarcsa cserejevel kapcsolatba. mar egy hete hogy kiirja a verda hogy elvannak hasznalodva a fekbetetek. megneztem es eleg gaz mar az elso ketto tarcsaval egyutt.
a kerdesem az lenne hogyha elviszem muhelybe akkor szolnom kell hogy nekem vannak kopaserzekeloim vagy eszre vogjak venni? persze nem csak arra hagyatkozok amugy is ellenorzom csak, az is jo erzes hogy ez mukodik a verdamon.