Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Garfield007 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56772

A long life olajakat meg bevizsgálták és ideális körülmények között tudják a 30e kilométert, szerintem is lehet gondolkodni és nem kell itt senkinek vagdalkozni.

hanem a hosszú évek tapasztalata alapján.

A 26 autódból melyikbe hajtottál 2-300e km-t?

Tényleg nem vitázni szeretnék, csak mindenki húzza vissza a körmeit, mert ez ezen a szinten csak cicaharc és semmi értelme egymás torkának ugrani egy újabb, hülye és értelmetlen 5w-10w vitában.

Előzmény: teo nevada (56769)
Garfield007 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56771

Ugye kicsit emelt hangnemben:

Legközelebb meg inkább olvassátok el a lubadmin-on a 10w és az 5w40-es olaj melegoldali viszkozitásának az értékét, és utána kezdjétek a választ megfogalmazni. 

 

Aztán erre írtam amit. Meg lehet nézni, de átlagjózsef, átlagthaliájába nem lesz kimutatható változás. Mondjuk az érzet és a hit fontos :-)

Szóval, szerintem lapozzunk.

Előzmény: Köhike (56770)
Köhike Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56770
Szerintem ugyanezt írtam én is le.
Előzmény: Garfield007 (56768)
teo nevada Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56769

Nem vagy buzi, de én egy 59 éves polip vagyok akinek volt már 26 autója és egészen mellesleg autószerelő és karosszéria lakatos.

Csak azért tévedtem ide, mert kíváncsi voltam arra, hogy milyen kreatívak a fiatalok.

Minden autómat én javítom és szervizelem, az olajokat nem a róluk kiadott táblázat szerint vásárolom, hanem a hosszú évek tapasztalata alapján.

Nem utolsó sorban az ár is meghatározó.

Olajcsere ciklus SZIGORÚAN 10ezr kilométer, esetleg egy 1000-el több.

A barátom Renault-val betartotta a 30ezres gyári intervallumot, 60 ezernél már 1liter olajat zabált ezer kilométerre.

Lehet gondolkodni! Nem akartam megbántani senkit, de nekem is jár a tisztelet.

 Üdvözlettel Teo!

Előzmény: Köhike (56765)
Garfield007 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56768

Csak nem lesz nyugalom olaj témában :-)

Átlag felhasználás közben semmi, de semmi változást nem fog észrevenni az átlag Thalias. 

Számokban kifejezve olyan minimális különbség van a 5w és a 10w között, hogy kabaré amit itt futunk néha körülötte.

A fűnyíróba is tökéletes a SAE30 olaj hosszú évekig elmennek a 15w közelébe se érő olajokkal.

Szóval, aki a gyári előírásoknak megfelelően minimum 10w-s olajat használ és időben cseréli(mert ez sokkal fontosabb, mint a minimális viszkozitás különbség) az már megtette az elvárhatót, hogy sok ezer kilométerig ne legyen baja az autóval. Ha valaki kényezteti 5w-vel szíve joga, senkinek semmi köze hozzá, de ettől még a 10w használók semmivel nem tesznek rosszabbat...

Részemről itt vége is az újabb flame-nek.

Előzmény: Köhike (56765)
Köhike Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56767
Én is azt használom. Tökéletes.
Előzmény: Törölt nick (56766)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56766

Akkor én mit mondjak, aki meg a gyári ajánlásnak megfelelően 5w30-at tesz a motorba télen-nyáron? :-) És se az 1.6 se az 1.4 nem eszi, pedig sok száz ezer km van bennük. :-) Ez pedig a meleg oldalon is folyósabb, mint a 10w40. :-)

Egyébként kinek mi vált be. Én tuti nem fogok váltani, ez bevált mindben. Egy rosszabb motor lehet már megenné ezt, meg gond lenne, abba más kell. Ennyi. :-)

Előzmény: Köhike (56765)
Köhike Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56765
Ha már átvitt értelemben megint le lettem buzizva, akkor azt meséleje el nekem valaki, hogy ha nyár jön, akkor miért pont a hígabb olajat kellene a motorba tölteni? Mert ha arról lett volna szó, hogy 30-as vagy 40-es még megérteném a dilemmát. Legközelebb meg inkább olvassátok el a lubadmin-on a 10w és az 5w40-es olaj melegoldali viszkozitásának az értékét, és utána kezdjétek a választ megfogalmazni. Persze senki nem azt mondja, hogy tönkreteszi a 10w40-es a motort, de nem az a jobb olaj, mivel hidegen sűrűbb, és melegen ugyanolyan. Ezen nincs mit vitatkozni ezek tények.
Előzmény: teo nevada (56764)
teo nevada Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56764

Ja..Ja most már biztos, hogy sok a hozzáértő!!!

Sok bocsánatot kérek, mert én csak egy zongorahangoló vagyok.

Előzmény: Garfield007 (56759)
desavel Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56763

gondolom a tetején levő rácsos szűrőn keresztül nem?

(tápkábel odabasz:D)

Előzmény: hant90 (56762)
hant90 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56762

Jaj, nekem nem is mondta senki, hogy a fűnyíróba is kell olaj! Meg tudjátok mondani, hol töltsem bele?!

 

desavel Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56761

ha nem használod télen a fűnyírót akkor fölösleges is...

Előzmény: Köhike (56760)
Köhike Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56760

Zsír. De nem én hoztam fel a témát. 15w40-et meg még a fűnyírómba se töltenék. Akkor asszem le is zárhatjuk. 

Előzmény: Garfield007 (56759)
Garfield007 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56759

Apaaaa, kezdőőődik :-))))

 

Felhívnám a figyelmet a read-only és betévedő tulajoknak, hogy ez egy sokszor lemeccselt téma. :-)

A következők derültek ki:

- gyárilag az 5w és 10w is tökéletes a motorokba

- dízelekben talán jobb az 5w

- a tanácsokkal ellenkezve a 0w semmi változást nem fog hozni, dízelekben külön tilos is

- mindenki azt választ amit szeretne és pénztárcája megenged, ELF ajánlott, de bármely hasonló ajánlásokkal megáldott olaj jó lesz

- az olajcsere periódus is vita tárgya, de a használati módot és az olaj típusát nem ismerve hülyeség bármit is kijelenteni :-)

 

Azt hiszem összefoglaltam, az úri közönség vitázhat tovább :-)

Köhike Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56758

Ez is benne van....

Előzmény: desavel (56757)
desavel Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56757

meg a vastagabb olajjal az is a baj, hogy amíg nem melegszik meg, nagyobb eséllyel és tovább kering szűretlenül (ha bypassos a szűrő) és amit a pumpa felvesz koszt a karterből, azt szépen végigtolja mindenhol. nem értem én a vastag olaj mániát...

Köhike Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56756

A benzinesen meg bosch van. Ott lucas csak az ABS-es kivitelre kerül, 8"-os dobokkal. Az összes 7"-os bosch.

Előzmény: teo nevada (56751)
desavel Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56755

köszi, kizárólag full synt olajat használok, utólagos adalékok árát pedig inkább a legjobb minőségű szűrőkre költöm el:)

jók a ful synt olajok úgy ahogy vannak, nem kell azokba semmi. olyat is hallottam, hogy valaki brigéciolt öntött olajcsere előtt a motorba az mennyire cool:D

Köhike Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56754

A 10w-40-es olajnak csak hátránya van az 5w40-nel szemben. Egyetlen előnyét nem tudnám felsorolni. És semmivel nem "vastagabb" ez csak egy tévhit. A 10-es hidegoldallal csak annyit érsz el, hogy hidegen jobban kopik a motorod, mivel sokkal lassabban ér körbe indításkor. A melegoldala ugyanaz mindkettőnek.

Előzmény: teo nevada (56753)
teo nevada Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56753

Miért az 5w-40-es olajat választottad? Jön a nyár, mennyit futott az autód, benzines vagy disel?

Én nem használok csak 10w-40-est egy árnyalattal "vastagabb" csak, de ezen az éghajlaton ez a jobb. (szerintem).

Ha még meg van a szerviz füzete az autódnak, ott ránézhetsz a olajtáblázatra.

Az asszonyomnak a Twingo-ba is a "keményebb" olajat használom (15w-40)

125ezernél nem fogyaszt  olajat cserétől- cseréig. Megjegyzem a gyári utasításokat követem.

 Olajcsere előtt próbáld meg a K2 motoröblítőt is. (használati utasítás a dobozon)

Előzmény: desavel (56739)
teo nevada Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56752

Desavel! Az én gályám disel és nincs fed.comp. beszerelve.

Úgytűnik Anonymus 23 jól tudja.

 

Azért kösz a választ!

Előzmény: desavel (56727)
teo nevada Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56751

Köhike!

Az én autómban nincs ABS, de mindenhol LUCAS fékek voltak.

A hátuljában most cseréltem a munkahengereket, mert egy kicsit szivárgott a bal

oldali. Én kidobtam mind a kettőt.

Javasolnám annak aki ilyen művelet előtt áll, hogy beszerelés előtt teflonos

szilikon zsírral kezeljék le a dugattyút és a karmantyút.

Ez csak javaslat.

Előzmény: Köhike (56724)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56750

Ja, persze a saját típusodhoz keress, mert ez klímás-hoz kellett.

Előzmény: Törölt nick (56749)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56749

Természetesen lehet, nem olyan régen cseréltem, ez a nyamvadt tárcsa viszont nagyon drága... >:-(

http://renault.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__renault__clio__clio_ii_bb0_1_2_cb0_1_2_1998_09__15562/szijhajtas_1__hosszbordasszij_szijtarcsa_vezetogorgo__hosszbordasszij_szijtarcsa_vezetogorgo__fenn?gyakori=I

Ha itt a helyettesítő termékeket megnézed, ott én szerintem a legolcsóbbat vettem meg, ~12eft... A képek ne csapjanak be, csak a tárcsát küldik.

Előzmény: hant90 (56745)
hant90 Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56748

Köszi a segítséget.

Előzmény: Köhike (56746)
Köhike Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56747
Milyen segédbetendezések vannak az autóban? Csak a generátort hajtja a szíj?
Előzmény: hant90 (56745)
Köhike Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56746
Feszesség új szíjra van megadva, talán egyszer visszatehető a gyári leírás szerint, de nem emlékszem ott a pontos feszítési értékre. Ha a menetére vagy kíváncsi valahol korábban leírtam a vezérműszíj feszítésnél, hogyan lehet ezt házilag elvégezni. Ugyanaz vonatkozik a bordásszíjra is, csak ott azért lényegesen olcsóbb, ha elrontja az ember, nem megy tőle tönkre a motor, max egy két csapágy megadja magát, vagy idő előtt tönkremegy a szíj. Na meg jóval nagyobb az egész toleranciája.
Előzmény: hant90 (56742)
hant90 Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56745

Ezt a tárcsát nem tudom külön cserélni? (Az autón nincsen szervó!) Nekem úgy tűnik, hogy ez csak simán egy átmenő csavarral van fölrögzítve.

Előzmény: Köhike (56743)
Köhike Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56744
Hehe.:)
Előzmény: hant90 (56741)
Köhike Creative Commons License 2014.05.14 0 0 56743
A szervón nem tudsz tárcsát cserélni. Azt tényleg csak felújítani vagy cserélni tudod ha rossz. Viszont bontottan nem olyan vészesen drága, már láttam 5-8 ezer közt is. Persze kérdés milyen állapotban van. A feszítőgörgőt ki tudod cserélni, két 8-as csavar fogja, plusz egy szintén 8-as csavarral lehet felülről feszíteni. A szíjfeszességet érdemes lemérni előtte, vagy legalább emlékezni rá kb milyen feszes volt. Nagy baj mondjuk nem lehet belőle, max ha túlfeszíted. Bordásszíjat a klíma nélküli szervós változatnál belülre kell tenni, a szélső része marad szabadon. Kb ennyi.
Előzmény: hant90 (56742)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!