A long life olajakat meg bevizsgálták és ideális körülmények között tudják a 30e kilométert, szerintem is lehet gondolkodni és nem kell itt senkinek vagdalkozni.
hanem a hosszú évek tapasztalata alapján.
A 26 autódból melyikbe hajtottál 2-300e km-t?
Tényleg nem vitázni szeretnék, csak mindenki húzza vissza a körmeit, mert ez ezen a szinten csak cicaharc és semmi értelme egymás torkának ugrani egy újabb, hülye és értelmetlen 5w-10w vitában.
Legközelebb meg inkább olvassátok el a lubadmin-on a 10w és az 5w40-es olaj melegoldali viszkozitásának az értékét, és utána kezdjétek a választ megfogalmazni.
Aztán erre írtam amit. Meg lehet nézni, de átlagjózsef, átlagthaliájába nem lesz kimutatható változás. Mondjuk az érzet és a hit fontos :-)
Átlag felhasználás közben semmi, de semmi változást nem fog észrevenni az átlag Thalias.
Számokban kifejezve olyan minimális különbség van a 5w és a 10w között, hogy kabaré amit itt futunk néha körülötte.
A fűnyíróba is tökéletes a SAE30 olaj hosszú évekig elmennek a 15w közelébe se érő olajokkal.
Szóval, aki a gyári előírásoknak megfelelően minimum 10w-s olajat használ és időben cseréli(mert ez sokkal fontosabb, mint a minimális viszkozitás különbség) az már megtette az elvárhatót, hogy sok ezer kilométerig ne legyen baja az autóval. Ha valaki kényezteti 5w-vel szíve joga, senkinek semmi köze hozzá, de ettől még a 10w használók semmivel nem tesznek rosszabbat...
Akkor én mit mondjak, aki meg a gyári ajánlásnak megfelelően 5w30-at tesz a motorba télen-nyáron? :-) És se az 1.6 se az 1.4 nem eszi, pedig sok száz ezer km van bennük. :-) Ez pedig a meleg oldalon is folyósabb, mint a 10w40. :-)
Egyébként kinek mi vált be. Én tuti nem fogok váltani, ez bevált mindben. Egy rosszabb motor lehet már megenné ezt, meg gond lenne, abba más kell. Ennyi. :-)
Ha már átvitt értelemben megint le lettem buzizva, akkor azt meséleje el nekem valaki, hogy ha nyár jön, akkor miért pont a hígabb olajat kellene a motorba tölteni? Mert ha arról lett volna szó, hogy 30-as vagy 40-es még megérteném a dilemmát. Legközelebb meg inkább olvassátok el a lubadmin-on a 10w és az 5w40-es olaj melegoldali viszkozitásának az értékét, és utána kezdjétek a választ megfogalmazni. Persze senki nem azt mondja, hogy tönkreteszi a 10w40-es a motort, de nem az a jobb olaj, mivel hidegen sűrűbb, és melegen ugyanolyan. Ezen nincs mit vitatkozni ezek tények.
meg a vastagabb olajjal az is a baj, hogy amíg nem melegszik meg, nagyobb eséllyel és tovább kering szűretlenül (ha bypassos a szűrő) és amit a pumpa felvesz koszt a karterből, azt szépen végigtolja mindenhol. nem értem én a vastag olaj mániát...
köszi, kizárólag full synt olajat használok, utólagos adalékok árát pedig inkább a legjobb minőségű szűrőkre költöm el:)
jók a ful synt olajok úgy ahogy vannak, nem kell azokba semmi. olyat is hallottam, hogy valaki brigéciolt öntött olajcsere előtt a motorba az mennyire cool:D
A 10w-40-es olajnak csak hátránya van az 5w40-nel szemben. Egyetlen előnyét nem tudnám felsorolni. És semmivel nem "vastagabb" ez csak egy tévhit. A 10-es hidegoldallal csak annyit érsz el, hogy hidegen jobban kopik a motorod, mivel sokkal lassabban ér körbe indításkor. A melegoldala ugyanaz mindkettőnek.
Feszesség új szíjra van megadva, talán egyszer visszatehető a gyári leírás szerint, de nem emlékszem ott a pontos feszítési értékre. Ha a menetére vagy kíváncsi valahol korábban leírtam a vezérműszíj feszítésnél, hogyan lehet ezt házilag elvégezni. Ugyanaz vonatkozik a bordásszíjra is, csak ott azért lényegesen olcsóbb, ha elrontja az ember, nem megy tőle tönkre a motor, max egy két csapágy megadja magát, vagy idő előtt tönkremegy a szíj. Na meg jóval nagyobb az egész toleranciája.
A szervón nem tudsz tárcsát cserélni. Azt tényleg csak felújítani vagy cserélni tudod ha rossz. Viszont bontottan nem olyan vészesen drága, már láttam 5-8 ezer közt is. Persze kérdés milyen állapotban van. A feszítőgörgőt ki tudod cserélni, két 8-as csavar fogja, plusz egy szintén 8-as csavarral lehet felülről feszíteni. A szíjfeszességet érdemes lemérni előtte, vagy legalább emlékezni rá kb milyen feszes volt. Nagy baj mondjuk nem lehet belőle, max ha túlfeszíted. Bordásszíjat a klíma nélküli szervós változatnál belülre kell tenni, a szélső része marad szabadon. Kb ennyi.