Keresés

Részletes keresés

drotszamaras Creative Commons License 2014.04.07 0 0 10002

Köszi ,én is így tudtam. De ahogyan raktam össze meg néztem miért mondhatta ezt.De igaza van talán abban mert most a gyűrű stift fent van ,ha meg a karbi oldalára rakom akkor pedig lent van a pöcke ! Sikeresek össze raktam a mocit ,egész hamar be is pöffent de nem sokáig tartott ! Egy kicsit nehezen reagált a gáz adásra de 10 perc alap járatás után két nagy láng csapott ki a kipufogón no és utána a  gáz adásra nem is reagált semmit és ezután nagy semmi csak a rángatás .No eddig jutottam a mai napon .Gondolom most gyújtás gondom lehet de vagy a tirisztor szórakozik vagy a tekercs(de ezt itt vettem a fórumon állítólag ez működő volt ),most feladtam majd holnap meg próbálom !

Előzmény: ujimi (10001)
ujimi Creative Commons License 2014.04.07 0 0 10001

Üdv!

 

6844hsz. ra adott válaszokat ha elolvasod minden kiderül :D

Előzmény: drotszamaras (9996)
kisfitti Creative Commons License 2014.04.07 0 0 10000

"De azt üzente a szerelő ,hogy a dugót úgy tegyem be a hengerbe a nyíl a  kabi felől legyen mert ott kisebb a nyílás"

 

Én is úgy tudom, hogy a kipufogó felé kell néznie.  A krosszmotoromon 3 X nagyobb a kipuf nyílás, mint a beömlő, de a nyíl a kipuf felé néz.

 

Előzmény: drotszamaras (9996)
kisfitti Creative Commons License 2014.04.07 0 0 9999

Köszi a tippet.

Előzmény: biji (9995)
dogpc Creative Commons License 2014.04.07 0 0 9998

Köszönöm a linket.

Előzmény: Gozi (9972)
ujimi Creative Commons License 2014.04.06 0 0 9997

Én úgy tudom hogy a nyílnak a kipufogó felé kell néznie!

Előzmény: drotszamaras (9996)
drotszamaras Creative Commons License 2014.04.06 0 0 9996

Sziasztok éltetők! Most ott járok a felújítással,hogy a fúrás is kész  de most kaptam meg a hengert dugót . De azt üzente a szerelő ,hogy a dugót úgy tegyem be a hengerbe a nyíl a  kabi felől legyen mert ott kisebb a nyílás . De  a nyílnak nem a kipufogó felől kell tenni? Vagy én tudom rosszul ? Amúgy teljesen össze van rakva a moci és a meghajtó ház .Csapágyak ,tömítések ,hézagolók  cserélve és új főtengelyt  kapott a moci. Így tovább él egy legendás kisgép megint egy pár évig remélhetőleg már nem ütközöm más hibába !

biji Creative Commons License 2014.04.06 0 0 9995

Szia!

 

Robi151-nél cseréltem úgy szimeringet, hogy nem szedtem szét a blokkot. 180 fokra fúrsz bele két kis lyukat, belehajtasz pozdorjacsavart, két kombinált fogóval pedig kihúzod. Nekem sikerült.

 

Viton alapanyagú ,dupla ajkú szimering kell bele, sárga színű. A fekete sima szimeringek nem bírják a benzint. kb. 1000Ft/db.

Előzmény: kisfitti (9994)
kisfitti Creative Commons License 2014.04.06 0 0 9994

"Azzal, hogy megfúrod a főfúvókát szerintem nem lesz jobb."

 

Én is ettől félek. 5 éve szimeringezte a szerelő. Utána 3 évig tökéletes volt.

Mindjárt erre gondoltam én is, de túl korainak tartottam. Bár mivel keveset van használva, nincs kizárva.

2 éve tettem rá új benzincsapot, és a csap alatti, feletti "o" gyűrű már a végét járja. Siralmasak ezek a mai benzinek. Szarrá vannak adalékolva az emissziós normák miatt. Az összes gépet szét kell szedni tavasszal, mert tiszta zöld trutyi az egész karbi. Először azt hittem a réz oxidálódik, de a műanyag úszótányérból is vakarni kell a trutyit a Robinál is, a permetezőnél is. Vagy az arol 2T miatt, vagy nem tom. A 2T krosszmocim az indul tavasszal szétszedés nélkül, abba full szintetikus van rakva, de még nem pucoltam karbit talán soha. Pedig már pár ezret beletettem.

És fém, kontra műanyagtank sem jó, mert a permetező ugyan úgy műanyag tankos, mint a moci, és azzal is szívás van minden tavasszal. 

 

Szerintem megszimeringezem a nyáron, nem hinném, hogy kopott lenne, bár azt majd a hengerfej levétele után látom csak. 5 éve, mikor csináltattam, azt mondta a szaki, hogy patent a blokkja, és mivel alig pár órát van használva évente, nem is hinném, hogy megkopott volna. Persze, a hengerfejet leveszem, ha már egyszer nekiállok szimeringezni. Akkor majd kiderül.

 

OFF

Sajnos a jó szakik kiöregednek, és nem nagyon akar senki kisgép, kismotor szerelő lenni.

A szervizek drágák, és nem teszi bele az ina, vagy koyo csapágyat, meg a dupla ajkú szimeringet. A motoromat is inkább megcsináltam én, mert így tudom, hogy c4-es csapágy van a főtengelynél, meg dupla rugós, dupla ajkú szimering, legalább a főtengelynél. 12 ezret forog, nem szabad összerakni olcsó alkatrészekkel, meg c3-as csapággyal. 

Előzmény: biji (9983)
ujimi Creative Commons License 2014.04.06 0 0 9993

Üdv!

Az alapjárati fúvókát azért kérdezem mert én a múltkor küzdöttem egy Mz karbival és nem akart összeállni!

Nem volt alapjáratom egyáltalán meg nem is akart menni sem!Teljesen gyári benne minden(nem volt beépítve) az alapjárati az 35ös a szivató 70es a főfúvókát meg végigpróbáltam 100tól 200ig ,aztán meguntam !

Ezért kérdezem (kérdeztem)hogy akinek összeállt annak hányasak a fúvókák!

ujimi

Előzmény: Törölt nick (9992)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.06 0 0 9992

Megnézem, beviszem a boltba és próbálok kisebb méretűt venni. A bowdent is próbálom "finomhangolni". Megírom az eredményt (is)majd.

Kaisi Creative Commons License 2014.04.05 0 0 9991

Hínnnye! Ennyiért ajándék. Kár hogy nem itt a környékben van...

 

http://aprod.hu/hirdetes/robi-151-kerti-traktor-ID21RAf.html#1556153309

ujimi Creative Commons License 2014.04.05 0 0 9990

Ha nincs rajta alapjárat állító csavar csak keverékállító, akkor csak a gázbowdenen  tudsz állítani!

Az alapjárati fuvókád nem emlékszel hányas?

Előzmény: Törölt nick (9988)
ujimi Creative Commons License 2014.04.05 0 0 9989

Ha teljesen betekerem akkot  1,5 fordulat kifelé az enyém így áll!

Előzmény: colobátyó (9987)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.05 0 0 9988

Sziasztok!
Vásároltam egy Robi 151 Rex maxi-t lényegében üzemképes állapotban. Itthon az első próbálkozás alkalmával (de a kipróbáláskor is) csak a karburátor levegő cső csatlakozásához adott, vagy a gyertyához bejuttatott benzinnel indult, de utána az alapjárata szép. Eleinte maximum levegővel, majd félállásban is dolgozgatott, bár elég sok alkalommal lefulladt terhelésnél (levegő alaphelyzetbe állításkor leállt). A rajta levő karburátor Talk 74.501 típusjelet viseli. Végigolvastam a fórumotokat, és több alkalommal is olvastam, Mz, Csepel, Pannónia karburátor beépítését. Én egy 125-ös MZ karburátort operáltam rá egy torokátalakító segítségével. Gyári alapjárati fúvókát, és 100-as főfúvókát tettem be. Így, ezzel ma délelőtt probléma mentesen tudtam dolgozni. Kérdésem az lenne, hogyan tudnám elérni, hogy az alapjárati fordulat kisebb legyen, mert most, ezzel a karbival az alapjárat magasabb.. Kisebb alapjárati fúvóka, vagy egyéb technika, esetleg Csepel, Pannónia karburátort vadásszak? Válaszotokat előre is megköszönöm.

colobátyó Creative Commons License 2014.04.05 0 0 9987

Üdv mindenkinek. Segítséget kérnék ( robi151 rekord) a kisgépemen nem igazán sikerül alapjáratott állítanom, kicsit nehezen indul melegen is néha közepes fordulaton vissza durrog .A karbin(amal) lévő keverék állító csavar milyen szintre szokták állítani?

Előzmény: ujimi (9986)
ujimi Creative Commons License 2014.04.05 0 0 9986

:D

Előzmény: biji (9984)
ujimi Creative Commons License 2014.04.05 0 0 9985

Én a tankot aprószemü lánccal takarítottam ki !beletettem vagy 1-1.5 métert meg pár deci benzint és addig rázogattam mozgattam benne amíg szépen le nem takarodott róla a rozsda!Jó lehet akár fékolaj is vagy lánc helyett pl.dúrva műkő őrlemény(mosva) ,utána persze alapos tisztítás,és mindenképp tegyél ha nincs egy + szűrőt a benzincsap után!Többet nem kell fúvókát  tisztítani!

Előzmény: kisfitti (9981)
biji Creative Commons License 2014.04.05 0 0 9984

Tankmosás: Kaviccsal megtölteni félig, betonkeverőbe belekötözni, járatni 1-2 órát.

 

Lustáknak ajánlott, én is így csináltam. Utána meg mindig legyen tele !

Előzmény: kisfitti (9981)
biji Creative Commons License 2014.04.05 0 0 9983

Szia!

 

Szimeringek jók ? Nem olajos a lendkerék vagy a kuplung alatt? Onnan is szívhat falsot.

 

Kompresszió jó?- nem kopott-e az egész?

 

Azzal, hogy megfúrod a főfúvókát szerintem nem lesz jobb.

Előzmény: kisfitti (9981)
kisfitti Creative Commons License 2014.04.05 0 0 9982

Van még egy részben teljes gépem hozzá, amit 10K-ért vettem, csak a hajtás miatt,  (az ami a képen látszik, kapákkal együtt), hogy ne kelljen szerelni. A másik hajtáson rajt a vaskerék, és a töltőeke, így miután meg van egyengetve a szántás, csak a motort átrakom, sorkihúzás, potyogtatás, sorbetöltés, és pik-pak el van rakva a krumpli. :)

Másik motoron nincs karbi, berántófej, gázbowden. Van tirisztor, komplett blokk, röpsúly, tank, ami ugyan olyan rozsdás.  

 

kisfitti Creative Commons License 2014.04.05 0 0 9981

Nos megfogtál. De igazad van, emlékeim szerint (múlt héten vettem ki, mert hézagot néztem, mivel arra is gyanakodtam, hogy nagy) olajos volt, nem fehéres. Lehet kéne egy másik gyertya?! Na hétfőn veszek bele egyet. Most gondolkodtam hangosan. Köszi. :)

Azért tettem le a voksom a szegény keverék mellett, mert csak szívatóval indul, meg ha kicsit is kijjebb hajtom a levegő csavart már sokkal rosszabb.

1:30-1:25 körüli keverékkel hajtom, nem elektronikus gyújtásos. Ha ez most jelent valamit.

 

 

Ő lenne az. Idénre tervezek egy kisebb esztétikai felújítást, meg tankpucolást, még, amíg menthető a tankja. 

 

Tank mosásra valakinek jó ötlete? Ro55-re gondoltam. Vettem rá új benzincsapot, de a rengeteg rozsda, mindent tönkre tesz. Úgyhogy a rozsdát kell valahogy megszüntetnem, mert a folyamatos pucolgatás az idegeimre megy.

 

 

 

Előzmény: biji (9979)
kisfitti Creative Commons License 2014.04.05 0 0 9980

Menet közben sem tuti, de elmegy. Nehezen veszi fel a gázt, és lassan ejti le, ha vissza engedem, szal kell neki pár mp, mire lepörög.

 

Előzmény: ujimi (9978)
biji Creative Commons License 2014.04.05 0 0 9979

Szia!

 

A gyertyakép mit mutat ?- szegény a keverék?

Előzmény: kisfitti (9977)
ujimi Creative Commons License 2014.04.05 0 0 9978

Szeva!

 

Csak az alapjárattal van bajod vagy menet közben is vacakol?

Nekem is ingadozik az  alapjárat de le nem áll a főfuvókám az ha jól emlékszem 85- ös.Ha a főfuvókát fúrod akkor azért legyen tartalékba egy! Biztos hogy fog változni ha lelfúrod csak óvatosan 0,05 vagy max 0,1mm-en ként próbáld szerintem!

Előzmény: kisfitti (9977)
kisfitti Creative Commons License 2014.04.05 0 0 9977

Üdvözletem.

Még mindig, (kb.2 éve) kínlódok a keverék beállítással. Mármint az a problémám, hogy alapjárat csak pár mp-ig van, utána szép lassan leáll, elindulni csak szívatón indul, akkor elsőre, és mindjárt le is kell venni gáz kíséretében, hogy menjen. Nekem az a meglátásom, hogy szegény a keverék, amal karbis. Számba vettem a pillangószelep tengelyt, de minimális lottyanása van, de azt kiküszöböltem 2 db. "O" gyűrűvel, ami így letömíti az esetleges falsot. Úgy használható, ha teljesen be van hajtva a levegő csavar, de még így is kevés üzemanyagot kap. 

Arra gondoltam, hogy megpróbálnám felfúrni a fúvókát, hátha javítana a helyzeten. A kérdésem az lenne, hogy mekkora hülyeségnek tartjátok ezt az ötletemet? 

Azon már túl vagyok, hogy benzincsap, benzinszűrő, tűszelep pucolás. Karbi szint jó. Nem durrog, egyszerűen szegény a keverék. 

Köszönöm.

ujimi Creative Commons License 2014.04.05 0 0 9976

Üdv!

Van itt egy régebbi hozzászólás olvasd el hát ha segít!

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=116669411&t=9207102

Előzmény: Totya 151 (9975)
Totya 151 Creative Commons License 2014.04.04 0 0 9975

Köszönöm a választ.

Amal karburátor van rajt, most lett ez is cserélve de ez is használt de jó állapotú.

Nekem az a furcsa hogy amikor nem indul akkor pipán keresztül szikra sincs, pipa nélkül is alig huz át a szikra a fém testhez. Nem az a "csettegős" szikra van. Berántás pillanatában még van de ahogy esik a ford meg is szűnik. Természetesen gyertya nélkül rántom be ilyenkor. Így a lehető legnagyobb ford.számra tudom pörgetni a berántással.

ujimi Creative Commons License 2014.04.04 0 0 9974

Üdv!

 

Ha egészen biztos vagy benne hogy a gyújtás hagy ki ,(bár hogy ha kettőt próbáltál akkor nem biztos de simán előfordulhat)akkor nem tudom mi a megoldás!Hát ha valaki találkozott már hasonlóval,az majd válaszol!

De ez a durrogás dolog nálam akkor szokott előjönni ha nem kap rendesen benzint!Érdekes hogy más motornál ritkán lehet ilyet tapasztalni ne ennél tipikusan a karburátor szokott lenni a bibi!Pl.mikor valami kosz került az üa. rendszerbe és nem folyik rendesen a benya vagy a fúvóka van eltömődve na akkor szokott ilyet csinálni!

Mikor először találkoztam ezzel a dologgal akkor azt hittem hogy gyújtás gond van de mások is leírták már itt hogy üzemanyag ellátási probléma!Akár a kikopott folytószelep tengely miatt is lehet!

Milyen karburátor van rajta?

Vannak itt nálam hozzáértőbbek is majd azok megmondják a tutit!

ujimi

Előzmény: Totya 151 (9973)
Totya 151 Creative Commons License 2014.04.04 0 0 9973

Sziasztok!

Teljesen új vagyok itt a fórumon. Segítséget szeretnék kérni. Van egy robi 151-es kapálógépem, most lett felújítva. Főtengely csapágyak + szimeringek lettek cserélve és új gyűrűket kapott. Több éve nem lett már használva ezért is került újra elő. Régen ha bemelegedett néha durrogott a kipufogó felé sőt sokszor várni kellett hogy lehűljön csak akkor indult be újra. Három év telt el az óta. Szétszedtük és a mechanikai részek fel lettek újítva. Most nagyon nehezen indul el és kihagy a gyújtás, majd durran egyet és leáll, be sem tud melegedni a motor, ezután el sem lehet indítani egy jó darabig. Az biztos hogy gyújtás gond van. Kétrészes gyújtás van rajt (tirisztoros). Vezetékek átnézve, a saruk megtisztítva gyertyapipa csere, használt elektronika csere, használt áramtekercs csere, gyertya csere de nem akar jó lenni. Nagyon gyenge a szikra, pipán keresztűl pedig néha nincs is. Pipa cserélve egy simsonról ami működik de így sem jó tehát a pipa hiba kizárva. A régebbi elektronikát (talán még eredeti nagy piros doboz) szétszedtem és a benne levő kondenzátor lábainál forrasztási hibát találtam, kijavítottam de ugyan az a hiba. A másik elektronikával sem működik ugyan az a hiba. Lehet hogy mind a két elektronika, vagy mind két elektronikában lévő nagyfesz.tekercs rossz? Sőt mindkét áramtekercs is rossz lenne? Olyan sok időm ment már rá hogy nem akarom abbahagyni a javítását, főleg hogy most lett feljavítva a motor.

 

Várom segítségeteket!

Üdv: Attila.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!