A szervós kivitelnél eggyel kevesebb bordás szíj kell mint ahány bordás a szíjtárcsa, és mindig a külső marad szabadon. ( ellenben egyes klímásokkal ahol meg pont fordítva) Nekem valami barom az előző tulajnál úgy cserélte le, hogy a főtengelynél kint volt, a többi szíjtárcsán meg bent....
Nekem utoljára amikor ilyen bajom volt a trafó adta meg magát. De szerintem neked a kábelek sérülhettek meg. Gyanús, hogy csere után lett rossz. Ha a trafó ment tönkre, akkor meg hihetetlen balszerencséd van, hogy pont most. Próbálj keresni valakit akivel tudsz egy gyors keresztpróbát csinálni, hogy ne kelljen feleslegesen alkatrészeket venned. Ezt máshogy úgysem fogod tudni kideríteni, melyik ment tönkre. Esetleg meg lehet próbálni lehúzkodni a kábeleket, de azzal tönkreteheted a trafót is akár, és mivel alapjáraton jó, így nem fog sok minden látszani. Nekem amikor a trafó tönkrement akkor azon alul lehetett látni egy rakás elég nagy repedést, amik ugyan nem tűntek frissnek, de idővel biztosan ott ázhatott be. Neked viszont gyanús, hogy a kábelek sérültek gyertyacserekor, és inkább az ment tönkre.
Tudnál egy képet csinálni a szíjról? Mert én személy szerint már nem tudom melyik verzió is van pontosan az autódban. Akkor jobban lehetne látni. A szervós nem klímás verzión nagyon könnyű kicserélni. Nincs semmi trükk. De a tiéd szervó nélküli és az most így nincs meg hogyan néz ki pontosan.
Szeretném megkérdezni (mondjuk Köhikétől, Ő úgyis olyan aktív): tényleg olyan körülményes a korábban beszélt alkatrészek cseréje (a hosszbordás szíjnál), mint amilyennek az 56786-os h.sz-ben látszik? http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=130337884&t=9027813
Még valami! Eladóvá vált, egy Starline fékpofa készlet, a 203mm átmérőjű dobhoz! Zsír új, csak nekem a 180-as kell. Csak lejárt az 1 hónap, mire kiderült, így nem tudom átcseréltetni! 6000Ft a készlet! Ha valakit érdekel, ne féljen keresni! :)
Elhoztam ma a Talicskát (K7J700) a szerelőtől, több dolgot cserélt, de most a problémám a lényeg! Ki lett cserélve a gyertya is Eyquem 2 pólusúra, és rángat vele a gép. Alacsonyabb fordulaton, nagyobb gáznál. Mondom biztos nem tetszik neki a gyertya, ezért vissza ment az előző. Most is rángat vele, be-be rángat alacsony fordulaton, kövérebb gáznál. Mi lehet a gond? Esetleg a gyújtáskábelek?
Üdv. 2001 évi thaliám 3-4 alkalommal, legutóbb tegnap éjjel hideg motornál alig tudtam el indítani.A hiba nem gyakran jelentkezik, de 6-szor is kellett indítani,mire elindult.Hol keressem a hibát és mit hogyan kell cserélnem?Előre is köszönöm a választ.
Igen, sokat segítettél, köszi: úgy döntöttem nem állok neki. Valójában az egész, amit írtál, nekem "kínai" (motort megemelni?! -hogyan? az asszonnyal ketten?) úgyhogy inkább hagyom a szerelőre. Úgyis a Párom próbált lebeszélni róla, hogy ilyen esőben-sárban aláfeküdjek. (Garázs híján csak az csak az udvaron tudnám csinálni.)
látatlanba mondom, 1.4 16V és 1.5 dCi -nél úgy volt a legjobb, ha minkét szemet megakasztottam és úgy emeltem meg a motort (ft szíjtárcsára vigyázni és megfelelő hosszú vasat tegyél a kötél közé , hogy "tehermentesítse a szemeket", dci-n letörtem a bal oldalit tartó nevetséges 6-os csavart, aztán már okosabb lettem.)
jobb oldali bakot ki kell venni és az alját is az vázról, ez ugyis adja magát.
ez csak hirtelen eszembe jutott, ha tudtam esetleg segiteni valamit az jó, ha nem akkor meg köszi a türelmet:))
Ma megvettem az alkatrészeket, a vezető, a fém résszel együtt (INA) 13.082 Ft, a feszítő (OSSCA) 4.286 Ft. (Ezek nagyker. árak, a kisker. ár 20.523 ill. 7.880 Ft lett volna.)
Azt még nem döntöttem el, hogy megpróbálom-e kicserélni. Már nézegettem, azt nem tudom, hogy a feszítő alsó csavarjához hogyan férek hozzá.
A cseréhez -gondolom- először ki kell szedni a két 8-as csavart a feszítőnél, utána teljesen meglazítani, talán a szíjat le sem kell venni, hogy a vezetőt ki tudjam cserélni, ami két ponton van rögzítve (segédberendezés -klíma, szervó- nincs) és utána vissza a feszítőt. Gondolom, ha ugyanannyira feszítem meg, mint volt, akkor nagyjából jó lesz. Csinálta már valaki? Odaférek egy villás kulccsal? Azt már látom, hogy a "krovával" nem.
ha már ennyire bele vagyunk bonyolódva, és hogy mondjak is valamit, ne csak puffogtassak mert aztán megszóltok jogosan.
RN0700oils are for Renault petrol cars without a turbocharger.
Petrol, turbocharged engines should use an RN0710 oil.
(szívó benzinmotorokhoz)
Pl. ELF Evolution SXR 5W30
RN0710oils are for suitable for: - Renault diesel engines without a DPF (diesel particulate filter) - Petrol Renault Sport (RS) engines - Renault turbocharged petrol engines Diesel engines fitted with a DPF should use an RN0720 oil.
(részecskeszűrő nélküli dízel és turbós benzinmotorokhoz)
Pl. Eneos Premium Hyper 5W40, ELF Evolution SXR 5W40
RN0720oils are for suitable for Renault diesel engines fitted with a DPF (diesel particulate filter).
(részecskeszűrővel szerelt dízelmotorokhoz)
ELF Turbodiesel 10W40 a 2007 előtti Renault dízelekhez és ELF Prestigrade TS/DIESEL 15W40 a 2001 előtti dízelekhez.
Ha már gyártó által Rönóhoz dedikált kenőanyagot keresünk a szekérbe:)
elég ritka az, hogy egy kenőanyaggyártó megfelelően részletes leírást ad a termékeihez a végfelhasználóknak elérhető módon. de még ennél is sokkal ritkább, hogy a végfelhasználó ezt értelmezni is tudja, pedig vannak kisebb különbségek egy gyártó két különböző típusú , de egyaránt mondjuk 10w40 elnevezésű olaja között.
úgyhogy nekünk megmarad a hit, a már kipróbált és bevált termékek választása, a tapasztaltan problémás termék elkerülése meg a kis unaloműző vitatkozások:)