Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DGabee85 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 56795

Még valami! Eladóvá vált, egy Starline fékpofa készlet, a 203mm átmérőjű dobhoz! Zsír új, csak nekem a 180-as kell. Csak lejárt az 1 hónap, mire kiderült, így nem tudom átcseréltetni! 6000Ft a készlet! Ha valakit érdekel, ne féljen keresni! :)

DGabee85 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 56794

Hali!

 

Elhoztam ma a Talicskát (K7J700) a szerelőtől, több dolgot cserélt, de most a problémám a lényeg! Ki lett cserélve a gyertya is Eyquem 2 pólusúra, és rángat vele a gép. Alacsonyabb fordulaton, nagyobb gáznál. Mondom biztos nem tetszik neki a gyertya, ezért vissza ment az előző. Most is rángat vele, be-be rángat alacsony fordulaton, kövérebb gáznál. Mi lehet a gond? Esetleg a gyújtáskábelek?

Köhike Creative Commons License 2014.05.18 0 0 56793
:) Van pár lehetőség.
Előzmény: Törölt nick (56792)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.18 0 0 56792

Valóban nehéz ügy, viszont én úgy tudom, 2001-ben még nem volt "kormos", csak benyás.

Akkor viszont még mindig nem tudjuk, megy-e az ü.a. szivattyú gyújtás ráadásakor, vagy sem. Persze lehet felsőholtponti jeladó hiba is akár, stb...

Előzmény: Törölt nick (56791)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.18 0 0 56791

Nehéz lesz úgy bárkinek is segítenie neked, ha semmit nem tud az autódról. :-) Egyáltalán benzines vagy kormos? :-)

Előzmény: Zlatan93 (56790)
Zlatan93 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 56790

Üdv.                                                                                                                                                                     2001 évi thaliám 3-4 alkalommal, legutóbb tegnap éjjel hideg motornál alig tudtam el indítani.A hiba nem gyakran jelentkezik, de 6-szor is kellett indítani,mire elindult.Hol keressem a hibát és mit hogyan kell cserélnem?Előre is köszönöm a választ.

9934 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 56789

Üdv!Thaliához vonószem v.kinek fölösbe?

erfeher Creative Commons License 2014.05.17 0 0 56788

Sziasztok!

 

 

Családbővülés miatt meg kell válnunk, Thaliánktól, már nem fogunk elférni benne.

Ha vkit érdekel:

 

1.5 Dci 60 KW 2005. 01 forg. helyezés 207 000 Km.

Klímás, sérülésmentes, jó állapotban.

Most volt egyébként egy hónapja nagy szervizen: Vezérlés, vízpumpa, olaj, szűrők, izzítógyertyák.

Ha vkit érdekel: fehere@freemail.hu, vagy 30/ 336 -2212

Elnézést ha nem idevaló, de hátha jól jön vkinek.

hant90 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 56787

  Igen, sokat segítettél, köszi: úgy döntöttem nem állok neki. Valójában az egész, amit írtál, nekem "kínai" (motort megemelni?! -hogyan? az asszonnyal ketten?) úgyhogy inkább hagyom a szerelőre. Úgyis a Párom próbált lebeszélni róla, hogy ilyen esőben-sárban aláfeküdjek. (Garázs híján csak az csak az udvaron tudnám csinálni.)

Előzmény: desavel (56786)
desavel Creative Commons License 2014.05.16 0 0 56786

látatlanba mondom, 1.4 16V és 1.5 dCi -nél úgy volt a legjobb, ha minkét szemet megakasztottam és úgy emeltem meg a motort (ft szíjtárcsára vigyázni és megfelelő hosszú vasat tegyél a kötél közé , hogy "tehermentesítse a szemeket", dci-n letörtem a bal oldalit tartó nevetséges 6-os csavart, aztán már okosabb lettem.)

jobb oldali bakot ki kell venni és az alját is az vázról, ez ugyis adja magát.

ez csak hirtelen eszembe jutott, ha tudtam esetleg segiteni valamit az jó, ha nem akkor meg köszi a türelmet:))

Előzmény: hant90 (56785)
hant90 Creative Commons License 2014.05.16 0 0 56785

 

  Ma megvettem az alkatrészeket, a vezető, a fém résszel együtt (INA) 13.082 Ft, a feszítő (OSSCA) 4.286 Ft. (Ezek nagyker. árak, a kisker. ár 20.523 ill. 7.880 Ft lett volna.)

  Azt még nem döntöttem el, hogy megpróbálom-e kicserélni. Már nézegettem, azt nem tudom, hogy a feszítő alsó csavarjához hogyan férek hozzá.

  A cseréhez -gondolom- először ki kell szedni a két 8-as csavart a feszítőnél, utána teljesen meglazítani, talán a szíjat le sem kell venni, hogy a vezetőt ki tudjam cserélni, ami két ponton van rögzítve (segédberendezés -klíma, szervó- nincs) és utána vissza a feszítőt. Gondolom, ha ugyanannyira feszítem meg, mint volt, akkor nagyjából jó lesz. Csinálta már valaki? Odaférek egy villás kulccsal? Azt már látom, hogy a "krovával" nem.

DGabee85 Creative Commons License 2014.05.16 0 0 56784

Használjon mindenki olyan olajat, amilyet jónak lát! Ha mégsem jó, arra úgyis rájön majd, de akkor már mindegy! Ezen felesleges vitatkoznotok!

desavel Creative Commons License 2014.05.16 0 0 56783

lásd utolsó sor amit írtam:)

Előzmény: Garfield007 (56782)
Garfield007 Creative Commons License 2014.05.16 0 0 56782

És pl. a 10w40 is megfelel az RN0700 minősítésnek. 

Biztosan folytatni akarjuk még tovább? :-)

Előzmény: desavel (56781)
desavel Creative Commons License 2014.05.16 0 0 56781

ha már ennyire bele vagyunk bonyolódva, és hogy mondjak is valamit, ne csak puffogtassak mert aztán megszóltok jogosan.

 

RN0700 oils are for Renault petrol cars without a turbocharger. 

Petrol, turbocharged engines should use an RN0710 oil.

(szívó benzinmotorokhoz)

 

Pl. ELF Evolution SXR 5W30

 

RN0710 oils are for suitable for: 
- Renault diesel engines without a DPF (diesel particulate filter) 
- Petrol Renault Sport (RS) engines
- Renault turbocharged petrol engines
Diesel engines fitted with a DPF should use an RN0720 oil.

(részecskeszűrő nélküli dízel és turbós benzinmotorokhoz)


Pl. Eneos Premium Hyper 5W40, ELF Evolution SXR 5W40

 

RN0720 oils are for suitable for Renault diesel engines fitted with a DPF (diesel particulate filter).

(részecskeszűrővel szerelt dízelmotorokhoz)

ELF Turbodiesel 10W40 a 2007 előtti Renault dízelekhez és ELF Prestigrade TS/DIESEL 15W40 a 2001 előtti dízelekhez.

 

Ha már gyártó által Rönóhoz dedikált kenőanyagot keresünk a szekérbe:)

(teljesség igénye nélkül)

desavel Creative Commons License 2014.05.16 0 0 56780

elég ritka az, hogy egy kenőanyaggyártó megfelelően részletes leírást ad a termékeihez a végfelhasználóknak elérhető módon. de még ennél is sokkal ritkább, hogy a végfelhasználó ezt értelmezni is tudja, pedig vannak kisebb különbségek egy gyártó két különböző típusú , de egyaránt mondjuk 10w40 elnevezésű olaja között.

úgyhogy nekünk megmarad a hit, a már kipróbált és bevált termékek választása, a tapasztaltan problémás termék elkerülése meg a kis unaloműző vitatkozások:)

 

 

 

Köhike Creative Commons License 2014.05.16 0 0 56779
Azt nem láttam.
Előzmény: desavel (56778)
desavel Creative Commons License 2014.05.16 0 0 56778

az 56775-ösre írtam, amit ennél bővebben nem is kommentálnék. nem a tiédre:)

Előzmény: Köhike (56777)
Köhike Creative Commons License 2014.05.16 0 0 56777
Akkor ha felébredtél fejtsd is ki légy szíves mivel nem értesz egyet, mert ez így csak egy kiadós trollkodás a részedről.
Előzmény: desavel (56776)
desavel Creative Commons License 2014.05.16 0 0 56776

én még csak a reggeli felesemen vagyok túl, úgyhogy én bocsánatot is kérek, de rég olvastam ennyi félinformációból összeollózott sületlenséget:D

teo nevada Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56775

A Long Life Olajok akkor működnek kiválóan ha az olajteknő 8-10 literes.

Sok ilyen kis teher van, többek között a Mercedes gyárt ilyen autókat.

A Renault kis teher, furgonok nem erről híresek, vissza utalok a barátom autójára.

A diesel motorok egyik "nagy hátránya" a korom leszivárgása a motorolajba.

Itt megemlíteném, hogy a jó motorolaj "lebegteti" a kormot és nem engedi lerakódni, de az olajban úszó korom viszont hosszútávon "koptatja" a motort.

 Na ezért "öblös" a Mercedes olajteknője.

Több olaj , relatív kevesebb korom.

Nem minden autómmal mentem 200ezer kilométert, de túl vagyok az egymillión.

Előzmény: Garfield007 (56772)
Köhike Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56774
Szerintem ezt is leírtam. :)
Előzmény: Garfield007 (56771)
Köhike Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56773
Kb ugyanannyiba kerül mindkét olaj. Minimális eltérés van árban. Viszont magát az olajat nézve óriási eltérések vannak, még ha az esetlegesen ütemeltetéskor elsőre fel sem tűnik. Az egyik egy fél szintetikus technológia ( semi syntetic, azért írom le angolul mert a magyar elég pongyolán fogalmaz) a másik meg egy szintetikus technológiával előálított olaj. ( mint kiderült, ezzel sokáig én sem voltam teljesen tisztában, de ez is egy félszintetikus olaj a magyar megnevezés szerint, angolul syntetic technologie) Az egyik egy hagyományosan fele ilyen fele olyan olaj, a másik meg egy ugyan ásványi bázisolajból mesterséges úton előállított olaj, szabályos szénláncokkal, mint a full szintetikus, csak annyiban más, hogy más az eljrás és míg a full szintetikusnál felépítik a megfelelő szénláncokat addig a másiknál darabolják.
De a lényeg, hogy az 5w40 ha a viszkozitási értéktől eltekintünk akkor is egy sokkal stabilabb formula mint a 10w40-es. Sokkal tovább lesz megfelelő, hosszútávon jobban terhelhető. Az csere intervallum meg más dolog. Én Sosem mentem el 30k-et egy olajjal, pedig a motor elvileg tudná. És aki egy kicsit is odafigyel az autójára az biztosan ugyanígy cselekszik. Főleg mivel az csak egy ajánlás ami kb ötször meg van csillagozva, hogy milyen felhasználás esetén mennyivel rövidül le. De motor típusa is válogatja, valamelyik tényleg kibírja, valamelyik meg nem. Csak ezt nem jó saját bőrön kitapasztalni. Annyira nem nagy kiadás az autó értékéhez meg a kárhoz viszonyítva az olajcsere, hogy ezt bárki normális ember kikísérletezze. Inkább cserélje mindenki valamivel korábban az a biztos.
Előzmény: teo nevada (56769)
Garfield007 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56772

A long life olajakat meg bevizsgálták és ideális körülmények között tudják a 30e kilométert, szerintem is lehet gondolkodni és nem kell itt senkinek vagdalkozni.

hanem a hosszú évek tapasztalata alapján.

A 26 autódból melyikbe hajtottál 2-300e km-t?

Tényleg nem vitázni szeretnék, csak mindenki húzza vissza a körmeit, mert ez ezen a szinten csak cicaharc és semmi értelme egymás torkának ugrani egy újabb, hülye és értelmetlen 5w-10w vitában.

Előzmény: teo nevada (56769)
Garfield007 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56771

Ugye kicsit emelt hangnemben:

Legközelebb meg inkább olvassátok el a lubadmin-on a 10w és az 5w40-es olaj melegoldali viszkozitásának az értékét, és utána kezdjétek a választ megfogalmazni. 

 

Aztán erre írtam amit. Meg lehet nézni, de átlagjózsef, átlagthaliájába nem lesz kimutatható változás. Mondjuk az érzet és a hit fontos :-)

Szóval, szerintem lapozzunk.

Előzmény: Köhike (56770)
Köhike Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56770
Szerintem ugyanezt írtam én is le.
Előzmény: Garfield007 (56768)
teo nevada Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56769

Nem vagy buzi, de én egy 59 éves polip vagyok akinek volt már 26 autója és egészen mellesleg autószerelő és karosszéria lakatos.

Csak azért tévedtem ide, mert kíváncsi voltam arra, hogy milyen kreatívak a fiatalok.

Minden autómat én javítom és szervizelem, az olajokat nem a róluk kiadott táblázat szerint vásárolom, hanem a hosszú évek tapasztalata alapján.

Nem utolsó sorban az ár is meghatározó.

Olajcsere ciklus SZIGORÚAN 10ezr kilométer, esetleg egy 1000-el több.

A barátom Renault-val betartotta a 30ezres gyári intervallumot, 60 ezernél már 1liter olajat zabált ezer kilométerre.

Lehet gondolkodni! Nem akartam megbántani senkit, de nekem is jár a tisztelet.

 Üdvözlettel Teo!

Előzmény: Köhike (56765)
Garfield007 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56768

Csak nem lesz nyugalom olaj témában :-)

Átlag felhasználás közben semmi, de semmi változást nem fog észrevenni az átlag Thalias. 

Számokban kifejezve olyan minimális különbség van a 5w és a 10w között, hogy kabaré amit itt futunk néha körülötte.

A fűnyíróba is tökéletes a SAE30 olaj hosszú évekig elmennek a 15w közelébe se érő olajokkal.

Szóval, aki a gyári előírásoknak megfelelően minimum 10w-s olajat használ és időben cseréli(mert ez sokkal fontosabb, mint a minimális viszkozitás különbség) az már megtette az elvárhatót, hogy sok ezer kilométerig ne legyen baja az autóval. Ha valaki kényezteti 5w-vel szíve joga, senkinek semmi köze hozzá, de ettől még a 10w használók semmivel nem tesznek rosszabbat...

Részemről itt vége is az újabb flame-nek.

Előzmény: Köhike (56765)
Köhike Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56767
Én is azt használom. Tökéletes.
Előzmény: Törölt nick (56766)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.15 0 0 56766

Akkor én mit mondjak, aki meg a gyári ajánlásnak megfelelően 5w30-at tesz a motorba télen-nyáron? :-) És se az 1.6 se az 1.4 nem eszi, pedig sok száz ezer km van bennük. :-) Ez pedig a meleg oldalon is folyósabb, mint a 10w40. :-)

Egyébként kinek mi vált be. Én tuti nem fogok váltani, ez bevált mindben. Egy rosszabb motor lehet már megenné ezt, meg gond lenne, abba más kell. Ennyi. :-)

Előzmény: Köhike (56765)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!