Még valami! Eladóvá vált, egy Starline fékpofa készlet, a 203mm átmérőjű dobhoz! Zsír új, csak nekem a 180-as kell. Csak lejárt az 1 hónap, mire kiderült, így nem tudom átcseréltetni! 6000Ft a készlet! Ha valakit érdekel, ne féljen keresni! :)
Elhoztam ma a Talicskát (K7J700) a szerelőtől, több dolgot cserélt, de most a problémám a lényeg! Ki lett cserélve a gyertya is Eyquem 2 pólusúra, és rángat vele a gép. Alacsonyabb fordulaton, nagyobb gáznál. Mondom biztos nem tetszik neki a gyertya, ezért vissza ment az előző. Most is rángat vele, be-be rángat alacsony fordulaton, kövérebb gáznál. Mi lehet a gond? Esetleg a gyújtáskábelek?
Üdv. 2001 évi thaliám 3-4 alkalommal, legutóbb tegnap éjjel hideg motornál alig tudtam el indítani.A hiba nem gyakran jelentkezik, de 6-szor is kellett indítani,mire elindult.Hol keressem a hibát és mit hogyan kell cserélnem?Előre is köszönöm a választ.
Igen, sokat segítettél, köszi: úgy döntöttem nem állok neki. Valójában az egész, amit írtál, nekem "kínai" (motort megemelni?! -hogyan? az asszonnyal ketten?) úgyhogy inkább hagyom a szerelőre. Úgyis a Párom próbált lebeszélni róla, hogy ilyen esőben-sárban aláfeküdjek. (Garázs híján csak az csak az udvaron tudnám csinálni.)
látatlanba mondom, 1.4 16V és 1.5 dCi -nél úgy volt a legjobb, ha minkét szemet megakasztottam és úgy emeltem meg a motort (ft szíjtárcsára vigyázni és megfelelő hosszú vasat tegyél a kötél közé , hogy "tehermentesítse a szemeket", dci-n letörtem a bal oldalit tartó nevetséges 6-os csavart, aztán már okosabb lettem.)
jobb oldali bakot ki kell venni és az alját is az vázról, ez ugyis adja magát.
ez csak hirtelen eszembe jutott, ha tudtam esetleg segiteni valamit az jó, ha nem akkor meg köszi a türelmet:))
Ma megvettem az alkatrészeket, a vezető, a fém résszel együtt (INA) 13.082 Ft, a feszítő (OSSCA) 4.286 Ft. (Ezek nagyker. árak, a kisker. ár 20.523 ill. 7.880 Ft lett volna.)
Azt még nem döntöttem el, hogy megpróbálom-e kicserélni. Már nézegettem, azt nem tudom, hogy a feszítő alsó csavarjához hogyan férek hozzá.
A cseréhez -gondolom- először ki kell szedni a két 8-as csavart a feszítőnél, utána teljesen meglazítani, talán a szíjat le sem kell venni, hogy a vezetőt ki tudjam cserélni, ami két ponton van rögzítve (segédberendezés -klíma, szervó- nincs) és utána vissza a feszítőt. Gondolom, ha ugyanannyira feszítem meg, mint volt, akkor nagyjából jó lesz. Csinálta már valaki? Odaférek egy villás kulccsal? Azt már látom, hogy a "krovával" nem.
ha már ennyire bele vagyunk bonyolódva, és hogy mondjak is valamit, ne csak puffogtassak mert aztán megszóltok jogosan.
RN0700oils are for Renault petrol cars without a turbocharger.
Petrol, turbocharged engines should use an RN0710 oil.
(szívó benzinmotorokhoz)
Pl. ELF Evolution SXR 5W30
RN0710oils are for suitable for: - Renault diesel engines without a DPF (diesel particulate filter) - Petrol Renault Sport (RS) engines - Renault turbocharged petrol engines Diesel engines fitted with a DPF should use an RN0720 oil.
(részecskeszűrő nélküli dízel és turbós benzinmotorokhoz)
Pl. Eneos Premium Hyper 5W40, ELF Evolution SXR 5W40
RN0720oils are for suitable for Renault diesel engines fitted with a DPF (diesel particulate filter).
(részecskeszűrővel szerelt dízelmotorokhoz)
ELF Turbodiesel 10W40 a 2007 előtti Renault dízelekhez és ELF Prestigrade TS/DIESEL 15W40 a 2001 előtti dízelekhez.
Ha már gyártó által Rönóhoz dedikált kenőanyagot keresünk a szekérbe:)
elég ritka az, hogy egy kenőanyaggyártó megfelelően részletes leírást ad a termékeihez a végfelhasználóknak elérhető módon. de még ennél is sokkal ritkább, hogy a végfelhasználó ezt értelmezni is tudja, pedig vannak kisebb különbségek egy gyártó két különböző típusú , de egyaránt mondjuk 10w40 elnevezésű olaja között.
úgyhogy nekünk megmarad a hit, a már kipróbált és bevált termékek választása, a tapasztaltan problémás termék elkerülése meg a kis unaloműző vitatkozások:)
Kb ugyanannyiba kerül mindkét olaj. Minimális eltérés van árban. Viszont magát az olajat nézve óriási eltérések vannak, még ha az esetlegesen ütemeltetéskor elsőre fel sem tűnik. Az egyik egy fél szintetikus technológia ( semi syntetic, azért írom le angolul mert a magyar elég pongyolán fogalmaz) a másik meg egy szintetikus technológiával előálított olaj. ( mint kiderült, ezzel sokáig én sem voltam teljesen tisztában, de ez is egy félszintetikus olaj a magyar megnevezés szerint, angolul syntetic technologie) Az egyik egy hagyományosan fele ilyen fele olyan olaj, a másik meg egy ugyan ásványi bázisolajból mesterséges úton előállított olaj, szabályos szénláncokkal, mint a full szintetikus, csak annyiban más, hogy más az eljrás és míg a full szintetikusnál felépítik a megfelelő szénláncokat addig a másiknál darabolják.
De a lényeg, hogy az 5w40 ha a viszkozitási értéktől eltekintünk akkor is egy sokkal stabilabb formula mint a 10w40-es. Sokkal tovább lesz megfelelő, hosszútávon jobban terhelhető. Az csere intervallum meg más dolog. Én Sosem mentem el 30k-et egy olajjal, pedig a motor elvileg tudná. És aki egy kicsit is odafigyel az autójára az biztosan ugyanígy cselekszik. Főleg mivel az csak egy ajánlás ami kb ötször meg van csillagozva, hogy milyen felhasználás esetén mennyivel rövidül le. De motor típusa is válogatja, valamelyik tényleg kibírja, valamelyik meg nem. Csak ezt nem jó saját bőrön kitapasztalni. Annyira nem nagy kiadás az autó értékéhez meg a kárhoz viszonyítva az olajcsere, hogy ezt bárki normális ember kikísérletezze. Inkább cserélje mindenki valamivel korábban az a biztos.
A long life olajakat meg bevizsgálták és ideális körülmények között tudják a 30e kilométert, szerintem is lehet gondolkodni és nem kell itt senkinek vagdalkozni.
hanem a hosszú évek tapasztalata alapján.
A 26 autódból melyikbe hajtottál 2-300e km-t?
Tényleg nem vitázni szeretnék, csak mindenki húzza vissza a körmeit, mert ez ezen a szinten csak cicaharc és semmi értelme egymás torkának ugrani egy újabb, hülye és értelmetlen 5w-10w vitában.
Legközelebb meg inkább olvassátok el a lubadmin-on a 10w és az 5w40-es olaj melegoldali viszkozitásának az értékét, és utána kezdjétek a választ megfogalmazni.
Aztán erre írtam amit. Meg lehet nézni, de átlagjózsef, átlagthaliájába nem lesz kimutatható változás. Mondjuk az érzet és a hit fontos :-)
Átlag felhasználás közben semmi, de semmi változást nem fog észrevenni az átlag Thalias.
Számokban kifejezve olyan minimális különbség van a 5w és a 10w között, hogy kabaré amit itt futunk néha körülötte.
A fűnyíróba is tökéletes a SAE30 olaj hosszú évekig elmennek a 15w közelébe se érő olajokkal.
Szóval, aki a gyári előírásoknak megfelelően minimum 10w-s olajat használ és időben cseréli(mert ez sokkal fontosabb, mint a minimális viszkozitás különbség) az már megtette az elvárhatót, hogy sok ezer kilométerig ne legyen baja az autóval. Ha valaki kényezteti 5w-vel szíve joga, senkinek semmi köze hozzá, de ettől még a 10w használók semmivel nem tesznek rosszabbat...
Akkor én mit mondjak, aki meg a gyári ajánlásnak megfelelően 5w30-at tesz a motorba télen-nyáron? :-) És se az 1.6 se az 1.4 nem eszi, pedig sok száz ezer km van bennük. :-) Ez pedig a meleg oldalon is folyósabb, mint a 10w40. :-)
Egyébként kinek mi vált be. Én tuti nem fogok váltani, ez bevált mindben. Egy rosszabb motor lehet már megenné ezt, meg gond lenne, abba más kell. Ennyi. :-)