Keresés

Részletes keresés

Mr Reacher Creative Commons License 2018.07.04 0 0 40317

Visszatérve ennek a rövid szakasznak a magas költségéhez. Az M30-nak folytonossági hiánya lesz, ugyanis nem az áttervezett, és horror drága felsőzsolcai csomópontból ágazik ki, hanem építenek egy úgy csomópontot a Miskolc ÉK-i elkerülőbe (306-os út). Eltörném a kezét, és elvenném minden diplomáját, aki ezt tervezte.

Előzmény: dimelo (40315)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.07.04 0 0 40314

A műszaki tartalmak különbözősége miatt nem könnyű összehasonlítani az építési költségeket. A HV-nak sem sikerült, csak trollkodtak egy jót, lásd 40311.

Előzmény: dimelo (40313)
dimelo Creative Commons License 2018.07.04 0 0 40313

Most trollkodtál egy jót?

 

Ez a megállapítás például erősen elgondolkodtató.

számos jel utal arra, hogy a hazai sztrádaépítések durván túlárazottak. Ahogy nemrég lapunk bemutatta, árbevételéhez viszonyítva tavaly

a Duna Aszfalt 25, a Mészáros és Mészáros Kft. 19, a Swietelsky 11, a Strabag 8 százalékos adózott nyereséget ért el.

Egy érdemben versengő építőipari piacon az előbbi kettő lényegében elképzelhetetlen, de az utóbbi kettő is szokatlan.

Ahogy a G7 gazdasági portál minapi cikkéből kiderül, nemzetközi csoportszinten a Swietelskynek meg kellett elégednie 3, a Strabagnak 2 százalékos profitrátával.

És ebben már benne vannak a magyar leánycégek felfelé kilógó adatai is.

 

ehhez egy konkrét információt is társítottak:

a Duna Aszfalt tud olcsón is építeni. A magyar cég egy konzorcium tagjaként nyert el egy lengyelországi, katowicei megbízást,

miután közel 50 százalékkal ígért alá a projekt tervezett költségének.

 

 

Megkérdezem: az itthon szerzett 25 % extraprofitból futja az 50 %-os aláígérésre is?

Nem tűnik racionálisnak, hacsak nem a piac és referenciaszerzés érdekében hozták meg a döntést... a mi pénzünkből finanszírozva.

Előzmény: troglodita (40312)
troglodita Creative Commons License 2018.07.04 0 0 40312

Ez már majdnem olyan információs színvonal, mint amikor a november hetediki dísztribün összetételéből vonták le a következtetéseket az elemzők...

Előzmény: dimelo (40310)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.07.04 0 0 40311

A Strabag közel 40 milliárdért vállalta a Miskolc és Szikszó közötti valamivel több mint 10 kilométer megépítését, a fajlagos költség 3,84 milliárd. Eddig ennél csak a kőröshegyi viaduktot is magában foglaló autópálya-szakasz épült drágábban idehaza. Miközben a Strabagnak hidat csak a Kis-Sajón kell építenie.

 

2 különszintű csomópont, 4 felüljáró, tengelysúlymérő, plusz Szikszónál egy viszonylag hosszú bevágás.

Előzmény: dimelo (40310)
dimelo Creative Commons License 2018.07.04 0 0 40310
mash.69 Creative Commons License 2018.07.03 0 0 40307

Aztán Cegléden is pocsék széttöredezett utak, a Déli út amivel át lehet menni a 441-re, szintén egy hulladék, na meg utána a 441-es is kifelé a város határig, amíg mentem.

 

meghallgattattál, már tervezik a felújítást...

https://magyarepitok.hu/utepites/2018/07/strapabirobba-valik-a-nagykorost-kecskemettel-osszekoto-utszakasz

Előzmény: radio100jozsi (39652)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.07.03 0 1 40306

Egy tízmilliós városban elég kevés szükség van tömegközlekedési sávokra. 

Három metróvonal keresztezi a Jangcét jelenleg, és még épülnek újak. Wuhan városában hat új metróvonalat (összesen kb. kétszáz kilométer hosszban) nyitottak meg az elmúlt hat évben. Nem egy buszsávon vagy egy villamoson fog ott múlni bármi is :-)

Előzmény: v_peti (40305)
v_peti Creative Commons License 2018.07.03 0 0 40305

Ha jól látom, akkor egyetlenegy tömegközlekedési sáv sincsen rajta. Miért???

Előzmény: Fradista Utazó (40304)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.07.03 0 0 40304

Épül az új Jangce-híd Wuhanban. 12 sávos lesz.

https://youtu.be/5eY116jC5sE

dimelo Creative Commons License 2018.07.03 0 0 40302

Érteni szerteném, szakérteni, az barokkos túlzás...

 

De lelkesedjünk!

https://www.naplo.hu/cimlap/2018/07/02/javaban-aszfaltozzak-az-m35-os-uj-szakaszat.naplo

 

Az utolsó mondatban rejlik a megfejtés miért a csigatempó a az M4 határszakaszon.

Előzmény: puntooo (40301)
puntooo Creative Commons License 2018.07.02 -1 0 40301

Kismacs olyan közel van a 33 nyomvonalához, hogy ott nem fért volna el az elhúzás,

 

A térkép alapján talán még az elhúzás is elfért volna, de ebben nyilván Te vagy a szakértő. Épp ezért is kérdeztelek. A körforgalom viszont nem fért volna el simán? Forgalomtól függetlenül valahogy abszurdnak érzem, hogy egy méregdrága felüljáró előtt jelzőlámpánál kell várakozni....

 

 

Előzmény: dimelo (40300)
dimelo Creative Commons License 2018.07.02 0 0 40300

Ne vicceld el...

 

https://www.google.com/maps/@47.5509506,21.5470788,1475m/data=!3m1!1e3

 

Kismacs olyan közel van a 33 nyomvonalához, hogy ott nem fért volna el az elhúzás,

vagy bontani kellett volna több házat is.

 

Másrészt:

Az M35-re felhajtók száma már ma is egyenletesebben oszlik meg a 4 csomópont között, mint korábban.

És főleg a teherforgalom csökkent le a Füredi úton, mert már a 481-en kikerülheti Debrecent.

 

 

Összességében ez van (már 12 éve) és ezt kell(ene) szeretni.

Előzmény: puntooo (40299)
puntooo Creative Commons License 2018.07.02 0 0 40299

A 33-as elhúzása ezek szerint nem érte volna meg.

 

Tulajdonképpen az egész autópálya híd nem érte meg, mennyivel olcsóbb egy szintbeli kereszteződés:-)

De komolyan: egy ilyen 8 forgalmi sávos autópálya monstrumnál jelentős tétel lett volna, ha nem kell 2 jelzőlámpán átmenni egy felüljáróra ráhajtáshoz? (Akármelyik megoldással kiváltva.) Debrecen városa és a jelzőlámpák viszonya egyébként is sajátos, volt itt 1-2-bizonyára alaptalan-pletyka is... 

Előzmény: dimelo (40298)
dimelo Creative Commons License 2018.07.02 -1 0 40298

A tervezés idején még nem voltam info-közelben.

Teljesen logikus a vélelmed.

 

Mindent lehet  vagy lehetne, kérdés a költségtöbblet.

A 33-as elhúzása ezek szerint nem érte volna meg.

A 4. főútnál van hely, mégis lámpás a kanyarodó sáv. (354 Böszörményi út is)

Előzmény: puntooo (40297)
puntooo Creative Commons License 2018.07.01 -1 0 40297

Korábban már volt róla szó, de ha arra megyek mindig bosszankodom: van arra épeszű magyarázat, hogy miért lett félig szintbeli-jelzőlámpás- a 33-M35-ös csomópontja? Délre ott fut a 33-as mellett a vasút (ez lehetett az ok?)  de nem lehetett volna annyival északra felvinni a 33-ast, hogy elférjen mellette a máik két ág is? De legalább körforgalmakkal csatlakoznának a fel/lejárók a 33-asba.      

Előzmény: dimelo (40246)
troglodita Creative Commons License 2018.07.01 0 0 40296

na igen, de ez már 15 éves...

Előzmény: mash.69 (40295)
mash.69 Creative Commons License 2018.07.01 0 0 40295
Előzmény: mash.69 (40294)
mash.69 Creative Commons License 2018.07.01 0 0 40294

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=147699499&t=9013571

 

- M47: M43-ba kötve

 

 

De lehet hogy ez csak Aladár "agymenése" :)

Előzmény: mash.69 (40293)
mash.69 Creative Commons License 2018.06.30 0 0 40293

Volt itt régen egy térkép, egy terv ahol a 47es Vásárhely alatt menne az M43-ba

Előzmény: gyoparOHs (40292)
gyoparOHs Creative Commons License 2018.06.30 0 0 40292

Déli (is) kész van már.

 

Most építik a keletit.

Előzmény: mash.69 (40290)
troglodita Creative Commons License 2018.06.30 0 0 40291

MVH0?

Előzmény: mash.69 (40290)
mash.69 Creative Commons License 2018.06.30 0 0 40290

Kell csinálni egy déli elkerulot Vásárhelynek és kész is vagyunk.... 

Előzmény: Pompiere (40287)
troglodita Creative Commons License 2018.06.30 0 0 40289

Hát igen, vagy esetleg délről jönne az M47, csak akkor Szentes felé nem lenne átjárás...

Előzmény: Pompiere (40287)
troglodita Creative Commons License 2018.06.30 0 1 40288

Síkagyú fritzek, vele párhuzamosan meg szép zöld minden ;-)

Előzmény: Fradista Utazó (40282)
Pompiere Creative Commons License 2018.06.30 0 0 40287

Engem mondjuk az érdekel még nagyon, hogy a jövendő M47 és az új elkerúlő milyen viszonyban lesz egymással.          Az a kérdés, hogy melyik lenne a gazdaságosabb? Átalakítani a 47-est az M43 és a körhíd között (13 km) vagy építeni ~10 km új utat az M43 Rákóczi-telepi lehajtójától a körhíd felé. Az előbbinek biztosan lenne forgalma, cserébe igen macerás lenne átalakítani. Az utóbbi forgalomnagyságában már nem vagyok biztos. Arra max. adminisztratív úton lehetne ráterelni a teherforgalmat mert azért néhány km-rel hosszabb.

Előzmény: troglodita (40281)
mash.69 Creative Commons License 2018.06.30 0 0 40286

gondolom majd lecserélik azt a táblát, ha az eszükbe jút....

vagy ha valaki megírja nekik, hogy gáz van

Előzmény: Pompiere (40284)
mash.69 Creative Commons License 2018.06.30 0 0 40285

köszönjük az alapos beszámolót.

Előzmény: Pompiere (40279)
Pompiere Creative Commons License 2018.06.30 0 0 40284

A távolságjelölés szerintem nem a város határáig van számolva, hanem a közepéig (mint Pesten a Clark Ádám tér).        Ha a város közepéig akartak volna számolni akkor is csak 18 km-t kellett volna feltüntetni, plusz azt, hogy "Centrum". Az meg azért zavaró, hogy a 200-as km szelvényben is húsz km-re van Szeged, meg a 205-ösben is.

Előzmény: RadiX (40283)
RadiX Creative Commons License 2018.06.30 0 0 40283

A körhíd nyugati lehajtójához (205-ös km tábla) kitett km távolságokat mutató táblának mindkét számértéke hibás. Szegedet 20 km-re jelöli, ami 6 km-rel több mint a valóság. A M43 esetében "csak" egy km a tévedés. Szeged határa egyébként a 219-es km táblánál van.

 

A távolságjelölés szerintem nem a város határáig van számolva, hanem a közepéig (mint Pesten a Clark Ádám tér). 

Előzmény: Pompiere (40279)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!