A "gyár" mindig éppen attól a beszállítótól rendel alkatrészt, akitől még éppen elégséges minőséget kap ahhoz, hogy ne legyen belőle nagy (garanciális....) botrány, a lehető legkevesebb költség mellett. Kb ugyanezért nyomták fel az olajcsere periódusokat 30-40-50.000 km-re, a légszűrőket 60.000 fölé, stb.
Ha egy szűrő jobb, mint a "gyári", és neked pl egy ezressel kerül többe, akkor nem azt tennéd bele?
A C4 fórumról kereslek, mivel téged ajánlottak, hogy fogsz tudni segíteni!
Négy kérdésem lenne!
1. Az 1.6 HDI-ben hol van a turbó előtti szűrő? Ki szeretném takarítani, mivel sokan emlegetik, hogy elszokott dugulni! Nem szeretném, hogy ha a turbóm meghalna!
2. Milyen (márkájú) rendszertisztítót ajánlsz, melyik takarít alaposan?
3. Gázolajszűrő csere előtt vagy utána érdemes beletölteni a rendszertisztítót?
4. A Purflux (olaj, levegő, pollen, gázolajszűrő) milyen minőségű? Gyári?
Nem érdekel, ha nem leszek népszerű....bár aki kicsit ismer elnézi nekem :)
Szóval vannak helyesírási hibák, amik nálam az "elmegy még" kategóriába tartoznak. Nem szeretem őket, de már leszoktam, hogy idegeljem magam miatta. :) Nos, ez a "Mijen" már nem ebbe tartozik. És ez nem elütés, mert a "ly" két betűből áll, tehát tudatos választás eredménye ez a vizuálisan is zavaró betűk összessége.
Nem kell megharagudni, nem személyes, más is megkapja, ha úgy alakul. :)
Az, hogy a nívópálcán nem látsz csökkenést, nem feltétlenül jelenti azt, hogy nem fogy az olaj... Egyrészt a normális működés során is mindig van olajfogyás, a kékes füst meg egyértelműen elégő motorolaj, akkor is, ha nem tart sok ideig. A nívópálcán viszont azért nem csökken a szint, mert mindig kerül pici gázolaj is az olajkörbe (elduguló FAP esetén akár literes mértékben is. Csóka azt hiszi, milyen fain az autója, mert nem csökken a szint a nívópálcán, pedig már csak 1,5 liter olaj van meg a 4-ből, a többi gázolaj...)
Az EGR kiprogramozása nem jár különösebb negatív hatással a teljesítményre, alacsony fordulaton icipicit nyomatékszegényebb, de én ezt pl alig veszem észre. A pozitív hatás viszont az, hogy nem kormot kap a motor a szelepekre, hanem tiszta levegőt.
A torpanásnak ezer oka lehet. --> Irány Tiszasas, Diag-Művek! (Ha még ott a telephely... :D)
Menetoldal szerinti bal oldalon, ha felnyitod a motorhaztetot akkor a tuzfalnal, bsi felett hany kabel megy be az utasterbe, dobj egy kepet a teruletrol es megmondjuk
Ott szokott beazni a bsi, ha nem jo helyen huzzak be a kabelt.
A kékes füst nekem is olaj gyanus,de viszont semmi olajfogyasztás nincs. Menet közben mikor rátaposok mintha néha megtorpanna. 2000-2200 fordulat környékén lehet észrevenni.
Kész az autó hurrá, BSI Kontakt hiba pff, de előtte még egy önindítót is cseréltek :) illetve vettem bele egy új aksit gondolván hogy az a baja :) szerintetek elképzelhető hogy a kocsimosás miatt jött elő ez a gond (BSI kontakthiba ?) miután megjavitották jutott eszünkbe hogy lemostuk a kocsit és kb 10 km után othol az udvaron leálitottuk és többé már nem indult ?