A szervízben mondtam, hogy van problémám az induláskor mert hidegen mintha remegés-szerűen indulna a verda, illetve a hátramenettel van gondom. Ott mondták, hogy egy alvázszám-intervallumban PANASZRA cserélik a nyeles tengelyt és a hozzávalókat. A csapágyat azért, mert könnyen sérül ill. a le- és felrakásakor is adódhtnak gondok.
Szóval félig önszorgalom, félig netes böngészők.
VISZONT:
Most hoztam ki a verdát a szervízből. Minden jónak tűnik, DE:
Mi van olyankor, ha járó motornál, üresben enyhe súrlódás-szerű hangot hallok az utastérben a motortér felől, viszont ha lenyomom a kuplung pedálját, akkor elhallgat? Nagyon halkan hallatszik, de gondolom halkabb nem lesz, csak rosszabb?
Ja, azt mondták, hogy a nyelestengely-csapágyat NEM cserélték, mert úgy ítélte meg a szerelő, hogy az jó.
A minap keresgettem a neten, mivel az enyém nehezen veszi a hátramenetet és beleesik abba az alvázszám-tartományba, ahol gariban cserélik a problémás alkatrészt. Ott olvastam, hogy valakinek volt nyelestengely-csapágy problémája.
Nem olvastam el a hsz-eket, nem is annyira paráztam be, de akkor nyugodtam meg igazán, mikor most a szervizes alapból berendelte a csapágyat is. (azt említette, hogy a szerelésnél sérülékeny alkatrész és biztos ami biztos) Remélem ki is cserélik. Mára igérték az autót, hétfőn vittem be délelőtt. Majd beszámolok mindenről.
Amit kértem: olaj-olajszűrő, levegőszűrő, polleinszűrő, fékfolyadék, váltóolaj valamint a garis szerelés a hátramenet miatt. 45e km van a kocsiban. Nem is tudom kihagytam-e valamit.... mindegy amúgy is kiszámlázzák:-D
Igen, Mapfre volt nekem is egy off Mondeon, a Swift előtt. Igaz full gyári alkatrészekkel szervizeltettem azt is, nem is volt gondja, de mivel használt volt, gondoltam nem árt, ha van egy évig garim rá.
A Swift ilyen szempontból más, mert újként vettem, csak én használtam, de ahogy olvasgattam, ha vannak problémák (és itt pl. a váltó-csapágy, stb. dolgokra gondolok, alapból 100 ezres tételek. Ehhez képest nem sokallottam volna a plusz garira a pénzt. De ha nem, hát nem)
Hát igen, éppen emiatt én valószínűleg akkor sem vennék kiterjesztett garanciát az autóhoz, ha lenne. Egy Citroennél ez már nem lenne kérdés. :)
Mondjuk pont ezért érné meg plusz pénzért pluszgaranciát adni a gyárnak, de a Suzuki ilyen szempontból nem valami innovatív.
Vannak egyébként cégek, amelyek biztosítás alapon adnak plusz garanciát és asszisztencia szolgáltatást, (pl. Mapfre) szóval akinek ez nagyon fontos, az köthet ilyent.
Ja. Valahogy nekem is ez a félelmem. Hol vagyunk mi más gyártó több éves garanciájától? Na mindegy. Egyébként jót tenne a mi kis autónknak is, ha kicsit jobban bízna a cég a saját termékében:-)
Azért kérdeztem mert itt Szegeden az egyik szalonban azt mondták van használt autóra is. Csak a 3 éves szervízzel és a garis javítással (problémaként említettem a hátramenetet) húzták az időt már másfél hónapja, arra hivatkozva, hogy kevesen vannak.. a km meg csak ment az autómba a 3 év is majdnem letelt.
Úgyhogy áthúztam a másik szervízbe, ott korrektül álltak mindenhez, ma kezdték, holnap kész is a verda.
Viszont ott nem nagyon tudtak mit mondani a +2 évre a használt verdáknál. Nekem meg fontos lenne, mert nem egy vagyon gondolom, viszont annál többet érhet, ha vmi gáz lesz.
Szóval nem jutottam előbbre. Az esztergomi központot kellene megkérdezni, de nem tudok elérhetőséget.
Annyit tennék hozzá, hogy a +2 év valóban biztosítás alapú, de azt nem az autótulajdonos, hanem a Suzuki fizeti. A gyárnak ezzel a konstrukcióval kedvezőbb a garanciavállalás.
A Suzukinál nem lehet pluszban garancát vásárolni. Nyáron volt ugyan egy 3+2 éves akció, de az csak új autókra vonatkozott, és a +2 év sem igazi gyári garancia volt, hanem biztosítás alapú.
Tudja valaki, hogy meg lehet-e hosszabbítani és ha igen, mennyiért egy 2008-as Winter kiadású Swift garancia-idejét? Október 22-én jár le a 3 év. A szervízben nem nagyon tudtak választ adni rá....
Elivelg a 300.000km amikor vezéműláncot kell cserélni.Addig nem szokták a szelephézagot állítatni.
Kérdésem lenne:Jól gondolom-e hogy gázüzemben javasolt 20e (mások szerint elég a 30e) km után kellene ellenőrízteni a szelepeket akkor a 120e nél beszerelt gázrendszere esetén ráérek 140enél ellenőríztetni, vagy már most vigyem el?
Kicsit mintha hangosabban járnának reggelente a szelepek-persze később már sokat halkul, de nem tudom ilyen lehetett-e régen... Lehet beképzelem-paranoiás vagyok :)
Megjött a gyertya!Pontosítanom kell:8,10 es kis crova kell nem 10-12.
Most össze tudtam hasonítani a gyertyákat.
A gyári hézag 1,05mm az 1,1es már nem ment bele... A testelektróda részéről leégett a platinum lapka 2 gyertyánál, viszont a másik 2 gyertának látszólag semmi baja- még a lapka és az elektroda mérete is ua. mint az új. Vajon ezeknek -semmi nem látszik rajtuk-lehet egyáltalán baja?
Van egy-két illusztációskép/rajz az iridum gyertyák dobozán.
Az első rajzon kézzel becsavarja a gyertyát. A második rajzon rajta van a kulcs a gyertyán és a rajz két oldalán van két gyertya ábra- a bal oldali mellett egy kör benne egy 5% os körcikk besatírozva beleírva 1/16, a jobb oldali körcikkben 2/3ad van beszínezve a körcikkben 1/2-2/3 van írva.Ez a nyomatékkulcs nélküli meghúzás lehet/ne