Ezt bizony jól látod :-) Gyakorlatilag még mindig teletudom tankolni egy 10esből a gáztartályomat. Megmondom őszintén, december végén tankoltam utoljára benzint, akkor is csak az áfa növelés miatt határoztam el hogy töltök bele egy 20 litert. Előtte pedig októberben tankoltam bele benzint utoljára. Így a 2012-es évet 31 liter benzinnel kezdtük (mutató szerint), ma abból még mindig megvan 30 liter :-D Ha így megy tovább, akkor én majd csak jövőre tankolok újra benyát.
Mostanság sokakra rájárt a rúd sajnos. Én is ráköltöttem 200 rugót ősszel, teljesen ki lett lakatolva a szekér, effektive most már nincs rajta rozsda. (illetve de, jobb oldali A oszlopnál még van, de ahhoz szélvédőt is ki kellett volna venni, meg különben sem lett volna arra már pénzem) Most jelenleg a kuplungom fogy, de az még kibír egy bő fél évet, addig viszont nincs sportos elindulás többé :-)
Hááát, Mumtaz vectrája sajnos már ha jól tudom több mint fél éve áll. Elment az olajnyomás, és annyi a motornak... Jelenleg is keres beépíthető X20XEV blokkot, de nem nagyon találni. Esetleg Te véletlenül nem tudsz? De azért természetesen szokott még itt kolbászolni ő is rendszeresen.
Nem. A kormányoszlopot a kereszttartóhoz rögzítő csavarok a leszakított fejűek.
Kétoldalt az ajtóknál a kereszttartót rögzítő csavarokat kell kiszedni, és így elég korlátozott mértékben de mozgatható a keresztmerevítő, a kormányoszloppal együtt.
Ma végig néztem amiket írtál söt tovább mentem kicseréltem a gyújtógyertyákaz is és láss csodát simán indul hidegen melegen nagyon szépen húz egyenletesen jár a motor! Elvittem gyorsan hibakód olvasásra és nem volt semilyen eltárolt hiba sem! Fogalmam sincs mi lehetett ez de a lényeg hogy megjavult és remélem nem jelentkezik többet!
Ahogy látom, középen kétoldalt az a két kis háromszög alakú terelő is mozog a középsővel együtt. Gondolom mikor teljesen automatára van állítva a klíma, akkor ezeket is állítgatja a vezérlés.
Ki lehet anélkül is szedni, csak iszonyat nehéz. Felfelé ki kell billenteni a kereszttartót, de félő, hogy közben letörsz néhány alkatrészt a klíma boxról :)
Óóóóó nagyon köszi a kezelési utmutatót. Nem parázok, ha ugya olyan szakítószilárdságú csavart találok, majd megépem légkulcsal azon ne muljon. Csak nem szeretem a kókányolást ezért járok körbe mindent annyiszor, hogy mik a lehetőségek.:)
Kedden szétszedem a vekimet. Az egész hátsó hidat leműtöm, első gólyalábat kiszedem :D. Megy befelé az új gátló és rugó, meg az összes szilent helyett új :D. Majd képekkel illusztrálom a műtétet.
Igazából ez úgy hiányzik nekem mint egy púp a hátamra, de már tököm televan, hogy úgy ring mint egy csónak, és mind ezek emellett külön zenekar dobol minden úgy egyenletlenségnél elől meg hátul is. Tudom tudom hangosan kell hallgatni zenét, de valahogy nem tudom élvezni így azt sem(nem olyan erős a zaj csak a lelkem nem nyugszik meg ettől a megoldástól)
Nem tudom mitől vagy becsokizva :D. Én már réges rég kiszedtem volna cakkumpakk a régi boxot és tolnám befelé a komplett digit klímásét.(MBman cartársnak igaza van :D szedtem én már szét nem 1et :D) Nem futómű csavarokat készülsz kiszedni :D. Ha kiműtötted a leszakítós fejű csavarokat csavarboltban kapható 8.8as csavarral helyettesítheted őket. Gyárilag csak azért van leszakítós fejű csavarral összerakva, hogy Te homméd ne tudd szétszedni, vagy ha szétszeded ne lehessen összerakni, de hát Istenem. A Magyar szerelő nagyon találékony fajta :D Annyi az egész titka, hogy mikor rakod vissza meg kell húzni rendesen a csavart és ENNYI :D.
Mindjárt feltolom a gyári kezelési útmutatót 4sharedre és akkor tudod is tölteni :D
Valakinek nincs vectra b-hez kezelési útmutatója? Arra gondolok ami a gyári brifkóban van kis könyvecske? MEgnézegetném de neten nem tudom sehonnan leszedni.
"A különbség abban látszik, hogy az ablakra fúvott levegő elopsztónál közbe van iktatva egy középső csatorna amit egy külön motor mozgat. EZ szerintem a simában nincs"
Majnem jó amit írsz, annyiban nem, hogy a két szélső csatorna (kék+fekete pillangószelepes) vezeti az ablakokra, nem pedig a középső. A középső csatorna ahol digitesnél a plusz "pillangószelep" van, az a rostélyokba vezeti a levegőt. A plusz pillangószeleppel a középső beömlő rostélyokat is le tudja lezárni a vezérlés. Ez a funkció a manuálklímás verzióban nincs meg.
"és attól félek, hogy egy a műszerfalban is másképp megy a csőrendszer. Tévednék?"
Az most már nincs előttem, hogy a műszerfalban hogy van a légcsatorna, de szerintem azzal nem lesz gond! Úgy emlkészem, ott van elosztva a 3 felé menő csatorna.
"Így elég para hogy a boxot is ki kell cserélnem de őszintén megmondom nem szívesen bolygatnám azt a keresztartó csövet......."
Ettől nem kell félni. Kiskladi topiktárs már többet is szerelt ki (kijavít, ha rosszul írtam :) ), és gond nélkül visszaszerelte őket.
Viszont így a képek alapján nem látom esélytelennek, hogy átszereld a mozgató motorokat. Mindennek megvan a felfogatási pontja a klíma nélküli boxon is. Szerintem azt a plusz pillangószelepet, meg a mozgatóját is át lehet pakolni. A fűtőmotor előtét ellenállásának is megvan a helye, csak ki kell törni, vagy vágni. Kérdés, hogy melyik jár több munkával. Ha boxot cserélsz, akkor le kell fejteni a klímagázt, majd vissza. Meg a kereszttartó kiszerelése. Ha marad a box, akkor meg az apróságok átpakolása. De a műszerfal kibontását semmiképpen sem úszod meg.
Sziasztok, csatolom a képeket. A különbség abban látszik, hogy az ablakra fúvott levegő elopsztónál közbe van iktatva egy középső csatorna amit egy külön motor mozgat. EZ szerintem a simában nincs, és attól félek, hogy egy a műszerfalban is másképp megy a csőrendszer. Tévednék? Így elég para hogy a boxot is ki kell cserélnem de őszintén megmondom nem szívesen bolygatnám azt a keresztartó csövet.......
Mondjuk a motort is szétszereli benne és ahoz is kell diag hogy tudd mi a baj:) De nem is ez a lényeg, csak így legalább össze lehetne hasonlítani a digit és nem digit fűtésboxot. Mert ami itt van nálam digit fűtésbox, annak a tetején mintha több terelőlemez lenne... Ígyfélő hogy azt is cserélnem kell. Viszont nem akarok olyan kötéseket oldani ami necces... Lassan csinálok mostmár képet erről a boxról hogy ti is lássátok milyen.