Ide írjon mindenki, akinek van valamilyen ötlete, hogy hogyan kell egy brikettálógépet megépíteni! Szerintem pár okos ötlettel közösen mindent meglehet valósítani! Hajrá!
Komoly egy cucc, feltételezem nem csak a saját igényeidet akarod vele fedezni főleg ha van kelő nyers anyag (fűrészpor) után pótlás. Sok sikert ha már ennyit dolgoztál vele.
Sajnos a jelenlegi brikett árak az égben vannak és sosem a gyártók gazdagodnak meg belőle. (egyáltalán létezik tisztességes kereskedelmi haszon?)
A motor 5,5kW. A szivattyú 32lit/perc, egy Beloruszé. Direkt van kötve szemből, gumikuplunggal.
A csőfűtés 400 fokon indul, csak úgy tudja kinyomni a brikit. A bemelegedésre 15 perc is kell.
Utána 200 fokon használtam folyamatosan. Ha kikapcsoltam a melegitést, még jobban kihűlt a cső, megszorult a briki. Nem akarom a nyomást emelni, igy majd hosszában jobban bevágom a csövet.
olvastam egy leirast egy hidraulikus brikettalorol, es volt benne egy nekem ujszeru modszer. hatha valakinek jol jon. en kicsit szkeptikus vagyok, mert a loket valtoztatasa nagyon megvaltoztatja a termelekenyseget, de hatha megis kiderul hogy ez egy egyszeru szuper modszer.
arrol van szo, hogy a csoszoritas mindig kritikus, ha keves, akkor laza lesz, ha sok akkor beall, es nem mozdul. tudjuk, hogy a jo briketthez kell mondjuk 1T/cm2, ez az atmerok aranyaban atszamolhato az olaj nyomasara. tehat a tomorites kozben az olaj vegnyomasabol tudhatjuk, hogy mennyire van megszorulva a cucc. ha a nyomas tul sok, akkor kezd szorulni, ha keves, akkor meg tul laza. minnel hosszabb a cso, annal nagyobb a felulet amin tapad, tehat ha tul szoros, akkor rovidebb cso kell, ha tul laza, akkor meg hosszabb. itt jon a trukk: ha tul szoros, akkor ugy roviditjuk a tapado feluletet, hogy nagyobb loketet engedunk! Igy kijjebb nyomja a cuccot, kisebb a felulet, csokken a szorulas. ha meg tul laza a brikett, akkor rovidebb lokettel dolgozik csak, igy hosszabb darabon lesz a csoben az anyag, nagyobb a surlodo felulet, nagyobb az ellentartas, kemenyebbre nyomja.
kell egy nyomaserzekelo (lehet hogy nagyon draga?), es valami okos vezerlo, ami tudja valtoztatni a loketet, es automatikusan szabalyozva lesz hogy mennyire nyomja kemenyre, nem talalomra kialakul.
40 kg-ot mértem óránként. A fogyasztását nem mértem, túláram keletkezik amikor visszafelé húzza a présrudat, igy nem reális a mérés. Azt tudom csak mondani, hogy előre menet 8A, sűritésnél 12-15A, visszafelé 16A.
És ezt mind úgy épitettem, hogy előtte elolvastam a topikot. A-tól Zs-ig.
Sokáig azt hittem csak ez a daraboló a megoldás makacsabb papirok hóz.
A kőrfűrész lapos megoldás kiváltotta a daraboló gépet, papír vonatkozásban nem ismer akadályt a tengelyre való rátekeredés megszűnt. A hordóba előbb a vizet majd fokozatosan lehet beledobálni az előáztatott papírt, nem muszáj apróra tépkedni sőt a végén bele öntöttem apritékot azt is össze keverte (1/4rész) az így kapott massza kicsit fel is melegedett és kevesebb vizet tartalmazott. A téglák még egyszer akkorák lettek mint csak ha papírból készültek volna. A keverőt tized annyiból meg lehet oldani mint a darálót. Kis esztergályos munka kell de a többit meglehet oldani házilag.
A korábbi késeknél alóban az volt a gond, hogy magára tekerte a tengely, a mosó gépes variációnál meg nem vágta szét. Most ez a körfűrészes lap nem tekeri magára, szép simán megy 2800-as ford.-on, a hordó is marad a helyén nem akar pörögni mint korában. Előbb a vizet teszem a hordóba majd fokozatosan dobálom bele az előzőleg beáztatott papírdarabokat.
Puffer! Érdemes belefognod (persze ha van rávaló) ez nem más mint egy akkumlátor.
Tárolod benne a fűtési energiát, a kazánod tud max. hatékonysággal üzemelni függetlenül a lakás hőigényétől. Vegyes kazánoknál ez egy nagyon szük tartomány mert ha lefojtod (nem kell annyi meleg a lakásnak) csak fűstől kormol ha pedig nagyon ég a java kiszalad a kéményen. A kényelemről meg nem is beszélek. Vegyes kazán fórumon sok segítséget is kaphatsz.
Neked is köszönöm a segítőkész választ.Átgondolás alatt a dolog.Visszatérve a brikettáláshoz,vagyis inkább a papír pépesítéséhez,alapvetően ott látom a te megoldásodban a problémát, hogy érintkezik a forgó tengely a papírral.Én is megpróbáltam az asztali fúrógépet hasonló késsel, de az eredmény nem volt kielégítő.Ugyan úgy feltekerte, mint a keverőszár.Ha úgy oldanád meg, mint egy botmixer,tehát egy hosszú csapágyházzal, és csak a kés érintkezne a papírral, valószínűleg tökéleesen működne.Természetesen szimeringel,hogy a víz ne jusson be a csapágyházba.
Köszönöm a tanácsokat,Neked is, és Tibcsi42-nek is.Megfontolom.Számolok,átgondolom a bekötés lehetőségét, mert még az ami a a szabadon álló tartály megoldásnál okoz problémát.
Én biztos nem venném meg a gyári szigetelést. A legolcsóbb 40K ami nem más, mint 5cm-es tervolinnal körbe van tekerve. A komolyabbak 70-80K és max 10 cm. Ebből az árból 40 cm-es szigetelés ki lehet hozni.
Persze én sem egy komoly építményre gondoltam, de azért nem árt védeni az időjárástól, de ahogy „Nagykunsági” mondja a lényeg a jó hőszigetelés ezt pedig bárki házilag megtudja oldani nem igényel sp. szigetelő anyagot mivel nincs nyílt láng max 80C°. Viszonylag olcsóbban lehet kapni szig. nélkül.
Azért még adtam egy esélyt a papír brikettnek. Egy körfűrész lapot négy részben bevágtam majd sugár irányban kicsit kihajtottam (persze melegen) majd meg köszörültem élesre. Nem ismer akadályt olyan mint a robotgépekben a szeletelő.
Nincs rezonancia, sajnos az idő már nem kedvez mivel csak a szabadban van lehetőségem csinálni a préselést majd tavasszal folytatom.
Most, hogy hűvösebb lett ki próbáltam a téglákat (csak papír alapanyagból), hogy égnek.
A hő értéke elmarad a fa brikett-től de tökéletesen el ég, nem kormól de sok a hamuja.
A lényeg ingyen van persze ha a munkát nem számítjuk bele.
Hát ez az ! Tőlem az erdő olyan messze van - a sajátomon kívül - hogy a vételár + fuvarral is ott lennék. ( egyébként én fát nem veszek, mert nekem van egy kisebb darab telepített 10 éves akácosom )
Ezért mondtam : van akinek nem is szabad hozzáfogni, de lehetnek szempontok, amelyek alapján érdemes csinálni.