Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Azzal a hibával találkoztam, hogy elsősorban melegen az 1-es fokozatot néha szinte egyáltalán nem, és sokszor nagyon nehezen lehet kapcsolni, a 4.-ik fokozatot meg eléggé akadósan. A hiba nem állandó, és teljesen üzemmeleg állapotban jelentkezik csak. További hiba még, hogy a hátramenetet 90%-ban csak úgy tudom kapcsolni, ha 5.-ikből húzom hátra a kart. Van ötlet, hogy mi lehet a hiba?
A fokozatok egyébként reccsenés nélkül kapcsolhatók, a kuplung fogáspontja jó, a többi fokozatot könnyedén, akadásmentesen tudom kapcsolni. Az autó fl előtti, power drive-os.
Követem persze és visszanéztem a szóban forgó PJ edition 2.4-esítést is.
Amit rosszul hittem, hogy a 2.0-2.4 motor a furaton kívül más paraméterek tekintetében egyezik. Amit csináltok, ahhoz komoly felkészültség és ismeret kell, én meg csak egy hobbista vagyok. A motorcsere 2.4-esre tűnik járhatónak a lehetőségeimhez mérve, de akkor is szét kell szedni a donor motort teljesen, mindent átmérni, megtisztítani, amit kell cserélni, síkolni, újratömíteni és igazán jól összerakni. Ezekhez tudnék segítséget is kapni.
Bocsi hogy ide pofátlankodom,de hát Lancia az Lancia és mivel van Lybrám és Thesisem,ezért gondoltam egy kis érdekességnek felrakom,hogyan lett a Lybrában Thesis ülés.Szóval nem lehetetlen,csak egy kis idő és kitartás kellett hozzá.Bár a fotók nem adják át az igazi élményt,de majd Downer barátom elmondja ha elviszem hozzá a Lybrát egy 2személyes Lybra talira.
Ime az általam becézett LybThest :D
Ma szokás szerint unatkoztam így a gyerekeknek adott Lybrába bekerültek a Thesis ülései. Elektronika még nem teljes,de az is működni fog.Jelenleg mechanikus az állítás előre hátra a háttámla elektromos.
Természetesen nem bele való,így van 1--2 apróság amibe bele lehet kötni,mint pl a hátsó ülések légzsákjai nem erre a kerékdobra lettek tervezve,de beidomítom azt is rendesen a helyére.
Igazán nincs mit. Azért bátorkodtam picit jobban belemerülni a részletekbe, hogy picitl megvilágítsam, hogy a "strokeresítés" nem épp a "gyere cipó" kategória. Nagyon komolyan kell venni. Nem tudom Vazsi topic-ját követed -e esetleg a fiatbravo.hu-n, de ott pl. látható, hogy egy egyszerűnek tűnő nagy szelepes hengerfej installálásához milyen szinten kellett átfaragni a dugattyúkat, hogy mindenki elférjen. Szóval, ha stabil konfigot szeretnél, akkor nagyon alaposnak kell lenni. Hajrá!
Így van, a 2,4-es blokk magasabb. A lökethossz különbség felével. Ennyivel kell rövidebb hajtókar. ( ehhez csak közelítőt találtam házon belül, ezért nekem a csapszegfurat is máshová került, ott kompenzáltuk a maradék diferenciát) Ha utána nézel az e-perben, pl. a vezérműszíj burkolata is más cikkszámon van, ill. maga a vezérműszíj is több fogat tartalmaza 2,4-esnél. Csodák nincsenek. (még mindig) ;-)
Értem, persze. Azt nem hittem, hogy a blokköntvényben van ilyen különbség, egyáltalán hogy bármilyen különbség van a furaton kívül.
A holtpont fölé-alá járást nem értem. Ha a 2.4 főtengely a saját hajtókarjaival (amik feltételezem rövidebbek) kerül be, akkor a felső holtpont ugyanott marad, az alsó kerül lejjebb, így nő a hengerűrtartalom.
Vagy a motorblokk felső sík - főtengely hossztengely távolság sem egyezik meg a két motoron?
Elnézést a hibákért, a lányom telefonjáról nyomom. Tehát a forgattyúház alavsonyabb a 2.0-ás motoron, és a hajtókar bele ér az olajérbe, ill. hengertömb aljába. Így már talo jobban érthető.
A hajtókar ér bele a belül az olajérbe pl. Egyedi hajtókar kell, hogy ne járjon holtpont fölé ill. alá a dugattyú. Nekem a turbóshoz dugattyút is gyártatnom kellett, hogy le tudjam rontani a kompresszió viszonyt.
Az utolsó mondatodban van a megoldás, ha már motorkódos a gép.
Sajna ez a fekete doboz nem az a doboz. Viszont a mérőből kétféle van. Méretre is ugyan az. Az egyiknek 90fokban. A másiknak 180 fokban áll a csati. Potméteren van eltérés. Képet gépről rakok fel
Akkor a 2.4-es főtengely sonkái nem férnek el alapvetően a 2.0 blokkban, ezt akarja jelenteni amit írsz?
Olvastam, mikor csináltátok a 2.4 turbóst, lényegében ugyanez az elképzelés, csak feltöltve. De ha a szívó is ütős anyagilag, akkor milyen lehetett a turbós? :)
A motorkód 185A8000. Euro3-as 2.0 Marea és Lybra, nem rakhatok bele más kódú 2.4-est.
Habár ha meggondolom, Tinta Thesis blokkján ember nem varázsolná elő a számot soha. :D
A stroker jól hangzik, de már ahhoz is fel kell kötni a gatyát, hogy egyáltalán körbeforduljon. Szívóként nem éri meg a fáradságot, a pénzről nem is beszélve. Egyszerübb mindjárt az elején "lemotorkódosítani" aztán belógatni egy eleve 2,4-es motort, a már megénekelt Alfa váltóval, aztán gyí!
Bordás szíj nyekergés esetén érdemes a főtengely szíjtárcsát szemrevételezni,nem csak a feszítőt,és a görgőket.
Most kellett cserélnem a JTD-n,mert összejelölés után egyértelműen látszott,hogy elforog a külső-belső része,ez adja a csikorgó hangot alacsony fordulatról gyorsítva.
Egy Totalcar-os cikk adta az ötletet,és bejött,csere óta csönd van.
Mintha olvastam volna itt olyasmit régebben, hogy valaki nekiállt lefestegetni a futóművet.Mi volt a metódus?Hemörájt a rozsdára, vagy valami szofisztikáltabb módszer?Mennyire tartós?
Biztos, hogy nem ettől ropog. Az enyémen szakadt ezt a szilent.
Kicserélem...majd kicserélem...NA majd kicserélem. Nem okoz zajt, hibát ezért halogatom, de majd egyszer tényleg kicserélem mert van másik alu öntvénnyel együtt.