Keresés

Részletes keresés

T. P. Creative Commons License 2018.04.12 0 0 69587

Képek.

iepoer Creative Commons License 2018.04.12 0 1 69586

Üdv! Csak egy kérdés: honnan lehetett tudni, hogy lesz? Egy javaslat: az ilyen eseményeket jó volna előtte egy héttel publikálni a fórumon, vagy a facebook csoportokban, vagy a g-portálon lévő weblapon. Szívesen ott lettem volna, szívesen kérdeztem volna, vásároltam volna, dedikáltattam volna...

Csaba

Előzmény: de'raille ur (69583)
T. P. Creative Commons License 2018.04.11 0 0 69585

Képek .

T. P. Creative Commons License 2018.04.11 -1 0 69584

Üdv. eladó egy szatyor veterán kerékpár alkatrész, lehetőleg egyben !1940 es  F&S felhajtható tetejű zsirzógombos ,  duplamenetes hátsóagy, komplett új fűzetlen 10 e.ft, 5 db. bosch kis dinamó,tartóvassal, müködő lepróbált állapotban. 15 e.ft. csak egyben az 5 db,mivel be is van már a póstához csomagolva, csak nem vette mégse meg az érdeklődő.  Egy 60 as évek végi , favorit stadion verseny bőr nyereg jó állapotban,hasonló korabeli  campagnoló bilincses dupla  vázváltó kar verseny bringához, shimano verseny vázváltókar  dupla a 70 es évekből, atax kulacs 70 es évek,orosz új és használt prismák, sputnik verseny bőr nyereg,bőr szerszámos táska,mechanikus km. órák. Egyben  25 e. ft az egész. Van még egy eladó komplett, 1961 es Steyer stirya veterán komplett működőképes bringa , új de régi gumik,ép csíkozott kerekek,sérülésmentes váz villa,ép  csíkozott sárvédők,harangcsapágyas hajtókar körmös anyával, styria lánc, bányász emblémás zsirzógombos agyak, styria első töklámpa  és  dinamó,jól müködő első fék- kontra,nem szalajt  stb. Ami nem rá való : modern hátsó lámpa, mtb pedál,robusta régebbi bőr nyereg. Agyakon ép a króm, többi rozsdás. Felújításra vagy igy is használható !   25 e. ft Eladó még egy női orosz 28 as bringa az 50 es 60 as évekből.  T : 06307534807 Székesfehérvár. KÉPEK email címre.

de'raille ur Creative Commons License 2018.04.11 0 0 69583

Sziasztok!

Megjelent Varsa Endre:Magyar kerékpárok 2.kiadása.

Ez az 1. kiadás bővitett, javított változata.

Tegnap volt a "hivatalos" bemutatása a könyvnek.

Erről az eseményről mutatok pár képet.

 

bringabarát Creative Commons License 2018.04.10 0 1 69582

Tisztelt Gyűjtőtársaim és Veterán Kerékpárral Turázók!

A szép időt kihasználva megjárattam két veterán paripámat, a Csodával Miskolc-Tiszai pu-Miskolc Tapolca (oda-vissza 18,2km) volt a cél, Diadallal Lillafüred (31km) .14-én Vitézlő turára (50km) készülvén. Tervezemmég, hogy Dunakanyarba, Esztergom, Balaton egy szakaszát veterán kerékpárral megteszem akit érdekel írjon. Képek:

 

E9Matyi Creative Commons License 2018.04.10 0 0 69581

Kedves veterán kerékpár tulajdonosok!

 

Amennyiben japán gyártmányú kerékpár büszke tulajdonos vagy és az egyéb japán jármű gyártók klasszikus járműveivel is szimpatizálsz, engedd meg, hogy figyelmedbe ajánljak egy eseményt, ahol jó eséllyel mindegyik képviselteti majd magát. Megcsodálhatjuk egymás gyöngyszemét, meglepően konstatálhatjuk a többi gyártó műszaki megoldását, különleges kényelmi extráját, hogy egy kicsit nosztalgiázhassunk és időutazhassunk közösen, a hazai megmaradt japán járművek segítségével.
Hasonszőrű "megszállottakkal" egy családias hangulatban és csodás környezetben eltöltött nap, ahol a különleges "veterán" gépek mellett van helye a gyermekeknek, feleségeknek és barátoknak is egyaránt. 

 

Időpont: Május 19, Szombat

Gyülekező: 8:45 és 9:30 közt a Törökbálinti Auchan áruház totemoszlopa alatt, ahonnan együtt konvojozunk át a találkozó helyszínére. (Peremvárosi Horgásztó és Pihenőpark)

 

Amennyiben jelen közösség értékes találkozóinak, eseményeinek időpontjával nem ütközik, sok szeretettel várjuk minden kedves "veterán" - Japtimer, illetve klasszikus - JapClassic járművet és tulajdonosát!

 

Bővebb infó és jelentkezés: http://japtimers.hu/forum/viewtopic.php?f=2&t=347&p=5643#p5643

 

 

   

pazolta Creative Commons License 2018.04.10 0 2 69580

Sziasztok!

 

Minap szert tettem végre egy régóta keresett NIK WM réz táblára.

(Azt tudni kell a tábláról, hogy ugyan 1946 végén a Nehézipari Központhoz csapták

a csepeli gyáróriást, de annak azért még is csak WM volt a neve.)

 

A táblát ugyan kissé kilapított formában kaptam meg és szokás szerinti egyengetés és ívre

vissza hajtás után megtisztogattam és a "tulipános" jelet használva körbefotóztam, dokumentáltam.

Ekkor láttam meg valamit rajta, amit addig nem is vettem észre.

 

A NIK feliratot egy fogaskerékbe állították, de a középső fogon felfedeztem

egy miniatűr WM jelet....

 

A középső "I" betűn látható Kossuth címer is eléggé "összeaszalódott" a korábbi NIK táblákhoz képest, ebből azt a következtetést vontam le, hogy már nagyon érzékelhető lehetett Rákosiék nyomása és már a köztársasági címer látványa is kezdett bántó lenni az elvtársak szemében... (ezért a táblát 49-re teszem..)

A dolgozók azonban még a szakmát a Weiss Manfréd gyárban tanulták és érezhettek némi elfogultságot volt munkaadójuk iránt, hogy bevéshették precízen azt a miniatür WM jelet oda a kis fogaskerék elejébe is....

Természetesen mindez csak az én eltévelyedett gondolatom és vállalom érte az intrikákat, mint ahogy a makrofotózáshoz szükséges tulipános "mániámért" is....

Gabor0208 Creative Commons License 2018.04.06 0 0 69579

Gratula hozzá, nagyon szép lett! Hasonló az én kerekem is.

Előzmény: Sihuhu (69572)
Gabor0208 Creative Commons License 2018.04.06 0 0 69578

Köszi szépen a választ mindenkinek. Szerencsére csak felületi rozsdáról van szó. Kipróbálom amit tudok! ;)

Régi kerékpár esetén rajta hagynám a patinát, viszont egy viszonylag új paripáról van szó. Csepel Marathon 1988-ból. Ennek szerintem nem áll jól, ezért szeretném felporírozni ahogy lehet.

Próbáltam citromlével és Coca Colával, de igazából egyik se volt hatásos, csak a felületi kosz jött le.

cakikoki Creative Commons License 2018.04.06 0 1 69577

 

Acélvatta.Nagyon eredményesen lehet vele eltávolitani a rozsdát a króm alkatrészekről.

(Ha van még a rozsda alatt króm :-)

Előzmény: Gabor0208 (69571)
Sihuhu Creative Commons License 2018.04.06 0 0 69576

Köszi.

 

Ha barázdákban ül meg a patina, akkor rézkefével lehet a barázdát rendbe rakni. Nem karcolja össze, nem sérti fel a krómozott felületet. A képen a küllöanyák között körben húzódik ilyen barázda. Egyki kerékkel már megvoltam, a másik még várja a beavatkozást:

 

Előzmény: kétkerekes (69575)
kétkerekes Creative Commons License 2018.04.05 0 0 69575

Szép lett! gratulálok komoly munka.

Előzmény: Sihuhu (69572)
kétkerekes Creative Commons License 2018.04.05 0 0 69574

Új már nem lesz,az eredmény hát... izlés dolga,de még egy variáció.

Fémgyapot minél finomabb beolajozva,óvatosan dörzsölni,esetleg még 

krómtisztítóval átpolírozni.Jól lemosni és műszer vagy fegyverolajjal átötölni.

Az újrakrómozás kinek hogy de ha egy szép darab egészen más az eredmény.

Előzmény: Gabor0208 (69571)
petrol pet Creative Commons License 2018.04.05 0 0 69573

Előzmény: Gabor0208 (69571)
Sihuhu Creative Commons License 2018.04.05 0 0 69572

Ha csak felületi rozsda, azaz patina, akkor menthető a krómozás. Én konyhai folyékony surolószert (pl. cif) használok egy ronggyal felitatva, és a felületet jól átdörzsölöm.

 

Pl. ebből a Mondial lámpából, amit a neten vettem:

 

ez lett a kezelés után:

 

 

Előzmény: Gabor0208 (69571)
Gabor0208 Creative Commons License 2018.04.04 0 0 69571

Sziasztok! 

Ki mivel tisztítja házilag a rozsdás króm alkatrészeket?

Ha nem házi módszer, akkor melyik szert ajánljátok?

Köszi.

Dávid300 Creative Commons License 2018.04.03 0 0 69570

Üdv mindenkinek! 

Cserélném a képeken látható tiszti katonai hajtókart lánckerekrstül, pedálostul más magyar katonai kerékpáros alkatrészre. 

 

 

 

hagymatech Creative Commons License 2018.04.03 0 0 69569

 Szerintem exportra készült..

 

 

 

 

Előzmény: Sihuhu (69567)
Fehérváriveterán Creative Commons License 2018.04.03 0 0 69568

Üdv!

Valaki tudna megbízható krómozót ajánlani Székesfehérvár vagy Budapest közelében?

Sihuhu Creative Commons License 2018.04.03 0 0 69567

Szia! No ezt meg honnan szerezted, gratulálok hozzá. :-) Ilyet még a szigetszentmiklósi börzén sem láttunk Elek Gáborral.

 

Még a veterankerekpar.hu oldalon a típusok közöztt sem szerepel. Eladás előtt érdemes sok fényképpel dokumentálni a jószágot, különösen azokat a részeket, amelyek elütnek a hagyományos kétkerekű bringáktól.

Előzmény: frundsberg (69557)
pazolta Creative Commons License 2018.04.03 0 0 69566

illetve csak akartam, mert a mailcíme érvénytelen....

 

Előzmény: pazolta (69565)
pazolta Creative Commons License 2018.04.03 0 0 69565

írtam

 

Előzmény: Pjotr27 (69564)
Pjotr27 Creative Commons License 2018.04.02 0 0 69564

 Na a képek a közép agy kicsit..de ha valaki lát benne fantáziát!Ha nem akkor megy a méhesbe!

Előzmény: pazolta (69554)
Fehérváriveterán Creative Commons License 2018.04.01 0 0 69563

Üdv! 

Van egy régi torpedo kontrás hátsó kerékagyam. Néhol rozsdás, néhol festékmaradvány is van rajt de valahol látszik még az alap krómozás.

Az lenne a kérdésem hogy hogy lehetne úgy fémtisztára megpucolni, hogy a benne lévő írás és jel ne sérüljön? Homokszórózás nem tesz kárt benne?

szőrmók Creative Commons License 2018.04.01 0 0 69562

Azért ez egy havi fizetés volt.Én 73 ban keztem dolgozni 18 évesen 1800huf al.

Előzmény: frundsberg (69558)
amparito Creative Commons License 2018.04.01 0 0 69561

Csak a képek maradtak le...

amparito Creative Commons License 2018.04.01 0 0 69560

Sziasztok!Tervbe vettem egy Csepel Csillag felújítását.El kezdtem beszerezni hozzá a cuccokat,de rájöttem,hogy nincs rá időm és olyan lesz a végén,mint a Petrocelli háza...A gép elég vihar vert,de szerkezetileg tökéletes,minden működik rajta.Vettem hozzá kereket,pedált,villadíszt stb.Eladni szeretném valakinek,aki tényleg értékeli,ezért 7000 ft minden,ami a képeken van.Helyileg a XVII.kerületben vagyok,de ha kell,szívesen segítek a szállításban.A számom 06703358022.Köszönöm!

amparito Creative Commons License 2018.04.01 0 0 69559

k

frundsberg Creative Commons License 2018.03.31 0 0 69558

Ès előkerült egy R26 számla is:

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!