Üdv! Csak egy kérdés: honnan lehetett tudni, hogy lesz? Egy javaslat: az ilyen eseményeket jó volna előtte egy héttel publikálni a fórumon, vagy a facebook csoportokban, vagy a g-portálon lévő weblapon. Szívesen ott lettem volna, szívesen kérdeztem volna, vásároltam volna, dedikáltattam volna...
Üdv. eladó egy szatyor veterán kerékpár alkatrész, lehetőleg egyben !1940 es F&S felhajtható tetejű zsirzógombos , duplamenetes hátsóagy, komplett új fűzetlen 10 e.ft, 5 db. bosch kis dinamó,tartóvassal, müködő lepróbált állapotban. 15 e.ft. csak egyben az 5 db,mivel be is van már a póstához csomagolva, csak nem vette mégse meg az érdeklődő. Egy 60 as évek végi , favorit stadion verseny bőr nyereg jó állapotban,hasonló korabeli campagnoló bilincses dupla vázváltó kar verseny bringához, shimano verseny vázváltókar dupla a 70 es évekből, atax kulacs 70 es évek,orosz új és használt prismák, sputnik verseny bőr nyereg,bőr szerszámos táska,mechanikus km. órák. Egyben 25 e. ft az egész. Van még egy eladó komplett, 1961 es Steyer stirya veterán komplett működőképes bringa , új de régi gumik,ép csíkozott kerekek,sérülésmentes váz villa,ép csíkozott sárvédők,harangcsapágyas hajtókar körmös anyával, styria lánc, bányász emblémás zsirzógombos agyak, styria első töklámpa és dinamó,jól müködő első fék- kontra,nem szalajt stb. Ami nem rá való : modern hátsó lámpa, mtb pedál,robusta régebbi bőr nyereg. Agyakon ép a króm, többi rozsdás. Felújításra vagy igy is használható ! 25 e. ft Eladó még egy női orosz 28 as bringa az 50 es 60 as évekből. T : 06307534807 Székesfehérvár. KÉPEK email címre.
Tisztelt Gyűjtőtársaim és Veterán Kerékpárral Turázók!
A szép időt kihasználva megjárattam két veterán paripámat, a Csodával Miskolc-Tiszai pu-Miskolc Tapolca (oda-vissza 18,2km) volt a cél, Diadallal Lillafüred (31km) .14-én Vitézlő turára (50km) készülvén. Tervezemmég, hogy Dunakanyarba, Esztergom, Balaton egy szakaszát veterán kerékpárral megteszem akit érdekel írjon. Képek:
Amennyiben japán gyártmányú kerékpár büszke tulajdonos vagy és az egyéb japán jármű gyártók klasszikus járműveivel is szimpatizálsz, engedd meg, hogy figyelmedbe ajánljak egy eseményt, ahol jó eséllyel mindegyik képviselteti majd magát. Megcsodálhatjuk egymás gyöngyszemét, meglepően konstatálhatjuk a többi gyártó műszaki megoldását, különleges kényelmi extráját, hogy egy kicsit nosztalgiázhassunk és időutazhassunk közösen, a hazai megmaradt japán járművek segítségével. Hasonszőrű "megszállottakkal" egy családias hangulatban és csodás környezetben eltöltött nap, ahol a különleges "veterán" gépek mellett van helye a gyermekeknek, feleségeknek és barátoknak is egyaránt.
Időpont: Május 19, Szombat
Gyülekező: 8:45 és 9:30 közt a Törökbálinti Auchan áruház totemoszlopa alatt, ahonnan együtt konvojozunk át a találkozó helyszínére. (Peremvárosi Horgásztó és Pihenőpark)
Amennyiben jelen közösség értékes találkozóinak, eseményeinek időpontjával nem ütközik, sok szeretettel várjuk minden kedves "veterán" - Japtimer, illetve klasszikus - JapClassic járművet és tulajdonosát!
Minap szert tettem végre egy régóta keresett NIK WM réz táblára.
(Azt tudni kell a tábláról, hogy ugyan 1946 végén a Nehézipari Központhoz csapták
a csepeli gyáróriást, de annak azért még is csak WM volt a neve.)
A táblát ugyan kissé kilapított formában kaptam meg és szokás szerinti egyengetés és ívre
vissza hajtás után megtisztogattam és a "tulipános" jelet használva körbefotóztam, dokumentáltam.
Ekkor láttam meg valamit rajta, amit addig nem is vettem észre.
A NIK feliratot egy fogaskerékbe állították, de a középső fogon felfedeztem
egy miniatűr WM jelet....
A középső "I" betűn látható Kossuth címer is eléggé "összeaszalódott" a korábbi NIK táblákhoz képest, ebből azt a következtetést vontam le, hogy már nagyon érzékelhető lehetett Rákosiék nyomása és már a köztársasági címer látványa is kezdett bántó lenni az elvtársak szemében... (ezért a táblát 49-re teszem..)
A dolgozók azonban még a szakmát a Weiss Manfréd gyárban tanulták és érezhettek némi elfogultságot volt munkaadójuk iránt, hogy bevéshették precízen azt a miniatür WM jelet oda a kis fogaskerék elejébe is....
Természetesen mindez csak az én eltévelyedett gondolatom és vállalom érte az intrikákat, mint ahogy a makrofotózáshoz szükséges tulipános "mániámért" is....
Köszi szépen a választ mindenkinek. Szerencsére csak felületi rozsdáról van szó. Kipróbálom amit tudok! ;)
Régi kerékpár esetén rajta hagynám a patinát, viszont egy viszonylag új paripáról van szó. Csepel Marathon 1988-ból. Ennek szerintem nem áll jól, ezért szeretném felporírozni ahogy lehet.
Próbáltam citromlével és Coca Colával, de igazából egyik se volt hatásos, csak a felületi kosz jött le.
Ha barázdákban ül meg a patina, akkor rézkefével lehet a barázdát rendbe rakni. Nem karcolja össze, nem sérti fel a krómozott felületet. A képen a küllöanyák között körben húzódik ilyen barázda. Egyki kerékkel már megvoltam, a másik még várja a beavatkozást:
Ha csak felületi rozsda, azaz patina, akkor menthető a krómozás. Én konyhai folyékony surolószert (pl. cif) használok egy ronggyal felitatva, és a felületet jól átdörzsölöm.
Pl. ebből a Mondial lámpából, amit a neten vettem:
Szia! No ezt meg honnan szerezted, gratulálok hozzá. :-) Ilyet még a szigetszentmiklósi börzén sem láttunk Elek Gáborral.
Még a veterankerekpar.hu oldalon a típusok közöztt sem szerepel. Eladás előtt érdemes sok fényképpel dokumentálni a jószágot, különösen azokat a részeket, amelyek elütnek a hagyományos kétkerekű bringáktól.
Sziasztok!Tervbe vettem egy Csepel Csillag felújítását.El kezdtem beszerezni hozzá a cuccokat,de rájöttem,hogy nincs rá időm és olyan lesz a végén,mint a Petrocelli háza...A gép elég vihar vert,de szerkezetileg tökéletes,minden működik rajta.Vettem hozzá kereket,pedált,villadíszt stb.Eladni szeretném valakinek,aki tényleg értékeli,ezért 7000 ft minden,ami a képeken van.Helyileg a XVII.kerületben vagyok,de ha kell,szívesen segítek a szállításban.A számom 06703358022.Köszönöm!