Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2018.07.04 0 0 40310
mash.69 Creative Commons License 2018.07.03 0 0 40307

Aztán Cegléden is pocsék széttöredezett utak, a Déli út amivel át lehet menni a 441-re, szintén egy hulladék, na meg utána a 441-es is kifelé a város határig, amíg mentem.

 

meghallgattattál, már tervezik a felújítást...

https://magyarepitok.hu/utepites/2018/07/strapabirobba-valik-a-nagykorost-kecskemettel-osszekoto-utszakasz

Előzmény: radio100jozsi (39652)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.07.03 0 1 40306

Egy tízmilliós városban elég kevés szükség van tömegközlekedési sávokra. 

Három metróvonal keresztezi a Jangcét jelenleg, és még épülnek újak. Wuhan városában hat új metróvonalat (összesen kb. kétszáz kilométer hosszban) nyitottak meg az elmúlt hat évben. Nem egy buszsávon vagy egy villamoson fog ott múlni bármi is :-)

Előzmény: v_peti (40305)
v_peti Creative Commons License 2018.07.03 0 0 40305

Ha jól látom, akkor egyetlenegy tömegközlekedési sáv sincsen rajta. Miért???

Előzmény: Fradista Utazó (40304)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.07.03 0 0 40304

Épül az új Jangce-híd Wuhanban. 12 sávos lesz.

https://youtu.be/5eY116jC5sE

dimelo Creative Commons License 2018.07.03 0 0 40302

Érteni szerteném, szakérteni, az barokkos túlzás...

 

De lelkesedjünk!

https://www.naplo.hu/cimlap/2018/07/02/javaban-aszfaltozzak-az-m35-os-uj-szakaszat.naplo

 

Az utolsó mondatban rejlik a megfejtés miért a csigatempó a az M4 határszakaszon.

Előzmény: puntooo (40301)
puntooo Creative Commons License 2018.07.02 -1 0 40301

Kismacs olyan közel van a 33 nyomvonalához, hogy ott nem fért volna el az elhúzás,

 

A térkép alapján talán még az elhúzás is elfért volna, de ebben nyilván Te vagy a szakértő. Épp ezért is kérdeztelek. A körforgalom viszont nem fért volna el simán? Forgalomtól függetlenül valahogy abszurdnak érzem, hogy egy méregdrága felüljáró előtt jelzőlámpánál kell várakozni....

 

 

Előzmény: dimelo (40300)
dimelo Creative Commons License 2018.07.02 0 0 40300

Ne vicceld el...

 

https://www.google.com/maps/@47.5509506,21.5470788,1475m/data=!3m1!1e3

 

Kismacs olyan közel van a 33 nyomvonalához, hogy ott nem fért volna el az elhúzás,

vagy bontani kellett volna több házat is.

 

Másrészt:

Az M35-re felhajtók száma már ma is egyenletesebben oszlik meg a 4 csomópont között, mint korábban.

És főleg a teherforgalom csökkent le a Füredi úton, mert már a 481-en kikerülheti Debrecent.

 

 

Összességében ez van (már 12 éve) és ezt kell(ene) szeretni.

Előzmény: puntooo (40299)
puntooo Creative Commons License 2018.07.02 0 0 40299

A 33-as elhúzása ezek szerint nem érte volna meg.

 

Tulajdonképpen az egész autópálya híd nem érte meg, mennyivel olcsóbb egy szintbeli kereszteződés:-)

De komolyan: egy ilyen 8 forgalmi sávos autópálya monstrumnál jelentős tétel lett volna, ha nem kell 2 jelzőlámpán átmenni egy felüljáróra ráhajtáshoz? (Akármelyik megoldással kiváltva.) Debrecen városa és a jelzőlámpák viszonya egyébként is sajátos, volt itt 1-2-bizonyára alaptalan-pletyka is... 

Előzmény: dimelo (40298)
dimelo Creative Commons License 2018.07.02 -1 0 40298

A tervezés idején még nem voltam info-közelben.

Teljesen logikus a vélelmed.

 

Mindent lehet  vagy lehetne, kérdés a költségtöbblet.

A 33-as elhúzása ezek szerint nem érte volna meg.

A 4. főútnál van hely, mégis lámpás a kanyarodó sáv. (354 Böszörményi út is)

Előzmény: puntooo (40297)
puntooo Creative Commons License 2018.07.01 -1 0 40297

Korábban már volt róla szó, de ha arra megyek mindig bosszankodom: van arra épeszű magyarázat, hogy miért lett félig szintbeli-jelzőlámpás- a 33-M35-ös csomópontja? Délre ott fut a 33-as mellett a vasút (ez lehetett az ok?)  de nem lehetett volna annyival északra felvinni a 33-ast, hogy elférjen mellette a máik két ág is? De legalább körforgalmakkal csatlakoznának a fel/lejárók a 33-asba.      

Előzmény: dimelo (40246)
troglodita Creative Commons License 2018.07.01 0 0 40296

na igen, de ez már 15 éves...

Előzmény: mash.69 (40295)
mash.69 Creative Commons License 2018.07.01 0 0 40295
Előzmény: mash.69 (40294)
mash.69 Creative Commons License 2018.07.01 0 0 40294

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=147699499&t=9013571

 

- M47: M43-ba kötve

 

 

De lehet hogy ez csak Aladár "agymenése" :)

Előzmény: mash.69 (40293)
mash.69 Creative Commons License 2018.06.30 0 0 40293

Volt itt régen egy térkép, egy terv ahol a 47es Vásárhely alatt menne az M43-ba

Előzmény: gyoparOHs (40292)
gyoparOHs Creative Commons License 2018.06.30 0 0 40292

Déli (is) kész van már.

 

Most építik a keletit.

Előzmény: mash.69 (40290)
troglodita Creative Commons License 2018.06.30 0 0 40291

MVH0?

Előzmény: mash.69 (40290)
mash.69 Creative Commons License 2018.06.30 0 0 40290

Kell csinálni egy déli elkerulot Vásárhelynek és kész is vagyunk.... 

Előzmény: Pompiere (40287)
troglodita Creative Commons License 2018.06.30 0 0 40289

Hát igen, vagy esetleg délről jönne az M47, csak akkor Szentes felé nem lenne átjárás...

Előzmény: Pompiere (40287)
troglodita Creative Commons License 2018.06.30 0 1 40288

Síkagyú fritzek, vele párhuzamosan meg szép zöld minden ;-)

Előzmény: Fradista Utazó (40282)
Pompiere Creative Commons License 2018.06.30 0 0 40287

Engem mondjuk az érdekel még nagyon, hogy a jövendő M47 és az új elkerúlő milyen viszonyban lesz egymással.          Az a kérdés, hogy melyik lenne a gazdaságosabb? Átalakítani a 47-est az M43 és a körhíd között (13 km) vagy építeni ~10 km új utat az M43 Rákóczi-telepi lehajtójától a körhíd felé. Az előbbinek biztosan lenne forgalma, cserébe igen macerás lenne átalakítani. Az utóbbi forgalomnagyságában már nem vagyok biztos. Arra max. adminisztratív úton lehetne ráterelni a teherforgalmat mert azért néhány km-rel hosszabb.

Előzmény: troglodita (40281)
mash.69 Creative Commons License 2018.06.30 0 0 40286

gondolom majd lecserélik azt a táblát, ha az eszükbe jút....

vagy ha valaki megírja nekik, hogy gáz van

Előzmény: Pompiere (40284)
mash.69 Creative Commons License 2018.06.30 0 0 40285

köszönjük az alapos beszámolót.

Előzmény: Pompiere (40279)
Pompiere Creative Commons License 2018.06.30 0 0 40284

A távolságjelölés szerintem nem a város határáig van számolva, hanem a közepéig (mint Pesten a Clark Ádám tér).        Ha a város közepéig akartak volna számolni akkor is csak 18 km-t kellett volna feltüntetni, plusz azt, hogy "Centrum". Az meg azért zavaró, hogy a 200-as km szelvényben is húsz km-re van Szeged, meg a 205-ösben is.

Előzmény: RadiX (40283)
RadiX Creative Commons License 2018.06.30 0 0 40283

A körhíd nyugati lehajtójához (205-ös km tábla) kitett km távolságokat mutató táblának mindkét számértéke hibás. Szegedet 20 km-re jelöli, ami 6 km-rel több mint a valóság. A M43 esetében "csak" egy km a tévedés. Szeged határa egyébként a 219-es km táblánál van.

 

A távolságjelölés szerintem nem a város határáig van számolva, hanem a közepéig (mint Pesten a Clark Ádám tér). 

Előzmény: Pompiere (40279)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.06.30 -1 0 40282

Ha ez az M1 lenne, itt sírna a fél topic, hogy ilyen is csak Magyarországon fordulhat elő...

(Nem volt baleset, szimplán útkarbantartás zajlik).

troglodita Creative Commons License 2018.06.30 0 0 40281

Érdekes, határozottan érdekes... Engem mondjuk az érdekel még nagyon, hogy a jövendő M47 és az új elkerúlő milyen viszonyban lesz egymással. Mert pl. a kiskunfélegyházihoz hasonló megoldás az az abszolút leggazdaságtalanabb megoldás, amit csak el lehet képzelni...

Előzmény: Pompiere (40279)
Pompiere Creative Commons License 2018.06.30 0 3 40279

Idestova már két hete, hogy az utolsó építőmunkás is levonult a a 47-es főút hódmezővásárhelyi elkerülőjének építési területéről. Kialakult a végleges forgalmi rend is. Laikusként, az eddigi tapasztalataimról megosztanék néhány sort itt a fórumban.


Alapjában véve úgy látom, hogy az elkerülő beváltotta azokat a reményeket, amelyek a forgalom átrendeződését várták. Érezhetően kevesebb a járművek száma a 47-es régi szakaszán. Természetesen ehhez nagyban hozzájárul az is, hogy a tramtrain építése miatt Vásárhely főbb útvonalain gyakorlatilag alig lehet közlekedni. Ez pedig jelentős ösztönzőerő a város elkerüléséhez és a város északi vagy keleti részeinek megközelítéséhez, az elkerülőn át.

Néhány dolog mellett azonban nem tudok elmenni szó nélkül.

Az egyik ilyen a sebességkorlátozó táblák elhelyezése, amelynek nem igazán értem a koncepcióját.
Miről is van szó? Mint ahogyan itt már szóba került, a forgalmi főirány a 47-es főút vonala. Ennek a megoldása úgy valósult meg, hogy a Szeged (nyugat) felől a körhíd irányába a 2x2 sávos útnak a külső sávja kanyarodó sávvá válik, míg a belső halad Vásárhely irányába majd újra 2x2 sávossá válik a most már 472-es út.
Visszirányba a körhídról (nyugat felé) lehajtva szintén a külső sáv van fenntartva a Szeged felé haladóknak úgy, hogy a Vásárhely (kelet) felől érkezőknek a 2x2 sávból egyszer csak elfogy a külső sáv.

Ennek a forgalmi rendnek sebességkorlátozó táblázása viszont érdekesen van megoldva. Szegedről Vásárhely felé haladva semmilyen sebességkorlátozás nincs.
Vásárhely felől Szeged felé, viszont a körhíd keleti oldalán lévő felhajtótól 70-es tábla van kitéve. Ez újra ismétlődik a Sun Cityhez - bányatavakhoz - bevezető útnál, majd innen kb. száz méterre egy 60-as tábla van kitéve, amelynek a feloldó táblája a lehajtó becsatlakozása után van kihelyezve.

 

"Sokat" gondolkodtam, hogy mit is akartak ezzel elérni. Azt, hogy a Sun City-től könnyen ki lehessen hajtani a régi 47-esre? De akkor a Szeged felől érkezőknek miért nem tettek ki ugyanilyen táblát?

Vagy talán azt hogy a körhídról Szeged felé biztonságosan le lehessen hajtani? No, de ott mindenki a saját sávjába érkezik! Szóval nem értem!


Egy valamit viszont elértek ezzel, hogy a szegedi oldalon a külső sávok lettek a kanyarodó ill besoroló sávok. Azt, hogy aki kénytelen a belső sávokba sorolni Vásárhely vagy Szeged felé haladtában, az általában utána bent is felejtkezik és nem is nagyon akar onnan kimenni.

Az már csak hab a tortán, hogy a körhíd nyugati lehajtóága után a külső és belső sáv nincs záróvonallal elválasztva pár tíz méter hosszan. Ez pedig volt már akit arra ösztönzött,  hogy a
körhídról lehajtva, egyből a 2x2 sáv belső sávjába soroljon be. Ilyen forgalmi helyzetnek sajnos már többször is szemtanúja voltam.

Ugyancsak sebességkorlátozás témájához tartozik, hogy a körhídról lehajtva Orosháza (észak) felé, - 1,1 kilométerre - az egyik nagyívű kanyarban lévő földút átvezetésnél is 70-es tábla van kirakva. Nem tudom megfejteni az okát. A kereszteződés minden irányból remekül belátható.

A Szentes-Hódmezővásárhely vasútvonal feletti felüljárón az előzési tilalom feloldó tábláinak és ezzel együtt az útburkolati jelek festését tartom problémásnak. A felüljáró nyugati oldalán már azelőtt megtörténik a feloldás és engedélyezi a felfestés az előzést, még mielőtt elérnénk a felüljáró legmagasabb pontját. Éppen ma figyeltem meg, hogy még legalább száz métert kellene tartani az előzési tilalomnak, hogy biztonságosan beláthatóak legyenek a keleti oldalon felfelé igyekvő járművek. Visszirányba - keletről nyugat felé - ugyanez a helyzet, csak ott a duplázott szalagkorlát akadályozza a kilátást a balos kanyarban.

A körforgalmak előtt akusztikus bordák - hat darab - vannak a burkolatban. Nem irigylem azoknak a tanyáknak a lakóit akik ezek mellett élnek. Irtó zavaró lehet naponta több ezerszer végighallgatni a pattogásukat.

A körhíd nyugati lehajtójához (205-ös km tábla) kitett km távolságokat mutató táblának mindkét számértéke hibás. Szegedet 20 km-re jelöli, ami 6 km-rel több mint a valóság. A M43 esetében "csak" egy km a tévedés. Szeged határa egyébként a 219-es km táblánál van.

A körhíd alatt a vízelvezető árkok is érdekesen vannak megtervezve és megépítve. Egészen pontosan a betonlapokkal bélelt árkok kitakaríthatatlanok lesznek mert "V" alakú azok szelvénye, a másutt alkalmazott "U"-val szemben. Az "U" alakúba pont belefért egy lapát. A "V" szelvényűbe max. egy seprű. De az meg nem sokat ér majd az esők által belemosott földdel szemben. A múltkori nagy esők szerintem hamarosan próba elé is állítják a Közút embereit mert van olyan
vízelvezető amelyik majdnem tele van földdel.

 

Nem igazán fordítottak gondot a víz szikkasztására szolgáló "medence" normális megépítésére sem. A nyugati oldal felhajtójának elején lévő "építményhez" vezető vizes árok nincs bélelve és az árok és a szikkasztó találkozási pontjánál a partfal már le van szakadva.

Nem teljesen értem a tervezőt a kerékpárút korlátjainak tekintetében sem. A körhíd nyugati oldalán lévő felhajtó alatt kanyargó kerékpárút mellett fut a vízelvezető árok is. Itt nincs korlát, bár az árok felőli oldalon szerintem elférne. De miután a kerékpárút kiér a felhajtó alól és a felhajtó mellett megy tovább Szeged felé, bal oldalon - a bányatavak oldalán - egyszer csak lesz korlát is. Viszont jobb oldalon az árok mellett továbbra sincs, cserébe a beton bélelésű árok olyan mély, hogy ha abba valaki véletlenül bele csellen, az ott is hal meg. Még nézni is rossz.

Az elkerülő megépültével elkezdődött a régi 47-esen is a táblák cseréje. Az út új száma 472 lesz. Más városokkal szemben - pl. Orosháza - itt nem a városon átvezető régi út kapta meg ezt a számot, hanem a már meglévő déli elkerülő, valamint a most épülő keleti elkerülő lesz a 472-es út.

A táblacseréket egyes helyeken elég érdekesen oldották meg. A maroslelei útnál konkrétan ahelyett, hogy felragasztottak volna egy-egy számpajzsot a régi táblákra, tartóoszlopostul
új táblákat telepítettek. Másutt viszont nem voltak ennyire pazarlóak, csak leragasztották a régi 47-es feliratokat.  


Mindent összefoglalva: nem lett haszontalan dolog az elkerülő. A régi (négysávos) 47-esen látványosan kisebb a forgalom, sokkal könnyebb kihajtani rá, de ennek okára az elején utaltam már.

Az elkerülő forgalmi adatairól, remélhetőleg a 204 és 204+1-es km tábla közötti forgalomszámlálási pont fog megbízható adatokat szolgáltatni a jövőben.   

Előzmény: mash.69 (40275)
Pompiere Creative Commons License 2018.06.29 0 0 40277

Ezzel kapcsolatban írtam néhány sort. Majd holnap beteszem ide.

 

Előzmény: mash.69 (40275)
mash.69 Creative Commons License 2018.06.29 0 0 40275

https://magyarepitok.hu/aktualis/2018/06/az-orszag-egyik-legkulonlegesebb-mutargyat-unnepeltek-hodmezovasarhelyen

 

Kiemelte, hogy a Csongrád megyei városban a beruházás hatására nőtt az életminőség és csökkent a környezetterhelés, mivel a személygépkocsik száma 50, a teherautóké pedig 75 százalékkal mérséklődött.

 

https://www.youtube.com/watch?v=nF_Idpv9-X8

 

 

 

Van aki esetleg arrafelé lakik és van saját tapasztalata arról, milyen az új út kihasználtsága?

A városban tényleg jelentősen csökkent az átmenő forgalom? Érezhetően?

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!