Gondolom valami kört kellene összerakni vagy nem tudom, hogy hogyan gondoltad. A Varbó-Tardona vagy akár egy Mályinka-Miskolc abból jó, hogy nem kell felmászni Szentlélek magasságába, kevés a szint. De egyébként a Bükk legalja, annyira nem látványos, Tardona felé inkább szőlő és kiskert van, Varbó felé üdülők, Kondó felé pedig régi emlékeim szerint lepukkant ipari környezet. Biciklivel azért egyszer biztosan jó, de gyalogosan sok.
Ha esetleg érdekelne valakit a lehetőség - állásajánlat a lillafüredi kisvasúthoz:
Az ÉSZAKERDŐ Zrt. elhivatott, a kisvasutak világa iránt érdeklődő munkavállalók jelentkezését várja erdei vasúti vonatszemélyzet munkakörbe a Lillafüredi Állami Erdei Vasútra.
A jelentkezés feltétele a betöltött 18. életév, középfokú (gimnáziumi, vagy szakközép-iskolai) végzettség. A felvétel további feltétele a vasútszakmai orvosi alkalmassági vizsgálaton való megfelelés. Vasútszakmai képesítés nem követelmény, de a jelentkezésnél jelentős előnyt jelent. A felvételt nyert jelentkezőket erdei vasúti forgalmi szolgálattevő, vonatvezető, vonatkísérő tanfolyamokra beiskolázzuk. Alkalmas jelöltek idővel keskeny nyomközű mozdonyvezetői képesítést is szerezhetnek.
Volt egy tilos tábla-csak engedéllyel Hollósnál, de HÁLISTENNEK vagy levették, vagy valaki kitépte, így tábla szerint már újra járható a Hór-völgy gépjárművel, már csak a saját felelősségre-nehezen járható tábla maradt. De ilyen időben személykocsival be nem mennék......:)
1 db törött deszka van, illetve most a letapasott hó is néhány lépcsőfokra rájegesedett. De tényleg ez az abszurditás, többször kimennek, láncot és lakatot vesznek, papírt nyomtatnak és laminálnak, erre van ész és energia.
Lényegében a közforgalom számára megnyitott aszfaltutak a használhatók. Az aszfaltutak végén pl Bánkúton többnyire tábla jelzi, hogy behajtani tilos és/vagy sorompó is.
Erdei utakra alapvetően a BNP területén tilos behajtani.
És volt már rá példa is hogy a gépjárművet is lefoglalták.
A Hór völgye - Tebe rét - Hollóstető lévő út elvileg használható. De a végén Bükkszentkereszt felé nem lehet menni, bár ez nincs lezárva. A Dorongosi rét felé vezető rész viszont állandóan le van zárva. A Tebe rétről fel lehet menni a vízmű felől Répáshutára, de ez az út iszonyú rossz minőségű.
S ha arra mész, közben leellenőrizheted Dédestől az úton vezetett Kp jelzést is, a fölvezető tematikus útrészlettel együtt. Meg persze a Bánkút környéki táblák is elgondolkodtatóak. Innen Lillafüredig 17 oszlophoz épp tegnap sikerült 3 oldalnyi hibaszöveget megfogalmaznom.
Figyelmedbe ajánlom a Bálványra sk. felvitt vadiúj K3 jelzést is.
Igen. Egyébként a térképen a sárga út tényleg jól mutatja, néhány kérdéses út van. A Hór-völgye, ami használható volt, bár kérdéses, hogy változott-e és melyik irányból. Fizetős a Szilvásvárad - Olasz-kapu és elvileg a Kisgyőr/Sály - Bükkszentkereszt is.
Vagy a valóságban vásárolsz turistatérképet vagy atlaszt. Belső égésű motorral hajtott járművel, a sárga kitöltésű utak használhatóak bizonyos megkötöttségek mellett.
Ha azonban a kerékpárt választjátok, akkor sokkal több utat tudtok használni és akár a Bükk belsejében (Fennsík) is tudtok kirándulni.
"A kilátó egyes elemeinek leromlott állapota miatt és az esetleges balesetek megelőzése érdekében az építmény használatát addig is korlátozni szükséges. Sajnálatos módon a kitett figyelmeztetéseket időről időre pótolni kell, azokat ugyanis rendszeresen eltávolítják vagy megrongálják, holott azok az idelátogatók biztonsága érdekében vannak kint."
Aha.Csak nekem tűnik úgy, mintha ez egy Kafka-regény részlete lenne...?