Köszönöm, tudom, hogy az út nem versenypálya, azt is hogy használnom kellene a hféket.:)De! Ha a Le'Mans-on 2-t visszarakok megcsusszan a hkerék. Ill. az integrálfék jó találmány, de elvesztesz vele elég sok fékerőt.
voltam pár éve veztech kurzuson, igaz ingyenes volt, ezért futószalagon kaptuk az okítást. a vészfékezés technikáját nem felejtettem el, bár ott a harmadik próbálkozásom sem nyerte el az oktató tetszését. a lényeg: lábféket erőből megrúgni, hogy a gép hátulja leüljön, így a hátsó gumi jobban betapad, majd az elsővel erőteljesen fékezni, a mutatvány vége felé pedig fokozatosan átterhelni ismét a hátsóra. feltéve, hogy nem első kerékre állítva szeretnénk célba érni. szóval, talán a fékbe rúgás nem ment nekem annyira, de ez az én magam és a Nevada geometriáját párosítva talán nem is csoda. ettől függetlenül, többnyire ösztönös fékezéssel eddig is sikerül mindig időben, és extrém fizikai kontakt nélkül megállnom, még azon esetekben is, amikor a kedvelt nedves "fehér" aszfalton kis mértékű első fék használatra is keresztbe állt az első kerék. ilyenkor az beépített idegrendszeri abs faszán reagált. a hátsó féket tudatosan is használtam 2 hete, mégpedig a 76-os Zeg előtti utolsó balosában, amikor kívülről akartam még egy autót előzni. a kanyarba bemenve a cpu úgy ítélte meg, hogy sok lesz. néztem a szép korlátot, ahogy közeledik, aztán átirányítottam tekintetem az út megfelelő ívére, és óvatosan nyomtam a hátsó féket. a rendelkezésre álló pár másodpercben ennyire futotta. talán lehetett volna még lejjebb dönteni, ahogy Mackó mondta anno, de ebben nincs kellő rutinom. végeredményben a mutatvány sikerült, az előzés nem, mivel egy robogós kolléga is döcögött a sávban, kettejük közt elslisszolni meg már kicsit túlzás lett volna. kitérve B.R.C. kérdésére, nem vitatkozva toronymagas rutinjával, szerintem annyiban lehet gyorsítani a kanyarvételt, ha hátsó fék használatával megfaroltatod a gépet. mondom, ez csak az én amatőr véleményem. látom, a MotoGP-ben is külön íveken közlekedik a hátsó kerék, de tisztában vagyok vele, hogy azt első fék haszálatával érik el. ettől függetlenül, aki a Brembo Oro-t saját kategóriájában leszarozza, annak szerintem saké folyik az ereiben :)
teljesen egyetértek. A főfék az első,kétségkívül, a hátsó viszont stabilizál. aki csak az elsőt használja,nem igazán tapasztalta ezt,és nem tudja,hogy a hátsó használatával nagyobb kanyarsebességet lehet elérni.
ovatosan jelzem, hogy a hatso fek vezetestechnikailag nagyon fontos, erdemes megtanulni az okos hasznalatat es nem okvetlen a lassitashoz, hanem a biztonsagos manoverezeshez, lassu forditashoz, stabilizalashoz. A hatso fek ezentul finoman visszaemeli az elso villat nagyobb fekezesekkor is, azaz nem ul ossze annyira, igy sokkal bizonsagosabban lassithatunk es allhatunk meg. Erdemes egy hetveget raszanni par tizezer forinttal, es egy vezetestechnikai treningen megtapasztalni a heyles es tudatos fekezben rejlo lehetosegeket.
lehet, hogy ők arra céloztak, 200-ról nem lassul úgy, mint a japó sportgépek, de erre az utakon nincs is szükség. én dobfékes gyakorlattal, 25 év kihagyás után ültem a Nevadára, és nagyon hamar megbarátkoztam a Brembo tárcsával. rövid időn belül ösztönösen rászoktam, hogy szinte csak az elsőt használtam, és sosem okozott csalódást. nem mellesleg más gyártók is Brembot szerelnek a gépeikre, pl. a béjemvé is :)
köszi, elindítottam a csatlakozást facen, a 2-ra: ezek a srácok zömében sportmotorral érkeztek Kakucsra a némelyikük ruhája annyi lehetett, mint amennyiért én most Californiát keresek :-). szóval (bár nem próbáltam, meg nem is értek annyira hozzá) de nem biztos, hogy az ő szavuk a mérvadó. nem gondolom, hogy a mai világban piacon lehetne maradni valami gagyival.
Szerintem, ha nem idegen toled a Facebook, akkor ott kellene belepned a magyar guzzis csoportba, epp most is kinalgatnak emlekeim szerint par Californiat. Talan szerencsesebb egy ilyen kisebb zart kozossegbol szemezgetni, kisebb az eselye, hogy valami szutykot fogsz ki.
igen a 85 TT is pofás darab, de amellett, hogy ez már 'nem az én világom' kategória (értsd. túraendúró, amiről most szeretnék váltani valami mackósabbra, nyugisabbra, mert hát lassan kiöregedek a száguldozásból...) még annyira fiatal, amit Te is említesz, hogy nem 20 éves Cali árban vannak. Egyébként nyáron Kakucson nézegettem, de igazából nálam tapasztaltabb motorosok akik ott kipróbálták (igaz egyik sem olasz motorral érkezett) eléggé lesajnáló véleménnyel voltak a fékekről (igaz nem is pályamotornak készült a vas). Jómagam nem tudom, nem próbáltam, üdv - z
Köszi,, igen nekem is ez volt a félelmem a Nevadánál. A California egyébként jobban tetszik (ennél érzem,hogy ' ühhm, ezt keresem, ez kell nekem...:-) ), bár a felhozatal nem túl nagy a HAHU-n, bár gondolom csak felbukkan majd valami megbízhatónak tűnő darab. 1-2 most is akad, ami árban/állapotban (már amennyiben elhisszük az ott leírtakat) is majdnem kellemes, de még emésztgetem... A túraendúrókkal az a bajom, hogy a szélvédelme konkrétan 0. (legalább is a GS-nél az én magasságommal biztos, pedig 3 méretű plexit is kipróbáltam.) A kipróbált Californián viszont egy klassz méretű plexi volt ami mögött Arnoldswartzi bácsi is vígan szivarozhatott volna, annyira nem lehetett semmit érezni. OK nyáron ez lehet nem annyira jó a 45 fokban, hogy nem ér semmi szellő, de háát... A GS-en engem nagyon zavart, hogy 100-nál már csak szélzaj volt ,motorhang semmi a sisakon belül, és hogy abból állt a motorozás, hogy próbálok a motoron maradni. :-(. Egy Guzzit viszont nem szándékozok nyúzni, ahhoz már öreg vagyok, hogy 180-al induljak egyesben a zöldnél. Én már csak poroszkálósan (90-120-as tempóban) szeretnék motorozni, mégpedig szélzajmentesen-lehetőleg, de ha mégis szükséges, akkor ugorjon a paripa... köszi, még egyszer
Meg ugye ott az uj 85TT, amirol odakat zengenek mindenfelol, hogy mennyire arra van kitalalva, hogy kenyelmesen el lehessen vele motorozni akar egesz nap... csak ugye ez meg arban nem a 10-20 eves Nevada/Cali kategoria.
Nevadát hajtok 7 éve, over 50 ezer km. nem javaslom. vannak, akik kényelmesnek mondják, ők saccra max 175cm & 70kg. én leginkább szenvedek rajta, bár tavaly dobtam rá egy drag bar kormányt, azóta lényegesen jobb, de 80-100 km után halál. nekem. 188cm, 130kg. de a térdem nem ér hozzá a hengerekhez, mert úgy ülök rajta. szóval, a Cali sztem lényegesen jobb választás lehetne. de vannak (nem könnyen beszerezhető) túraendurók is, korosabb példányok képében, 350-1200 ccm között.
Nekem olyat szoktak adni cserélődőének a szervizben és néha odakoccan a térdem a hengerhez (182 cm, 82 kg). Más bajom nincs vele. A sajátjaimon csak akkor kerül közel a térdem a hengerhez, ha melegíteni akarom.
új vagyok itt a fórumon, és a segítségetekre lenne szükségem (lehet, hogy hülyén fog hangzani:)). Évek óta szemezgetek a Guzzival (csak hát a sztereotípiák, mert, hogy nem vagyok egy motorszerelő etc.) viszont nyáron részt vettem Kakucson a pályanapon, ahol kipróbáltam egy V7 carbont. azóta sem tudok szabadulni a gondolattól, hogy át kellene nyergelnem egy Guzzira. (jelenleg egy F650 GS-t nyúzok, amivel nincs bajom, viszont nincs is lelke-ha értitek mire gondolok... ;) ). Kérdésem: a California 1100 -t nézegettem, illetve egy ismerősével mentem is egy rövid kört a faluban (kicsit fura volt a vezetési pozíció nekem-bár gondolom csak a GS után), viszont kétségeim vannak mennyire lenne kényelmes napi szinten, mivel 195 cm a magasságom (ehhez 90 kg testsúly). Aki ismeri a tipust, vagy van tapasztalata, mit gondoltok? mennyire lehet megfelelő ezekkel az adottságokkal? nyilván ez a próbaút alatt nem derül ki 1-2 km-en, főleg, hogy eddig túraendúrót használtam) Ami még fontos lehet: szezonban napi szinten 150 km-t motorozok (benne autóút + Bpest) munkahelyre (oda vissza), plusz a szabadságok alatti kisebb nagyobb túrák (esetleg még a Nevadát is nézegettem...). köszi
Üdv mindenkinek. Most lettem Guzzi tulajdonos. Keresek egy 2001-es Nevadára guzzi oldaldobozokat. Ha valaki tud eladó oldaldobozokat kérem ne tartsa magában. Tel: 704235288. Előre is köszönöm. Üdv. Mihály
én kissé önfejűen a gyári előírással szemben 85W-140 olajat töltöttem a szöghajtásba, és a váltóba is. ahogy utána olvastam, ennek nagyobb a működési tartománya. mások is használnak ilyet, baj nem lehet belőle. ehhez ötletszerűen WYNN's Gear Additive W59403 adalékot tettem (mivel éppen egy Unix autósboltban jártam, és ezt tudták adni). ebből került a váltóba is, bár oda nem írnak adalékot, de pár ~45 ezer km alatt egyértelműen halkabb lett a váltó. nemrégiben cseréltem a szöghajtás olaját, kicsit elhanyagoltam a napló olvasást, így közel 30 ezret mentem csere nélkül. most viszont egyik márkatárs unszolására Liqui Moly MoS2 adalékot tettem az olajhoz. őszerinte ez az egyetlen igazi adalék, aminek örülnek a a fogaskerekek. mivel az előzővel sem volt rossz tapasztalatom, gondolom majdnem mindegy milyen adalékot, meg olajat használunk, csak minél jobb minőség legyen. nem hiszem, hogy kimutatható lenne a különbség. ha túlzott kopás jelentkezne az említett egységekben, az inkább anyaghibából keletkezne, mintsem a kenőanyag miatt.
mondok mást. Nevada Clubom van, tudtommal tökugyanaz a hajtáslánca.
1. a szöghajtás (kardán kihajtás) házán felül van egy menetes szerkezet. ez valójában egy szuszogó, azaz arra hivatott, hogy menet közben a szöghajtás házban lévő olaj melegedése folytán keletkező nyomást kiengedje, nehogy a túlnyomás valahol máshol nyomja ki az olajat, általában a szimering felé. én hamar megismerkedtem ezzel a jelenséggel, mivel a használtan vett gépemen valami @$*&#€"×☆♧~ fajzat ezt kicserélte mezei csavarra, ami nem engedte a keletkező nyomást kiegyenlítődni, ezért folyton olajcsíkok jelentek meg sugár irányban a hátsó kerekem jobb oldalán. vettem szellőző csavart probléma megoldódott. ideiglenesen! ugyanis a csavart érő víz, kosz, a keletkező korrózió miatt gyakran eltömődik, ezért újra megjelenik az olajcsík. erre is van megoldás, de ez egy hosszabb fejezet. addig is ellenőrizd ezt a szellőző csavart, főleg ha ilyen jellegű csíkokat látsz a keréken.
2. nemrégiben történt, hogy a szöghajtás házon lévő alsó leeresztő csavart hajtottam volna vissza a helyére, de az örökhajtós lett. kiment a menet az alu házból. nem tudom, mással történt-e ilyen eset, de ennek a csavarnak a helytelen behajtása, ill. tömítetlensége is okozhat olajszivárgást. ha egyértelműen a szöghajtás ház alján látsz olajat, akkor ez az ok is lehetséges.
3. a szöghajtásba 160ml hajtómű olaj, és 10ml adalék kell. ennél többet ne tölts bele!
Ha poénra akarnám venni a dolgot, akkor azt mondanám, tégy be egy féktisztítő spray-t, egy rongyot, egy imbusz kulcsot a beöntőhöz és olajat. Menj vele, aztán néha nézd meg mennyire olajos a gumi. A ronggyal/spray-vel takarítsd le. Ha látszólag nagyon olajos, töltsd utánna. 2,5dl megy bele max, szóval nem kellhet bele sok.
Nem viccesen: minél előbb cseréld ki a szimeringet! Motor felemel, kerék kikap, és már ott is a szimering :-)
->további ötlet: ha kisvártatva megint csöpögni kezd, akkor csapágyas lett.
sziasztok... par napja vettem egy Nevada Classic 750IE-t.. gyonyoruseges... neha lefullad is vilagit az EFI.. de ez egy dolog, majd a szerelom megnezi... inkaább a kardánról kérdeznek.
eszrevettem, mocskos a kerék jobb oldalon, lehasalok, látom csöpög alul a kardán. kurvára mennem kene vele most holnap, meg holnaputan... aggód...
Tiszteletem sorstársak! Megvénülve be kell látnom, számomra nem jön el a motorozás korszaka. Megválok a régóta dédelgetett Guzzitól. 1982-ben született V50 III. Nincs rajta szégyellni való. Gyakorlatilag nem használtam, csak vizsgára vittem két évenként. 22600 kilométer van benne. Gondolom, az itt szörfölők ismerik az adatait, felépítését. Ha van ismerős, aki ilyenre vágyik, örömmel fogadom. 1600 euro (annak megfelelő forint) az ára. Jár hozzá hátsó doboz és szervizkönyv (másolat).