Kedves Mindenki,
Először is elnézést szeretnék kérni, hogy pár héttel ezelőtt csak úgy minden bemutatkozás nélkül " beleböfögtem" a témába.
Meg szeretném köszönni mindenkinek aki ide ír és létrehozta ezt a topic-ot, mert nagyon hasznos és végig olvasva az elejétől a végéig sok újdönságot tudhat meg a kezdő csepeles.
Magamről röviden: Vas-megyei származású vagyok, Budapesten dolgozok, menyasszonyom révén pedig Bács-Kiskun megyei érdekeltségem is van.
Szentimentálisan kötődöm Csepel -ekhez , föleg a D-Csepel típushoz.
Nagyapám szénakazlából előkerült D-csepeljén tanultam meg motorozni, egyszer szeretném restaurálni . Viszont mivel Kalocsán több időt töltök, oda is kellet egyet beszereznem így az első Csepel restaurálásomat ott fogom elvégezni.
Sikerült vásárolnom egy hiányos de nagyjából egyben levő D- Csepelt papírok nélkül Csepelforever -től a múlt héten, így még a típus is megyezik nagyapáméval.
Szóval amit eddig tudok a gépről:
Motor és Vázszám nem egyezik.
Motorszáma: 8 / 7 1381
Blokkpárosító száma: 71941 ez mindkét blokkoldalon stimmel
Vázszáma: 7 / 1 0339
( a szám alapján és a szám fellelési helye alapján is D-Csepel váz )
Rendszámai a váznyakban: OH-427 58 előtti
KZ-82 48 58 utáni
Ami felettébb érdekelne, és ami kérdésem felmerült.
Mindenképpen belpiacosnak szeretném restaurálni, csak az eredetinek megfelelően, de az Ocskay féle "nagy kék" könyv bánatomra csak a Csepelen készült 125 -ös Csepeleket taglalja, a D-Csepelről hallgat. Próbáltam összeollózni az okosságokat innen a förumról de szetrintem az itt-ott elkapott leírások nem 100%-osak.
Szóval azt szeretném kérni, ha valakinek van egy jó összefogott leírása D-Csepelről az ne fogja vissza magát.
A másik lényeges kérdés a forgalomba helyezés:
széttúrtam a netet, de semmi árdemlegeset nem leltem, ezért most megkérdezem tőletek, bocsánat ha unalmas lesz, mert már sokan kérdezték, de kielégítő választ nem kaptam.
Szóval hogyan, s mint lehet egy papírok nélküli nem egyező motor/vázszámú D-Csepelt lepapírozni.
Könnyítés kéépen amit eddig hallottam és senki nem cáfolta de nem is erősítette meg: MÉH telepes számla+Közjegyző által hitelesített kijelentés, hogy a motort nem loptam, igazolva aMÉH-es számlák által aztán veterán vizsga.
Eddig jó, de hol Veterán vizsgázzam le?
Mit tartalmazzon a közjegyző által hitelesített papír?
Hogy lesz ebből valóban forgalmi?
Tényleg működik ez így vagy csak urban legend az egész?
Csak hogy teljes legyen a kép felhívtam a szülőhelyemhez legközelebbi Vas-m-i Ocsmány Irodát ott elküldtek anyámba erősödni, hogy mi az a veterán vizsga, meg ők ilyenről még nem is hallottak, és kölünben is papítok nélkül nem lehet mert nekem igzolnom kell az összes tulajt VISSZAMENŐLEG, nem elég csak az utolsó, ha ugye lenne papír, stb....?????
Most csúnyát fogok írni:
OFF én eddig nagy naívan feltételeztem , hogy minden ocsmányitodában ugyanazt a szolgáltatást el kell hogytudjam érni, de hogy még meg is mondja, először azt, hogy sehogy se lehet forgalomba állítani, utána megy hogy még nem is hallott veterán minősítésről, akkor elszűll az agyam. Azért kapja a fizetését, hogy tudja mi a dolga és ismerje a jogszabályokat, rendelkezéseket.... sza meg.
Ez olyan minth az ügyvéd papírral de háttértudás nélkül akarná végezni a munkáját.
A versenyszférábn már rég kibszták voln, ha nem tudja mit kell csinálnia.
ON
Szóval sokat segítene, ha tudnátok nekem segíteni.
Köszönettel: Ódor Péter alias repepe