Keresek Miskolc és környékén 1.4-es 8szelepes benzines márkatársat, K7J700-as motorkóddal! A gyújtástrafót kéne átcserélni a kocsiban egy tesztkör erejéig, hogy kiderüljön azt kell-e vennem, vagy esetleg más a probléma forrása! Sürgős és fontos! Kérem, aki a közelben van, és a megadott autóval rendelkezik keressen meg! Köszönöm!
2700Ft-ért vettem a kábeleket, úgyhogy nem volt tétel, sosem baj, ha új van rajta! De most meg a trafót vegyem meg, aztán ha mégsem az, akkor kidobtam 30ezret. Ahh, az ideg szétb... !
Esetleg üzemanyag szivattyú? Gyanús volt nekem, hogy nem valószínű, hogy a gyújtáskábel lesz, mert csak akkor rángat, ha alacsonyabb fordulatról akarok nagy gázzal gyorsítani. Kipróbáltam, hogy levegőszűrő nélkül is ezt csinálja-e, mondom hátha az nem tetszik neki, de anélkül is csinálja. A lényeges kérdés, hogy miért csak alacsony fordulatról, nagy gázadáskor rángat? De amíg a gyertya ki nem lett cserélve, nem csinálta. Azóta meg csinálja a régi gyertyával, csinálja az újjal, csinálja a régi gyújtáskábelekkel, csinálja az újjal... Őrületbe kerget, hogy nem tudom mitől van ez, és, hogy mennyibe fog ez nekem fájni!? Szóval ötleteket, tippeket ne tartsátok magatokban! 1.4 benzin 8v (K7J700)
Tiszta sor. Na meg nekem, mert utálom félbehagyni alkatrész miatt. Utálok kétszer nekiállni. Persze még így sem mindig sikerül, volt olyan, hogy valami tetü kicserélte a dobozban az alkatrészt valami teljesen másra. Azóta ha bontott a csomag az unixban mindig megnézem. Bár egy csavarral kevesebbet így is sikerült behúzni múltkor, azt meg kilopta valaki a csomagból.......
Persze ez valahol érthető, hogy minden szerelő nem tud ezzel ennyi időt eltölteni,
Nem is fog vele sokat szórakozni, hanem amit valóban cserélni kell(és még nem találkozott vele élőben) azt kiszedi és az alapján rendel, nem fog elkezdeni barchobázni. Általában min. napi két kiszállítás van, nagy kiesést se jelent időben.
Ezek a dolgok csak az egy állásos helyeken okoznak felfordulást.
Én mielőtt nekiállok valaminek rendszerint egy fél napot elcseszek az alkatész beazonosítással. Mondjuk ez is változó, de pl utoljára a féltengelyt vagy egy napig kerestem, és majdnem minden katalógusban rosszul szerepelt, mindenhol azt mondták, hogy nem lehet, nem létezik, aztán mégis csak lett. Persze ez valahol érthető, hogy minden szerelő nem tud ezzel ennyi időt eltölteni, és rendel valamit amit elsőre kiad a katalógus.
Pedig nem olyan bonyolult a hátsó fék. Csak a kereket kell leszedmi, és megnézni az átmérőt. A 180-as az bosch(bendix). A többi lucas(trw). De a munkahenger hátulja sem ugyanolyan, ahol a fékcső belemegy. Ezekből szétszedés nélkül be lehet azonosítani. A katalógusok meg sokszor szarok. Össze vissza minden féle alkatrészt hoznak. (csak azt tudnám akkor mi a picsának kell 800 adatot megadni szűréshez....)
Jogos. Viszont cseréltetnem kell a hátsó fékmunkahengereket, mert ami jött, az nem passzol. A hátsó dobfékhez a dob, amit vettem, az jó, de tévedésből, vagy direkt a fékpofa amit adtak a 203mm átmérőjű fékhez van. És mivel annál meg lejárt az 1 hónap nem is tudom cseréltetni, vehetek újat, és a nyakamon maradt a fékpofa! És így már nincs kedvem még a szíjat is cseréltetni 4 bordásra. Ha nem okoz különösebb gondot, hogy a szélesebb megy rá, akkor azt fogja megkapni. A szíj Gates, nem is kaki minőség, úgy gondolom bírni fogja. A tárcsákon úgyis megvan a hely az 5. bordának is. Tegnap agyvérzés közeli állapotban voltam, amikor megtudtam, hogy mit kellett volna megcsinálni a kocsin, és mit nem tudott megcsinálni amiatt, mert ezt hozza a rendszer a kocsihoz alvázszám alapján, és mégsem jó az alkatrész (lásd munkahenger). Kezd a t.köm kilenni ezzel a Thalia-val, hogy 25000 féle hátsó futóművel meg fékrendszerrel, meg kormányművel szerelték őket! :)
A szervós kivitelnél eggyel kevesebb bordás szíj kell mint ahány bordás a szíjtárcsa, és mindig a külső marad szabadon. ( ellenben egyes klímásokkal ahol meg pont fordítva) Nekem valami barom az előző tulajnál úgy cserélte le, hogy a főtengelynél kint volt, a többi szíjtárcsán meg bent....
Nekem utoljára amikor ilyen bajom volt a trafó adta meg magát. De szerintem neked a kábelek sérülhettek meg. Gyanús, hogy csere után lett rossz. Ha a trafó ment tönkre, akkor meg hihetetlen balszerencséd van, hogy pont most. Próbálj keresni valakit akivel tudsz egy gyors keresztpróbát csinálni, hogy ne kelljen feleslegesen alkatrészeket venned. Ezt máshogy úgysem fogod tudni kideríteni, melyik ment tönkre. Esetleg meg lehet próbálni lehúzkodni a kábeleket, de azzal tönkreteheted a trafót is akár, és mivel alapjáraton jó, így nem fog sok minden látszani. Nekem amikor a trafó tönkrement akkor azon alul lehetett látni egy rakás elég nagy repedést, amik ugyan nem tűntek frissnek, de idővel biztosan ott ázhatott be. Neked viszont gyanús, hogy a kábelek sérültek gyertyacserekor, és inkább az ment tönkre.