Jó, hát nyilván ez is egy része a dolognak, de az, hogy fel- és kijárat, vagy összekötő híd nélküli szakaszokat építtetnek meg, amik aztán fél- egy évig ott állnak kihasználatlanul, az sima idióta balfaszság, nem félelem a döntésektől. Vagy az, hogy eltévesztik a kisajátítandó ingatlan helyrajzi számát, meg hogy tökölnek a közműkiváltással, az sem a félelem miatt van, inkább azért, mert hülyék.
En inkabb arra ertettem, hogy talan most majd mernek jobban dönteseket felvallalni. Elegge megfogja a bürokraciat, ha ott egy intezmeny, ami a legaprobb hibara is lecsap, es par evre börtönbe vag. Ki az a hülye, aki ilyen feltetelek mellett dönteseket hoz, akkor inkabb nyugisan aktat tologat arra az 1-2 evre amig ott van, de ne lehessen rafogni semmit, meg veletlenül se.
Nem tiszták a kiírások, nem tudnak szabályszerű licitig eljutni, nem tudják elkönyvelni, hogy a félkész autópálya hány százalékig kész stb., szóval ez még korrumpálással sem menne igazán gördülékenyen...
A Sajószentpéter + Kazincbarcika elkerülő már az 1998-as ogy-i választás kampányában előkerült.
Azért hoztam hírt a múltkor a 3-as úton (a heti válasz által megfikázott gyorsforgalmi út tehermentesítené), és most a 26-os úton történt értelmetlen balesetről, mert itt a topikban folyamatosan a 4-es út miatt folyik a sírás, miközben vannak az országban nagyobb forgalmú és veszélyesebb utak, mint a 4-es út egynémely része.
Frissítés: Többen írtak, hogy mi a körforgalom valódi funkciója. Az, hogy a már évtizedes tervként létező leendő sajószentpéteri elkerülő majd itt csatlakozzon a 26-os útba. Ami jól is hangzik, már csak el kellene készülnie, ám a környéket ismerős olvasók szerint még annak sincs semmi jele, hogy belátható időn belül elkezdenék építeni.
Nekem úgy tűnik a térképről, hogy most zárul be, de ettől még simán lehet már ott van moost is egy 2x1 sávos út, amiből most fizetős autópályát csinálnak, aztán megy a rinyálás, hogy miért nem ingyenes...
Nem elképzelhetetlen, hogy a lefelé haladó személyautó elkezdett előzni a felfelé jövő 2 sávos úton, ott meg egy kamion mögül kiugrott egy másik autó és így csattantak a belsőben. Őszinte legyek nem szeretem az ilyen 1/2 sávos kapaszkodósávos utakat (8-ason is van ilyen), ahol féloldalas szakkatással engedik az egy sávban haladókat, hogy használják a szembe forgalom sávját. Én csak akkor megyek itt előzésbe, ha a 2 sávoson szemből tényleg senki sem jön, vagy max 1 autó a szélén, azaz biztos nem fog valaki bejönni a belső sávba belem szemben.
Egyébként is számos jel utal arra, hogy a hazai sztrádaépítések durván túlárazottak. Ahogy nemrég lapunk bemutatta, árbevételéhez viszonyítva tavaly a Duna Aszfalt 25, a Mészáros és Mészáros Kft. 19, a Swietelsky 11, a Strabag 8 százalékos adózott nyereséget ért el. Egy érdemben versengő építőipari piacon az előbbi kettő lényegében elképzelhetetlen, de az utóbbi kettő is szokatlan. Ahogy a G7 gazdasági portál minapi cikkéből kiderül, nemzetközi csoportszinten a Swietelskynek meg kellett elégednie 3, a Strabagnak 2 százalékos profitrátával. És ebben már benne vannak a magyar leánycégek felfelé kilógó adatai is.
De mint tudjuk reális áron nyernek, árverseny van, véletlenül sincs összebeszélés....
Noha a közbeszerzési kiírásra már ajánlatok is jöttek.
Az állami infrastruktúrafejlesztő eredménytelennek nyilvánította a mohácsi Duna-híd tervezésére kiírt közbeszerzést – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből.
A tenderre már ajánlatok is érkeztek, de ezeket el sem bírálták, mert Homolya Róbert, volt közlekedéspolitikáért felelős államtitkár az azóta már megszűnt fejlesztési minisztériumból ilyen utasítást adott.
A zoom.hu emlékeztet, a mohácsi Duna-híd megépítését a rendszerváltás óta gyakorlatilag minden kormány megígérte, azóta sem lett belőle semmi.
Visszatérve ennek a rövid szakasznak a magas költségéhez. Az M30-nak folytonossági hiánya lesz, ugyanis nem az áttervezett, és horror drága felsőzsolcai csomópontból ágazik ki, hanem építenek egy úgy csomópontot a Miskolc ÉK-i elkerülőbe (306-os út). Eltörném a kezét, és elvenném minden diplomáját, aki ezt tervezte.
A műszaki tartalmak különbözősége miatt nem könnyű összehasonlítani az építési költségeket. A HV-nak sem sikerült, csak trollkodtak egy jót, lásd 40311.
számos jel utal arra, hogy a hazai sztrádaépítések durván túlárazottak. Ahogy nemrég lapunk bemutatta, árbevételéhez viszonyítva tavaly
a Duna Aszfalt 25, a Mészáros és Mészáros Kft. 19, a Swietelsky 11, a Strabag 8 százalékos adózott nyereséget ért el.
Egy érdemben versengő építőipari piacon az előbbi kettő lényegében elképzelhetetlen, de az utóbbi kettő is szokatlan.
Ahogy a G7 gazdasági portál minapi cikkéből kiderül, nemzetközi csoportszinten a Swietelskynek meg kellett elégednie 3, a Strabagnak 2 százalékos profitrátával.
És ebben már benne vannak a magyar leánycégek felfelé kilógó adatai is.
ehhez egy konkrét információt is társítottak:
a Duna Aszfalt tud olcsón is építeni. A magyar cég egy konzorcium tagjaként nyert el egy lengyelországi, katowicei megbízást,
miután közel 50 százalékkal ígért alá a projekt tervezett költségének.
Megkérdezem: az itthon szerzett 25 % extraprofitból futja az 50 %-os aláígérésre is?
Nem tűnik racionálisnak, hacsak nem a piac és referenciaszerzés érdekében hozták meg a döntést... a mi pénzünkből finanszírozva.