Tudnék venni egy RENAULT THALIA 1390cm3, BENZIN 55Kw, EURO II kocsit, de sajnos nincs hozzá egyetlen kulcs sem. Nehéz kicserélni a gyújtáskapcsolót, ha vennék egy újat 2 kulccsal sok idő kicserélni? Mennyire kéne szétbontani hozzá? Ezekben a kulcsokban még nincs semmi elektronika, ami letiltana a másik kulcs miatt?
A kardán box - két csavar hátul két patent elől egy csavar hamutartó alatt - a váltóbot szoknyát ki kell pattintani óvatosan (nekem még nem tört le a fül márktárnak már igen) aztán ki lehet venni, felfordítva kihúzható a szivargyújtó világítása. Egyszerű drótlábs üvegégő való bele de ha már kint van keresni kellene ledes világítást sokkal tartósabb.
Eleve érdekes volt neke, hogy csak alacsony fordulaton, nagy gázadásnál jelentkezett a rángatás! A trafó kizárása után a szelepházfedélre gondoltam, mivel tisztítva volt, hogy ott nem mozdult-e el valami, és szívhat falsot. De a befecskendezőszelepek csatlakozóinak megmozgatása megoldotta a problémát. Érdekes!
Érdekes, hogy semilyen hibat nem tárol le az ecu. Nekem sem volt semmi hibakód, se freeze frame amikor megdöglött a trafóm. Találkoztam olyan autóval is amelyiknél a legkisebb gyújtáskimaradásra is beírja a hibakódot, és elmenti az állapotot.
Örömhírrel szolgálhatok! BSanzika márkatárs segítségével átraktuk a gyújtás trafóját az enyémbe, a hibát (alacsony fordulaton nagy gázra való rángatást) az Ő trafójával is produkálta a gép! OBD hibaolvasás semmilyen eltárolt hibát nem hozott, sőt, járó motornál, érezhető rángatás közben sem produkált hibakódot! Aztán átmozgattuk a befecskendező szelepek csatlakozóit! A munka végeztével épp el kellett ugranom az asszonyért, mert lerobbant a busza egy településsel arrébb (Sajószögeden, Tiszaújvárosból mentem át érte), és láss csodát, a hibát reprodukálni nem tudtam! Nem rángatott! Utána elmentem tesztkörre, 5. sebességi fokozatban leejtettem 30 km/h-ra a sebességem és lepadlóztam, egy rándulás nem volt! Tehát nem gyertya, nem gyújtáskábel, nem gyújtástrafó, hanem egy egyszerű kontakthiba a befecskendező szelepek érintkezőjénél okozhatta a bajomat! Ez egyben öröm és üröm is! Öröm, mert nem kell új trafót vennem, üröm, mert új gyújtáskábel szettet meg vettem, igaz 2700 Ft-ért a Tesla-t, de tökéletes! Viszont az ideg, amit megettem a kocsi miatt... megfizethetetlen! A következő lépés, hogy légszűrőház leszed, befecskendező szelepek csatiján érintkező megtisztít, WD-40-es ápolás megtörténik, és visszarak! Köszönöm a tanácsokat, örülök, hogy ennyi lett a gond, legalábbis úgy tűnik! Elnézést, hogy ilyen hosszúra sikeredett a hozzászólás, de megkönnyebbültem, hogy a ráköltött pénz után, nem kell még újabb komoly összeget ráfordítanom hű Talicskámra! Zárójelben megjegyezném, hogy Miskolc és környékén egyébként nagyon kedvezményes alkatrész árakkal várok minden Thalia-st! És BSanzika: mégegyszer köszönöm a közreműködésed!!!
Böngésztem a korábbi bejegyzéseket, de nem találtam arra infót, hogy mi kattoghat a 2004es 1.4 Thalia bal első kerekénél. Ez a kattogás amit hallok, lehúzott ablaknál hallatszik csak (nem hangos) - éppen ezért eddig nem is tűnt fel. Ez a zaj sebességfüggő és mindig hallani, egyenes haladásnál is. Továbbá, csak bal előlről jön.
A kocsit már megemeltem és megforgattam mindkét első kereket, de nem tapasztaltam hasonló kattogást.
Csütörtökön jön haza egy márkatárs, bsanzika, és azt mondta átdobhatjuk a trafóját egy próbakörre, csak addig nem nagyon merek közlekedni, a katalizátoromat féltve! Viszont az ideg is öl meg, hogy remélem "csak" a trafó a baja! Lehet hallani a kipuffancstól is fura hangokat olyankor, de nem nevezném durrogásnak, inkább dohogásnak! Szóval nem olyan, mintha egy Ladánál elvennéd a gyújtást, majd vissza és durran!
Köszi! Furcsa amúgy, hogy bekerült ez az új gyertya, és kinyírta a trafót! Jó a trafó sem mai gyerek, és állítólag a régi gyertyán 1,5mm volt a hézag. Lehet meglepte a 0,9 :) Fogalmam sincs mitől nyírta ki! Magneti vagy Mobiletron trafót vegyek az ÓCCSÓ kategóriából? Sajna annyit költöttem most rá, hogy nincs pénzem egy izmosabb árú trafóra!
Nekem a trafó mikor rossz volt az halkan durrogott hirtelen gázadásra állóhelyzetben. Pontosabban fülre is ugyanúgy dadogott a kipufogó is mint a motor.
Keresek Miskolc és környékén 1.4-es 8szelepes benzines márkatársat, K7J700-as motorkóddal! A gyújtástrafót kéne átcserélni a kocsiban egy tesztkör erejéig, hogy kiderüljön azt kell-e vennem, vagy esetleg más a probléma forrása! Sürgős és fontos! Kérem, aki a közelben van, és a megadott autóval rendelkezik keressen meg! Köszönöm!