mondom: a 46-48-49 már nekem is nagynak tűnik. Persze ha valaki habzó szájjal betolja az ajtót, hogy neki Super Avenger kell, akkor eladom neki. De múlt héten egy pasasnak a 46-os, és 42-es Superocean heritageek közül a kicsit ajánlottam, mert 60 körül az jobban állt neki. Értem én mi a helyzet. ;)
Igaz! A nyolcvanas években pl. a 30-35 mm körüli óra volt a "divat", a Rolex kifejezetten oversize-nak számított... Akkor, egy korabeli szalonból nyilván azzal jött volna valaki (na jó, nem feltétlenül a Breitlingtől), hogy milyen őrületesen nagyok ezek a Rolexek, Moonwatch-ok, IWC Flieger-ek... És le "kispöcsű"-ezte volna az azokat viselőket... Változott a világ, a 40-42 most a "kicsi" kategóriában motorozik, miközben ugyanennek a divatmárkának a jelenlegi eladója nyilván a túlméretesek mellett tör lándzsát...
Az érdekes az, hogy a 37-től 42-ig terjedő, klasszikus férfi méret ma is ott van a legnagyobb márkák kínálatában, sőt a legtöbb példányban a prémium szegmensben éppen ezeket adják el (Rolex)... Persze a divat a Rolit is kimozdította, most már van 42-es Explorer, 41-es Datejust, 39-es Explorer I, 44-es Yachtmaster és Seedweller, ahogyan a korábban 37-es Daytona is fölkúszott egyszer 40-re és a szintén kisebb Sub is ezt a méretet vette fel... De maradt a kínálatban a klasszikus méretből is jócskán és remélem itt nagyjából meg is állnak...
Úgy látszik a méretnövelés tendenciája már elérte a legfelső szegmenst is (Patek Calatrava, Vacheron), de azért ezek a márkák sem nagyon merészkednek a 40-42 fölé. Mert egy ilyen órát (és most tekintsünk el a gyűjtőktől) az átlag vásárló nem két-három-öt, de nem is tíz évre vesz, ezért igyekszik a divatot kikapcsolni és a tradíciót, az igazi értéket keresi. Nem krumplit vesz a piacon, hanem egy milliós értékű tárgyat, ami várhatóan vele együtt öregszik majd meg. Ezért kell egy ilyen órába komoly, megbízható szerkezet és ezért kell az idő próbáját kiálló dizájn és méretezés...
Nem baj, hogy a nagyobb termetűeknek most már készítenek a tényleg prémium gyártók is órát, de a tendencia az, hogy a többségről sem akarnak lemondani, ami idővel visszafordíthatja a divatot is... Egyszer...
Már ne haragudj D ügynök, de ha Te ezeket a bumfordi darabokat felveszed öltönyhöz, az nekem arról árulkodik, hogy neked már beleégett a retinádba a körülötted lévő 150 óra a maga méretével és nem tudsz már tőlük elvonatkoztatni, így el is fogadod normális méretnek. (Lehet, hogy majd csak később, a divat múlásakor jössz rá, hogy átestél egy forgalmazói "agymosás"-on.)
Nincs ezzel semmi baj , mindenkinek meg van a maga véleménye , stílusa , én sem tudnám a te óráidat hordani , nem is jellemezném őket :)
Az igazság az , hogy nekem van egy Panerai Luminor Marina órám , amit alkalomadtán szoktam felvenni .
De szükségem lenne egy sport órára is , ugye jön a nyár , amit ha úgy van fel lehet venni strandoláshoz is , és éppen ezért amit küldtem tegnap , arról le is mondtam .
Találtam egy sokkal színesebb Invictát (0928) , minőségi kaucsuk szíjjal , ez kisebb egy kicsit 50mm , nem 52 . Jó én 95 kg vagyok 174cm , elég vastag a csuklóm , és nem lenne gond az 52mm sem .
Szóval az első 3 hozzászóló szerint nem nagy, egy 47mm óra :)
(pedig nem vagyok egy óriás, 1.87 magas vagyok, és 93 kg körül)
nyilván ha ezt a képet rakom be (barátnőm kezén), akkor mindenki azt mondja, hogy óriási, pedig ugyanarról az óráról beszélünk:
Itt van még 2 kép a témához, amiket most csináltam.
Az Omega papíron 41 mm, a Fortis pedig 40 mm, mégse az Omega néz ki nagyobbnak:
Itt pedig egy 44 - 45.5 - 47 mm sor, jéé milyen pici az a 45.5 mm:
Ezeket csak azért tettem fel, hogy megmutassam mennyire értelmetlen önmagában a specifikációban írt méretekről vitatkozni. Fontos hozzá, hogy pontosan milyen óra, és kinek kell, milyen csuklóra kell.
Amúgy én a 47es Steinhartot ugyan még hordhatónak érzem, de picit nagy, és valószínűleg a 44-est fogom csak megtartani.
Képről nagyon szép, de amennyire visszaemlékszem rá, ez is van vagy 44 mm, és elég vastag is. Árban hasonló nagyságrend egy JLC Master, az nekem méretben is tökéletes lenne. Vagy valamivel drágábban egy ilyesmi:
Akkor tetszeni fognak az új B vasak! Már megkaptuk az új kollekcióról a képeket, amiket bázelben mutatnak be, és csupa klassz, szálcsiszolt, katonás, oldschool darab jön! :)
És egy vastagabb csuklójú izmos emberek még ezek is el tudnak törpülni szó nélkül. Nyilván egy átlagemberen látva levonom a következtetéseket, miszerint állati hülyén néz ki, de mivel nem én fizettem érte, és neki az tetszik, hordja egészséggel.
"Tiszteljük felebarátaink elmebaját" jeligére. :D
És itt is a következő téma a képeidet látva: Én egyenesen rosszul vagyok az ilyen PVD és egyéb fekete tokoktól. Nem csak a nyilvánvaló jövőbeni gondok miatt ( leütöd - karcolod a fekete réteget, és házilag ugye nemigen javítható, hacsak nem neolux-szal... ), hanem egyszerűen nem tetszik. Sem gyári kivitelben, sem a pimpelős Rolexeknél ( Titan Black ).
Ez nálam olyan, mint a zöld számlap. Bírom az íreket, de akkor sem.
Kivétel: régi 600-as Seiko Tuna, és a Casio G-Shock. Azoknak jól áll a fekete.
Szerintem tökre elmegy. :) kényelmes hordani, nem zaavr sosem, nem is érzem kicsinek. Sportosban, és öltönyhöz is jól áll... nekem a 44-45 (van egy bentley 45-ösünk az is éppen még klassz) a passzentos.
Nem bántó, szó sincs róla. Egészséges önértékeléssel ilyet senki nem vesz magára, aki meg ilyenen megsértődik, annak sokkal nagyobb gondjai vannak az életben az óráknál... A kijelentésed a hozzáállásodat jellemezte, nem azokat, akik kisebb méretű órákat hordanak.
Egyébként azért tartom arrogánsnak ezt a hozzáállást, mert idézőjelbe teszel vele több évtizednyi óragyártást, és számtalan remek órát. Egy dolog azt mondani, hogy a régi (ill. 42 mm-s) órák számodra kicsik, és egészen más azt mondani, hogy 44 mm alatt csak játékórák vannak. Előbbi tökéletesen tolerálható kijelentés, utóbbi egyszerűen ostobaság.