Előre is kösz.Írd össze mid van és megbeszéljük.Pár képet teszek föl a találkozóról igaz ez nem teljesen passzol ide de jövőre is lesz és szerintem sokan örülnének neki ha minnél többen jönnének hasonló motorosok.
Köszönöm a meghívást, élni fogok a lehetőségekkel! A hétvégén kicsit több időm lesz, és majd lefényképezem. Az első motorom amivel elkezdődött nálam ez a veteránozás, az egy T1-es pannónia. Azért van a nick nevemben is T1. Aztán jöttek a csepelek. DANUVIA-t annyira szerettem volna szerezni, hogy már féltem nem találok nekem megfelelőt, ezért becsülöm annyira. Persze a többi motorom is nagy becsben tartom. Minden vágyam volt, hogy e 3 magyar motorom meglegyen, de idők folyamán belebolondultam és van még pár darab mindegyikből. A felújításokat nemrég kezdtem el, de nem halad olyan gyorsan ahogy gondoltam.
Mindenki kismotornak mondja, mondjuk pár kilómétert belenyomtam már pár simsonba, de a Csepelt nem lehet egy napon említeni egy Simsonnal.
Kíváncsi vagyok mi marad egy mostani műanyag/papírmototból 50 év múlva...nesze neked csipes elektronika, lehet, hogy nem kopik mert nem mozog, de annál inkább öregszik. Aztán meg lehet majd 50 év múlva EPROM-ot programozni újra, ha elmegy a gyújtás. Hehehe...
Nekem a Csepel nagymotor annyit megy amennyit kell, nyári-tavaszi-őszi élménymotorozáshoz nyugodt 50-60-nal meg bőven ideális. Szerintem.
A 300-as gumi tényleg túlzás, a 250-es éppen elmegy ezért kiegyezek egy 275-össel. =:-))
Bélapáti találkozó????Nem az egri volt?Nekem is van 250-es Jawam,Meg még sok más is.1-2 alkatrész van nekem is dancsikhoz.Ha tudok segitek amiben tudok.
Nem szeretnék senkit megsérteni, de a kiscsepel amúgy is virsli motor ;) Mondjuk szerintem is dob rajta a "ballonosabb" gumi, de a 2,5-össel eredeti. Egy 2,75-ös vagy 3-as viszont csak részben javít az összképen. Mondjuk danuviásként eléggé elfogult vagyok, de amíg nem lett 4 Danuviám, addig nekem is a Kiscsepi tetszett jobban... A Danajok folyamatos látványa tette belém a benyomást, hogy a Csepel amolyan "megerőszakolt bicikli". Amúgy nagyon jó kis masina, nem adnám el semmi pénzért az enyémet csak azért, mert "csúnya" ;)
Egyébként jogos, hogy inkább "parízer" gumi legyen rajta, mint a komáré :))
Semmit, csak valamilyen megmagyarázhatatlan okból írtózom a virsli gumiktól, meg szerintem ritka hülyén tud kinézni szegény kis Csepel ha egy fél háznyi hely van üresen a gumi és a sárvédő között, no persze ez az én egyéni véleményem.
Meg aztán emlékszem, mikor apám miután elindította nagyapám fellelt Csepeljét, 5 évig azt nyúzta mindenhova, Simson ment addig a sufniba. Ezért aztán erősen kopott az amúgy is avíttas EMERGE gumi, s mivel más 19-es gumi nemlévén a legközelebbi kisvárosi és vas-műszaki boltban vétetett rá apám által "gyönyörű"19-es nagykerekű komár gumi, na azzal aztán szörnyen nézett ki szegény pára, meg aztán nem is bírták azok a játékgumik a terhelést...
Röviden ennyi a sztori, meg aztán ha motor akkor legyen motor, ne pedig bicikli =:-))
Szia Repepe! Szerintem a 3-as még belemegy, de a 2,75-ös az kipróbáltan is passzol. Felnit leginkább börzén, de csak használtan, küllőt kis szerencsével újonnan is, de utángyártva mindenképp találsz...
Tudna valaki válaszolni a gumiméretes / kerekes kérdésemre?
Ami konkrétan a következő:
Mekkora az a méret amit még bele lehet tenni egy D-Csepel vázba, hogy ne érjen bele a sárvédőbe a gumi, ha "rugózik" a hátsó kerék? Amennyire tudam a gyári 2,5-ös volt.
Pontosan. Arra gyanakodtam vázcserés, de hát ez elég elrugaszkodott feltételezés. A merevítőben van valamilyen szám? (a felfogató nyúlványok közötti félholdra gondolok) Nekem ott is van vmi 5jegyű számszerűség..
Hát mai csodamasinát minden bokor mellett láthatsz, de Csepelt, Danuviát, Pannóniát, vagy akár Jawat nem gyakran. Én szerencsére olyan helyzetben vagyok, hogy szem előtt van mindkét "kategória"...
Nem tudtam hogy ilyen közel ennyire rajonganak a régi MAGYAR motorokér. Ősszel a Bélapátfalvi találkozón Csupán egy Csepelt láttam . A lányom barátja egy szívtankos 250-es JAWA-val volt ami nyáron lett felújítva,( kis segítségemmel) és állítom ezeket jobban körbefogták mint a mai csodamasinákat.
Miért lenne harag? A vélemény szabad! Az első 250-es Csepelemet darabokból raktam össze, a költségvetés a most megvásárolt moci duplája, és még nincs kész. Ha jól megfigyeled, akkor ezen nem túl sok alkatrészt kell cserélni.
Hali, lehet tudni a szomszédság mit takar.Amiaz alkatrészek begyűjtését illeti azt már rég megtette egy "néprajzgyűjtő" . Ez csupán egy véletlen sohavisszanemtérő alkalom, tipikus jókor jó helyen és arra szántam közlését hátha fölkapja valaki a fejét. (sikerültt) A felajánlásodat előre is köszönöm s remélem lesz rá alkalom hogy kölcsönösen érvényesítsük.