Szerintem érdemes együtt tölteni/terhelni az akksikat mindenképen.Így a hasonló kapacítású akkuk között nem alakulnak ki kiegyenlítő áramok, terhelésnél pedig a teljes kapacítás kihasználható, nem kell nagy teljesítményű átkapcsoló elemeket beépíteni a rendszerbe. Minél nagyobb a teljesítményigény annál nagyobb feszültségűre érdemes összeállítani a rendszert a veszteségek csökkentése miatt.
Amíg le nem ég, nem érdemes hozzányúlni, az eredetije biztos jobb, mint amit te házilag meg tudnál valósítani (hacsak nem szakképzett tekercslő vagy, és beégetőkemencéd is van). Ha sok a termelt feszültség, trafóval a kívánt érték közelébe tudod hozni. Onnan mindenképpen célszerű (vagy már a nagyobb fesz-ről) kapcsolóüzemű töltővel az akku feszülségéhez igazítani, a veszteségek csökkentése érdekében. Egyébként gratulálok, ennél jobbat nem nagyon lehetne találni!
Ha szélgenerátorral akksit töltök, mi a jobb megoldás? Összekötöm az akksikat az azonos pólusainál, és igy töltöm, vagy egy elektronikával (conrad) az első akksi feltöltése után automatán átkapcsol egy másikra.
Mi lehet a jobb, két félig feltöltött vagy egy teli egy üres?
Sziasztok! Sikerült beszereznem egy direct-drive motort. 36 pólus, 12 szegmens mágnes, 0.8 mm tekercselés. Mit szóltok hozzá? Érdemes áttekerni 1 mm-es vezetékkel? .
Ja, kimaradt egy másik kísérletből pár neo mágnes. érdekel vkit?
A légrésre jutó gerjesztéssel, mint olyannal magam is tisztában vagyok. Azzal is, hogy egy szélgenerátor működéséhez alapvető elem a szél.:)) Az ipari precizítás elérése valóban nem sufni-barkács lehetőség, de egy házi készítésű eszköz elkészítése az alkotás élményén (és rengeteg kínlódáson) túl a kisebb hatásfokot figyelembe véve is rentábilis lehet. Ezt már előttem jópáran leírták már. Itt van a lehető legjobb például sztgyi sörmester (hajrá!!): Az általa elkövetett készülék eredetije ha jól emlékszem több ezer dollár. Számít itt, hogy a hatásfok 30 vagy 20 százalék? Szerintem nem. Egy néhány kilovattos generátor biztosan 6 számjegyű összeg minimum. Ezen összeg töredékére csökkentése nekem megér néhány százalék hatásfok csökkenést.
A PMG által termelt villamos energia (viz)fűtésen túli felhasználása mindenképpen felvet szabályozási kérdéseket, de megoldhatók szerintem.
Ha a motorod megforgatva generátorként tud működni, akkor igen. Vagy gerjeszteni kell külső áramforrásról vagy állandó mágneses és akkor termel magától is. A kérdés az, hogy egy 12 V-os motortól mit várhatunk.Szerintem nem sokat. Az interneten publikált DIY szélgenerátorok java alkalmatlan ebben a méretben víz melegítésre.Egy jó megoldás lehet a néhány hozzászólással ezelőtt feltett mosógépmotor, bár szerintem át kellene tekercselni. Nagyon vékonykák azok a vezetékek.
Más: A korábban említett német mágneslelőhelyről megérkezett a megrendelt anyag. Az átutalástól számítva épp egy hét alatt. Korrekt.
Ha szerzek egy alacsony fordulatszámú 12V-os motort, és ezt megforgatom egy szélkerékkel, majd a motorhoz kötök egy 12V-os vízforralót, akkor semmi bonyolult dolog nem kell egy szélgenerátorhoz? Ez így képes nekem vizet melegíteni?
Szia Phroteus! A hidrogénbontás azért nagyon sok problémát vet fel: - Nagyon nagy a térfogat, igazából folyékony állapotban lenne érdemes tárolni, de ehhez nagy nyomás, hűtés stb. kell. Házilag igencsak macerás - Robbanásveszélyes, akár kis szivárgás esetén is (nem kell, hogy a közelben tárolt oxigén legyen, a levegőben levő éppen elég - lásd durranógáz).
Szerintem a felhasználásra 3 járható út van:
- Akkumlátoros tárolás (hátránya: sok aksi kell hozzá, azokat időnként cserélni kell stb.)
- Visszatáplálni a hálózatba (nem tudom mennyibe kerül az az elektornika, ami erre képes, plusz nyílván kellenek mindenféle engedélyek)
- Fűtesz vele egy puffertárolót (hátrány, nem tudod elektromos áramként hasznosítani, viszont a fűtés viszi el a legtöbb energiát. Igazából bármilyen fűtőszál megfelel ami bírja a terhelést, a megtermelt elektromosság mindenféleképpen hővé fog alakulni.
Áttétel = 11.57. Hát ennyi! Nem tudtam pontos értéket, javaslatnak szántam. Mivel tudsz ekkora méret és teljesítmény mellett ilyen hatásfokú áttételt megvalósítani? Ékszíjban 2 fokozat, láncban két fokozat. Kicsit erőltetve 1 fokozaton belül 4-5 is elérhető, bár már 7-est is csináltam lánccal. A kiskeréknek rendkívül gyors az elhasználódása.
Egy légmagos kialakítás és egy méretezett, minimális légréssel készült gyári motor között nem csupán az a különbség, hogy üresjáratban nehezebb hajtani (méret/teljesítmény - hatásfok). Ha autógenerátort meghajtasz, az sem fog, amíg rá nem kapcsolod a gerjesztést. De nem is termel! Ha nem elég a szél ereje, nem fog termelni, akár pörög üresjáratban, akár nem.
Hi! Pár sorral lejjebb (208) írtam erről a smart drive (v direct drive) mosógépmotorról? Annyit megtudtam, h LG be építik. Tudja vki esetleg hol lehetne ilyet beszerezni? Sok pólus (36-42), állandó mágnes, mi kell még? Austráliában olcsó, csa elhozatni gáz. És a motor átalakítása: http://www.watchtv.net/~rburmeister/smart.html
Szia Bazarghai! !
Sorba válaszolnék: igen érdemes én is ennek a megtervezésén dolgozom. Ha a kialakítás engedi szerintem, növelné a teljesítményt, viszont duplán fékezné a lapátokat. a vasmag alkalmazását nem tudom ,biztos megvan az oka, mért nem alkalmazzák . Az üvegszálas jobb lenne és drágább.
Mindkettő kiküszöböli a neo mágnesek kilószám bevásárlását. Az első autógenerátoros móka: http://www.mtmscientific.com/rewind.html A második még jobbnak tűnik, de honnan lehet beszerezni ilyen motort? http://www.watchtv.net/~rburmeister/smart.html
Szia! Van egy kis problémám a kismotor-sebváltó elgondolásoddal. Azt íratd, h 20-30-as áttétel kéne. Utánanéztem kicsit a dolgoknak. Példának az 1963-as Simson Suhl gépkönyvét vettem (ilyen van itthon 2). Erőátadás: első sbességfokozatban 26,2:1. Ez eddig szép, csak lebontva: főtengely-sebváltóház: 1:3,307, 1. fokozat 1:3,5 és végül sebváltó-kerék 1:2,265. Így mivel a hátsó láchajtás kiesik, marad 3,307×3,5=11.57. Ez szted elég ha 50-100 1/min lapátfordulatról beszélünk? Vagy van más ötleted is az áttételre?