Keresés

Részletes keresés

Tóni bácsi Creative Commons License 2007.04.16 0 0 10401

Szia!

 

A motorok mágneses gyújtó rendszere nem egy nagyon bonyolult dolog, de pár dologgal azért tisztában kell lenni. Én úgy tudom, hogy a Komarnak hagyományos mágneses gyújtása van.

 

Amit leírsz, olyan jellegű hibajelenség, ami engem vagy kondenzátor, vagy gyújtótekercs meghibásodásra emlékeztet. Tudni kellene a tekercs ellenállás adatait, amit mérni is lehet. Ennek hiányában csak a próbacserés megoldás jöhet szóba. Ahogy írod, a probléma bemelegedés után jelentkezik. Primer menetzárlatos (szigeteléshibás) tekercseknél előfordulhat, hogy hidegen még csak-csak, de melegen nem képesek biztosítani a megfelelő indukciót, tehát a szekunder feszültséget. Az, hogy a kivett gyertyán látsz szikrát, nem jelenti azt, hogy a hengerben nyomás alatt is ugyanúgy leadja. Az is lehet, hogy a kondenzátor szakadás, vagy zárlat miatt a megszakításkor keletkező ívet nem csökkenti megfelelően, ezért csökken le a gyújtási teljesítmény. Ez viszont a megszakító beégéséhez vezet. De az is lehet, hogy a kondenzátornak vagy a bemeneti, vagy a test bekötésénél kontakt hiba van. Viszont, ha a kontakt oké, ezt is érdemes lenne próbacserének alávetni. A gyújtókábelt sem ártana cserélni! Feltételezem, hogy gyertyát cseréltél, tehát azt most vegyük jónak!

 

Nagyhirtelen ennyi jutott eszembe.

 

Jóccakát!

Előzmény: Vlagyimir-elvtárs (10397)
miko? Creative Commons License 2007.04.16 0 0 10400
Vazze tavaris,hogy mindig van valami bajod...
Az hogy bármit is szereltél,vagy cseréltél,semmit nem számít,lehet csak rosszabb néhány szerelési (hozzá nem értési) hibával. Ne vedd zokon.
Tehát kezdjük az elején: másik gyertyával próbáltad? Ugyanis ha hajszál repedések vannak az elektróda porcelán szigetelőjén,akkor a szikra egy része a repedésen húz át a testig. A szikrák tovább égetik a hajszál repedéseket,és egyre nagyobb mértékben húz át testig,és egyre kevesebb marad az elektródák közti rendes helyre.Tehát "fogy" a szikra.
Aztán: meg van-e a 0,4 mm-es megszakítóhézag?
Ha igen,akkor pl. kondenzátort cseréltél?
csá
Előzmény: Vlagyimir-elvtárs (10397)
kami1 Creative Commons License 2007.04.16 0 0 10399

Sziasztok!

Így sikerült beépíteni a 207-es vázba a 210-es blokkot.:))

Előzmény: kami1 (10398)
kami1 Creative Commons License 2007.04.16 0 0 10398
Vlagyimir-elvtárs Creative Commons License 2007.04.16 0 0 10397
Barátaim-Segitsetek!!!!   Ide irok,mert én is babi 210-tulaj vagyok-meg szép verhovina tulaj is---de azért kérném a segitségeteket,mert tanácstalan vagyok teljesen-28-éve javitgatom a saját motorjaimat,de ilyennel még nem találkoztam! Szóval-örököltem egy 1981-es kiadású nagyon szép Komar motort,nem járt már vagy 5-éve-rendbehoztam-tank kitakaritva-karbi kitakaritva-stb-stb-amit illik ilyenkor-a nagy lényeg,hogy mentem a motorral vagy 10km-ert és semmi gond,aztán minden inditáskor egy kissé nehezebben indult,néztem a szikrát /gyertya/ és órák alatt elfogyott,elősször nagy szikrák voltak aztán fokozatosan egyre kissebbek,viszont ha lehúztam a pipát akkor viszont rendes szikrákat nyomott--jó pipa nélkül mentem pár kilómétert spontán a vezetéket kötöttem a gyertyára aztán attól is fokozatosan elment a szikra,most ott tartok hogy már homokszemnyi szikrák vannak ha inditom a gépet----de mi lehet a baj????? Ha tudna valaki igy net-en keresztül segiteni akkor kérem hogy adjon tanácsot vagy ötletet nekem ebben,mára eljutottam odáig hogy már szikra is csak alig-alig van-sajna elektromos részéből nem vagyok profi csak mimelem,de hátha valaki értené a lényeget a regényem alapján:))) Vagyis mitől nem lehet gyujtószikra ha nemrég volt,mi lehet a lényege-ilyet hogy megszakitó ilyesmit cseréltem rajta meg lekezeltem a vezetékeket is-sarukat érintkezőket-hát javasoljatok nekem egy-két okos-/bőlcs/ dolgot-előre is köszönettel ha segitenétek!!!!!!!!!
dograbbit Creative Commons License 2007.04.16 0 0 10396
Oké, megnézem. Tutira én bénáztam el valamit, csak már nagyon mennék vele, de mindig lecipelni a harmadikról, meg vissza, az elég para. Lent meg nem hagyom, mert akkor szerelni nem tudok normálisan. Egyébként 2 napos veteránautó találkozó lesz május 26-27, pünkösd hétvégéjén, Tökölön. Bogár, meg Busz, meg Waresz, meg Trabi, ilyenek. Szóval szerintem a babetta is belefér. este koncert, kint is lehet aludni.
Előzmény: Törölt nick (10395)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.16 0 0 10395

Figyelj dog, sztem amelyik csavarról a Tóni Bács beszélt az NEM éri el a súbered lejtős részét! Vagy elnyalódott a csavar eleje, vagy vmi gány van benne. Kiszerelt karbinál LÁTNOD kell, ahogy a beljebb csavarása emeli a súber hengert.

Hello,

TiborGo

Előzmény: dograbbit (10394)
dograbbit Creative Commons License 2007.04.16 0 0 10394
Köszönöm a tippet. A karbin lévő két csavart tekergetve valóban változik a dolog, konkrétan a jobb oldalira reagál is, de, ahogy visszaengedem a gázt, leáll. Produkál valami alapjárat-félét, de ahhoz egy nagyon kicsit, mondhatni éppenhogy húzom a gázt. Az első kerék meg: hát rendesen bírtam mozgatni a kormányt, ha megfogtam az első kereket. Csavarodik a villa rendesen. Na, hazamegyek, azt átakasztom a tűt, meg variálok kicsit a bowdennel. Villáról gőzöm nincs.
Előzmény: Tóni bácsi (10393)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.04.16 0 0 10393

Szia!

 

Amennyiben 63-as főfúvókád van, (ez a gyári) akkor a schúbertű lemezkéjének a középső horonyban kell lennie!!!

 

Azt meg nem hiszem el, hogy az üresjárati levegő beállító csavarra nem reagál a motor. De ha így van, akkor valahol fals levegőt szív a gép.

 

Az alapjárat beállító csavarnak szintén változtatni kell a fordulatszámot!!! A vége a schúber megfelelő ferdére megmunkált részéhez csatlakozik, tehát ha befelé tekered emeli, ha kifelé tekered csökkenti a fordulatszámot. Viszont, ha a gázbowdened nagyon ki van feszítve, ez a manőver nem sikerülhet!!! A bowdent meg kell lazítani a schúber ház tetején található átvezető csavar befelé tekerésével annyira, hogy kizárólag az ütköző csavar állása határozza meg az üresjárati fordulatszámot!!! Miután ezt így beállítottad, csak a holtjátékot kell kiküszöbölni a már említett átvezető csavarral!!!

 

Az első kerék nem nyikelhet-nyakolhat a kormány mozgatására!!!

 

Üdv: Tóni bácsi

Előzmény: dograbbit (10390)
dograbbit Creative Commons License 2007.04.16 0 0 10392
Az jó, ha nem természetes, majd meggyártom akkor, nade, mi lehet az oka a nemlétező alapjáratomnak, ha minden fúvókám olyan tiszta, hogy csak na? Netán elgórtam valamit a gázbowdennel?
Előzmény: miko? (10391)
miko? Creative Commons License 2007.04.16 0 0 10391

természetesen nem természetes,ha nyeklik-nyaklik a villád.

egyébként a súbertűd jó helyen van,és mellesleg semmi köze az alapjárathoz.

csákó

Előzmény: dograbbit (10390)
dograbbit Creative Commons License 2007.04.16 0 0 10390
Jó reggelt! Megyen a gép, mint a parancsolat. :-) Alapjáratom továbbra sincs, a súbertűt melyik vájatba érdemes megakasztani? Nekem most a másodikban van felülről, és aszem, ez lehet a gond. Az alapjárat-állító csavarokat hiába tekergetem.... Normális dolog az, hogy, ha a két térdem közé szorítom az első kereket, szemben állva a motorral, akkor vígan tudom csavargatni a kormányt, mert annyira nyeklik-nyaklik a villám? Iszonyatos Bogaras rajzás volt a hétvégén, még most is vigyorgok ezerrel! Kellemes napot! dog
Feri_Vp Creative Commons License 2007.04.15 0 0 10389

Szia Tóni bácsi!

 

Hűha! Nagyon megszenvedtél a schúberrel és cimboráival!

Az a lényeg hogy sikerült! A profizmus győzőtt!:)

A porlasztó engem is szivatni szokott. Egyszer pl. a bowdent ferdén illesztettem a schúberbe, úgy raktam össze, aztán mikor indítottam majdnem nélkülem robogott el a gép!:) Haver az ETZ porlasztójával sokkal többet szenved, az egy kerge szerkezet.

Aztán legközelebb ha gond van, akkor inkább tarts kis szünetet, mert még repülni is fog az a csavaros doboz!:)

Nekem is van ilyen kötőelem-tárolóm. Most a GZ lengővillájának jobb oldali ellenanyáját kellett pótolnom belőle. Valahol elhagytam! Kicsit be is pánikoltam, egyből meghúztam minden fontos vázcsavart.

 

Ja, hogy vettél könyökcsövet? Tényleg gyors és kényelmes megoldás!

Az égetésnél maradok, aztán majd szintezek én is!

Jó éjszakát!

 

Feri

Előzmény: Tóni bácsi (10387)
Kristóf 210 Creative Commons License 2007.04.15 0 0 10388
Köszi! Amúgy csepelen a sportpályánál volt a börze ugyanazok csinálták akik a szigetszentmiklósit szokták. Sok cumót vettem bár nem volt annyi kismotor cucc mint szentmiklóson szokott lenni.

Én is eddig egy nyitott félsisakot használtam méghozzá egy David helmet márkájút (a képen ez van középen) Megvan hozzá aplkexi és a nyakvédő bőr is. Baloldalt az új sisak van. Jobb oldalt pedig egy Nolan sisak ezt egy autóversenyző ismerősöm adta oda amikor motorozni kezdtem ő rally crosshoz használta de már nem versenyzik. Nem motoroztam benne soha mert dög nehéz és nagy is rám, és a bélése is hiányos meg plexi sincs rajta.
Előzmény: Törölt nick (10381)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.04.15 0 0 10387

Jaaaaaaaaaaaaa, még valami:

 

A kipuffomat nem kiégettem, hanem a könyök csövet kicseréltem, a dobot és a hangtompítót simán kimostam benzinben. Ezernégyszáz volt a könyökcső, ennyiért nem szarakodok a kiégetéssel!!!

Előzmény: Feri_Vp (10383)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.04.15 0 0 10386

Sziasztok.

 

Ma irígykedtem a szabó szomszédomra. Mert, ha elszabja a nadrágot, még lehet belőle mellény. Ha az sem sikerül, lehet kisérletezni egy nyakkendővel. De én nem tudok a porlasztómból szelepsapkát csinálni!!!

 

Vazze, ha 10x nem szedtem szét a qrva gázosítót, akkor egyszer se. Vagy alacsony volt a szint, vagy magas. Cineztem, reszeltem. A hatodiknál már úgy remegett a kezem, a pipától, mint egy színjózan alkoholistának. Mikor jó lett, összerakás után 3x még szétszedtem, mert ennyiszer jött ki a rohadt bowden a rohadt schúberből. Ugyanis a 3.-nál jöttem rá, hogy kicsit rosszul vezettem vissza a bowdent azon a rohadt szűk helyen, és ha kifordítottam a kormányt balra, rögtön kijött a helyéről!!! Aztán az is csak jó lett. Végül, hogy kiteljesedjen a szenvedésem, egy ügyes bal külsős megmozdulással úgy felrúgtam a vegyes csavaros dobozomat, hogy az unokámmal nem tudom meddig csúsztunk-másztunk minden irányba, mire összeszedtük. Kivéve azokat, amik lementek a csatorna lefolyón.

 

Szóval nagyon jó napom volt ma.

 

Tóni bácsi

Előzmény: Feri_Vp (10383)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.15 0 0 10385

Jól gondolod! :)

Előzmény: 323i (10384)
323i Creative Commons License 2007.04.15 0 0 10384
Ugy porog rendesen, ha leszukitem (befogom) a bemeno levego nyilasat. Gondolom ez benzinben szegeny keverekre utal, ha igen, akkor meg a karburatort kell szetszednem.
Előzmény: Törölt nick (10358)
Feri_Vp Creative Commons License 2007.04.15 0 0 10383

Szia!

 

Ricsi: Na akkor véleményezek:)

A veterán/öreg stb. motorok kínzásával én sem értek egyet! De a tied a gép, azt csinálsz vele amit akarsz.

Ügyesen mész a motorral, de streetfighterezéshez ne ilyen masinát használj, hanem vegyél mondjuk egy 125-ös sportgépet vagy endurót, amit szívfájdalom nélkül lehet tépni mert sokezer van belőle, alkatrészellátás biztosított és nincs szíve! Azt lehet nyírni!

 

miko?: De jó kis benzinlámpád van! Kerestem én is bolhapiacon, de nem találtam. Most egy gázzal működőt vettem.

 

 

Tóni bácsi: A kipuff kiégetés után ennyire megváltozott a motor működése? Vagy csere volt? Korábban nem fordult elő? Mi lehet a megoldás? Mostanában szeretném én is kiégetni, ezért érdekelnének a tapasztalataid!

 

Kristóf: Gratula a sisakhoz! Ennyiért nagyon jó vétel volt!

Tiborhoz hasonlóan nekem se zárt sisakom van. Kis sebességű "cirkálásnál" tökéletes, sőt, ez az igazi, de nagyobb tempónál nem elég a szélvédelme, meg mostanában az ébredő ízeltlábúak is vehemensem próbálnak aláreppenni:)

Vettem is szemüveget, azzal már minden oké!

Egyik barátomnak nyitható sisakja van - illetve olyan aminek az állvédő része felhajtható, szóval nyitott és zárt is lehet! Ha már a nagygéppel fogok robogni, lehet hogy vásárolok egy olyat a hosszabb túrákra.

 

Pénteken vezettem a városban a tanulómotorral. Bizony kemény dolog max 30-40-es tempóval araszolni ebben a hőségben, persze teljesen beöltözve! Szauna!:)

A motor kéthengeres. Fura is a Babi és a GZ után. Az egyhengeres az igazi!:))

 

Tegnap meg gurultunk egyet haverral. Utolért minket egy magyar zászlós chopperes, és beállt mögénk! Jó 20 percig "felvonultunk" :))

 

Feri

Előzmény: Ricsi176 (10372)
nebancsa_605_sri Creative Commons License 2007.04.15 0 0 10382
Jó sikerült a zeneválasztás! A többit meg majd kinövitek :)
Előzmény: Ricsi176 (10379)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.15 0 0 10381

Zárt bukó 3 gurigáért? Ügyes vagy!

Nekem eddig csak robis sisakjaim voltal (nincs az áll előtti rész, tehát nem zárt.)

A zártak sokkal drágábbak is, meg nehezebbek - azonos kategóriában.

Amúgy hol volt a börze?

Előzmény: Kristóf 210 (10380)
Kristóf 210 Creative Commons License 2007.04.14 0 0 10380
Hát nem tom hogy vagy vele de én inkább megbukok minthogy bántsam bármelyik gyermekem a 3 közül!

Ma sikerült vennem börzén egy új bukót nagyon büszke vagyok rá uigyhogy megmutatom nektek!
5000-ről indult az alku 3000-nél feladtuk mindketten szóval ez lett a vételár:) Nem festett hanem szines a müanyag rajta. Ez azért is jó mert bármilyen karcolást ki lehet polirozni benne! a Plexije nincs agyonvésve szép az is. A bélés nem málik, kényelmes könnyü és nem kínai!
Előzmény: Ricsi176 (10379)
Ricsi176 Creative Commons License 2007.04.14 0 0 10379

Ez még eredeti és csak riktán csinálom ezt most pl egy videót volt kötelező csinálni

média órára és mit csinyájjunk hát ez jutott eszünkbe :D:D

miko? Creative Commons License 2007.04.14 0 0 10378
Nincs ezzel semmi baj,gyerekek játszanak.
(megjegyzem: a csomagtartón -tehát a hátsó keréken- ülve biciklivel is lehet egykerekezni)
csőkulcs
Előzmény: Tóni bácsi (10377)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.04.14 0 0 10377
Bocs, de nekem az ilyen látványtól felmegy a pumpám, ezért inkább no comment!!!
Előzmény: Ricsi176 (10372)
Tóni bácsi Creative Commons License 2007.04.14 0 0 10376

Szia miko?

 

Köszi, így valóban műkszik.

 

Közben megint motort szerelek. A kipuff csere után próbaképpen feljebb vettem a benzinszintet, erre megint visszajött a korábbi problémám. Nevezetesen a qrva alapjárat. Beindítom, bemelegítem, tökéletes. Megyek vele, lassan fékezve állok meg, még mindíg tökéletes. Kicsit nagyobbat fékezve állok meg, azonnal leáll. Tized fokonként kisérleteztem az üresjárati levegő beállítással, sehol nem áll meg!!! A franc a gyári állapotú pofájába!!! No ezt nem komolyan mondtam. Holnap szint le. De sebaj, mindíg kell valami, ami kicsit feldobja az embert szakmailag.

 

Igaz, mostanában hézag pótlónak a környék összes gyerekének kerékpárját megkettesszemléztem, de ez azért nem az igazi.

 

TiborGo!

 

Megpróbálom a fiamat rávenni, hogy csináljunk még pár fotót, és azonnal küldöm. Nagyon jól alakul az album, én már beraktam a kedvencek közé, tehát pillanatok alatt előveszem, ha nézegetni akarom.

 

Üdv: Tóni bácsi

Előzmény: miko? (10371)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.14 0 0 10375

Ricsi:

Amikor néztem a műsort, arra gondoltam, hogy miután reanimáltak egy idős hölgyet akkor azonnal válogatott kínzásokkal vissza is akarják küldeni a halálba.

Egy Verho (is) egy letűnt kor itt maradt képviselője, jobban meg kéne becsülni, egy idő után nem marad csak fos utángyártott és kókányolt alkatrész benne és mehet a MÉH -be.

Vazze, ilyenre miért nem veszel vmi leharcolt műanyag robogót, azért nem kár :(

Egyébként az ereje tényleg meggyőző!

---------

Képeket elküldted már, vagy csak ökörködtetek egész nap? :)

 

Előzmény: Ricsi176 (10372)
Kristóf 210 Creative Commons License 2007.04.14 0 0 10374
Gyilkosok!!!! De azért meglepöen erős a verhód!
Előzmény: Ricsi176 (10372)
323i Creative Commons License 2007.04.14 0 0 10373
Eloszor is kosz mindenkinek a tanacsokat!

A gyertyan van szikra, bar szerintem eleg halvany...
Megnezem a karburatort is, hatha nem kap eleg anyagot.
Előzmény: Törölt nick (10358)
Ricsi176 Creative Commons License 2007.04.14 0 0 10372

http://www.youtube.com/watch?v=YXMIgUTTMYo

Itt egy videjó ma vettük föl ha lehet irjatok véleményeket!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!