Természetesen nem a felszereltség a legfontosabb, de ha azok között találok, nem lelakott, rendben lévő autót, akkor inkább azt választom.
A motor kérdése nehéz dolog, de mindenképpen ragaszkodom egy "független" állapotfelméréshez, teljes jegyzőkönyvvel a végén a hibákról. Ha erre nem hajlik az eladó akkor megyek tovább...
Sajnos volt már nagyon rossz autóm is az életben, de volt használható, vagy teljesen jó!
sajnos nem látom jól a kilincset, de valóban azt gondolom hogy ez nem privilege.
Ez egy Authentique Plus.
ez biztosan privilege, de a monaco sem kizárt...
Ez valóban Privi. A Monaconak fekete félbőr belseje van.
De ne foglalkozz a felszereltségnél. Egy tíz éves dízelnél szinte csakis az autó állapota a döntő. Érdemes egy megbízhatóbb állapotú, de gyengébben felszerelt autót választani, mint fordítva.
Ha ilyen tíz év körüli dízeleket nézel, mindenképp tartalékolj 2-300 ezret javításra, mert ennyi idős korban már mindenféle baj lehet. Ez nem Renault-specialitás, ez minden 10 év körüli dízelre vonatkozik.
sajnos nem látom jól a kilincset, de valóban azt gondolom hogy ez nem privilege. Az is is fura hogy nem tudja a tulajdonos hogy mi a neve aa autójának ami a tulajdonában van? (senic)
Sajnos a gazdi nem kényeztetett el információk halmazával, de szépnek szép. A digit klíma nekem külön szimpatikus, tempomatot viszont nem látok. Megkímélt állapotúnak tűnik.
Nos én olvastam valahol, hogy valaki lerobbant Olaszországban. Generátort kellett ott helyben cserélnie. Sehogy nem tudták kivenni, mert pár milliméter mindig hiányzott. Végül egy vascsővel hátrafeszítették a motort és úgy jött ki.
Nem hiszem, hogy ez lenne a megfelelő megoldás, mert a szerelőm pikk-pakk kikapta, de azt sajnos nem láttam hogyan.
Következő a problémám: (2004-es, 1.9dci Scenic) generátorom sajnos nem tölt semmit sem, és az lenne a kérdésem,hogy valaki szedte-e már ki, és ha igen,akkor hogyan?
Nézegettem ma, igazából nem nagyon jöttem rá, hogy merre, illetve hogyan lehetne kivenni.
Azon gondolkodom régebb óta hogy egy Renault Mégane Grand Scenic II. veszek, de semmit nem tudok erről az autóról sajnos! Nincsen a környezetemben sem senkinek, ezért nem is láttam még ilyet. Esetleg ha valaki tudna használható információkkal segíteni nekem, még a vásárlás előtt azt megköszönném! Azt biztosan tudom hogy dieselt veszek vagy 1,5 de az 1,9 sem kizárt. Vagy monaco, de a privilege felszereltség sem kizárt. Mire kellene figyelnem, mik a sarkalatos problémák ennél a típusnál?
Ahogy Trotter kolléga írta, elég komplikált a kérdés.
A SII egy rettenetesen jó koncepció: nagy utastér, nagy csomagtartó, világbajnok használhatóság, kiemelkedő biztonság, alapváltozatokban is magas felszereltség.
Ugyanakkor az autónak praktikusan több gyenge pontja is van, különösen a 2007 augusztusa előtt gyártott Phase I-nek. (Vetítőlencse nélküli fényszóró.) A Phase II jobban összerakott, lényegesen problémamentesebb.
A motor gyenge pontja a kezdetben eltúlzott gyári szervizperiódus a maga 30 ezer kilométerenkénti olajcseréjével, amihez nem párosult - mint más márkáknál - a komolyabb olajok használatának előírása. Tehát a Phase I autókban 30 ezer kilométerenként cseréltek olajat, gyakran kifejezetten alap szintű, félszintetikus típusokat, hiszen az is teljesítette az alap ACEA A3/B4 előírást... Emiatt más autókhoz képest nem ritka a kenési hiányosságokra visszavezethető motorikus probléma.
Van egy csomó másik széles körben ismert hiba is, ezek az autó maga korában szokatlan, újszerű extráihoz kapcsolódnak, amik még nem voltak kellőképpen kiforrottak. Tipikusak az elektromos kézifék (bovdenhibák), a digitális műszerfal (vezérlés hibája), kulcs nélküli zárvezérlés problémái (szenzorok és mikrokapcsolók).
A Phase I autókban "normális" a gumírozott bevonatok kopása, már alacsony futásteljesítménynél is (ajtóbehúzó, sebváltógomb, ablakemelő kapcsolók körüli műanyagbetétek).
A gyári kopó-fogyó alkatrészek olyan 130-150 ezer kilométerig bírják, utána folyamatos költséget jelentenek a futómű alkatrészek, lengéscsillapítók, a hajtáslánc elemei, a motor- és váltótartó bakok, a kipufogó rendszer részei, beleértve a katalizátort (illetve a fiatalabb évjáratokban a részecskeszűrőt).
A dízelmotorokkal előfordulhatnak drága javítások (befecskendezők, turbó, intercooler), de ez a veszély minden korszerű dízelmotor esetében fennáll.
Specialitás, hogy a hátsó féktárcsa csak a kerékcsapággyal és az ABS-jeladóval együtt cserélhető, így egy ártatlannak tűnő kopott hátsó féktárcsa cseréje szokatlanul magas költséggel járhat.
A Grand gumimérete a viszonylag ritka, ezért relatív drága 205/60R16. (A gyönyörű 17-es felni esetén még magasabbak a költségek.)
A napfénytető szuper dolog, de a mozgató mechanizmus karbantartását (kenését) el szokták felejteni, a műanyag csúszkák kopás miatti cseréje nem olcsó dolog.
A gyári alkatrészek néha meglepően olcsók lehetnek (az idősebb autók kedvezményt kapnak, illetve elérhetőek a Renault Motrio alkatrészek), de széles a választék utángyártott alkatrészből is (kivéve műanyag karosszériaelemek), és a bontókban is van sok Renault-ra specializált vállalkozás.
Én ennek ellenére ennyit fizetek a teljes Casco-ért, hiszed, nem hiszed. Vidéki város B10/C07 kategória, Union.
Megnéztem a kedvedért, mennyi pontosan a havi díjam, mert utalásban van. 3.632.- HUF, vagyis 132.- HUF-al több, mint amire emlékeztem és korábban írtam. Én kérek elnézést. :)
azt sose szabad számolni, hogy húúúú eddig ennyit befizettem, azt kell nézni havi 4e-t megér nekem ha holnap a gyerek én a nejem elbénázz egy jeges kanyart és totálra töri az autót, akkor se lesz világvége
1988-tól van jogsim és 90-től autóm
tavasszal az 2 hetes cégest sikerült megtörnöm mert elbambultam egy út közepén lévő táblát, pedig 1hete ott volt a csatornafedlapon....
az előttem menő sávot váltott én pont lenéztem a műszerfalra mire felnéztem már csatt...
szerviz ceruza is vastagon fogott 600e volt a számla
-lökös+ fényezése
-alsó motorvédő
-lámpa
-intercooler
-motorháztetőn egy körömnyi festéklepattanás javítás
azt hiszem ennyi volt cserés és csak gyári új lehetett minden
Első szélvédő csere 170e lett volna, Casco-val ingyen. Nekem 62/év a casco, így mondhatom eddig "megérte". A tetőablak már önrészes , csak a szélvédőnél van önrész nélkül.
A csuszkákkal én játszadoztam, sokszor volt leszedve az üvegtető, be is feszült egy párszor a szétkopott csuszka miatt, szerencsére egyben van. Hogy ott mi történt a fene se tudja, én csak egy nagyobb kőre tudok gondolni - bár tetőn hogy kap követ a fene se tudja.
Azon gondolkodom régebb óta hogy egy Renault Mégane Grand Scenic II. veszek, de semmit nem tudok erről az autóról sajnos! Nincsen a környezetemben sem senkinek, ezért nem is láttam még ilyet. Esetleg ha valaki tudna használható információkkal segíteni nekem, még a vásárlás előtt azt megköszönném! Azt biztosan tudom hogy dieselt veszek vagy 1,5 de az 1,9 sem kizárt. Vagy monaco, de a privilege felszereltség sem kizárt. Mire kellene figyelnem, mik a sarkalatos problémák ennél a típusnál?
Nem, felújitás nem volt, csak kenés (a gyári anyaggal), feszegetés-buherálás nem volt.
A biztositás - általánosságban - nem rossz, pl. a lakásbiztositással tavaly egy káreset miatt annyi pénzt fizetett a biztositó nekünk, hogy 4 év teljes befizetése "megtérült", és a kár helyreállitása nekem egy fillérbe sem került.
Cascóm eddig nem volt, de még lehet. Apránként fizetni a biztositást nem olyan nagy dolog, mint egybe kifizetni 6 számjegyü összegeket. De igaz, ha a mostani 4 évet nézem, nem állok szarul. Viszont ha a jövő héten kitörik a szélvédő is, már igencsak hiányolnám a cascót......
Te csináltál tetőcsúszka felújítást?! Nem lehet hogy akkor lett megfeszegetve, vagy történt valami? /csak eszmefuttatás....
Egyébként Casco-ra vissza térve 4000 Ft/hó-ról ír Bnorci71 Az évente 48 eFt (és ott fityeg az önrész), 4 év alatt 192 eFt /még mindíg ott fityeg az önrész/ Ha neked kb 120 eFt-ért cserélik újra, akkor 72 eFt-al akár sielni is elmehetsz még! :)
/Valóban jó a Casco, de kicsit hazárdírozás, mint szinte minden biztosítás, de..../
Van ilyen, de elég ritkán fordul elő, idén pl. már volt 1 náluk. (persze az más, ha rádől egy fa vagy egy balesetben törik ki).
Hogy mitől lehet, azt csak találgatják: feszültség az anyagban, kő.....stb. Előjöhet nagyon göröngyös, egyenetlen úton, ahol bizonyos mértékben mozog "tekeredik" a karosszéria, esetleg szétpattinthatja az üveget (én az autópályán voltam).
Ami érdekes volt, azt mondták, hogy ez az edzett üveg tető nem reped. Tehát olyan nincs mint pl. a szélvédővel, hogy van egy repedés, ami vagy tovább nő, vagy nem. Ez ha tönkremegy, akkor szilánkokra törik-robban. Sérülést-vágást nem okoz.
Nem lehet, már sokat próbáltam. Ez sajnos már vallási kérdés... Mindenki mást mond. Én egyelőre nem cserélek. Ha elkezd rakoncátlankodni, akkor viszont azonnal.
A váltüknál nem az van amit ha jól emlékszem Stevie írt egyszer, hogy kretén módon a jobb hátsó kereket kell megemelni és akkor kijön minden olaj? A franciák közismertek ilyen furmányos megoldásokkal, simán el tudom képzelni.
Ez így van. Nem jön ki, vagy legalábbis nehezen jön ki az ATF folyadék a gömbből. Van egy jó automataváltós enciklopédia fent a neten, de momentán nem találom, régebben olvastam.
Nekem nemrég a szélvédőm kapott. Ingyenbe volt a durwa drága üveg. Havi 3500.- HUF-ot fizetek teljes cascora. Szerintem megéri. Üvegkárnál nincsen önrész, vagy, ha van, akkor általában benyeli az üveges cég.